logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا شعله اجاق گاز دیر روشن میشه؟

چرا شعله اجاق گاز دیر روشن میشه؟
چرا شعله اجاق گاز دیر روشن میشه؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا شعله اجاق گاز دیر روشن میشه؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا شعله اجاق گاز دیر روشن میشه؟ دلیل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز چیست؟ اجاق گاز یکی از لوازم ضروری در آشپزخانه است که هر گونه اختلال در عملکرد آن باعث نگرانی افراد می شود؛ زیرا بدون استفاده از شعله اجاق گاز نمی توان برای تهیه و پخت غذا اقدام کرد. دیر روشن شدن شعله اجاق گاز از مشکلاتی هستند که باید هرچه سریع تر بررسی و عیب یابی دیر روشن شدن اجاق گاز شوند. در این مطلب به بررسی دلایل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد دیر روشن شدن شعله اجاق گاز می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

علت دیر روشن شدن شعله اجاق گاز چیست؟

دیر روشن شدن شعله اجاق گاز یکی از مشکلاتی است که در صورت رفع نشدن می تواند منجر به بروز ایرادات دیگری در دستگاه شود. از این رو در صورتی که شعله اجاق گازتان دیر روشن می شود، برای بررسی و عیب یابی مشکل باید اقدام به بررسی دلیل دیر روشن شدن شعله گاز خود نمایید. در ادامه قطعات و عوامل تاثیرگذار در بروز این مشکل را بیان خواهیم کرد:

خراب شدن ترموکوپل دلیل دیر روشن شدن اجاق گاز

چرا شعله اجاق گاز دیر روشن میشه؟ چه عاملی باعث دیر روشن شدن شعله اجاق گاز میشه؟ یکی از علت های دیر روشن شدن شعله اجاق، خرابی ترموکوپل اجاق گاز است. ترموکوپل قطعه ای است که به عنوان مولد جریان الکتریکی شناخته می شود. این دستگاه امنیت اجاق گاز را تامین می کند. در واقع این قطعه زمانی عملکرد خود را آغاز می کند که یکی از اجزای اجاق گاز کار خود را به درستی انجام نمی دهند. به همین علت ترموکوپل از روشن شدن شعله اجاق گاز جلوگیری می کند تا مشکلی برای اجاق گاز و امنیت افراد ایجاد نشود. اگر ترموکوپل اجاق گاز خراب باشد، ترموکوپل نمی تواند به عنوان مولد جریان الکتریکی عمل کند و در نتیجه باعث دیر روشن شدن شعله اجاق گاز می شود.

خرابی ترموکوبل باعث دیر روشن شدن شعله اجاق گاز میشود

خرابی بوبین دومین از دلایل دیر روشن شدن اجاق گاز

خراب شدن بوبین چه تاثیری در عملکرد اجاق گاز دارد؟ یکی از علت های دیر روشن شدن شعله اجاق گاز، خراب شدن بوبین اجاق گاز است. خراب شدن بوبین مانند خراب شدن ترموکوپل باعث به اختلال در عملکرد اجاق گاز می شود. بوبین یک قطعه متصل به ترموکوپل است که باعث باز شدن جریان گاز و همچنین افزایش امنیت اجاق گاز نیز می شود. عوامل متعددی چون مسدودیت، ضربه و … باعث خراب شدن بوبین می شوند. اگر بوبین کارایی خود را از دست بدهد، نمی توانند عملکرد صحیحی داشته باشد و در نتیجه باعث دیر روشن شدن یا روشن نماندن شعله گاز نیز می شود.

بوبین اجاق گاز خراب باشد شعله دیر روشن میشه

برای تعمیر ترموکوپل اجاق گاز چه باید کرد؟

برای تعمیر ترموکوپل اجاق گاز چه باید کرد؟ جهت تعمیر ترموکوپل اجاق در ابتدا باید آن را عیب یابی کرد. در عیب یابی ترموکوپل می توانید از سالم یا خراب بودن این قطعه و عواملی که باعث خراب شدن آن شده اند، مطلع شوید. برای عیب یابی ترموکوپل اجاق گاز ابتدا باید ترموکوپل را از دستگاه اجاق گاز جدا کنید. در صورتی که محل اتصال دو میله دچار سوختگی شود، ترموکوپل اجاق گاز خراب شده است. بعد از تشخیص خراب شدن ترموکوپل اجاق گاز کافیست تا از یک تعمیرگاه مجاز تعمیرات اجاق گاز یا تکنسین متخصص در این حوزه بخواهید تا از طریق تعویض ترموکوپل به رفع علت دیر روشن شدن شعله اجاق گاز بپردازید.

تعمیر ترموکوبل اجاق گاز

برای تعمیر بوبین اجاق گاز چه باید کرد؟

برای تعمیر بوبین اجاق گاز ابتدا باید از سالم یا خراب بودن این قطعه اطمینان حاصل کنید. در صورتی که بوبین اجاق گاز سالم باشد، قطعاً علت دیگری باعث دیر روشن شدن شعله اجاق گاز می شود. در صورتی که بوبین اجاق گاز خراب باشد، باید از طریق تعویض این قطعه، مشکل دیر روشن شعله اجاق گاز را حل کنید.

برای بررسی سالم یا خراب بودن بوبین اجاق گاز ابتدا  باید بوبین را به یک ترموکوپل متصل کنید. در صورت نبود ترموکوپل می توانید از یک باتری سالم استفاده کنید. در ادامه هسته بوبین را برای مدت 20 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. حال اگر بعد از برداشتن دست واشر در جای خود قرار داشت، بوبین سالم است و باید قطعه دیگری را برای رفع مشکل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز بررسی کنید.

بررسی دلیل دیر روشن شدن اجاق گاز از نظر تعمیرکار آی پی امداد

در صورتی که با مشکل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز مواجه شده اید، در ادامه نظر تعمیرکار متخصص آی پی امداد در این زمینه را برای شما مطرح خواهیم کرد:

  • دیر روشن شدن شعله گاز معمولا به دلیل نقص در عملکرد قطعاتی نظیر ترموکوپل و بوبین اجاق گاز می باشد.
  • هنگامی که شعله اجاق گاز به دلایل مختلفی خاموش شود اما همچنان شیر گاز باز باشد، بوبین گاز را قطع کرده و از انتشار گاز جلوگیری می کند.
  • از این رو جهت رفع ایراد دیر روشن شدن اجاق گاز باید اقدام به بررسی ترموکوپل و بوبین دستگاه خود نمایید.

نتیجه گیری از چرا اجاق گاز دیر روشن میشه؟

در مطلب فوق به بررسی کلیه عواملی که باعث دیر روشن شدن اجاق گاز می شود، پرداختیم. عوامل متعددی چون خراب شدن ترموکوپل، خراب شدن بوبین و … باعث دیر روشن شدن شعله اجاق گاز می شود. بنابراین برای رفع علت دیر روشن شدن شعله گاز باید از یک تعمیرکار یا تکنسین متخصص در این حوزه بخواهید تا از طریق تعویض ترموکوپل و بوبین برای رفع این مشکل اقدام کند.

یکی از شرکت های معتبر و با تجربه ای که در زمینه تعمیرات و سرویس اجاق گاز فعالیت می کند، شرکت بزرگ آی پی امداد است. شرکت آی پی امداد فعالیت خود را بیشتر از 50 سال است که در زمینه تعمیرات لوازم خانگی آغاز کرده است. شما می توانید از طریق شماره تماس 02158941 با مجموعه آی پی امداد ارتباط بر قرار کنید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

12 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • میلاد 15 فروردین 1403

    سلام من گاز رومیزی ۵ شعله رابیتس خریدم گاز نو هستش ولی هر پنج شعله رو بد روشن میکنه هرچقدر هم شیر گاز رو نگه میدارم تا ترموکوبل داغ بشه بازم خاموش میشه...لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 فروردین 1403

      درود، ترموکوپل یا بوبین اجاق گاز دچار مشکل شده است.

      پاسخ دادن
  • ایوب علیپور 05 مرداد 1402

    وقتی شیر گاز رو باز میکنم، صدای فندک میاد ولی شعله دیر روشن میشه و اگر هم روشن بشه، باید مدت زیادی شیر رو نگه دارم. مشکل چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 مرداد 1402

      درود، ترموکوبل یا بویین های اجاق گاز خراب شده است که باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • علی 29 تیر 1401

    سلام گاز صفحه ای پنج شعله دارم. سه تا از شعله هاوقتی روی دکمه فشار میدم و فندک عمل می کنه، سریع روشن میشن، اما دوتا دیگه تا دودقیقه یا بیشتر باید دکمه رو بافشار زیاد بگیرم تا روشن بشن، گاهی هم روشن نمیشن. این دوتا شعله چه مشکلات احتمالی دارند؟ممنون از پاسخ و راهنمایی شما

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 تیر 1401

      سلام، جرقه زن، ترانس بررسی شود. با یک سوهان خیلی نرم زیر جرقه زن را بکشید

      پاسخ دادن
  • محسن 19 خرداد 1401

    سلام وقتتون بخیر اجاق گاز رومیزی داریم یکی از شعله های وسط کار نمی کنه یعنی هرکاری می کنی روشن نمیشه... ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 خرداد 1401

      سلام، شیر گاز مشکل دارد و باید تعویض شود

      پاسخ دادن
  • فرنوش جعفری نژاد 18 خرداد 1401

    شعله فر اجاق گاز من وقتی دستم را از روی پیچ تنظیم شعله برمی‌دارم، نمی ماند و زود خاموش می شود حتی ۲ دقیقه هم با دستم شعله را نگه داشتم که به اصطلاح داغ شود که فوراً خاموش نشود، اما احساس کردم جریان گاز برقرار نمی ماند که به محض برداشتن دستم از پیچ شعله ، خاموش می شود. دلیل جریان نداشتن انتقال گاز از چی می دونه باشه؟!

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 خرداد 1401

      سلام، ترموکوبل مشکل داره و باید تعویض شه

      پاسخ دادن
    • مهدی 23 فروردین 1403

      سلام . اجاق گاز رومیزی اخوان دارم . یکی از شعله ها زمان میبره تا روشن بمانه . علت رو میخواستم بدونم . در ضمن بوبین و ترموکوبل شعله های دیگر رو هم با این شعله عوض کردم ولی فرقی نکرد

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 23 فروردین 1403

        درود، ترموکوپل و بوبین و ژیگلور اجاق گاز باید بررسی گردد.

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد