logo logo تعمیرات چرخ گوشت با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا چرخ گوشت به خوبی گوشت را چرخ نمیکند؟

چرا چرخ گوشت به خوبی گوشت را چرخ نمیکند؟
چرا چرخ گوشت به خوبی گوشت را چرخ نمیکند
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا چرخ گوشت به خوبی گوشت را چرخ نمیکند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کارکرد صحیح چرخ گوشت معمولا برای خانواده ها اهمیت زیادی دارد و زمانی که گوشت به دور تیغه چرخ گوشت می پیچد و چرخ گوشت نمی تواند خوب گوشت را چرخ کند، افراد فکر می کنند که با آسیبی جدی در چرخ گوشت خود مواجه شدند، اما وقتی که به دنبال پاسخی برای این سوال که علت چرخیدن گوشت به دور تیغه چرخ گوشت چیست میگردیم، میبینم که قضیه می تواند ساده تر از چیزی که فکر می کردیم باشد.

زمانی که به علل پیچیدن گوشت دور تیغه چرخ گوشت می پردازیم به این نکته می رسیم که تنها در 20% الی 30% مواقع چرخ گوشت ما نیاز به تعمیر اساسی دارد، در باقی مواقع خودمان می توانیم با ایجاد تغییرات جزئی مشکل را بر طرف کنیم.

ما تمام علل چسبیدن گوشت به چرخ گوشت را برای شما جمع آوری کردیم و در مورد آن ها به شما توضیح خواهیم داد، چه آن هایی که نیاز به تعمیر اساسی دارند و چه آن هایی که با تغییری کوچک قابل حل هستند.

 7 دلیل خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت

7 دلیل خوب چرخ نشدن گوشت توسط چرخ گوشت به شرح زیر میباشد:

  1. نصب و مونتاژ اشتباه چرخ گوشت
  2. کند بودن تیغه یا از کار افتادگی قطعات
  3. مسدود بودن لوله چرخ گوشت
  4. چربی زیاد یا نرم بودن گوشت یا مواد دیگر
  5. وجود موادی با خاصیت کشسانی بالا در چرخ گوشت
  6. خرابی واشر های چرخ گوشت
  7. وارد کردن فشار بیش از حد به چرخ گوشت

 نصب و مونتاژ اشتباه چرخ گوشت باعث مشکل در چرخ شدن گوشت میشود

هنگامی که چرخ گوشت خریداری می کنید باید اجزای آن را سر هم کرده و یک مونتاژ جزئی انجام دهید، اگر شما اجزای چرخ گوشت خود را به درستی به یکدیگر متصل نکنید نمی توانید انتظار عملکرد مناسبی از آن داشته باشید. نصب و مونتاژ اشتباه چزخ گوشت سبب این می شود که گوشت له شود و چرخ گوشت نتواند آن را چرخ کند.

در این شرایط اگر مطمئن شدید که ایراد در مونتاژ و سر هم کردن وسایل می باشد، می توانید با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه بار دیگر اجزا را سر هم کنید.

کند بودن تیغه یا از کار افتادگی قطعات، یکی از علت های خوب چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت است

کند شدن تیغه چرخ گوشت یا از کار افتادگی قطعات چرخ گوشت معمولا زمانی اتفاق می افتد که دستگاه عمر مفید خود را سپری کرده باشد یا اینکه در مدت زمان مصرف به نگه داری این وسیله توجهی نشده باشد. توجه کنید که در میان لوازم خانگی؛ چرخ گوشت جزو لوازمی است که نیاز بسیاری به نگهداری صحیح و سرویس ماهیانه یا سالانه دارد. اما اگر در سرویس چرخ گوشت خود خوب عمل نکردید دو راه دارید، یا باید دست به تعویض قطعات خود بزنید، یا سعی کنید کارایی آن ها را اصلاح کنید، برای مثال می توانید در صورت کند بودن تیغه چرخ گوشت خود آن را تیز کنید.

کند بودن تیغه باعث چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت میشود

نحوه تیز کردن تیغه چرخ گوشت دستی و برقی
نحوه تیز کردن تیغه چرخ گوشت دستی و برقی

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

مسدود بودن لوله چرخ گوشت باعث خوب چرخ نشدن گوشت میشود

ممکن است گاهی اوقات در میان مواد غذایی که به چرخ گوشت می ریزید شئ سختی میان آن ها به داخل چرخ گوشت برود و عملکرد چرخ گوشت را مختل کند، برای مثال ورود یک سنگ یا استخوان به چرخ گوشت و رسیدن آن ها به دستگاه می تواند موجب اختلال هایی نظیر، ایجاد صدای بلند در چرخ گوشت، وارد شدن فشار به موتور، چرخ نکردن و یا حتی سوختن موتور چرخ گوشت شود.

مسدود بودن لوله باعث چرخ نشدن گوشت در چرخ گوشت میشود

پس هنگامی که متوجه شدید چرخ گوشتتان چرخ نمی کند و صدای بلندی هم ایجاد کرده هرچه سریع تر آن را خاموش کنید تا نسوزد و سپس شئ خارجی را خارج کنید.

چگونه چرخ گوشت را تمیز کنیم؟
چگونه چرخ گوشت را تمیز کنیم؟

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

اگر گوشت چربی زیاد داشته یا نرم باشد باعث خوب چرخ نشدن در چرخ گوشت میشود

هنگامی که گوشت یا باقی مواد را به چرخ گوشت می ریزید دقت کنید که مواد کاملا ریز شده باشند و نرم هم نباشند، برای مثال چربی زیاد یا نرم بودن گوشت باعث می شود چرخ گوشت نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. چربی گوشت تا حد زیادی جلوی تیزی تیغه هارا می گیرد و مقاومت شدیدی در برابر چرخ شدن می کند.

از موادی با خاصیت کشسانی بالا در چرخ گوشت استفاده نکنید

چرخ کردن موادی با خاصیت کشسانی برای چرخ گوشت بسیار دشوار است، تا حدی که پیشنهاد می شود که قبل از ریختن گوشت به دستگاه مطمئن شوید که خبری از پوست یا رگ نیست، زیرا این ها جلوی چرخ شدن کامل را میگیرند. همچنین هنگام چرخ کردن مواد دیگری غیر از گوشت نیز توجه داشته باشید که کواد زیاد نرم یا کشسانی نباشند و تا حد امکان آن ها را ریز کنید.

خرابی واشر های چرخ گوشت باعث مشکل در چرخ کردن میشود

پدید آمدن خرابی در واشر های پشت قسمت حلزونی اسکرول می تواند قدرت چرخش تیغه را پایین بیاورد و جلوی چرخ شدن صحیح گوشت را تا حد زیادی بگیرد. تنها راه برای جلو گیری زود هنگام از خراب نشدن واشر ها سرویس کردن دستگاه به صورت منظم می باشد.

واشر خراب باشد گوشت در چرخ گوشت به خوبی چرخ نمیشود

اگر واشر های چرخ گوشت پاناسونیک شما دچار مشکل شده اند، میتوانید در با تعمیرگاه تخصصی نمایندگی چرخ گوشت پاناسونیک در آی پی امداد تماس بگیرید.

وارد کردن فشار بیش از حد به چرخ گوشت باعث ایراد در چرخ کردن میشود

هنگام وارد کردن مواد به دستگاه سعی کنید که مواد قبلی از دستگاه خارج شوند و بعد مواد جدید را بریزید زیرا فشردن مواد به صورت پیاپی و با استفاده از گوشت کوب موجب وارد شدن فشار بیش از حد به چرخ گوشت می شود. همچنین در این موارد عملکرد موتور چرخ گوشت هم در طولانی مدت تضعیف می شود و بعد از گذشت زمانی نسبتا طولانی نمی تواند عملکرد پیشین خود را داشته باشد.

11 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محسن مولایی فرد 26 دی 1402

    سلام متاسفانه چرخ گوشت گوشت را درست چرخ نکرده و گوشت را له میکند. دلیل آن چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 دی 1402

      درود، تیغه ها و شبکه چرخ گوشت را لیزری تیز کنید تا مشکل رفع شود.

      پاسخ دادن
  • مریم 05 آذر 1402

    چرا در بعضی مواقع گوشت از داخل پنجره خارج نمیشود و از کناره پنجره چرخ گوشت بیرون می آید ؟ ( با توجه به اینکه درست اجزا نصب شده اند )

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 آذر 1402

      درود، این مشکل مربوط به عدم نصب صحیح بخش های مختلف دستگاه و تیز نبودن تیغه و شبکه چرخ گوشت می باشد.

      پاسخ دادن
  • یاری 06 تیر 1402

    وقتی گوشت رو داخل چرخ گوشت ویکنز میندازم، گوشت گیر میکنه و اصلا نمیچرخه حتی تیغش رو هم هر طرفی گذاشتم، کار نکرد. مال جهیزیه ام بوده و تا حالا اصلا استفاده نکردم. میشه بگید مشکلش چیه؟؟ ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 تیر 1402

      درود، ممکن است مارپیچ چرخ گوشت به درستی در محل خود متصل نشده باشد که باید چک شود. همچنین لازم است گیربکس دستگاه را نیز بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • مریم 28 بهمن 1401

    با سلام چرخ گوشت نانیوا بنده یک بار گوشت منجمد را قشنگ چرخ کرد و برای دفعه بعد دستگاه روشن شد ولی گوشت رو چرخ نمی‌کرد. میخوام بدونم مشکل از چی هست، هر جا هم بردم میگن قطعاتشو نداریم نمی‌دونم مشکل از چیه!

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 بهمن 1401

      سلام. مشکل از شفت یا گیربکس داخل چرخ گوشت است که برای تعمیر می توانید با شماره 02158941 تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  • علی 09 شهریور 1401

    با سلام من چرخ گوشت مولینگس دارم. احساس میکنم تیغش کند شده. واسه تیزکردنش چه کاری میشه انجام داد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 شهریور 1401

      تیغه ها قابل تیز شدن هستند. باید دو طرفو تیز کنید. با دستگاهایی که چاقو تیز میکنند

      پاسخ دادن
    • سعید 13 دی 1401

      سلام بنده چرخ گوشت نانیوا مدل MT1500رو دارم می خوام واشر ته روده رو تعویض کنم شما موجود دارید ؟؟

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد