logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند

سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

فناوری هوشمند به تدریج و کاملا” محسوس کلیه وجوه زندگی را متاثر نموده  و اسباب آسایش و رفاه بشر را پدید آورده است. روزگاری تنها مأمن انسان از گرما خنکای سایه درختان و درسرما غارها و پناهگاه های بشری بوده است. در دهه های اخیربه لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، زیست انسان هرروز بیش از پیش درشرایط بهتری قرار گرفته است. سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند حاصل پیشرفت علم وتکنولوژی و خدمت آن به انسان امروزی می باشد؛ در ادامه با وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی همراه باشید.

خانه هوشمند چیست؟

در بخش ابتدایی آشنایی با سیستم گرمایش و سرمایش خانه هوشمند قصد بررسی این پرسش را داریم که خانه هوشمند چیست؟ خانه هوشمند خانه ای مدرن است که تمامی اجزاء و بخش های  الکتریکی و الکترونیکی آن توسط

یک سیستم یکپارچه مرکزی  کنترل، مدیریت و هدایت می شود. با بهره مندی از چنین سیستمی شما هرکجای دنیا که باشید می توانید با استفاده ازابزارهای هوشمند و فناوری های تحت  وب  بر تمامی جزئیات خانه خود نظارت و کنترل داشته باشید.

خانه هوشمند دارای چه امکاناتی است؟

انواع ریموت کنترل ها، درب های اتوماتیک و ریموت دار، سیستم های اطفاء حریق هوشمند، انواع آلارم های هوشمند، تایمرهای موجود درکلیه لوازم خانگی از جمله هود ها و اجاق ها  بخشی از امکانات موجود در خانه های هوشمند هستند. همچنین هوشمندی در نورپردازی و روشنایی با بکارگیری سوییچ ها و دیمرهای هوشمند، پوشش حوزه امنیت و سکیوریتی، تلویزیون و سینمای خانگی، انواع آنتن ها و گیرنده های مرکزی هوشمند و سیستم های گرمایش و سرمایش هوشمند نیز انواعی دیگر از مدل های بهره مندی از هوش مصنوعی در خانه های امروزی است.

مزایای هوشمندی در خانه های امروزی

هوشمندی دارای مزایای بسیار زیادی است که می توان به صورت کلی به عناوینی از آن اشاره می کنیم

  • نظارت و کنترل دقیق با کمترین میزان خطا
  • تأمین و تضمین ایمنی و امنیت
  • بهینه سازی مصرف انرژی و زمان
  • راحتی و آسایش و برخورداری از امکانات لاکچری

سرمایش و گرمایش در خانه های هوشمند

یک خانه هوشمند از نظر تأمین گرما و سرما می تواند دارای سیستم های هوشمند مانند:

  • کولرگازی (اسپیلت)
  • داکت اسپیلت
  • فن کوئل
  • شومینه هوشمند
  • گرمایش از کف هوشمند و…

به طور کلی هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش با روش های متفاوت و متعددی قابل اجرا می باشد. تعدادی از سیستم های گرمایش و سرمایش را به شما توضیح خواهیم داد. بهتر است متناسب با نیاز و فضای مد نظر سیستم مناسبی را انتخاب و نصب نماییم.

چیلر و فن کوئل

در این نوع سیستم برای گرم یا سرد نمودن زون یا فضای مورد نظر درهرواحد یا اتاق، یک دستگاه فن کوئل از نوع سقفی، زمینی یا دیواری تعبیه می شود.

آب گرم یا سرد تولید شده  در سیستم مرکزی موتورخانه، پکیج یا چیلرتوسط لوله کشی به داخل دستگاه های فن کوئل انتقال داده می شود. با چرخش کوئل ها هوای مطلوب گرم یا سرد تولید و  توسط فن به بیرون پرتاب می شود.

وجود ترموستات های هوشمند  موجب می گردد توسط موبایل یا برنامه های تحت وب از فواصل بسیار دورفن کوئل را کنترل کرده،  خاموش یا روشن کنیم و حتی تغییر دما ایجاد نماییم.

داکت اسپیلت

داکت اسپیلت ها دارای ریموت کنترل هستند. ریموت کنترل توسط سیستم کدینگ و با استفاده از   امواج مادون قرمز به گیرنده مرکزی متصل و دستور مورد نظررا اجرا می کند.

ریموت فرستنده IR   برای داکت اسپیلت معمولا” بر روی سقف  نصب می شود . موج حرکت امواج IR  به صورت مستقیم است و ریموت باید دقیقا” روبه روی آن قرار بگیرد. با توضیح و معرفی کدها به دستگاه IR و LEARN نمودن انواع دستورالعمل ها می توان طوری آن را تنظیم نمود که درهرکجای دنیا که باشید کنترل این سیستم در دستان شما باشد.

کولرگازی

کولر گازی یا همان اسپیلت عملکردی مشابه داکت اسپیلت دارد، که می توان بر اساس دمای مورد نظر آن را تنظیم نمود.

کنترل هوشمند VRF

عملکردی مشابه داکت اسپیلت دارد با این تفاوت که نیاز به مبدل Geteway  دارد تا دستگاه را با شبکه هوشمند، یکپارچه کرده و دیتا را دریافت و ارسال کند.

رادیاتورهای هوشمند قرنیزی

عملکرد این رادیاتورها مانند شوفاژ و رادیاتورهای هوشمند است. در این فناوری به جای پنل های رادیاتور از فضای پشت قرنیزها برای عبور لوله آب گرم استفاده شده است. عبور و توقف این جریان توسط شیر برقی که برای آن قرارداده شده، قابل کنترل است.

گرمایش از کف هوشمند

این سیستم از یک ترموستات هوشمند بهره می برد، که سیستم گرمایش از کف را به طور هوشمند  مدیریت نماید. همچنین از طریق تلفن همراه از راه دور آن را کنترل نمود. همچنین صفحه ترموستات هوشمند دما و تاریخ را نمایش می دهد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد