logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه شستن لباس کتان در لباسشویی

نحوه شستن لباس کتان در لباسشویی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه شستن لباس کتان در لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بررسی نحوه شستن لباس کتان در لباسشویی نیازمند به اطلاع از چگونگی و خشک کردن آن می باشد. در این مقاله از آی‌پی امداد به موارد مختلفی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به شستشوی لباس کتان به چه صورت است؟، لکه گیری لباس کتان قبل از شستشو، شستشو پس از لکه گیری، خشک کردن لباس های کتان را چگونه انجام دهیم؟ و اتو کردن لباس های کتان به چه صورت است؟ اشاره کرد.

خلاصه ای از طریقه شستشوی لباس کتان در ماشین لباسشویی

کاربران گرامی آی‌ پی امداد برای این که وقت کمتری از شما بگیریم در این قسمت خلاصه ای از مقاله طریقه شستشوی لباس کتان در ماشین لباسشویی را مطرح کرده ایم.

لکه گیری لباس کتان قبل از شستشو
  • سعی کنید با استفاده از کمی مواد شوینده، ابتدا لکه گیری کنید.
نحوه شستشوی لباس کتان در لباسشویی
  • سعی کنید نسبت به نوع و رنگ لباس، از دمای مناسب آب استفاده کنید.
  • از سفید کننده تنها برای لباس های سفید استفاده کنید.
نکات خشک کردن لباس های کتان
  • سعی کنید با پهن کردن آن ها در سطح صاف خشک کنید.
  • از اتو استفاده نکنید.
شوینده مناسب لباس های کتان
  • از شوینده های معتبر و معروف استفاده کنید.
  • تنها از سفید کنندگان برای لباس های سفید استفاده کنید.
نحوه اتو کردن لباس های کتان
  • از اتو استفاده نکنید.
  • از اتو بخار استفاده کنید.
  • سعی کنید با پهن کردن لباس آن ها را خشک کنید.

شستشوی لباس کتان در لباسشویی به چه صورت است؟

لباس های کتان انواع مختلفی دارند، پس شستن لباس های کتان در لباسشویی باید با دقت و اصولی انجام شود؛ زیرا باعث کمرنگ شدن رنگ پارچه کتان به خصوص در رنگ های تیره می شود. پارچه کتان از الیاف گیاه کتان تهیه می شود و یکی از الیاف طبیعی است که در بسیاری از لباس ها مانند نخ استفاده می شود. این پارچه خنک بوده و قابلیت جذب آب بالایی دارد. از قدیم الایام از کتان برای بافندگی استفاده می شده است. از پارچه کتان برای ساخت محصولاتی مانند دستمال و پیش بند، حوله، ملحفه، ملافه، کیف و کفش و همچنین انواع لباس و شلوار و … استفاده می شود که این نوع پارچه در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. و یکی از دلایل این محبوبیت مقاومت و دوام آن است اما به دلیل برخی روش های شستشوی نامناسب ممکن است با مشکل مواجه شویم.

شستشوی لباس کتان در لباسشویی به چه صورت است؟

کتان به دلیل جنس ضخیم و مقاوم یکی از پرطرفدارترین پارچه های پاییزی و زمستانی است. لباس های کتان انواع مختلفی دارند و در رنگ های مختلف موجود می باشند. شستشوی نادرست لباس های کتان باعث می شود لباس حالت اولیه خود را از دست داده و رنگ پریده شود. دوستداران کتان باید نحوه شست و شوی صحیح کتانی را بدانند تا هرگز با این مشکل مواجه نشوند.

راهنمای لکه گیری لباس کتان قبل از شستشو در لباسشویی

  • اولین قدم در راهنمای نحوه شستن لباس کتان در لباسشویی، لکه گیری کردن آن هاست.
  • در صورت وجود لکه روی پارچه، بهترین راه برای از بین بردن لکه روی پارچه کتان استفاده از کمی مواد شوینده بر پارچه و لباس است. زیرا لکه های روی این نوع پارچه ها با شستشوی معمولی پاک نمی شود.
  • فقط مقداری از محلول را روی قسمت رنگی اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید.

لکه گیری لباس کتان قبل از شستشو

در صورت مشاهده لکه روی پارچه، قبل از شستشو با پارچه مرطوب آن را پاک کنید. لکه های کتان را نمی توان با شستشوی منظم از بین برد، بنابراین برای از بین بردن لکه های کتان باید از کمی مواد شوینده استفاده کنید. مقدار کمی از محلول را روی محل لکه دار پارچه اسپری کنید، اما قبل از استفاده، دستورالعمل حذف لکه را بخوانید. اگر لباس‌ هایتان حساس نیست و سفید کننده به آن آسیب نمی‌ زند، با پارچه‌ ای آغشته به سفید کننده لکه را پاک کنید.

شستشوی لباس کتان در ماشین لباسشویی پس از لکه گیری

وقتی صحبت از شستن شلوار یا پیراهن کتان می شود، بهتر است آن ها را در ماشین لباسشویی بشویید. مطابق با آموزش نحوه شستن لباس کتان در لباسشویی، استفاده از آب با دمای مناسب آب برای شستن لباس در لباسشویی با توجه به رنگ پارچه کتان ضروری است. برای تمیز کردن پارچه های سفید و روشن از آب گرم استفاده کنید. همیشه آب را برای لباس های تیره خنک نگه دارید زیرا آب داغ رنگ را روی پارچه پخش می کند. از پودر دستی روی پارچه های ظریف استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پارچه های کتان آب بیشتری جذب می کنند، بنابراین بهتر است هنگام شستن پارچه های کتان، ماشین لباسشویی را بیش از حد مجاز پر از لباس نکنید و به وزن ماشین لباسشویی خود دقت داشته باشید.

شستشو در ماشین لباسشویی پس از لکه گیری

ماشین لباسشویی بهترین و راحت ترین روش برای شستن لباس های کتان شماست. لباس های کتان تیره را همیشه با آب سرد بشویید؛ زیرا آب گرم باعث پخش شدن رنگ می شود. برای شستن لباس های رنگ روشن می توانید از آب گرم استفاده کنید. اگر کتانی را زیاد می شویید، مدت زمان شستشو را کاهش دهید تا از رنگ پریدگی آن جلوگیری شود، زیرا هر چه لباس کوتاه تر در ماشین لباسشویی باشد، احتمال خروج رنگ از پارچه کمتر می شود.

چگونه خشک کردن لباس های کتان پس از شستشو را انجام دهیم؟

برای خشک کردن این نوع لباس ها، برچسب داخل لباس را بخوانید یا از چرخه کند ماشین لباسشویی استفاده کنید تا لباس هایتان خیس یا کثیف نشود. اگر از خشک کن لباسشویی پرسرعت را برای خشک کردن لباس استفاده کنید، در اثر گرمای لباس های تیره، لباس ها رنگ خواهند داد. این لباس ها را آویزان کنید یا به طور کلی، به صورت طبیعی آن ها را خشک کنید. اما لازم به ذکر است که آن ها را در زیر نور مستقیم خورشید خشک نکنید.

خشک کردن لباس های کتان را چگونه انجام دهیم

برای شست و شوی لباس های کتان از شوینده مناسب استفاده کنید

هر شوینده ای برای شستن لباس ها مناسب نیست! توصیه می کنیم از پاک کننده های طبیعی استفاده کنید. اگر پارچه شما سفید است و قصد دارید از سفید کننده استفاده کنید، بهتر است ابتدا برچسب لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که استفاده از سفید کننده مشکلی برای پارچه شما ایجاد نمی کند. برای شستن لباس ها از مواد شوینده معمولی استفاده کنید. می توانید از سفید کننده روی پارچه های سفید استفاده کنید، اما قبل از استفاده حتما برچسب لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سفید کننده به پارچه آسیب نمی رساند. توصیه می کنیم برای شستن لباس در لباسشویی از نرم کننده و مواد شوینده استفاده کنید. اگر دوام لباس برایتان مهم است از شوینده های طبیعی استفاده کنید.

از شوینده مناسب استفاده کنید

اتو کردن لباس های کتان به چه صورت است؟

اتو کردن مستقیم راه خوبی برای صاف کردن پارچه های کتان نیست. برای صاف کردن چین و چروک‌ ها، لباس‌ ها را آویزان کنید، از اتو بخار برای گرفتن چین و چروک‌ ها استفاده کنید، یا لباس‌ ها را زیر یک پد سنگین قرار دهید تا فرآیند فشار دادن و صاف کردن آن بدون حرارت زیاد اتو انجام شود. اگر وقت کافی برای این کارها ندارید به لباس ها سفید کننده بزنید و با حرارت کم اتو کنید.

اتو کردن لباس های کتان به چه صورت است؟

بافت نرم کتان، با وجود تمام مزایایی که دارد، یک اشکال اساسی دارد. این لباس ها به راحتی چروک می شوند! اما چه باید کرد؟ بهتر است لباس های کتان را تا نکنید، زیرا خط تای لباس روی آن باقی می ماند. به جای آن می توانید آن ها را به چوب لباسی آویزان کنید. اگر چروک های لباس شما عمیق است، می توانید از یک پارچه نازک و مرطوب استفاده کنید. پارچه را روی لباس کتان بزنید و سپس لباس مورد نظر را اتو کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد