logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا اجاق گاز یکسره جرقه می زند؟

چرا اجاق گاز یکسره جرقه می زند؟
چرا اجاق گاز یکسره جرقه می زند؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا اجاق گاز یکسره جرقه می زند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا اجاق گاز یکسره جرقه می زند؟ یکی از مشکلات شایعی که ممکن است حین کار با دستگاه اجاق گاز اتفاق بیافتد، یکسره جرقه زدن اجاق گاز است. متاسفانه عوامل متعددی ممکن است باعث جرقه زدن یکسره فندک اجاق گاز شوند. دائم جرقه زدن اجاق گاز ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه می شود برای تعمیرات این مشکل هرچه سریع تر اقدام شود. در این مطلب به بررسی دلایل یکسره جرقه زدن اجاق گاز و رفع این مشکل می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت جرقه زدن اجاق گاز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا فندک اجاق گاز به طور مداوم جرقه می زند؟

بروز هرگونه مشکل در اجاق گاز که با منابع گازی در ارتباط است، می تواند بسیار نگران کننده باشد و باید سریعا رفع گردد. جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز نیز از جمله مشکلاتی است که باید در سریع ترین زمان علت آن را پیدا کرده و برطرف کنید. به طور کلی دلایل متعددی می تواند علت یکسره جرقه زدن اجاق گاز باشد که در ادامه به بررسی برخی از آنها پرداخته ایم:

نوسانات جریان برق اولین علت جرقه جرقه زدن یکسره گاز

اولین عاملی که ممکن است باعث جرقه یکسره فندک اجاق گاز شود، نوسانات جریان برق است. هر اجاق گاز برای جرقه زدن نیاز به جریان برق دارد. در مواقعی ممکن است به دلیل مصرف بالای جریان برق، برق به اندازه کافی به اجاق گاز نرسد و اجاق گاز با مشکل نوسان جریان برق همراه باشد. به همین علت است که در مواقعی فندک اجاق گاز به صورت مداوم جرقه می زند. در چنین شرایطی ممکن است ترانس اجاق گاز بسوزد و هزینه های بالایی را در پیش رو داشته باشد. به همین سبب در صورت بروز چنین مسئله ای، به سرعت پریز را از اجاق گاز خارج کنید.

نوسانات جریان برق علت جرقه زدن یکسره اجاق گاز میباشد

خرابی ماژول و الکترود از دلایل جرقه مداوم فندک اجاق گاز

از دیگر عواملی که ممکن است باعث جرقه زدن یکسره فندک اجاق گاز شود، می توان به خراب شدن ماژول و الکترود فندک اجاق گاز اشاره کرد. هر اجاق از قطعات مختلفی تشکیل شده است. خراب شدن ماژول و الکترود ممکن است باعث بروز مشکل جرقه مداوم فندک اجاق گاز شود. در این شرایط تعمیرکار باید به بررسی این قطعات بپردازد و در صورت خراب شدن آن را تعویض کند.

خراب شدن ماژول و الکترود دومین علت جرقه مداوم فندک اجاق گاز

تاثیر وجود جرم در اطراف اجاق گاز در جرقه مداوم اجاق گاز

اجاق گاز یکی از انواع دستگاه هایی است که در آشپزخانه به صورت مداوم جهت پخت و پز مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین باعث به سرعت کثیف می شود. یکی از عواملی که باعث یکسره جرقه زدن فندک اجاق گاز می شود، وجود جرم و چربی در اطراف چدن و اجزای اجاق گاز است. وجود چربی و انواع کثیفی در فندک اجاق گاز و اطراف آن مانع عملکرد صحیح فندک و قطعه جرقه زن می شود. به همین علت اجاق گاز بعد از هر بار استفاده به سرعت باید تمیز شود.

چه راه هایی برای تعمیر یکسره جرقه زدن فندک اجاق گاز وجود دارد؟

خوشبختانه روش های متعددی هستند که از طریق آن می توان از یکسره جرقه زدن اجاق گاز جلوگیری کرد. در همین راستا شما مصرف کنندگان عزیز برای رفع این مشکل باید به انجام تمام راهکارهای زیر بپردازید تا بتوانید این مسئله را در اجاق گاز را هر چه سریع تر رفع کنید. روش های رفع مشکل جرقه مداوم فندک اجاق گاز عبارت است از:

  • اگر متوجه شدید اتصالی در فندک اجاق گاز شدید، توصیه می شود حتما دو شاخه برق اجاق گاز را از پریز بکشید. این کار از سوختن ترانس جرقه زن اجاق گاز جلوگیری می کند و مانع خراب شدن اجاق گاز می شود.
  • برای رفع مشکل جرقه زدن مداوم فندک اجاق گاز از تعمیرکاران متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. در واقع برای رفع این مسئله از تعمیرکار بخواهید تا به بررسی بخش های مختلف اجاق گاز پرداخته و این مسئله را حل کند. تا قبل از تعمیرات جرقه مداوم فندک، دو شاخه را به پریز برق وصل نکنید.
  • در صورتی که علت جرقه یکسره اجاق گاز به دلیل خراب شدن ماژول و الکترود دستگاه است، حتماً از تعمیرکار بخواهید تا به تعویض لوازم اجاق گاز بپردازد.
  • برای رفع دلیل جرقه یکسره گاز توصیه می شود حتما تمام بخش های مختلف اجاق گاز و قطعات آن را با کمک پاک کننده های مخصوص تمیز کنید تا هیچ عاملی باعث از جرقه یکسره فندک نشود.

عیب یابی مشکل یکسره جرقه زدن اجاق گاز

نتیجه گیری از چرا اجاق گاز یکسره جرقه می زند؟

در مطلب فوق به بررسی کلیه عواملی که باعث جرقه مداوم فندک اجاق گاز می شوند، پرداختیم. همچنین در این مطلب به بررسی راه هایی که باعث حل مشکل جرقه یکسره در اجاق گاز می شود، پرداختیم. تعویض ماژول و الکترود، تمیز کردن اجاق گاز و … از جمله راهکارهایی هستند که باعث حل مسئله جرقه یکسره اجاق گاز می شوند. در همین راستا توصیه می شود با توجه به نکات ذکر شده، این مسئله را حل کنید.

در صورتی که علت جرقه زدن مداوم اجاق گاز به دلیل خراب شدن برخی از قطعات در اجاق گاز باشد، توصیه می شود از تعمیرکار حرفه ای و با تجربه بخواهید تا تعویض قطعات اجاق گاز را به صورت تخصصی و با استفاده از قطعات با کیفیت انجام دهد. آی پی امداد یکی از شرکت های معتبر و با تجربه در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی مانند اجاق گاز، فر، یخچال، تلویزیون و…است که بیشتر از 50 سال است در این حوزه فعالیت می کند. شما نی توانید با خیال راحت به این مجموعه حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد