logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا اجاق گاز صدا میده؟

چرا اجاق گاز صدا میده؟
Stove repair
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا اجاق گاز صدا میده؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا اجاق گاز صدا میده؟ از جمله مشکلات شایعی که ممکن است در هنگام استفاده از دستگاه اجاق گاز رخ دهد، صدای اجاق گاز است. اجاق گاز دستگاهی بسیار کاربردی اما حساس است که ممکن است در اثر عوامل متعددی خراب شود. مشکل صدا دادن اجاق گاز در اغلب موارد نشان دهنده خراب شدن یک قطعه در اجاق گاز یا به هم خوردن تنظیمات این دستگاه است. خروج صدا از اجاق گاز ممکن است کمی خطرناک باشد و باعث به خطر افتادن سلامت دستگاه و انسان شود. به همین علت ما در این مطلب به بررسی این که دلیل صدای اجاق گاز چیست؟ پرداختیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت صدا دادن اجاق گاز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

بررسی دلایل صدای غیر طبیعی اجاق گاز

خروج صدا از اجاق گاز از جمله ایرادات رایجی است که ممکن است بسیاری از کاربران با آن مواجه شوند. در صورتی که شما نیز با مشکل صدا دادن اجاق گاز خود مواجه شده اید و به دنبال عیب یابی و بررسی علت خرابی گاز و رفع آن هستید، باید علل بروز این مشکل را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به این پرسش که چرا اجاق گاز صدا می دهد؟ پاسخ خواهیم داد.

بالا بودن نسبت هوا به گاز علت صدای اجاق گاز

چرا اجاق گاز صدا میده؟ شاید شما نیز مانند برخی از افراد هنگام کار با اجاق گاز متوجه خارج شدن صدا از آن باشید. خارج شدن صدا از اجاق گاز در بسیار از موارد ممکن است نشان دهنده به هم خوردن تنظیمات دستگاه باشد. در برخی موارد علت صدا دادن اجاق گاز به دلیل بالا بودن نسبت هوا به گاز است. در واقع اگر صدا از شعله اجاق گاز باشد، نسبت هوا به گاز زیاد است و در نتیجه از شعله صدای وزش یا باد خارج می شود. برای رفع مشکل خروج صدا از شعله اجاق گاز باید صفحه مخلوط کن متصل به اجاق را کمی ببندید. در واقع می توانید با کم کردن میزان این دریچه، مقدار خروج هوا را کاهش دهید.

بالا بودن نسبت هوا با گاز باعث صدا در اجاق گاز میشود

تجمع چربی و ذرات مواد غذایی از دلایل صدا دادن اجاق گاز

دلیل صدای اجاق گاز چیست؟ یکی از دلایل صدا دادن اجاق گاز، تجمع چربی و ذرات مواد غذایی است که در حین پخت و پز وارد شعله یا اجزای اجاق گاز می شود. این ذرات در اثر سوختن سر و صدا نیز ایجاد می کنند. در اغلب موارد تمیز نکردن اجاق گاز عاملی است که باعث خارج شدن صدا از اجاق گاز می شود. جهت رفع این مشکل باید بعد از هر بار استفاده اطراف شعله اجاق گاز را تمیز کنید و چربی ها و ذرات مواد غذایی را از اطراف اجاق پاک کنید.

تجمع چربی و مواد غذایی در اجاق گاز باعث صدا میشود

برای رفع مشکل صدا دادن اجاق گاز چه باید کرد؟

چرا اجاق گاز صدا میده؟ برای رفع مشکل صدا دادن اجاق گاز چه باید کرد؟ در مرحله اول بهتر است تمام چدن ها، دستگیره ها و صفحه اجاق گاز را جدا کرده و با استفاده از مواد شوینده مخصوص تمیز کنید. می توانید از مخلوط سرکه و آب برای تمیز کردن چدن گاز استفاده کنید. در ادامه تمام باقی مانده مواد غذایی را از صفحه اجاق گاز پاک کنید تا هیچ عاملی باعث صدا در اجاق نشود. پس از تمیز کردن اجاق گاز، از یک تعمیرکار متخصص در این حوزه بخواهید تا برای تعمیر صدای شعله اجاق گاز به تنظیم صفحه مخلوط کن بپردازد. در صورتی که صفحه مخلوط خراب شده است، بهتر است تعویض شود تا مشکلی برای اجاق گاز ایجاد نشود.

عیب یابی مشکل صدا دادن اجاق گاز

راهنمای عیب یابی سر و صدای زیاد گاز توسط تعمیرکار متخصص آی پی امداد

در صورت بروز مشکل صدا دادن اجاق گاز باید در اولین گام اقدام به عیب یابی سر و صدای زیاد اجاق گاز خود نمایید تا از بروز مشکلات بیشتر در دستگاه و خرابی سایر قطعات آن جلوگیری کنید. در ادامه تعمیرکار متخصص آی پی امداد به بررسی علت بروز مشکل خروج صدا از اجاق گاز و راهنمای عیب یابی آن پرداخته است:

  • صدا دادن شعله اجاق گاز به معنای این است که هوا به درستی به مشعل گاز نمی رسد.
  • چنانچه هوا به مقدار بیش از اندازه به مشعل اجاق گاز شما برسد، سوختن شعله همراه با سر و صدا خواهد بود.
  • در این شرایط باید شاتر مربوط به هوای اجاق گاز را مورد بررسی قرار دهید و تنظیم بودن یا نبودن آن را چک کنید.
  • به طور کلی مشکلات مربوط به سر و صدای اجاق گاز باید عمدتا به دلیل هوارسانی دستگاه بوده و نیاز به بررسی دقیق خواهد داشت.

نتیجه گیری از اینکه چرا اجاق گاز صدا میده؟

در مطلب بالا به بررسی اینکه چرا اجاق گاز صدا میده؟ پرداختیم. دانستیم که علت اصلی خارج شدن صدا از اجاق گاز، بالا بودن نسبت هوا به گاز است. معمولاً این مشکل زمانی رخ می داد که دریچه خروج هوا و گاز در اثر ضربه یا تنظیمات اشتباه، باعث خروج حجم زیادی از هوا شود. در صورتی که شما نیز با مشکل صدا دادن اجاق گاز همراه هستید، توصیه می شود از تکنسین های متخصص در این حوزه بخواهید تا از به بررسی و عیب یابی این مشکل پرداخته و برای تنظیم دریچه یا صفحه مخلوط کن اقدام کنند.

چنانچه به دنبال یک تعمیرگاه مجاز و معتبر برای تعمیرات انواع لوازم خانگی هستید، می توانید برای تعمیرات به شرکت آی پی امداد مراجعه کنید. با مراجعه به این تیم حرفه ای می توانید از خدمات زیر بهره مند شوید.

  • در شرکت آی پی امداد از نیروهای کار بلد و متخصص برای تعمیرات اجاق گاز کمک گرفته می شود.
  • برای تعمیرات لوازم خانگی در این شرکت از قطعات اورجینال استفاده می شود.
  • این شرکت میزان هزینه تعمیرات را تا 75 درصد کاهش می دهد.
4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد