logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آشنایی با ربات های آشپزخانه

آشنایی با ربات های آشپزخانه
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آشنایی با ربات های آشپزخانه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

با توجه به کم بودن وقت در عصر حاضر و همچنین راحت طلبی کاربران در انجام سریع کارها، روز به روز وسایل هوشمند زیادی برای خانه به بازار عرضه می شوند، تا نیاز آنها را برطرف نماید. از این رو بعضی شرکت های تولید کننده لوازم خانگی هوشمند، اقدام به تولید ربات های هوشمندی نموده اند که در امور خانه داری به خصوص آشپزخانه به کاربران کمک می‌کند. در آشنایی با ربات های آشپزخانه شما متوجه خواهید شد، این ربات ها چقدر می‌توانند در انجام کارهای آشپزخانه مثمر ثمر باشند.

ربات‌های آشپزخانه چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

آشپزخانه هوشمند به شما این امکان را می دهد، برنامه غذایی خود را با توجه به رژیم‌های غذایی و سبک زندگی سالم برنامه ریزی و تنظیم نمایید. در هر زمان که دوست داشتید از غذاهای بین المللی لذت ببرید‌، کالری‌ها را کنترل کنید و نکات و دستور العمل های آشپزی را از سرآشپزهای سراسر جهان دریافت نمایید. همه این موارد به لطف ربات‌های آشپزخانه به راحتی قابل انجام  است.

ربات‌های آشپز خانه چه حسگرهایی دارند؟

در این بخش از آشنایی با ربات های آشپزخانه به بررسی حسگر های موجود روی این دستگاه می پردازیم، سنسورهایی که این ربات‌ها از آن استفاده می‌کنند، شامل: سنسور لمس‌، سنسور تماس و سنسور مجاورت است. سه حالت اولیه برای یک ربات انسان نما در آشپزخانه سنسورها‌، برنامه ریزی و کنترل می باشد. ربات‌های انسان نما به طور کلی دارای حسگرهای حس عمقی برای درک موقعیت و حسگرهای بیرونی برای دریافت اطلاعات در مورد مواردی که لمس می شوند. بازوهای ربات آشپزخانه در واقع عمل ماهیچه‌ها، مفاصل و حرکت انسان را تقلید می کنند.

چگونه با وجود ربات‌ها تقاضای نیرو کار کاهش خواهد یافت؟

ربات‌ها می توانند تقاضای نیروی کار را کاهش دهند. بنا بر گفته تونیا جانسون ، مدیر خدمات تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس در لیتل راک: کارگران 6 ساعت در روز را صرف آماده سازی 24 نوع سالاد خوشمزه می‌کردند. اما دو سال پیش‌، در آنجا یک ربات نصب شد، که اکنون به طور متوسط ​​40 نوع سالاد در روز درست می کند. جانسون گفت‌: ربات به این محل اجازه داد تا جای خالی کارکنان آشپزی خود را حذف کند.

آشپزخانه خودکار چیست؟

آشپزخانه خودکار رباتیک شامل دو بازوی ربات مفصل مانند، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی، یخچال و صفحه لمسی است و به گونه‌ای هماهنگ خواهد شد که بقیه فضای آشپزخانه را به خوبی تکمیل می‌نماید. این آشپزخانه رباتیک با استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری از کارها ما را در آشپزخانه یاری خواهد کرد. ربات های آشپز خانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هنگام استفاده از مواد غذایی‌، دور ریز نداشته و کاملا در مصرف مواد اولیه صرفه جویی می کنند.

ربات آشپزخانه چه غذاهایی برای ما می‌تواند درست کند؟

حداقل 2000 دستور العمل در کتابخانه اطلاعات ربات آشپزخانه بارگذاری شده است. کاربران می تواند غذای مورد نظر خود را در این برنامه انتخاب نموده و حتی غذاهای مورد علاقه خود را در آن نشانه گذاری کنند. مردم می توانند به ربات اجازه دهند دستور انتخاب شده را بپزد یا آنها را راهنمایی کند، که چگونه غذا را آماده نماید. کاربران و سرآشپزهای حرفه‌ای با استفاده از ربات آشپزخانه قادر خواهند بود در آینده دستورالعمل های خود را در پلت فرم کتابخانه دیجیتال درج کرده و به اشتراک بگذارند و حتی به فروش برسانند. همین امر باعث می شود که کتابخانه اطلاعات ربات به طور پیوسته گسترش یابد.

ربات آشپزخانه چگونه فعال می‌شود؟

ربات  آشپزخانه را می توان از طریق صفحه نمایش لمسی در آشپزخانه یا برنامه ای در رایانه لوحی یا تلفن هوشمند فعال کرد. این بدان معناست که مردم می توانند سرآشپز ربات خود را هنگامی که از یک روز طولانی کاری به خانه برمی گردند آغاز نمایند و اطمینان حاصل کنند که غذای سالم و تازه ای که انتخاب کرده‌اند در انتظار آنها هنگام ورود است.

ایمنی در آشپزخانه رباتیک چگونه است؟

آشپزخانه رباتیک مجهز به صفحه‌های شیشه‌ای است که فضای آشپزخانه را در حین پختن ربات می بندد. و ایمنی را در پخت مانع از مداخله کودکان در هنگام کار ربات می‌شود.  در صورت عدم استفاده، بازوهای ربات خود را از دید خارج می کنند تا زیبایی آشپزخانه حفظ شود. علاوه بر آن نشانگرهایی ظریف روی دسته‌ها و درپوش‌ها تعبیه شده که به ربات کمک می کند تا قابلمه‌ها، ماهیتابه‌ها و ظروف از جنس فلزات را به صورت صحیح و بدون خطر جهت دهی کند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد