logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مزایا و معایب خانه هوشمند

مزایا و معایب خانه هوشمند
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مزایا و معایب خانه هوشمند به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

خانه‌های هوشمند به دلیل راحتی در کارها، صرفه جویی در زمان و همچنین مصرف بهینه انرژی باعث شده که در بین مصرف کنندگان محبوبیت بالایی داشته باشند. در سال‌های اخیر کاربران زیادی در سراسر جهان از فناوری هوشمند در خانه‌ها و کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند. اما استفاده از وسایل هوشمند مانند دیگر وسایل مزایا و معایبی دارد، در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب خانه هوشمند بپردازیم.

خانه هوشمند به چه معناست؟

خانه هوشمند خانه‌ای مجهز به فناوری است که امکان برقراری ارتباط بین دستگاه‌های هوشمند و کنترل بیشتر خانه شما را فراهم می‌کند. مزایای آن به طور کلی شامل بهره‌وری بهتر از انرژی، سفارشی سازی و سهولت در استفاده است.

کنترل از راه دور لوازم خانگی هوشمند

دستگاه‌های خانه هوشمند مستقیما و یا از طریق یک هاب به اینترنت متصل می‌شوند. این بدان معناست که شما می‌توانید از هر جایی به این دستگاه دسترسی داشته باشید تا زمانی که اتصال اینترنت دارید. بنابراین چه دستگاه‌هایی اجازه کنترل از راه دور را دارند؟ و چرا این کار برای شما می‌تواند بهتر باشد؟ کنترل از راه دور به نفع شماست زیرا خانه خود را مستقیما از طریق تلفن و یا رایانه  می توانید کنترل کنید‌. به عنوان مثال امروز به سر کار رفته‌اید اما بعدا متوجه می‌شوید هنگام خروج از منزل ترموستات را خاموش نکرده‌اید. ترموستات هوشمند این امکان را به شما می‌دهد که در هر کجا که باشید دمای خانه را کنترل کنید و یا حتی میتوانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که به صورت خودکار تنظیم شود.

مزایا و معایب کلی استفاده از خانه‌های هوشمند

خانه‌های هوشمند به طور کلی مزایای زیاد و معایب کمی دارند، به طوری که معایب آن به چشم نمی‌آید و یا کلا نادیده گرفته می‌شوند که همین امر سبب شده استفاده از آنها روز به روز بیشتر از گذشته شود و ما کمبود آنها را در زندگی خود بیشتر احساس کنیم.

معایب کلی استفاده از وسایل هوشمند در خانه

  • بدون پروتکل جهانی: دستگاه‌های هوشمند می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند اما گاهی اوقات این برنامه‌ها با یکدیگر فرق دارند و این بدان معناست که دستگاه‌ها برای خوب کار کردن با هم سازگار نیستند.
  • پشتیبانی شرکت سازنده: بدترین اتفاقی که ممکن است برای دستگاه هوشمند شما رخ بدهد این است که شرکت خدمات دهنده، در سرورهای آن مشکل به وجود بیاید و دستگاه شما را پشتیبانی نکند یا قادر به خرید قطعات جایگزین نباشید. اگر دستگاه شما از طریق برنامه‌های دیگر کنترل می‌شود ممکن است همچنان کار کند اما شما هیچگونه پشتیبانی نخواهید داشت. فناوری به سرعت در حال پیشرفت است. اگر قصد خرید لوازم خانگی هوشمند دارید حتما به دنبال وسایل شرکت‌های معتبر باشید.
  • هزینه بالا: فناوری‌های هوشمند در کنار تمام مزایایی که دارند میتوانند گران تمام شوند.
  • امنیت: به طور کلی هر چیزی که به اینترنت متصل باشد نوعی نگرانی امنیتی را در پی خواهد داشت، که احتمال هک شدن وجود دارد.

مزایای استفاده از لوازم هوشمند

  • افزایش راحتی در انجام کارها: یکی از ویژگی‌های مثبت خانه‌های هوشمند این است که می‌توانند سطح آسایش در خانه را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
  • کنترل کامل بر همه لوازم هوشمند تنها با یک دستگاه: این بدان معناست که تا زمانی که تلفن هوشمند و اتصال به اینترنت کار می‌کند می‌توانید اکثر دستگاه‌های خانه خود را با همان تلفن کنترل کنید.
  • کیفیت زندگی بهتر
  • عیب یابی خودکار و اطلاع رسانی در صورت بروز مشکل: خانه‌های هوشمند به شما امکان می‌دهند در صورت بروز هرگونه مشکل در خانه خود مطلع شوید.
  • ذخیره انرژی
  • صرفه جویی در زمان: از آنجا که بیشتر لوازم خانگی شما از طریق یک دستگاه قابل کنترل هستند در طولانی مدت در صرف زمان، صرفه جویی زیادی کرده‌اید.
  • صرفه جویه در هزینه و مصرف انرژی
  • خانه را می‌توان بر اساس نیاز سفارشی کرد
  • بهبود ایمنی در مقایسه با قفل‌های معمولی: بر از خانه‌های هوشمند دارای دوربین و موارد دیگر هستند که ورود سارقان را به داخل خانه شما بسیار سخت می‌کند.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد