logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آشنایی با تکنولوژی کاهش Blur Motion در تلویزیون

آشنایی با تکنولوژی کاهش Blur Motion در تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آشنایی با تکنولوژی کاهش Blur Motion در تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله به آشنایی با تکنولوژی کاهش Blur Motion در تلویزیون برای شما پرداخته ایم. سال هاست که تولیدکنندگان تلویزیون سعی دارند با چیزی به نام حرکت تار تصویر در تلویزیون ها که بسیار شایع است را رفع کنند. ممکن است شما نیز در هنگام مشاهده فیلم در تلویزیون خود متوجه تاری و یا چیزی شبیه به آن شده باشید. تاری تصویر را بسیار نا واضح و آزاردهنده می کند. در نحوه کاهش مشکل تار شدن حرکت تلویزیون چند راه حل وجود دارد که با انجام آنها می توانید مشکل تاری تلویزیون خود را برطرف نمایید. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره تکنولوژی کاهش حرکت آهسته در تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

مشکل تار شدن حرکت تلویزیون چیست؟

تاری حرکت تلویزیون هنگامی رخ می دهد که هر تصویر در هنگام حرکت تار بی کیفیت و مبهم می شود. حال تصویری که تار شده ممکن است حرکت یک توپ یا یک ماشین باشد به طور کلی تاری در صفحه تلویزیون چند حالت می تواند داشته باشد. بعضی اوقات از تنظیمات تلویزیون و در برخی اوقات مربوط به کیفیت فیلم است.

علت تاری حرکت کیفیت فیلم است یا تلویزیون؟

در برخی از موارد تاری در تلویزیون می تواند به نرخ فریم پایین فیلم ها با کیفیت بد آنها نسبت دارد. اگر عامل اصلی تاری کیفیت فیلم باشد، هیچ کاری برای ارتقاء تصویر آن وجود ندارد، اما اگر تاری از تلویزیون باشد. راهکارهایی برای رفع آن وجود دارد که در آن ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

تاری تصویر در تلویزیون LCD

اولین نوع تلویزیون های صفحه نمایش تخت ال سی دی در اغلب موارد کریستال مایع سبب کند شدن حرکت تصویر تلویزیون می شد که نتیجه آن تاری حرکت در تلویزیون بود. البته امروزه تلویزیون های ال سی دی طراحی و ساخته شده اند که این عیب را برطرف کرده و تصویر با کیفیت بالایی ارائه می شود.

تاثیر سرعت حرکت فیلم در تلویزیون بر مغز انسان

تنها حرکت 60 عکس در هر ثانیه برای پیشی گرفتن است، درک مغز انسان کافی می باشد. کاربران در همگام تماشای عکس های در حال حرکت را نمی بینند. در واقع تصاویر ثابت هستند فقط جای خود را به تصویر دیگری می دهند. حال اگر این سرعت کم باشد، مغز انسان آن را به صورت مات و تار می بیند.

رفع تاری حرکت در تلویزیون

در این بخش از آشنایی با تکنولوژی کاهش Blur Motion در تلویزیون به بررسی نحوه رفع تاری در تلویزیون می پردازیم. در سال های اخیر سازندگان تلویزیون این معضله تاریخ حرکت را بیشتر کرده و باعث شده پنل هایی با نرخ فریم بال تر بسازند. تلویزیون های فورکا در حال حاضر به طور معمول نرخ فریم ۱۲۰ هرتز دارند. این در حالی است که در بعضی از مدل تلویزیون های ۱۰۸۰ کیفیت تصویر با نرخ ۲۴۰ هرتز نیز نمایش داده می شود.

بررسی تکنولوژی رفع تاری حرکت تصویر در تلویزیون

در تلویزیون های مدرن جدید قابلیت اضافه شده تلویزیون به صورت خودکار قادر به تشخیص اتفاقات بین دو فریم در یک ویدیو و با دقتی فوق العاده زیاد است برای مثال زمانی که یک ماشین در حال حرکت به سمت چپ تصویر است الگوریتم های پردازشی درون تلویزیون به صورت خودکار فریم هایی از تصویر را ارائه می دهند که تاری در تصویر ایجاد نشود.

تاری حرکت تصویر در تلویزیون

فریم سیاه برای رفع تاری حرکت در تصویر تلویزیون

روش دیگری برای کاهش تاری تصویر در تلویزیون وجود دارد که به افزودن فیلم سیاه معروف است. همانطور که از نام این فناوری مشخص است، تلویزیون به صورت خودکار فریمی سیاه مابین فریم های تصویر واقعی می افزاید. این ترفند در گذشته دنیای سینما نیز کاربرد گستردهای داشته است. با افزوده شدن فیلم سیاه به تصویر مغز انسان را گمراه کرده و باعث می شود حرکت روان تر به نظر بیاید. در برخی از سینماها برای رفع تاری حرکت هر فریم را ۲ یا ۳ بار به نمایش می گذارند.

نتیجه گیری از تکنولوژی کاهش Blur Motion در تلویزیون

در این مقاله توانستید در جهت آشنایی با تکنولوژی کاهش Blur Motion در تلویزیون مطالبی را مطالعه نمایید. به طور کلی تاری حرکت سبب می شود تصاویری که به حرکت سریع نیاز دارند با وضوح کمتری به نمایش گذاشته شود. این امر موجب نارضایتی بسیاری از گیمرها و طرفداران برنامه های ورزشی شود. به یاد داشته باشید اگر تلویزیون شما به صورت خودکار این مشکل را رفع نمی کند، تنظیمات آن را دستکاری نکنید. زیرا ممکن است باعث مشکلات دیگر شود.

4.7/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد