logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

فاصله شیر گاز از اجاق گاز

فاصله شیر گاز از اجاق گاز
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله فاصله شیر گاز از اجاق گاز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

فاصله شیر گاز از اجاق گاز یکی از موضوعات بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و بدین منظور می توانید یک سری نکات را مورد توجه قرار دهید که از مهمترین آن ها می توان به چرا فاصله بین شیر گاز و اجاق گاز مهم است؟ و فاصله شیر گاز از اجاق گاز چه مقدار باید باشد؟ اشاره کرد. با آی پی امداد همراه باشید.

چرا فاصله بین شیر گاز و اجاق گاز مهم است؟

نوع اجاق گاز برای حفظ اندازه ایمن گاز از شیر گاز مهم است. همانطور که می دانید امروزه اجاق گازهای مختلفی توسط سازندگان مختلف تولید می شود که هر کدام ابعاد خاص خود را دارند. در نتیجه فاصله استاندارد باید بر اساس نوع و ابعاد اجاق گاز شما تعیین شود. رعایت این موضوع بسیار مهم است و برای حفظ سلامت اطرافیان باید یک سری نکات را در این زمینه رعایت کرد.

فاصله شیر گاز از اجاق گاز چه مقدار باید باشد؟

طبق استانداردها فاصله بهینه اجاق گاز تا محفظه 30 سانتی متر است و این فاصله نباید کمتر باشد. این قانون حداقل فاصله را نیز مشخص می کند که در این حالت 10 سانتی متر از بدنه اجاق گاز است. رعایت فاصله ایمن بین اجاق گاز و اتصالات گاز کافی نیست، در نصب اجاق گاز باید نکات دیگری را نیز در نظر گرفت.

فاصله شیر گاز از اجاق گاز چه مقدار باید باشد؟

یکی دیگر از نکات ایمنی که در نصب اجاق گاز باید مورد توجه قرار گیرد اندازه شیر گاز تا زمین است. طبق استانداردها، فاصله میان شیر گاز با اجاق گاز باید حداقل 90 سانتی متر باشد. اندازه 110 سانتی متری از شیر گاز تا کف را می توان اندازه مناسبی برای اجاق گاز در نظر گرفت. هنگام نصب اجاق گاز توجه داشته باشید که شیر گاز نباید بالاتر از شعله اجاق گاز باشد و شیر گاز هم سطح یا در ارتفاع کمتر از شعله باشد. حال اگر قصد دارید اجاق گاز را با استفاده از رابط مرکزی که در این حالت معمولا لوله گاز است وصل کنید، طول لوله شما باید 120 سانتی متر باشد.

در این شرایط فراموش نکنید که طول لوله گاز نباید بیشتر از 150 سانتی متر باشد، زیرا احتمال بروز مشکلاتی مانند نشتی افزایش می یابد. هنگام تعیین محل اجاق گاز به شیب زمین توجه کنید تا اجاق گاز روی زمین شیبدار قرار نگیرد. همچنین فراموش نکنید که پس از اتصال، امنیت را بررسی کنید. بدین منظور پس از انجام کلیه اتصالات با ایمنی کامل، ایراد در اتصال اجاق گاز و شیر گاز را با محلول آب صابون برطرف کنید تا در صورت وجود مشکل اقدام به تعمیر نمایید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حامدی 12 اسفند 1402

    سلام وقت بخیر برای نصب هاب گاز شیرگاز حدود ۳۰ سانت زیر اجاق قرار دارد ، نصاب که دید ایراد گرفت و گفت باید بالای گاز به فاصله ۳۰ سانت به چپ یا راست باشه ، از نظر شما اشکالی پیش میاد ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 اسفند 1402

      درود، بله به دلایل ایمنی بهتر است بالای اجاق گاز نصب شود.

      پاسخ دادن
  • غفوری 29 بهمن 1402

    سلام وقت بخیر، من یک بازسازی در آشپزخانه انجام دادم و فردی که اینکار رو برام انجام داد، شیر گاز اجاق را قطع کرد و ارتفاع آن به زمین را کم کرد. حدود نیم متر تا شیر گاز داخل کابینت جای بگیرد و اصطلاحا رو کار نباشد و بعد هم نوسازی کابینت را انجام دادن. میخواستم مطمئن بشم کم شدن فاصله شیر گاز تا کف خطرناک نیست؟ البته شیر گاز اصلی ساختمان در دسترس و نزدیک است برای مواقع ضروری.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 بهمن 1402

      درود، مشکلی نیست.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد