logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت
علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر در منزل از دستگاه چرخ گوشت استفاده می کنید یا در محل کار خود چرخ گوشت صنعتی ابزار کارتان محسوب می شود، ممکن است تاکنون برایتان پیش آمده باشد که متوجه شده باشید مارپیچ یا اسکرول چرخ گوشت نمی چرخد و به همین دلیل گوشت به خوبی چرخ نمی شود. علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت موضوعی است که در این مقاله از آی پی امداد به سراغ بررسی آن رفته ایم. این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید تا اگر کمی اطلاعات فنی دارید، به کمک مطالب ارائه شده و همچنین فیلم آموزشی که آورده شده است، بتوانید مانند یک تکنسین به تعمیر و رفع مشکل نچرخیدن اسکرول در چرخ گوشت خود بپردازید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه سوال در زمینه علت نچرخیدن تیغه و اسکرول چرخ گوشت میتوانید آن را در بخش نظرات و دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ از کارشناسان آی پی امداد پرسش نمایید.

چرا چرخ گوشت نمیچرخه؟ (ویدیو آموزشی)

در ابتدای مقاله برای شما یک فیلم آموزشی قرار داده ایم که تکنسین متخصص مجموعه آی پی امداد در آن درباره علت نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت توضیحات کاملی را برای شما ارائه داده است تا بتوانید روند عیب یابی این مشکل را بهتر درک نمایید.

4 علت نچرخیدن مارپیچ یا اسکرول چرخ گوشت

چرخ گوشت یکی از لوازم برقی کوچک است که در آشپزخانه و به خصوص برای افرادی که به کیفیت مواد غذایی خود اهمیت می دهند و نمی خواهند گوشت را به صورت چرخ شده خریداری کنند، بسیار مهم است. همچنین امروزه چرخ گوشت های صنعتی نیز کاربرد فراوانی دارند و در مشاغلی مانند قصابی ها، برخی کبابی ها و حتی دامداری ها استفاده می شوند.

در برخی مواقع دیده می شود که با روشن شدن چرخ گوشت، دستگاه شروع به چرخ کردن نمی کند. در این هنگام اولین قطعه در چرخ گوشت که باید کارکرد آن را چک کنید، مارپیچ می باشد. پر تکرارترین مشکل به وجود آمده در چرخ گوشت ها، نچرخیدن اسکرول یا مارپیچ در هنگام روشن کردن دستگاه می باشد که می توان گفت این مشکل 4 دلیل اصلی دارد که با شناختن این علل می توانید در نگهداری از چرخ گوشت خود به عنوان یک وسیله الکتریکی و کاربردی در منزل عملکرد بهتری داشته باشید.

دلایل نچرخیدن مارپیچ یا اسکرول در چرخ گوشت عبارتند از:

  1. هرز شدن آرمیچر
  2. ایجاد ساییدگی در انتهای مارپیچ یا اسکرول
  3. خرابی چرخ دنده گیربکس
  4. خرابی پین فنر یا شفت موتور

1. هرز شدن آرمیچر در چرخ گوشت

یکی از دلایل بروز مشکل عدم چرخش چرخ گوشت، مربوط به معیوب شدن آرمیچر دستگاه می باشد. آرمیچر قطعه ای مهم در چرخ گوشت است که با استفاده از انرژی برق به حرکت در می آید و تاثیر بسزایی در چرخیدن مارپیچ دارد. در حقیقت نیروی محرک اسکرول در چرخیدن، آرمیچر می باشد. گاهی اوقات با بروز مشکل یا اختلال در عملکرد آرمیچر، نیروی محرکی برای چرخاندن مارپیچ وجود ندارد.

  • در صورتی که پس از بررسی این قطعه متوجه هرز شدن یا خرابی آن شده اید، لازم است اقدام به تعویض آرمیچر دستگاه خود نمایید.
  • جهت تعمیر یا تعویض آرمیچر در چرخ گوشت خانگی یا صنعتی خود می توانید از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

اگر آرمیچر هرز شود مارپیچ چرخ گوشت نمیچرخد

2. ایجاد ساییدگی در انتهای مارپیچ یا اسکرول چرخ گوشت

در برخی از مواقع ممکن است پس از بررسی قطعات داخلی چرخ گوشت متوجه شوید که نچرخیدن آن مربوط به بروز ساییدگی در انتهای بخش مارپیچ می باشد. در انتهای قطعه اسکرول یا همان مارپیچ، قطعه ای شش ضلعی که از فلزی بسیار مستحکم ساخته شده است، وجود دارد.

  • بخاطر استحکام فلز به کار رفته در این قسمت، کم پیش می آید که این ایراد هویدا شود، اما اگر با ایجاد ساییدگی در انتهای مارپیچ یا اسکرول که می تواند باعث نچرخیدن دستگاه شود، مواجه شده اید، می توانید با تراشیدن آن قسمت، در اکثر مواقع این مشکل را حل کنید.
  • اما اگر این مشکل با تراشیدن محل مورد نظر حل نشد، نیاز به تعویض این قطعه در چرخ گوشت خود خواهید داشت که می توانید این کار را به متخصصین آی پی امداد بسپارید.

ساییدگی مارپیچ چرخ گوشت باعث نچرخیدن آن میشود

3. خرابی چرخ دنده گیربکس در چرخ گوشت

چرخ دنده گیربکس چرخ گوشت قطعه ای 6 ضلعی می باشد که مارپیچ را در جای خود مستقر می کند. این قطعه می تواند به حرکت صحیح و اصولی مارپیچ چرخ گوشت کمک کرده و به دلایل مختلفی ممکن است دچار هرگونه مشکل اعم از ساییدگی، شکستگی و حتی خرابی شود. در این شرایط نیز مارپیچ قادر به چرخش نبوده و با این مشکل در دستگاه خود مواجه خواهید شد. بنابراین لازم است برای رفع مشکل چرخ گوشت اقدام به تعویض چرخ دنده گیربکس آن نمایید. بطور کلی برای اینکه از بروز هرگونه خرابی در این قطعه که نسبتا هزینه بالایی دارد، جلوگیری کنید، بهتر است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • از تکه های گوشت بسیار کوچک یا بسیار بزرگ در چرخ گوشت استفاده نکنید.
  • استخوان و غضروف و پوست گوشت را درون چرخ گوشت نریزید.
  • بیش از حد گوشت را برای داخل شدن در دستگاه فشار ندهید.
  • از دستگاه چرخ گوشت در باز های زمانی کوتاه استفاده نمایید.
  • چرخ گوشت را به صورت طولانی مدت روشن نگه ندارید.

خرابی چرخ دنده گیربکس در چرخ گوشت از علل اصلی حرکت نکردن مارپیچ

4. خرابی پین فنر یا شفت موتور چرخ گوشت

آیا میدانید خرابی پین فنر یا شفت موتور چگونه منجر به نچرخیدن مارپیچ می شود؟ قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که تعمیرات پین فنر یا شفت موتور بسیار سخت و تخصصی می باشد. بنابراین اگر در این زمینه تخصص صد درصدی ندارید، بهتر است کار را به کاردان بسپارید. خرابی پین فنر یا شفت موتور که می تواند منجر به نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت شود، اغلب به صورت شکستگی ظاهر شده و نیازمند تعویض بعضی از قطعات آن می باشد.

خرابی پین فنر یا شفت موتور منجر به نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت میشود

برای تعمیر مشکل نچرخیدن چرخ گوشت با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله علت نچرخیدن مارپیچ یا اسکرول چرخ گوشت را به شما گوشزد کردیم. اما توجه داشته باشید که چرخ گوشت هم مانند بسیاری از لوازم خانگی دیگر نیاز به نگهداری و استقاده صحیح دارد و اگر درست از آن استفاده شود، می تواند جزء وسایلی باشد که سخت نیاز به تعمیر پیدا می کند. در صورت وجود هرگونه ایراد و خرابی در چرخ گوشت خانگی و صنعتی خود، نگران تعمیرات آن نباشید. تعمیرکاران متخصص آی پی امداد به صورت 24 ساعته آماده تعمیر و عیب یابی چرخ گوشت شما در مناطق مختلف تهران می باشند. برای بهره مندی از خدمات متخصصین آی پی امداد برای تعمیر چرخ گوشت خود می توانید با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و یا در سایت مجموعه به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید.

4.2/5 - (11 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

5 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سیاوش 09 خرداد 1401

    سلام. پین گلویی چرخ گوشت شکسته. شما قطعه هم ارسال میکنید؟

    پاسخ دادن
  • علیرضا 21 مرداد 1400

    با سلام ، چرخ گوشت خانگی بیم دارم که بعد از گیر کردن تکه ای چربی از حرکت ایستاد و دیگر قدرت چرخ کردن ندارد ، وقتی روشن میکنم قطعه مارپیچ میچرخد ولی بعد از انداختن گوشت از حرکت می ایستد و فقط گوشت خیلی نرم را چرخ میکند قطعات بیرونی سالم به نظر می‌رسد ، آیا چرخ دنده مشکل پیدا کرده ؟ اگر مشکل از چرخ دنده هست هزینه تعمیر چقدر هست ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 مرداد 1400

      سلام، هم تیغه و هم شبکه باید تیز شود. شفت حلزونی هم به دلیل فشار، احتما توسط گیربکس خرده شده و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
      • علیرضا 25 مرداد 1400

        ممنون از پاسخگویی شما ، دستگاه را به تعمیر گاه نشان دادم نظر ایشان این بود که موتور نیمسوز شده و باید سیم پیچ عوض بشه با هزینه ۴۵۰ تومان دو به شک هستم که تعمیر بشه یا نه و اینکه بعد از تعمیر آیا کار می‌کنه یا مجدد خراب میشه ، صرفه در تعمیر هست یا خرید دستگاه جدید مثلاً با ۱۶۰۰ میشه پارس خزر ۱۴۰۰ خرید که میگن کیفیت قابل قبولی داره در ضمن یک دستگاه چرخ گوشت معیوب تفال فرانسه هم دارم که دسته کفگیر چوبی داخلش گیر کرده و لوله و مغزی آسیب دیده نمی‌دونم این دستگاه را تعمیر کنم یا چرخ گوشت جدید خریداری کنم اگر راهنمایی کنید که چی به صلاح هست ممنون میشم

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 26 مرداد 1400

          سلام؛ با توجه به این که این مشکل ها قابل حل هس قطعا تعمیر خیلی بهتر از خرید دستگاه جدید هست.

          پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد