logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آشنایی با تلویزیون های 8K

آشنایی با تلویزیون های 8K
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آشنایی با تلویزیون های 8K به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جهان فناوری و تکنولوژی جهانی پویا و به سرعت درحال پیشرفت است، مبحث حاضر درخصوص آشنایی با تلویزیون های 8K، نسل فوق العاده ای از تلویزیون های Ultra Hd می باشد. ورود تلویزیون های 4K به بازار این صنعت تحولی عظیم  در عرصه صنعت تصویر به نمایش گذاشت. تصاویر در این تلویزیون ها بینندگان را به تحسین وا می داشت. اکنون فناوری 8K، با رزولوشنی دوبرابر 4K، روانه بازار شده تا تکنولوژی هرروز بیش از پیش پرده ای جدید را پیش چشم بشریت بگستراند، در ادامه با بررسی ویژگی های تلویزیون 8K با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره تلویزیون های 8K می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

آشنایی با تکنولوژی 8K Ultra HD

رزولوشن 8K تلویزیون درواقع تصویری است با تعداد نقاط 7680 در 4320، درحدود33 میلیون پیکسل که عدد بسیار بزرگی است. تکنولوژی های بسیاری مانند HDR وجود دارند که موجب وضوح، روشن و پررنگ تر شدن تصویر می شوند ولی 8K از تمامی آنها پیشی گرفته است. 8K روی صفحات بزرگ تر بهتر نمایش داده می شود. در این تکنولوژی هرچه بیشتر به صفحه نزدیک می شوید، جزئیات بیشتری از آن را می توان مشاهده نمود.

کمپانی Sharp اولین تلویزیون 8k را سال 2013 در نمایشگاه CES بر روی یک صفحه 85 اینچی به نمایش گذاشت. درسال 2016 ماهواره ژاپنی NHK با قابلیت ارسال تصاویر 8K به فضا ارسال شد و بخشی از مسابقات المپیک ریو 2016 با کیفیت 8K توسط این ماهواره در مراکز خاصی به نمایش درآمد. این درحالی بود که 4K، هنوز به خوبی در جهان معرفی و عرضه نشده بود.

بررسی استانداردهای تلویزیون و لوگوی 8K

تشخیص فناوری 8K امر مشکلی است. بسیاری از کمپانی ها برای افزایش فروش و صرفا کسب سود محصول خود را به نام این تکنولوژی به فروش می رسانند. سازمان CTA آمریکا، لوگوی رسمی و جهانی این فناوری را طراحی و برای تلویزیون های 8K به جهان معرفی نمود. به این ترتیب هر تلویزیونی که دارای استانداردهای مد نظر این سازمان باشد می تواند لوگوی خود را برروی محصول یا جعبه آن درج نماید. برخی از این استانداردها عبارتند از:

  • رزولوشن 7680 در 4320
  • امکان تبدیل تصاویر غیر 8K به تصاویر 8K
  • قابلیت HDR، حداقل یک ورودی HDCP 2.2
  •  نشان دادن 10 رنگ در هر پیکسل

تلویزیون های 8k

آشنایی با انجمن 8K

در این بخش از آشنایی با تلویزیون های 8k به بررسی انجمن این کیفیت تصویر می پردازیم:

  • علاوه بر سازمان CTA، انجمن 8K هم از استانداردها و لوگوی اختصاصی خود استفاده می کند. درواقع این دو استاندارد جهانی تفاوت چندانی با هم ندارند. تنها یک تفاوت وجود دارد، انجمن 8K  علاوه بر استانداردهای CTA، بر روی HDMI2.1  نیز تاکید دارد.
  • اکثر سازندگان تلویزیون و برندهای جهانی به جز LG، عضوی از این دو سازمان یا انجمن هستند. LG برای تشخیص 8K بودن یک تصویر معیارها و استانداردهای خاص خود را دارد. طبق نظر این کمپانی اگر می خواهید کیفیت 8K را تشخیص دهید باید از معیار CM استفاده کنید. CM یک معیار برای تشخیص میزان دخالت رنگ یک پیکسل در پیکسل کناری آن می باشد. هرچه درصد معیار CM بالاتر باشد تصویر دارای وضوح بیشتری است.
  • LG مدعی است که تلویزیون های 8K ساخت این کمپانی بالاترین CM را داراست. معیار سازمان CTA  برای CM، حداقل 50 درصد است که مورد پذیرش کمپانی LG  نمی باشد.

معرفی بازار تلویزیون های 8K

مدل های 2019 8K درحال حاضر در فروشگاه تلویزیون های برند در جهان موجود است. کوچکترین اندازه این تلویزیون 55 اینچ است و حداقل قیمت آن در حدود 3500 دلار می باشد. اولین تلویزیون 8K در بازار توسط کمپانی شارپ SHARP معرفی شده بود 135000 دلار قیمت داشت. این قیمت روند کاهشی دارد.

بررسی محتواهای موجود با کیفیت 8K

تا سال گذشته محتوای چندانی برای 8K وجود نداشت. این ضعف در صنعت سینمای خانگی مشهودتر بود. اما به تدریج این مسئله درحال تغییر است و سایت های پخش ویدئو مانند VIMEO  و YOUTUBE هرروز بیش از گذشته بر محتوای خود در این حوزه می افزایند.

محتواهای موجود با کیفیت 8K

محدودیت های موجود در تکنولوژی موجود در تلویزیون های 8K

به طور معمول هر تکنولوژی دارای مزایا و کاستی هایی می باشد. درحقیقت پیشرفت فناوری و تکنولوژی مدیون تفکرات آرمان گرایانه بشر و مرتفع نمودن کاستی ها در طی قرن ها می باشد. توجه داشته باشید شما صاحب تلویزیون با هر نوع تکنولوژی که باشید ممکن است با خرابی و عدم عملکرد روبه رو شود در چنین شرایطی برای  خود می توانید از تکنسین های آی پی امداد درخواست کمک داشته باشید.

از جمله محدودیت های تلویزیون 8K می توان به قیمت بالای این تکنولوژی درحال حاضر، محدودیت در دستیابی به محتوای کافی به دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی های هم سو مانند دوربین های دارای ساپورت این تکنولوژی و کمبود منابع و کانال های توزیع پخش در مقیاس های جهانی و منطقه ای می باشد.

نتیجه گیری از آشنایی با تلویزیون های 8K

در این مطلب به آشنایی با تلویزیون های 8K پرداختیم. 8K از انواع صفحه نمایش تلویزیون است که فیلم و تصاویر را در کیفیت های نمایش می دهد. بنابراین اگر قصد تهیه بهترین تلویزیون 8K را دارید، ابتدا هدف و نیاز خود را از خرید این نوع تلویزیون تعیین کنید و سپس با بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب تلویزیون های 8K تلویزیون خود را خریداری کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد