logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

عیب یابی چرخ گوشت

عیب یابی چرخ گوشت
عیب یابی چرخ گوشت
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله عیب یابی چرخ گوشت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرخ گوشت یکی از دستگاه های نسبتاً کوچک در آشپزخانه است که جهت چرخ کردن انواع گوشت گاوی و گوسفندی مورد استفاده قرار می گیرد. چرخ گوشت دستگاهی است با عملکرد نسبتاً ساده که ممکن است در اثر استفاده نامناسب یا سهل انگاری در نگهداری آن خراب شود. خراب شدن قطعات آن یا هر مشکلی در ساختار این وسیله باعث اختلال در عملکرد چرخ گوشت می شود. بر همین اساس ما در این مطلب به بررسی عیب یابی چرخ گوشت و اینکه چگونه می توان چرخ گوشت را عیب یابی کرد، می پردازیم. در صورتی که چرخ گوشت شما به هر دلیلی خراب شده است؛ می توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه علت خراب شدن چرخ گوشت تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش عیب یابی چرخ گوشت خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

۴ علت خراب شدن چرخ گوشت

چرخ گوشت یکی از دستگاه های پر کاربرد در محیط آشپزخانه است که ممکن مانند انواع دستگاه های موجود در آشپزخانه به دلیل مشکلات فنی و غیر فنی خراب شود و قبل از تعمیرات نیاز به عیب یابی داشته باشد. در واقع تنها زمانی می توان برای رفع مشکل خراب شدن چرخ گوشت اقدام کرد که مصرف کننده یا تعمیرکار از علت خراب شدن چرخ گوشت آگاه باشد. چند مورد از مشکلات شایع چرخ گوشت که ممکن است برای مصرف کننده اتفاق بیافتد عبارت است از:

  • چرخ گوشت، گوشت را خوب چرخ نمی کند.
  • دستگاه چرخ گوشت روشن نمی شود.
  • چرخ گوشت حین کار کردن صدای زیادی را تولید می کند.
  • دستگاه چرخ گوشت با وجود روشن شدن دستگاه کار نمی کند.

علت خوب چرخ نشدن گوشت در دستگاه چرخ گوشت چیست؟

برای عیب یابی چرخ گوشت راه های متعددی وجود دارد.‌ برای عیب یابی چرخ گوشت که چرا گوشت را به درستی چرخ نمی کند؛ در ابتدا باید بررسی قطعات این دستگاه بپردازید. یکی از مهم ترین دلایل خوب چرخ نکردن چرخ گوشت این است که تیغه های این دستگاه به دلیل استفاده زیاد ضعیف شده اند و قادر به چرخ کردن گوشت نمی باشند. بنابراین برای رفع این مشکل می توان تیغه قدیمی را با تیغه ای جدید تعویض کرد. البته عوامل متعددی چون درست جا نرفتن تیغه چرخ گوشت، خراب شدن پنجره چرخ گوشت، چرخ کردن گوشت هایی با تکه بزرگ و دارای استخوان، استفاده مداوم از چرخ گوشت، اطلاع نداشتن از نحوه بستن تیغه چرخ گوشت  و … باعث چرخ نشدن صحیح گوشت در دستگاه چرخ گوشت می شوند. بنابراین در صورت وجود چنین مشکلی بهتر است تمام مسائل را با دقت بررسی کنید.

چرخ گوشت خوب چرخ نمیکنه

علت روشن نشدن دستگاه چرخ گوشت چیست؟

چگونه می توان عیب یابی چرخ گوشت را انجام داد؟ دلیل روشن نشدن دستگاه چرخ گوشت چیست؟ از دیگر مشکلات چرخ گوشت این است که ممکن است روشن نشود. چرخ گوشت با وجود اینکه دستگاه نسبتاً کوچکی است اما برای چرخ کردن گوشت برق زیادی را مصرف می کند. بالا بودن مصرف برق باعث بروز مشکلاتی در سیم، کابل، پریز و … می شود. به همین علت در صورت روشن نشدن چرخ گوشت توصیه می شود ابتدا از وجود جریان برق در پریز اطمینان حاصل کنید. از جمله عواملی که باعث روشن نشدن دستگاه چرخ گوشت می شوند عبارت است از:

  • پارگی سیم و کابل
  • سوختن محافظ
  • خراب شدن فیوز
  • جرقه زدن موتور چرخ گوشت
  • پایین بودن فشار جریان برق
  • نبود جریان برق در پریز
  • سوختن موتور چرخ گوشت
  • خراب شدن آرمیچر
  • خراب شدن زغال

روشن نشدن چرخ گوشت

دلایل بالا باعث روشن نشدن دستگاه چرخ گوشت می شوند. با توجه به این که دلایل متعددی باعث روشن نشدن چرخ گوشت می شوند؛ توصیه می شود از یک تعمیرکار ماهر و با تجربه بخواهید تا عیب یابی چرخ گوشت را انجام دهد و پس از بررسی علت روشن نشدن چرخ گوشت؛ برای رفع این مشکل اقدام کند.

چه عاملی باعث ایجاد صدای چرخ گوشت در حین چرخ کردن گوشت می شود؟

از مهم ترین مشکلات چرخ گوشت در حین کار کردن این است که صدای زیادی دارد. اما در اکثر مواقع این صدا طبیعی است. در مواقعی ممکن است صدای چرخ گوشت از حالت طبیعی خارج شده باشد و در هنگام کار کردن صدای بسیار زیادی را از خود تولید کند. برای رفع این مشکل باید به عیب یابی چرخ گوشت پرداخت. اولین عاملی که ممکن است باعث ایجاد صدای زیاد در چرخ گوشت شود؛ تموم شدن گریس یا خراب شدن گریس در چرخ گوشت است. همچنین ممکن است چرخ دنده ها ضعیف شده باشد و به همین دلیل صدای نامناسبی را ایجاد کند. البته عواملی چون خراب شدن موتور و قطعات آن باعث صدای زیاد در چرخ گوشت می شود.

عیب یابی علت صدای چرخ گوشت

چرا دستگاه چرخ گوشت با وجود روشن شدن چراغ ها کار نمی کند؟

چرا دستگاه چرخ گوشت با وجود روشن شدن چراغ ها کار نمی کند؟ برای عیب یابی چرخ گوشت و بررسی علت این موضوع در ابتدا بایستی به این نکته توجه کنید که روشن شدن دستگاه و فعال بودن چراغ ها و دکمه ها نشان دهنده وجود برق در دستگاه چرخ گوشت است. پس مهم ترین عاملی که ممکن است باعث کار نکردن چرخ گوشت شود؛ موتور و اجزای مرتبط با آن هستند. عوامل متعددی چون اختلال در عملکرد موتور، تموم شدن زغال، خراب شدن ترمینال عدم چرخش مارپیچ چرخ گوشت  و … باعث روشن نشدن چرخ گوشت می شوند. در همین راستا توصیه می شود برای رفع این موضوع به بررسی اجزای مرتبط با موتور دستگاه بپردازید. در صورتی که علت کار نکردن چرخ گوشت تموم شدن زغال باشد، می توان با گذاشتن زغال جدید این مشکل را بر طرف کرد.

نتیجه گیری از عیب یابی چرخ گوشت

در این مطلب به بررسی عیب یابی چرخ گوشت پرداختیم. عوامل متعددی چون صدای ناهنجار، خراب شدن موتور، پارگی اتصالات و … موجب خراب شدن چرخ گوشت می شود. در صورتی که چرخ گوشت شما به هر علتی خراب شده است، شما می توانید برای عیب یابی چرخ گوشت به شرکت بزرگ آی پی امداد مراجعه کنید. تیم آی پی امداد یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین شرکت هایی است که تعمیرات چرخ گوشت و سایر لوازم خانگی را به صورت تخصصی و با کیفیت بالایی انجام می دهد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد