logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آشنایی با اجاق گاز هوشمند

آشنایی با اجاق گاز هوشمند
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آشنایی با اجاق گاز هوشمند به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در سال‌‌های اخیر معرفی لوازم خانگی با تکنولوژی جدید نظیر آشنایی با اجاق گاز هوشمند تاثیر زیادی بر سبک زندگی و راحتی در کارهای ما داشته‌اند و حتی نحوه انجام کارها را تحت تاثیر قرار داده‌اند. این پیشرفت‌ها باعث شده که در مصرف هزینه و صرف زمان برای انجام هر کاری تا حد زیادی صرفه جویی شود.. یکی از این لوازم، اجاق گاز هوشمند است که کار پخت و پز را برای ما بسیار لذت بخش‌ نموده و فناوری هوشمند برای اجاق گاز ایجاد کرده است. قابلیت های اجاق گاز هوشمند چه چیزی هستند که اجاق گازهای قدیمی نمی‌توانند این امکانات را ارائه دهند؟ اگر به دنبال شناخت ویژگی های گاز هوشمند و تنظیمات اجاق گاز هوشمند هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و سوالات و نظرات خود را در مورد انواع اجاق گاز هوشمند در بخش دیدگاه همین مطلب از  مطرح نمایید.

کاربران گرامی چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد اجاق گاز هوشمند دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

اجاق گاز هوشمند چيست؟

اجاق گاز هوشمند یکی از پیشرفته ترین تجهیزات آشپزخانه به شمار می رود که از قابلیت ها و امکانات جدیدی برخوردار است. قابلیت های اجاق گاز هوشمند تقریبا شبیه به اجاق گازهای معمولی است، تنها با این تفاوت که مشعل های القابی و همچینن تنظیمات اجاق گاز هوشمند دارای کارکردی متفاوت تر از اجاق گازهای معمولی هستند.

این شعله ها می تواند سرعت پخت غذا را افزایش دهند. همچنین اجاق گازهای هوشمند قابلیت کنترل از راه دور را دارند و شما می توانید به کمک وای فای یا بلوتوث به راحتی به دستگاه خود اتصال پیدا کنید. شما با استفاده از این اجاق گازها می توانید چندین غذای مختلف را در مدت زمانی کوتاه بپزید.

معرفی ویژگی های اجاق گاز هوشمند

به طور کلی مزایا و شناخت ویژگی های اجاق گاز هوشمند باعث شده است تا این دستگاه مورد توجه تمامی افراد قرار بگیرد. جهت آشنایی با اجاق گاز هوشمند در ادامه مهمترین قابلیت های این دستگاه را آورده ایم:

  • طراحی اجاق گاز هوشمند به گونه ای است که سطح ایمنی آن از انواع اجاق گازهای معمولی بیشتر است.
  • میزان مصرف انرژی گازهای هوشمند نسبت به گازهای معمولی بسیار کمتر می باشد.
  • نحوه کار با اجاق گاز هوشمند بسیار ساده است و می توان طریقه کار با آن را تنها با صرف چند دقیقه یاد گرفت.
  • امکان اتصال به این اجاق گازها به وسیله سیستم عامل های مختلف از جمله اندروید، ویندوز و ios وجود دارد.
  • با استفاده از اجاق گازهای هوشمند می توان پخت چندین نوع غذا را روی آنها به راحتی مدیریت کرد.
  • در اجاق گاز هوشمند زمان و نوع پخت، تایمر، شدت و میزان شعله و دمای پخت از راه دو قابل کنترل است.
  • از دیگر امکانات اجاق گاز هوشمند می توان به سنسور حساس به دود، صفحه کلید لمسی، سیستم عیب یاب هوشمند، سیستم تشخیص گاز و شعله قطع کن اشاره کرد.

ویژگی های اجاق گاز هوشمند

کنترل از راه دور گاز هوشمند چگونه است؟

تنظیمات اجاق گاز هوشمند نسبت به اجاق گازهای سنتی بسیار راحت‌تر و پیشرفته تر می‌باشد. از آن نظر که نحوه اتصال به گاز هوشمند به اینترنت این امکان را به شما می‌دهد در هر کجا که باشید، فرآیند پخت پز خود را کنترل کنید. به طور مثال شما به سرکار رفته اما اجاق گاز را خاموش نکرده‌اید، شما از طریق اینترنت که رابط بین شما و اجاق گاز در خانه است، می‌توانید فرایند پخت را کنترل نمایید. (شعله اجاق گاز را خاموش، کم و یا زیاد کنید و حتی زمان آن را نیز تنظیم کنید.)

کنترل از راه دور گاز هوشمند

نحوه کنترل اجاق گاز از طریق گوشی هوشمند

اگر آشنایی با اجاق گاز هوشمند داشته باشید، قطعا می دانید شما هنگامی که برنامه SmartThings را بر روی گوشی هوشمند نصب می‌کنید، امکانات و دسترسی‌هایی از راه دور برای شما فعال می‌شود. شما با لمس صفحه نمایش گوشی هوشمند خود می توانید آنها را کنترل کنید. از جمله این قابلیت های اجاق گاز هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت پخت، زمان پخت و درجه حرارت را تغیر دهید.
  • وضعیت شعله هر مشعل اجاق گاز را کنترل کنید.
  • وضعیت دما فر را کنترل کنید.
  • از علت دود کردن اجاق گاز نو و قدیمی مطلع شوید.
  • فر را را روشن کنید. ( فقط اجاق‌های برقی)
  • فر را خاموش کنید.
  • و امکانات بیشتری که روز به روز در حال گسترش و بهتر شدن هستند.

نحوه کنترل اجاق گاز از طریق گوشی

توجه داشته باشید به دلایل امنیتی نمی‌توانید اجاق گاز را از راه دور روشن کنید.

چگونه اجاق گاز هوشمند خود را به گوشی هوشمند متصل کنیم؟

قبل از آنکه بتوانید از امکانات اجاق گاز هوشمند برای نظارت و کنترل دستگاه خود استفاده کنید، باید آن را به برنامه SmartThings بر روی گوشی هوشمند خود نصب و متصل کنید. اما چگونه؟ برای متصل کردن گوشی هوشمند به اجاق گاز هوشمند مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

  • ابتدا برنامه SmartThings را بر روی گوشی خود نصب کنید.
  • سپس به علامت بعلاوه ( Add) و بعد به Devices بروید و آن را باز کنید.
  • روی افزودن دستگاه و سپس بر اساس نام تجاری ضربه بزنید.
  • برای اتصال دستور العمل‌های گفته شده بر روی صفحه را دنبال کنید.
  • پس از اتمام راه اندازی SmartThings شما دسترسی کامل به دستگاه دارید.

متصل کردن گوشی به اجاق گاز هوشمند

اگر در اتصال در محدوده یا استفاده از ویژگی‌ های اجاق گاز هوشمند به مشکل برخوردید، می‌توانید اطلاعات را به حالت کارخانه بازنشانی کنید تا به تنظیمات پیش فرض بازگردید.

آشنایی با اجاق گاز هوشمند دوگانه سوز

برای برخی از انواع اجاق گاز هوشمند علاوه بر استفاده از گاز برای پخت و پز، از برق نیز نیز استفاده می‌شود. به این صورت که مشعل‌های گازی برای پخت در بالا و فر برقی برای پخت و پز در پایین قرار دارد که این نوع مدل‌ها بهترین نوع در اجاق‌های هوشمند دوگانه سوز هستند.

بررسی قیمت اجاق گاز هوشمند

از آنجا که برندهای مختلف انواع اجاق گاز هوشمند را با مدل های متفاوتی می سازند که هر کدام از آنها ویژگی و تفاوت‌هایی خاص خود را دارند. از این رو قیمت اجاق گاز هوشمند متفاوت‌ است و نمی‌توان قیمت خاصی برای آنها تعیین کرد. به طور گلی قیمت اجاق گازهای هوشمند با توجه به پارامترهای مختلفی از جمله تعداد شعله، جنس بدنه،نحوه اتصال، برند گاز و … تعیین می گردد.

نتیجه گیری از آشنایی با اجاق گاز هوشمند

تولید گاز صفحه ای هوشمند موجب شده تا افراد به هنگام آشپزی قابلیت های جدیدی را تجربه نمایند. امکان تجربه کردن حس های متفاوت در آشپزی را برای تمامی افراد فراهم کرده است. این مدل گازها در انواع و مدل های مختلفی تولید و عرضه می شوند. از این رو در صورتی که به دنبال تهیه و آشنایی با اجاق گاز هوشمند هستید، بهتر است پیش از اقدام برای خرید آن به شناخت ویژگی های گاز هوشمند مورد نظر خود اقدام نمایید تا بتوانید محصولی متناسب با نیازهای خود خریداری کنید. چنانچه در زمینه کار با این دستگاه دچار مشکل شده اید، تکنسین های متخصص آی پی امداد می توانند به شما کمک نمایند.

4.2/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد