logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ترموستات اجاق گاز

ترموستات اجاق گاز
ترموستات اجاق گاز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ترموستات اجاق گاز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ترموستات اجاق گاز یکی از قطعات بسیار مهمی است که وظیفه تنظیم دما در دستگاه های مختلفی چون اجاق گاز، یخچال و … را بر عهده دارد. خراب شدن ترموستات اجاق گاز ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شود و حتی عملکرد گاز را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل تنظیم ترموستات اجاق گاز از اهمیت بالایی برخوردار است. دلایل متعددی باعث خرابی ترموستات گاز می شوند که دانستن آن کمک می کند تا مصرف کنندگان بتوانند با رعایت آن موضوع از خراب شدن ترموستات جلوگیری کنند. در مطلب فوق به بررسی دلایل خرابی ترموستات گاز و نحوه تعمیر ترموستات اجاق گاز می پردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد ترموستات گاز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران  آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

نحوه عملکرد ترموستات اجاق گاز چگونه است؟

نحوه عملکرد ترموستات اجاق گاز چگونه است؟ در صورتی که درون فر را مشاهده کرده باشید، متوجه این موضوع شده اید که در بالا و پایین فر دو شعله یا مشعل وجود دارد که با روشن کردن آن می توان داخل فر را گرم کرد. درون این دو مشعل ترموستات نیز تعبیه شده است که از گرم شدن بیش از حد درون فر جلوگیری می کند. در صورتی که شما شعله فر را زیاد کنید، بخار از طریق لوله به ترموستات می رسد و باعث انبساط آن می شود. حال شیر مشعل باز می شود و گاز بعد از رسیدن به شعله باعث روشن شدن آن نیز می شود. دمای شعله مطابق با دستور ترموستات گاز، در دمای تنظیم شده روشن می شود. در صورتی که میزان شعله و دمای گاز زیاد باشد، ترموستات گاز نیز این مقدار دما را کم می کند.

کار ترموستات در اجاق گاز

مشکلات ناشی از خراب شدن ترموستات اجاق گاز

مشکلات ناشی از خراب شدن ترموستات اجاق گاز چیست؟ خرابی ترموستات گاز باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟ ترموستات قطعه ای بسیار حائز اهمیت در گاز و فر است که موظف است از داغ شدن بیش از اندازه فر و گاز جلوگیری کند. بنابراین اگر این قطعه در گاز خراب شود، مشکلات زیادی ممکن است در حین کار باید این دستگاه به وجود بیاید. چند مورد از عوامل خرابی ترموستات گاز عبارت است از:

  • دمای شعله اجاق گاز و فر گاز به هیچ عنوان تنظیم نمی شود.
  • ممکن است درون فر بیش از حد گرم شود.
  • شعله اجاق گاز به طور ناگهانی زیاد می شود.
  • شعله اجاق گاز کم می شود.
  • خاموش شدن شعله اجاق گاز
  • ولوم  اجاق گاز داغ می شود.

برای تعمیر یا تعویض ترموستات در اجاق گاز چه باید کرد؟

برای تعمیر یا تعویض ترموستات در اجاق گاز ابتدا باید از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در اغلب موارد خاموش شدن ناگهانی اجاق گاز، زیاد شدن ناگهانی شعله و بررسی علت کم بودن شعله اجاق گاز نشان دهنده خراب بودن ترموستات یا تنظیم نبود آن است. در صورتی که ترموستات گاز خراب شده است، ابتدا باید از یک تعمیرکار بخواهید تا ترموستات را از دستگاه خارج کند. سپس ترموستات جدیدی را از برند اصلی خریداری کرده و به جای ترموستات قبلی قرار دهید. حال باید تنظیمات ترموستات را انجام دهید. تنظیم ترموستات گاز نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد. زیرا ممکن است تنظیم نادرست آن باعث زیاد شدن ناگهانی شعله یا کم شدن شعله شود. بر این اساس اگر مهارت کافی در زمینه تعویض و تنظیم ترموستات گاز را ندارید، بهتر است از افراد متخصص در زمینه سرویس اجاق گاز کمک بگیرید.

تعمیر ترموستات اجاق گاز

نحوه تنظیم ترموستات فر اجاق گاز به چه صورت است؟

به طور کلی چنانچه در عملکرد شعله فر اجاق گاز ایراداتی وجود داشته باشد و یا بیش از اندازه داغ شود، ترموستات فر اجاق گاز نیاز به تنظیم خواهد داشت.

  • چنانچه دماسنج پس از گذشت 10 الی 20 دقیقه دما را تا 40 درجه پایین تر یا بالاتر از دمای خواسته شده نشان دهد، به معنای بروز ایراد در ترموستات است.
  • اگر دما کمتر باشد، باید دکمه کنترل را بسته و سپس پیچ تنظیم ترموستات را به سمت زیاد کردن بچرخانید، اگر دما زیاد بود، باید برعکس عمل کنید.
  • با چرخاندن یک چهارم دور به کمک پیچ کنترل، حدودا 15 درجه دما تغییر پیدا خواهد کرد.
  • در صورتی که پس از تنظیم ترموستات گاز، تغییراتی ایجاد نشد، باید اقدام به تعمیر ترموستات گاز خود نمایید.

نتیجه گیری از ترموستات اجاق گاز

در مطلب بالا به توضیح تمام عواملی که باعث خراب شدن ترموستات گاز می شوند و مشکلات ناشی از خرابی ترموستات اجاق گاز پرداختیم. اجاق گاز دستگاه خطرناکی است که ممکن است به علت مشکلات زیادی کارایی خود را از دست بدهد و نیاز به تعمیرات داشته باشد. تعمیرات اجاق گاز مانند سایر دستگاه ها کمی پیچیده است و بهتر است توسط کسانی که در این حوزه مهارت دارند، انجام شود. شرکت آی پی امداد یکی از مجموعه هایی است که خدمات متعددی را جهت تعمیرات لوازم خانگی و تعمیر اجاق گاز با کمترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می دهد. شما می توانید با مراجعه به این مجموعه باسابقه از خدماتی چون تعمیر لوازم توسط قطعات اورجینال، کاهش 75 درصد هزینه تعمیرات و …‌ بهره مند شوید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد