logo logo تعمیرات اجاق گاز رومیزی، توکار، مبله و انواع فر با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر اجاق گاز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تعمیر اجاق گاز در سراسر استان و مناطق 22 گانه تهران اعم از شرق، غرب، شمال و جنوب با استفاده از خدمات تعمیرکاران متخصص، قطعات اورجینال، گارانتی معتبر تا 365 روز و فاکتور رسمی انجام می شود. آی پی امداد با توجه به شعب متعدد در سراسر تهران، نزدیکترین تعمیرکار تعمیرات انواع اجاق گاز رومیزی، صفحه ای، شیشه ای، فر، توکار (مبله) را به شما اختصاص میدهد. با توجه به برند یا مشکل اجاق گاز شما بهترین تکنسین را برای شما انتخاب می کنیم تا بهترین خدمات را تجربه کنید. پس از ثبت مشخصات خود در سامانه مشتریان آی پی امداد، می توانید از طریق لینک پنل کاربری که از طریق پیامک برای شما ارسال می شود، کل مراحل خدمات را بررسی کنید. برای استفاده از خدمات تعمیر اجاق گاز در آی پی امداد با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

آی پی امداد از دهه 1370 تا به امروز در تهران فعال میباشد.

با استفاده از خدمات تعمیرات اجاق گاز در آی پی امداد تا 75% در هزینه تعمیر صرفه جویی نمایید.

نحوه تماس و ثبت سفارش خدمات در آی پی امداد برای تعمیر اجاق گاز در تهران

برای ثبت سفارش خدمات در مرکز تخصصی تعمیرات اجاق گاز دو روش وجود دارد:

  1. تماس تلفنی
  2. ثبت سفارش آنلاین

نحوه تماس و ثبت سفارش خدمات در آی پی امداد برای تعمیر اجاق گاز در تهران

برای ثبت سفارشی تلفنی جهت تعمیر اجاق گاز در تهران با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید. همچنین امکان ثبت سفارش آنلاین در سایت آی پی امداد وجود دارد.

طریقه ارائه خدمات از ثبت سفارش تعمیر اجاق گاز تا پایان روز گارانتی در آی پی امداد

  1. پس از ثبت مشخصات شما در سامانه مشتریان تعمیرات تخصصی اجاق گاز، آدرس پنل کاربری از طریق پیامک برای شما ارسال می شود.
  2. در پنل کاربری خود می توانید مشخصات تعمیرکار، مدت گارانتی، زمان حضور تکنسین، فاکتور، رسید قطعه و … را مشاهده کنید.
  3. در واحد کنترل کیفیت آی پی امداد با توجه به مشکل و برند اجاق گاز شما; بهترین تعمیرکار به شما منصوب می شود.
  4. تعمیرکار اجاق گاز با شما تماس می گیرد و در مورد زمان حضور در محل با شما موافقت می کند.
  5. تکنسین آی پی امداد با قطعات و تجهیزات کامل در محل شما حاضر می شود.
  6. کلیه خدمات اجاق گاز در همان روز و در محل شما انجام می شود.
  7. امکان چت آنلاین با واحد پشتیبانی، پیگیری و شکایت در پنل کاربری شما وجود دارد و برای پیگیری سفارش نیازی به تماس نیست.
  8. در پایان سرویس، گارانتی معتبر و فاکتور رسمی دریافت می کنید که می توانید آن را در پنل کاربری خود مشاهده کنید.
  9. همچنین امکان امتیاز دهی به خدمات تعمیرکار در پنل کاربری شما وجود دارد.
  10. از طریق واحد هپی کال با شما تماس گرفته می شود و سوالاتی در خصوص رضایت شما از عملکرد تعمیرکار اجاق گاز پرسیده می شود و هر گونه نظری را سر لوحه خدمات خود قرار میدهیم.

طریقه ارائه خدمات از ثبت سفارش تعمیر اجاق گاز تا پایان روز گارانتی در آی پی امداد

مشتریان گرامی خدمات اجاق گاز در سایت تعمیرات آی پی امداد توجه داشته باشند که کارشناس واحد کنترل کیفیت خدمات از زمان ثبت درخواست سرویس تا پایان روز گارانتی در کنار شما می باشد.

کدام مدل ها و برندهای اجاق گاز در آی پی امداد تعمیر میشود؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم برای هر برند و مشکل، تعمیرکار متخصص به شما اختصاص داده میشود. بنابراین فرقی نمیکند که مشکل یا برند اجاق گاز شما چیست، ما در آی پی امداد تمامی خدمات اجاق گاز را ارائه میدهیم. بعضی از برندهای اجاق گاز که در آی پی امداد تعمیر میشود، به شرح زیر است:

  • اسنوا، سینجر، آردل، آلتون، عادل گاز، رزگاز، هاردستون، دوو، امرسان، پادیسان، ماهان، بوش، الجی، میلتون، تکنوگاز، آریستون، سامسونگ، کنوود، میله، نف، لاجرمانیا، لوفرا، اخوان، آاگ، بلومبرگ، فریجیدر، الکترولوکس، ماژیک شف، استیل البرز، شف، ویرپول …

مدل های اجاق گاز که در آی پی امداد تعمیر میشود به شرح زیر میباشد:

  • تعمیر اجاق گاز رومیزی، صفحه ای یا شیشه ای
  • تعمیرات فرگاز
  • تعمیر انواع اجاق گاز مبله، توکار
  • تعمیرات اجاق گاز قدیمی، پیلوت دار

تعمیرات گاز رومیزی

امروزه استفاده از گاز رومیزی بسیار رایج شده است. در اکثر خانه ها از گاز رومیزی به دلیل زیبایی که دارد، در طراحی آشپزخانه استفاده می شود. از این نظر تعمیر گاز رومیزی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از خدمات تعمیرگاه مجاز بهره مند شوید. در نظر داشته باشید که آی پی امداد گاز رومیزی شما را با استفاده از قطعات فابریک و تعمیرکار مجرب عیب یابی و تعمیر می کند و می توانید مانند روز اول از دستگاه خود استفاده کنید.

تعمیرات گاز رومیزی

تعمیر فرگاز

فرگاز امروزه بسیار محبوب است. امروزه با رواج غذاهایی مانند مرغ سوخاری، پیتزا، ماهی و … این دستگاه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. باید توجه داشته باشید که تعمیر فرگاز نیاز به تخصص دارد و هرگونه خطا در هنگام عیب یابی می تواند به دستگاه شما آسیب برساند و آن وقت است که نمی توانید از غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

تعمیر فرگاز

توجه داشته باشید که در آی پی امداد از به روزترین روش سرویس برای عیب یابی و تعمیر فر گاز شما استفاده می شود. لازم به ذکر است ارائه خدمات با استفاده از قطعات فابریک و تعمیرکاران آموزش دیده و مجرب یکی از مهمترین اصول حفظ کیفیت دستگاه و افزایش طول عمر آن می باشد.

تعمیر اجاق گاز مبله

اجاق گاز مبله یا توکار نسل جدیدی از وسایل گازسوز می باشد. تعمیر اجاق گاز مبله یا توکار توسط تیم مجرب آی پی امداد در منزل شما بدون خروج از دستگاه انجام می شود. تعمیرکار آی پی امداد پس از درخواست سرویس اجاق گاز مبله در کمترین زمان ممکن در محل شما حاضر می شود و با رعایت نکات بهداشتی و اصول سرویس در اروپا به عیب یابی و رفع ایراد دستگاه شما می پردازد.

تعمیر اجاق گاز مبله

تعمیرات اجاق گاز قدیمی

یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه اجاق گاز است که امروزه مدل های مختلفی از آن تولید و مورد استفاده مردم قرار می گیرد. اما اجاق گازهای قدیمی جزء پرطرفدارترین لوازم در بین کاربران هستند. اینگونه اجاق گازها ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. تعمیر اجاق گاز قدیمی توسط تعمیرکار متخصص آی پی امداد به صورت حضوری و در محل مورد نظر مشتریان به راحتی قابل انجام است.

تعمیرات اجاق گاز قدیمی

تعمیرکار آی پی امداد کدام مشکلات اجاق گاز را تعمیر می کند و چه خدماتی را در محل ارائه می دهد؟

تعمیر و عیب یابی انواع مشکلات زیر را تعمیرکار آی پی امداد در محل شما انجام میدهد:

  • روشن نشدن شعله های اجاق گاز
  • قطع نشدن فندک اجاق گاز
  • زرد سوختن شعله اجاق گاز
  • دیر روشن شدن یا روشن نماندن شعله اجاق گاز
  • کم بودن شعله اجاق گاز
  • دود کردن شعله
  • داغ شدن ولوم
  • نرسیدن گاز به اجاق گاز
  • صدای زیاد شعله
  • بوی گاز در آشپزخانه

بعضی از خدمات اجاق گاز در محل شما که توسط تعمیرکار آی پی امداد انجام میشود، به شرح زیر میباشد:

  • نصب و سرویس اجاق گاز
  • تعمیر انواع مشکلات اجاق گا و فر گاز
  • تعویض انواع قطعات اجاق گاز به مانند: چینی فندک، ترموکوبل، بوبین، جرقه زن، فندک، تایمر، میکروسوئیچ، ژیگلور، شعله پخش کن، ترانس
  • جرم گیری اجاق گاز در محل
  • تعویض شیشه اجاق گاز و فر
  • تعمیر تایمر یا برد الکترونیکی اجاق گاز و فر گاز

تعمیرات اجاق گاز در تهران

فرقی نمیکند که در کدام محله از شهر یا استان تهران ساکن باشید، ما نزدیکترین تعمیرکار را به محل شما اعزام میکنیم تا دغدغه ای بابت مدریت زمان در این شهر شلوغ نداشته باشید. زمان حضور تعمیرکار طبق درخواست و توافق شما انجام میشود تا هیچ نگرانی بابت کارهای روزانه خود نداشته باشید.

تعمیرات اجاق گاز در تهران

تعمیر اجاق گاز در محل کار یا منزل شما از دیگر خدمات ارائه شده توسط آی پی امداد می باشد. توجه داشته باشید تعمیرکاران آی پی امداد اجاق گاز را در محل بر اساس اصول زیر تعمیر می کنند.

  • تعمیرکار اجاق گاز در آی پی امداد با لباس فرم و کارت شناسایی در محل شما حاضر میشود.
  • تمامی پروتوکول و نکات بهداشتی رعایت می شود.
  • با رعایت زمان بندی طبق درخواست شما، تعمیرکار آی پی امداد در منزل شما حضور خواهد داشت.
  • عیب یابی و تعمیرات اجاق گاز با استفاده از به روزترین تجهیزات و روش های سرویس در اروپا در محل شما عزیزان انجام می شود.

در نظر داشته باشید که یکی از مهمترین مزایای استفاده از خدمات تعمیر اجاق گاز در محل، نظارت مستقیم شما بر عملکرد تکنسین است.

تعمیرات اجاق گاز، گاز مبله، گاز رومیزی، فر و اجاق گاز توکار توسط تعمیرکار آموزش دیده نمایندگی مجاز آی پی امداد در محل انجام می شود. گروه آی پی امداد در تهران با بیش از نیم قرن تجربه و تکنسین های مجرب، متعهد و کارآمد مفتخر به تعمیر انواع گاز رومیزی، توکار، فر و … در محل با گارانتی رسمی 3 تا 12 ماهه می باشد.

آی پی امداد نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش اجاق گاز رومیزی، توکار یا مبله، فر گاز ایرانی و خارجی در سراسر تهران می باشد.

مزایای استفاده از تعمیرات اجاق گاز در آی پی امداد

تعمیرکار اجاق گاز در آی پی امداد با رعایت نکات بهداشتی و قوانین مشتری مداری در منزل شما خدمات ارائه می دهد. تمامی تکنسین های این مرکز با لباس فرم و کارت شناسایی در محل شما حاضر می شوند. ما با استفاده از قطعات اورجینال برند اجاق گاز شما و تخصص تعمیرکار متخصص مناسب برای مشکل دستگاه، خدمات را از 90 تا 365 روز با اطمینان خاطر تضمین می کنیم.

مزایای استفاده از تعمیرات اجاق گاز در آی پی امداد

تعمیرگاه لوازم خانگی آی پی امداد از دهه 1370 تاکنون در تهران فعال بوده و با تجربیات فراوانی که به دست آورده بهترین، سریع ترین و با کیفیت ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد. بهره مندی از پنل کاربری آی پی امداد این امکان را به مشتریان داده است که بدون اتلاف وقت و تنها در گوشی موبایل خود تمامی فرآیندهای خدمات را بررسی کرده و در صورت نیاز به صورت آنلاین با واحدهای پشتیبانی در ارتباط باشند.

تعمیرکار متخصص اجاق گاز رومیزی، مبله و فرگاز در آی پی امداد

ما در آی پی امداد برای هر محصول، متخصص مرتبط به آن را داریم. برای تعمیر اجاق گاز رومیزی، صفحه ای، شیشه ای، فر گاز یا … متناسب با مشکل آن یک تعمیرکار متخصص را به شما اختصاص میدهیم. تمامی تکنسین های آی پی امداد موظف به رعایت موارد زیر در منزل شما میباشند:

  • ارائه خدمات سریع در همان روز ثبت درخواست خدمات
  • رعایت تمامی پروتوکول های بهداشتی و نظافتی در منزل یا محل کار شما
  • به همراه داشتن قطعات اورجینال و ابزار آلات کامل برای تعمیر گاز شما
  • شرح نکات مهم در حین استفاده از اجاق گاز برای پیشگیری از مشکلات بعدی
  • پشتیبانی فنی در بازه گارانتی

به طور کلی تعمیرات اجاق گاز باید توسط تعمیرکار حرفه ای و متخصص انجام شود تا آسیبی به اجاق گاز وارد نشود. تعمیر اجاق گاز توسط غیر متخصص مشکلات دستگاه را به طور کامل حل نمی کند. همچنین احتمال خرابی سایر قسمت های اجاق گاز نیز وجود دارد. تعمیر انواع اجاق گاز رومیزی، توکار، مبله و صفحه نمایش توسط تکنسین ها و تعمیرکاران متخصص آی پی امداد با مناسب ترین هزینه و در کمترین زمان انجام می شود.

گارانتی تعمیرات اجاق گاز در آی پی امداد

گارانتی تعمیر اجاق گاز در آی پی امداد یک داستان واقعی است. توجه داشته باشید که پس از انجام سرویس توسط تعمیرکاران آی پی امداد، شروع جدیدی با یکدیگر خواهیم داشت و آن اجرای گارانتی است. تعمیرکار اجاق گاز در این مجموعه موظف است تا پایان گارانتی شما را همراهی کند تا دیگر نگران پرداخت هزینه های گزاف تعمیر نباشید. با استفاده از خدمات تعمیرات اجاق گاز در آی پی امداد تنها یک بار علاوه بر استفاده از دستگاه خود مانند روز اول، تا 365 روز گارانتی نیز دریافت خواهید کرد.

هزینه تعمیرات و خدمات اجاق گاز

زمانی که تعمیرکاران گروه آی پی امداد برای تعمیر گاز در محل مشتری حضور پیدا می کند و یا به صورت حضوری با مردم صحبت می کردند، گلایه مردم را از تعرفه هزینه های نامعلوم می شنیدند، هزینه هایی که تعمیرکاران مختلف به میل خود بدون تعرفه می گرفتند. شاید هر کدام از ما بارها این جمله را شنیده باشیم که در ایران خدمات پس از فروش معنایی ندارد و نمایندگی های تعمیرات لوازم خانگی مانند اروپا کار نمی کنند. اما آی پی امداد سعی می کند می کند تا بهترین هزینه را برای تعمیرات دریافت کند. در ادامه جدول مربوط به هزینه تعمیر و تعمیر اجاق گاز را برای شما قرار داده ایم.

قطعات اجاق گاز هزینه تعمیرات اجاق گاز
ترانس تعویض ترانس: 185/000 الی 390/000 تومان
بوبین قیمت بوبین: 140/000 الی 290/000 تومان
ترموکوپل تعویض ترموکوپل: 95/000 الی 280/000 تومان
سرشعله قیمت سرشعله: 290/000 الی 580/000 تومان
ولوم تعویض ولوم: 30/000 الی 150/000 تومان
تنظیم هوا تنظیم هوا (پلوپز، شعله بزرگ، شعله کوچک و متوسط): 80/000 الی 130/000 تومان
فنجونی تعویض فنجونی (پلوپز، شعله بزرگ، شعله کوچک و متوسط): 90/000 الی 238/000 تومان
چینی فندک چینی فندک: 90/000 الی 140/000 تومان
کلید فندک کلید فندک: 60/000 الی 95/000 تومان
برد تعمیر یا تعویض برد: 380/000 الی 530/000 تومان
تایمر تعمیر یا تعویض تایمر: 295/000 الی 445/000 تومان
ترموستات ترموستات فر گاز و اجاق گاز: 295/000 الی 440/000 تومان
شیشه شیشه گاز صفحه ای، مبله و رومیزی: 950/000 الی 2/400/000 تومان
تعویض شیشه گاز رومیزی، صفحه ای و مبله: 390/000 الی 670/000 تومان
شیشه فر: 450/000 الی 740/000 تومان
چدن تعمیر چدن گاز: 130/000 الی 225/000 تومان
لعاب ترمیم لعاب گاز: 495/000 الی 940/000 تومان
نصب اجاق گاز نصب گاز رومیزی، مبله و صفحه ای: 1950/00 الی 310/000 تومان
صفحه، دستگیره و لوازم بدنه تماس گرفته شود.
ایاب و ذهاب و کارشناسی ایاب و ذهاب: 120/000 الی 160/000 تومان

راهنمای تعمیر مشکلات اجاق گاز

اجاق گاز یکی از لوازم ضروری آشپزخانه است که در صورت بروز مشکل در کارکرد آن دردسرهای زیادی را برای افراد به همراه خواهد داشت. در این راستا می توان گفت بسیاری از ایراداتی که در اجاق گاز ایجاد می شود، مربوط به قطعات داخلی دستگاه است و تعمیرات اجاق گاز در این موارد نیاز به تخصص و دانش فنی دارد. البته برخی از مشکلاتی که برای اجاق گاز رومیزی، صفحه ای، توکار و مبله به وجود می آید، مربوط به وجود ایرادات جزئی و یا استفاده نادرست از دستگاه است و با رعایت برخی راهکارها و نکات می توانید به راحتی گاز را تعمیر کنید.

در ادامه به بررسی انواع مشکلات اجاق گاز میپردازیم:

  1. شعله اجاق گاز روشن نمی شود یا دیر روشن میشود.
  2. جرقه زن کار نمیکند.
  3. فندک اجاق گاز کار نمیکند.
  4. شعله اجاق گاز زرد میسوزد یا دود میکند.
  5. ولوم اجاق گاز داغ شده است.
  6. صدای اجاق گاز زیاد است.
  7. گاز به شعله های اجاق گاز نمیرسد.
  8. حرارت برای پخت و پز کم است یا اصلاً حرارت نمی دهد.
  9. المنت گرم نمی شود.
  10. تایمر جلو نمی رود.
  11. فندک جرقه می زند اما روشن نمی شود.
  12. حرارت برای کباب کردن کم است یا اصلا گرما وجود ندارد.
  13. فر خیلی داغ است.
  14. برنامه مشکل داره!!

تعمیر مشکل جرقه نزدن اجاق گاز

اگر قصد تعمیر اجاق گاز را در منزل دارید، می توانید از راهنمای زیر برای بررسی علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز استفاده کنید:

  • اگر شعله های اجاق گاز رطوبت داشته باشد، فندک ها نمی توانند کار کنند.
  • باید شعله ها را از نظر رطوبت بررسی کنید و در صورت وجود آب، باید آنها را کاملا خشک کنید.
  • شعله های گاز ممکن است مسدود شده باشند و شما باید آنها را باز کنید.
  • خرابی فندک یکی دیگر از دلایل این مشکل است که ممکن است خراب یا معیوب باشد.
  • در صورت خرابی فندک اجاق گاز باید آن را تعویض نمایید.
  • اگر مسیر اتصال فندک و برد الکترونیکی قطع شد، باید سیم کشی را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.
  • در برخی موارد علت جرقه نشدن اجاق گاز مربوط به وجود ایراد در برق خانه است که باید آن را پیدا و رفع کنید.

چنانچه قادر به رفع مشکل دستگاه خود نیستید، می توانید از متخصصین نمایندگی مجاز آی پی امداد برای تعمیر اجاق گاز خود کمک بگیرید.

چگونه مشکل روشن نشدن شعله اجاق گاز را تعمیر کنیم؟

ممکن است این موضوع به اجزای داخلی اجاق گاز مربوط نباشد و تنها با استفاده از چند راهکار به راحتی در منزل حل شود. در ادامه به طور کامل علت مشکل روشن نشدن شعله گاز و نحوه تعمیر آن را توضیح می دهیم:

  • مواد غذایی یا چربی باقیمانده روی گاز و رسوبات آنها می تواند از روشن شدن شعله اجاق گاز جلوگیری کند.
  • باید داخل محفظه را بررسی کنید و آن را تمیز کنید.
  • ممکن است آب وارد مشعل های اجاق گاز شما شده باشد که در این شرایط روشن نمی شود.
  • باید مشعل ها را از هرگونه رطوبت با یک پارچه خشک تمیز کنید و سپس بررسی کنید که روشن شود.
  • برای تعمیر اجاق گاز خود باید نشت گاز از شیلنگ را بررسی کرده و گیره آن را سفت کنید.
  • در صورتی که فندک اجاق گاز آسیب دیده است، باید آنها را تعمیر و ایرادات را برطرف کنید.
  • قرار دادن نادرست مشعل اجاق گاز یکی دیگر از دلایل این مشکل است.
  • ترموکوپل اجاق گاز ممکن است باعث روشن نشدن شعله های آن شود که با بررسی پیچ یا حجم دستگاه قابل بررسی است.
  • در صورت وجود مشکل در حجم اجاق گاز، باید آن را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

چگونه مشکل روشن نشدن شعله اجاق گاز را تعمیر کنیم؟

عیب یابی مشکل دیر روشن شدن شعله گاز

ممکن است بسیاری از کاربران با دیر روشن شدن اجاق گاز مبله، پنلی یا توکار خود مواجه شده و قصد تعمیر دستگاه خود را در منزل داشته باشند. بنابراین در ادامه راهنمای تعمیر اجاق گاز برای مشکل دیر روشن شدن شعله را برای شما آورده ایم:

  • یکی از مهم ترین دلایل این مشکل خرابی ترموکوپل دستگاه است که نمی تواند جریان الکتریکی لازم را ایجاد کند.
  • برای تعمیر دستگاه باید علائم خرابی ترموکوپل اجاق گاز را بررسی کنید و در صورت سوختگی اتصال دو میله را تعمیر یا تعویض کنید.
  • سیم پیچ معیوب همچنین می تواند باعث دیر شروع شدن شعله شود که در اثر انسداد یا ضربه آسیب می بیند.
  • اگر بوبین به درستی کار نمی کند، باید آن را با یک قطعه جدید تعویض کنید.
  • برای بررسی بوبین، باید هسته آن را به مدت 20 ثانیه فشار داده و نگه دارید.
  • اگر بعد از برداشتن دست، بوبین همچنان سر جای خود باشد، سالم است و در غیر این صورت آسیب دیده است.

اگر در مورد نحوه عیب یابی یا تعمیرات اجاق گاز خود مطمئن نیستید، بهتر است با تکنسین های متخصص آی پی امداد تماس بگیرید.

تعمیرات روشن نماندن شعله اجاق گاز

اگر شعله اجاق گاز شما روشن نمی ماند و دلیل این مشکل را نمی دانید، راهنمای تعمیر اجاق گاز که در زیر توسط تعمیرکار آی پی امداد ارائه شده است می تواند به شما کمک کند:

  • ترموکوپل اجاق گاز قطعه ای است که خرابی آن می تواند علت روشن نماندن شعله اجاق گاز باشد.
  • برای بررسی ترموکوپل، باید پیچ گاز را نگه دارید و سپس رها کنید.
  • اگر شعله ها روشن نمی ماند، احتمالا ترموکوپل خراب است و نیاز به تعمیر دارد.
  • مشکل در قسمت جرقه نیز باعث روشن نشدن شعله گاز می شود.
  • باید شمع را با دست تکان دهید و بررسی کنید که به درستی در جای خود قرار گرفته باشد.

تعمیر مشکل قطع نشدن فندک اجاق گاز

در برخی موارد فندک اجاق گاز به طور مداوم جرقه می شود و قطع نمی شود. اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده اید و نیاز به تعمیر اجاق گاز خود در منزل دارید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • اصلی ترین علت جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز می تواند مربوط به خرابی فندک و اتصالات آن باشد.
  • باید این قطعه و اتصالات آن را بررسی کرده و آن را تعمیر کنید.
  • این مشکل ممکن است به دلیل نوسانات برق و یا سوختن جعبه فندک رخ دهد که باید آن را تعمیر کنید.
  • اگر رطوبت وارد قطعات داخلی از جمله ترانسفورماتور شود، فندک قطع نمی شود و جرقه نمی زند.
  • در این صورت در مواجهه با این مشکل باید دستگاه را از برق بکشید و قطعات داخلی آن را بررسی کنید.

تعمیر مشکل قطع نشدن فندک اجاق گاز

اگر قصد تعمیر اجاق گاز خود را دارید و با راهنمای تعمیرات آی پی امداد بالا مشکل برطرف نشد، می توانید با شماره 0215894 تماس بگیرید.

طریقه تعمیر مشکل زرد سوختن شعله اجاق گاز

اگر شعله اجاق گاز شما زرد است و آبی نمی سوزد، باید با توجه به راهنمای تعمیرات اجاق گاز رومیزی، مبله و توکار این کار را در منزل انجام دهید:

  • شعله های اجاق گاز ممکن است در موقعیت نامناسبی قرار داشته باشند و باید محل آنها را اصلاح کنید.
  • در برخی مواقع شیارها و سوراخ های شعله اجاق گاز مسدود می شود که باعث تغییر رنگ شعله می شود.
  • باید نازل ها و سوراخ های مشعل ها را بررسی کنید و آنها را تمیز کنید.

طریقه تعمیر مشکل زرد سوختن شعله اجاق گاز

عیب یابی مشکل کم بودن شعله اجاق گاز

دلایل مختلفی برای کم شعله بودن اجاق گاز وجود دارد:

  • شایع ترین دلیل، فشار کم گاز است. اگر فشار گاز منبع اصلی یا رگلاتور خیلی کم باشد، اجاق گاز شعله ضعیفی خواهد داشت.
  • با گذشت زمان، ذرات غذا، روغن و … می توانند روی مشعل جمع شوند و سوراخ های کوچکی را که اجازه جریان گاز را می دهند، مسدود کنند. مشعل را با برس نرم و آب و صابون کاملاً تمیز کنید.
  • ممکن است شیر گازی که جریان گاز را به اجاق گاز کنترل می کند، معیوب باشد و در نتیجه شعله کم باشد. شیر گاز را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کاملا باز است و به درستی کار می کند.
  • خط گاز منتهی به اجاق گاز ممکن است کثیف یا آسیب دیده باشد و باعث کاهش فشار گاز شود.

اگر تمام این مراحل عیب یابی علت کم شدن شعله اجاق گاز را امتحان کرده اید و همچنان مشکل وجود دارد، توصیه می شود برای تشخیص بهتر با تعمیرکار اجاق گاز در آی پی امداد تماس بگیرید.

تعمیرات مشکل دود کردن شعله اجاق گاز

جهت رفع مشکل دود کردن اجاق گاز خود می توانید به بررسی نکات زیر بپردازید:

  •  اگر اجاق گاز نو باشد، علت دود کردن اجاق گاز می‌ تواند روغنی باشد که در ساخت عایق دستگاه به کار می‌ رود.
  • همچنین دود کردن اجاق گاز های استفاده شده و قدیمی‌ ممکن است به دلیل کثیف بودن صفحه آن باشد.
  • صفحه اجاق گاز را با ماده شوینده مخصوص اجاق گاز بشویید.
  • اگر اجاق گاز قدیمی‌ است، در صورتی که تکه‌ های غذا روی صفحه باشد و نزدیکی مشعل کثیف باشد، اجاق گاز دود می‌ کند که باید تمیز شود.

اگر این راه حل ها را امتحان کرده اید و دستگاه شما همچنان مشکل دارد، بهتر است برای راهنمایی بیشتر با نمایندگی تعمیرات اجاق گاز در آی پی امداد تماس بگیرید.

تعمیر مشکل داغ شدن ولوم اجاق گاز

ولوم اجاق گاز شما به چند دلیل ممکن است داغ شود که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

  • گرمای شعله می تواند به قسمت های فلزی اجاق گاز از جمله ولوم و دسته منتقل شود
  • اگر اجاق گاز به درستی عایق بندی نشده باشد، گرمای شعله می تواند به قسمت های دیگر اجاق گاز پخش شود که ممکن است خطرناک باشد.
  • در صورت نشت گاز در اجاق گاز، شعله می تواند سایر قسمت های اجاق گاز از جمله ولوم را گرم کند.
  • اگر قطعات اجاق گاز مانند مشعل یا جرقه زن خراب یا آسیب دیده باشد، می تواند باعث تولید گرمای بیش از حد و انتقال آن به سایر قسمت های اجاق گاز شود.

اگر متوجه شدید که اجاق گاز شما بیش از حد داغ می شود، بهتر است سریعا با تکنسین متخصص نمایندگی تعمیرات اجاق گاز در آی پی امداد تماس بگیرید.

تعمیرات مشکل نرسیدن گاز به اجاق گاز

چنانچه گاز به اجاق گاز شما نمی رسد، جهت عیب یابی و رفع مشکل می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • شیر گازی متصل به اجاق گاز احتمالا بسته یا معیوب است.
  • گازرسانی به محل ممکن است قطع شود. بررسی کنید که آیا سایر وسایل گازسوز خانه مانند آبگرمکن می کنند یا خیر.
  • ممکن است خط گاز منتهی به اجاق گاز مشکل داشته باشد. انسداد، نشتی یا خطوط آسیب دیده می تواند از رسیدن گاز به اجاق گاز جلوگیری کند.
  • سیستم جرقه زن اجاق گاز ممکن است به درستی کار نکند و از شعله ور شدن گاز جلوگیری کند. سعی کنید اجاق گاز را با فندک یا کبریت به صورت دستی روشن کنید تا ببینید آیا گاز جریان دارد یا خیر.
  • رگولاتور گازی که فشار گاز را کنترل می کند، ممکن است دچار مشکل شده باشد. این مسئله می تواند از جریان مناسب گاز به اجاق گاز جلوگیری کند.

اگر در مورد نحوه عیب یابی دستگاه خود مطمئن نیستید، بهتر است از تعمیرگاه مجاز اجاق گاز در آی پی امداد کمک بگیرید.

عیب یابی مشکل صدای زیاد شعله های اجاق گاز

در صورتی که شعله های اجاق گاز شما سر و صدای زیادی ایجاد می کنند، می توانید به بررسی موارد زیر اقدام کنید:

  • معمولا سر و صدای شعله‌ ها به دلیل تنظیم نبودن هوای ورودی به مشعل است.
  • برای اینکار کافیست میزان گاز ورودی و همچنین هوا را تنظیم کنید.
  • در اجاق گازهای قدیمی، با باز کردن صفحه رویی اجاق گاز می‌ توانید محفظه مخلوط کن هوا و گاز را ببینید. با چرخاندن تنظیم کننده هوا، میزان هوای ورودی را کنترل کنید.
  • همچنین مهره ای برای تنظیم گاز وجود دارد، با چرخاندن آن در جهت ساعت میزان جریان گاز افزایش می‌ یابد و با چرخاندن آن در خلاف جهت ساعت میزان گاز ورودی کم می‌شود.

تعمیرات مشکل انتشار بوی گاز در فضای اجاق گاز

در صورتی که با مشکل انتشار بوی گاز مواجه شده اید، می توانید جهت رفع مشکل دستگاه موارد زیر را بررسی کنید:

  • ممکن است بست سوپاپ گاز و شلنگ کامل بسته نشده باشد.
  • همچنین ممکن است شلنگ دچار پارگی یا تاخوردگی شده باشد
  • اگر شلنگ و همچنین لوله اصلی اجاق گاز نیز، به خوبی با بست محکم نشده باشد، ممکن است بوی گاز به مشام برسد.
  • باید تمام بست‌ها و اتصالات اجاق گاز به منبع گاز را بررسی کنید.
  • در صورتی که شلنگ گاز، پاره شده و یا تاخورده است، اقدام به تعویض آن نمایید.
  • اگر بست بین شلنگ و لوله اصلی گاز، شل شده است، از بست باکیفیت استفاده کرده و آن را محکم کنید.

اگر نیاز به تعمیر دستگاه خود دارید، می توانید از خدمات تعمیرکار نمایندگی تعمیر اجاق گاز در آی پی امداد بهره مند شوید.

بررسی مشکلات فر گاز

در ادامه برخی ایرادات فر اجاق گاز را برای شما ذکر کرده ایم:

  • دلیل روشن نشدن شعله های فر
  • علت خاموش شدن فر اجاق گاز
  • علت بوی بد هنگام استفاده از فر
  • مشکل روشن نشدن فر
  • علت روشن نشدن لامپ فر

دلیل روشن نشدن مشعل ها در فرگاز چه می باشد؟

  • ابتدا باید وصل بودن دستگاه به گاز و برق را بررسی کنید.
  • باید بررسی کنید که فندک درست کار می کند.
  • همچنین باید محل قرارگیری مشعل ها را نیز بررسی نمایید.

چرا شعله های فر اجاق گاز روشن نمی مانند؟

بوی بد هنگام استفاده از فرگاز به چه علت می باشد؟

  • اگر برای اولین بار از دستگاه استفاده می کنید و این بو را استشمام می کنید، مشکلی طبیعی است و مربوط به مشعل است.
  • در صورت تکرار استفاده از دستگاه این بو از بین می رود.

به چه دلیل مشعل مربوط به فر روشن نمی شود(مشعل مخصوص بریان کردن)؟

  • باید بررسی کنید که گاز و برق به دستگاه وصل باشند.
  • باید مشکل جرقه زدن را به دقت بررسی کنید که این کار باید با فشار دادن دکمه احتراق انجام شود.

چرا لامپ فر کار نمی کند؟

  • مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل است.
  • اگر برای اولین بار از دستگاه استفاده می کنید، ممکن است لامپ محکم بسته نشود.
  • همچنین ممکن است لامپ سوخته باشد که در این صورت باید آن را تعویض کنید.

چرا لامپ فر کار نمی کند؟

تعمیر مشکلات گاز رومیزی

چرا فندک الکتریکی گاز رومیزی به درستی کار نمی کند؟

  • برای رفع این مشکل باید فضای بین شعله و فندک را بررسی کنید.
  • ممکن است جرم روی آن ها وجود داشته باشد پس باید تمیز شوند.
  • باید توجه داشته باشید که برای جلوگیری از بروز این مشکل باید تمامی اجزای شعله به درستی در جای خود قرار گیرند.

دلیل یکنواخت نبودن سوختن شعله ها در اجاق گاز رومیزی چیست؟

  • ممکن است به دلیل قرارگیری نادرست اجزای سر شعله باشد که باید آن را به درستی در جای خود قرار داد.

در صورتی که جریان گاز وجود نداشته باشد یا جریان غیرطبیعی داشته باشد، چه باید کرد؟

  • برای تعمیر اجاق گاز رومیزی در این مرحله باید به شیر وسط رفته و جریان گاز را بررسی کنید.
  • همچنین احتمال خالی بودن سیلندر گاز مایع وجود دارد.
  • در این صورت باید شیر میانی را باز کرده و کپسول LPG را جایگزین کنید.

چرا ترموکل اجاق گاز رومیزی به درستی کار نمی کند؟

  • ممکن است مقداری دوده در قسمت انتهایی ترموکوپل وجود داشته باشد.
  • برای رفع این مشکل باید دوده و همچنین سر شعله را جدا کنید.

چرا ترموکوپل اجاق گاز رومیزی به درستی کار نمی کند؟

چکار کنیم تا کمتر نیازمند تعمیرات اجاق گاز شویم؟

اگر می خواهید بدانید که برای کاهش نیاز به تعمیر اجاق گاز چه کاری باید انجام دهید، توصیه های زیر را انجام دهید:

  • درپوش های شعله اجاق گاز خود را به طور مرتب چک کنید.
  • شعله آبی ممتد نشان می دهد که اجاق به درستی کار می کند.
  • وقتی شعله اجاق گاز زرد یا نارنجی است یعنی شعله ها باید تمیز شوند.
  • می توانید زباله ها و کثیفی های انباشته شده در حفره خلبان را با یک سوزن پاک کنید.
مناطق تحت پوشش آی پی امداد

تعمیرات اجاق گاز در شمال تهران

شمیرانات، الهیه، نیاوران، فرمانیه، کامرانیه، بلوار کاوه، سعدآباد، جماران، جمشیدیه، زعفرانیه، فرشته، تجریش، اقدسیه، آجودانیه، پاسداران، دیباجی، شریعتی، دولت، ظفر، یخچال، جردن، اندرزگو، میرداماد، شریعتی، پل رومی، زرگنده، شهرک غرب، سعادت آباد، آتی ساز

تعمیرات اجاق گاز در مرکز تهران

انقلاب، میدان ولیعصر، فاطمی، یوسف آباد، مطهری، عباس آباد، میدان ونک، شیخ بهایی، شیراز، امیر آباد، کارگر شمالی، شهرک والفجر، شهر آرا، جلال آل احمد، شهرک آزمایش، گیشا

تعمیرات اجاق گاز در غرب تهران

صادقیه، ستارخان، توحید، مرزداران، بلوار فردوس، جنت آباد، شهرک راه آهن، دریاچه چیتگر، پونک، ستاری، شهران، شهرک اکباتان، تهرانسر، کن، شهر زیبا، سردار جنگل، آیت الله کاشانی، خلیج فارس

تعمیرات اجاق گاز در شرق تهران

تهرانپارس، نارمک، رسالت، سید خندان، پیروزی، افسریه، آهنگ، حکیمیه، ارتش، لویزان، شیان

تعمیرات اجاق گاز در جنوب تهران

منیریه، حافظ، شاهپور، نازی آباد، خانی آباد، جوادیه، راه آهن، انقلاب، آزادی، نواب، جمهوری، ولیعصر، قزوین، یافت آباد، شادآباد، امازاده حسن، مهرآباد، شهر ری، باقر شهر، ورامین، عبدل آباد


3.5/5 - (11 امتیاز)
2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مجیدی فر 19 بهمن 1402

    سلام وقت بخیر ببخشید لامپ اجاق گازمون روشن نمیشه و فنشم خاموش نمیشه مجبور میشم کلا از سیم بکشمش . ممنون میشم راهنماییم کنین.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 بهمن 1402

      درود، برد دستگاه اتصالی دارد و باید رفع شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد