logo logo تعمیر یخچال با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مواد استفاده شده در بدنه یخچال

مواد استفاده شده در بدنه یخچال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مواد استفاده شده در بدنه یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مهمترین گزینه‌ها برای افزایش طول عمر یخچال بدنه قوی آن است. اگر دستگاه دارای بدنه‌ای قوی باشد شک نکنید که زیبایی و کارایی خود را بهتر حفظ می‌کند. زیرا یک بدنه قوی از محتوایط داخلی در برابر ضربه و یا حتی فرسودگی حفاظت میکند. شاید شما هم با خود فکر کرده باشید که جنس بدنه‌ یخچال که هر روز آن را لمس می‌کنید از چیست؟ مواد استفاده شده در بدنه یخچال در ماندگاری ان تاثیر زیادی دارد. در ادامه این مطلب از مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به این امر مهم بیشتر خواهیم پرداخت.

مهمترین اجزای یخچال

شاید از نظر خیلی از افراد و مصرف کنندگان اجزای اصلی شامل کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و گاز منبرد باشد. این اجزا مهم هستند اما فراموش نکنید اگر بدنه یخچال استحکام لازم را نداشته باشد، اجزای داخلی یخچال بر اثر عوامل بیرونی سریعا خراب می‌شوند. همچنین اجزای داخلی یخچال نقشی در زیبایی یخچال ندارند، در حالی که بدنه یخچال در ماندگار و زیبایی یخچال تاثیر بسیاری دارد.

جنس بدنه یخچال از چیست؟

به طور معمول بدنه یخچال‌ها دارای سه لایه می‌باشد. در اکثر اوقات و بیشتر مدل‌ها این سه لایه از جنس فلزی هستند. جنس بدنه خارجی در اکثر اوقات و بیشتر مدل‌ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند تا در برابر عوامل فرسودگی مقاوم بوده و زیبایی خود را حفظ کنند. در بعضی از مدل‌ها نیز ممکن است جنس بدنه بیرونی از پلاستیک و یا فلز رنگ شده باشد. بدنه یخچال‌ها برای آنکه دچار زنگ زدگی نشوند و تنوع رنگی داشته باشند، آنها را رنگ میزنند.

جنس میانی یخچال

همانطور که گفته شد بدنه یخچال از سه لایه فلزی ساخته شده اما در بین این سه لایه، آیا لایه دیگری وجود دارد؟ قسمت میانی بدنه یخچال با فوم قالب گیری و پر شده. این امر باعث شده علاوه بر استحکام، بدنه یخچال در برابر سرما و گرما نیز عایق شود. همچنین فوم تزریق شده به داخل بدنه باعث می‌شود که سه لایه فلزی به همدیگر بهتر بچسبند.

جنس لاستیک درب یخچال

در یخچال‌های جدید و مدرن بر خلاف مدل‌های قدیمی درب‌ها قفلی برای پشتیبانی از درب برای باز نشدن ندارند. اما  لاستیک درب یخچال‌های جدید به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که نیازی به قفل پشتیبان ندارند. در لاستیک درب یخچال‌های مدرن امروزی، لاستیک با یک فلز فرومغناطیسی ترکیب شده که باعث می‌شود درب محکم به بدنه فولادی بچسبد. به همین علت در هنگام باز کردن درب یخچال یک نیروی کشش مغناطیسی احساس می‌کنید.

جنس کویل‌های یخچال

اگر پشت یخچال خود را دیده و به آن دقت کرده باشید قطعا کویل‌ها را دیده‌اید. تقریبا در تمامی یخچال‌ها سیم پیچ‌هایی که مبرد را از کمپرسور به داخل کویل‌های تبخیری و برگشت به کمپرسور انتقال می‌دهد از جنس مس هستند. دلیل استفاده از مس در این قسمت رسانای بالا و عالی حرارتی است. در حالی که جنس کویل‎های یخچال معمولا از فولاد ضد زنگ می‌باشد.

*کویل‌های کندانسور در برخی از مدل‌ها ممکن است در پشت یخچال باشند، که در اغلب مدل‌ها یک فن وظیفه دارد که هوای گرم تولید شده را دفع نماید.

سینی داخلی یخچال

در این بخش از بررسی مواد استفاده شده در بدنه یخچال به بررسی سینی داخل این دستگاه می پردازیم:

در اکثر یخچال‌ها سینی‌های داخل کابینت معمولاً از شیشه ساخته شده‌اند و روی تکیه‌گاه‌های فلزی یا پلاستیکی یا بر روی برآمدگی‌های قالب‌گیری شده در آستر داخلی قرار گرفته‌اند. کشوهای از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند که معمولا دارای یک درب فلزی است که در مدل‌‎های ارزانتر از جنس پلاستیک می‌باشد.

جنس اجزای داخلی یخچال

در یخچال‌های جدید یک یا چند فن پلاستیکی برای گردش هوای داخل محفظه وجود داد. این چرخش باعث میشود که مواد غذایی کیفیت خود را بهتر حفظ کنند. یخچال های مجهز به یخ ساز دارای یک جعبه پلاستیکی در فریزر برای نگهداری یخ بوده و این  در حالی است که یخ ساز دارای باله‌هایی از جنس ورقه نازک فلزی می‌باشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد