logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

جدیدترین تکنولوژی یخچال های امروزی

جدیدترین تکنولوژی یخچال های امروزی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله جدیدترین تکنولوژی یخچال های امروزی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

فناوری با سرعتی خارق العاده به پیش می‌رود و هر روز با ابداعی نو بشر را به شگفتی وا می دارد. تمامی برند های جهانی تولید کننده ی لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر همواره در تلاش هستند که با افزودن انواعی از آپشن های متفاوت به محصولاتشان امتیاز انحصاری بودن کالا را دربازار به دست آورند. جدیدترین تکنولوژی یخچال های امروزی را در این مقاله از مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد بررسی می نماییم.

آشنایی با تکنولوژی یخچال ها امروزی

يخچال هاي امروزي، داراي برتري های قابل تامل تری نسبت به مدل هاي قبلي هستند. موتور كم مصرف و كم صدا، بدنه استيل با طراحی صنعتی پیشرفته، قابليت اتصال به موبايل، امكان بررسي محتويات آن از راه دور و امکانات و آپشن های متعدد دیگری در یخچال های امروزی این نسل از یخچال ها را از مدل های قدیمی آن کاملا” متمایز و البته محبوب تر نموده است. برخی از این مزیت ها را در این مقاله مرور می نماییم.

موتور اینورتر خطی یخچال

استفاده از کمپرسور‌های پیشرفته در یخچال از مهمترین وجوه تمایز یخچال های امروزی نسبت به نمونه‌های پیشین آن است. مزیت اصلی موتور اینورتر یخچال، در بهره مندی از جریان متناوب با فرکانس مورد نیاز است. افزایش و کاهش دور موتور، مصرف انرژی و استهلاک کم تری نسبت به حالت سنتی یعنی قطع و وصل پیاپی دارد. لذا این فناوری نه تنها موجب افزایش عمر موتور بلکه موجب کاهش هزینه‌ی برق مصرفی نیز خواهد داشت. به علاوه به دلیل راه‌ اندازی نرم با آمپر پایین در این نوع موتورها، ضربه‌ای به سایر قطعات وارد نمی‌شود.

بدنه‌ی استیل یخچال

در این بخش از بررسی جدیدترین تکنولوژی یخچال های امروزی نگاهی به بدنه این دستگاه ها خواهیم انداخت؛ بسیاری از شرکت‌ها در جنس بدنه یخچال جدید خود ازمتریال استیل ضد زنگ استفاده می‌کنند. این موضوع جدا از زیبایی در عدم هدر رفت انرژی بسیار موثر می باشد. این دسته از یخچال‌ها از لحاظ استحکام در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی بسیار مقاوم می باشند. درکنار قیمت بالاتر، جا ماندن اثر انگشت و چربی بر سطح بدنه تنها ایراد این نوع متریال بدنه آنهاست.از سویی اگر تمایل دارید از مگنت‌های تزیینی روی بدنه یخچال استفاده کنید، باید بدانید که بدنه‌ی تمام استیل مگنت را به خود نمی‌گیرد.

رای رفع این مشکلات، شرکت‌های مختلف به جای استفاده از استیل مرغوب و گران ‌قیمت از فولاد کربن (پوششی مشابه استیل) استفاده می‌کنند. این امر موجب کاهش قیمت محسوس این محصول می شود بر روی ظاهر یخچال هیچ تاثیری نمی گذارد همچنین امکان استفاده از مگنت را روی این نوع بدنه‌ خواهید داشت. ایراد بدنه‌های فولاد پوشش کربن این است که نسبت به ضربه و برخورد اجسام تیز مانند چاقو و … حساس بوده و به اصطلاح خط می‌افتند. این موضوع در صورتی که فرزند خردسال درمنزل دارید یا احتمال جابه جایی یا اسباب کشی بیشتری دارید حائز اهمیت می باشد.

نور پردازی یخچال

چراغ‌ های داخل یخچال وظیفه‌ی نور پردازی مناسب فضای درونی یخچال را برعهده دارند. اگر نور پردازی داخل یخچال ضعیف باشد ممکن است در پیدا کردن ظرفی که در انتهای یک ردیف قرار دارد دچار زحمت شوید. به طور معمول یخچال ‌ها دارای یک لامپ در قسمت بالای فضای داخلی هستند. در برخی مدل ها از چراغ ‌های جانبی تعبیه شده است. در نتیجه هر طبقه از یخچال به ‌صورت مجزا نورپردازی می‌شود. برخی مدل‌ها هم نورپردازی تئاتری و افزایشی دارند. این یعنی با باز کردن درب یخچال، نور به‌صورت آهسته روشن می‌شود و روشنایی آن به تدریج افزایش می‌یابد.

پر کردن خودکار یخچال

پرکردن خودکار یکی از آپشن هایی است که در یخچال های امروزی موجود است. با استفاده از این امکان می‌توانید ظرف خود را زیر آب‌ریز قرار دهید و به سایر کارهای خود بپردازید. آب‌ریز ظرف شما را پر می‌کند و پیش از سرریز شدن آب، جریان به صورت اتومات قطع می شود.

فیلتر تصفیه‌ی آب یخچال

آب‌ریز یخچال‌های پیشرفته معمولا به نوعی فیلتر تصفیه‌ی آب مجهز هستند. باید توجه داشته باشید داشتن یک آب‌ریز با چنین امکاناتی طبیعتا موجب اشغال شدن فضای داخلی درب یخچال خواهد شد.

2.7/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد