logo logo نمایندگی تعمیرات چرخ گوشت در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت

علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت
علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جرقه زدن موتور چرخ گوشت، یکی از مشکلات رایجی است که در چرخ گوشت رخ می دهد. برای این که با علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت و راه کارهای پیش رو آشنا شویم، این مقاله به تحریر درآمده و سعی بر آن است که با مطالعه ی آن تا حدودی بتوانید مشکل به وجود آمده را رفع کنید.

اما بهترین راه برای تعمیر آنها، تماس با یک نمایندگی معتبر تعمیرات است. اگر به دنبال یک تعمیرگاه مطمئن برای تعمیر چرخ گوشت خود می‌ گردید، ما به شما استفاده از خدمات و سرویس‌ های آی.پی امداد که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران است را معرفی می کنیم. برای درخواست تعمیرکار با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

در صورت وجود هر گونه سوا، انتقاد و یا پیشنهاد در زمینه علت جرقه زدن چرخ گوشت دارید میتوانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.
با استفاده از خدمات آی پی امداد می توانید تا 75% در هزینه تعمیرات چرخ گوشت صرفه جویی داشته باشید.

در ادامه این مقاله برای بررسی علت جرقه زدن چرخ گوشت به ارزیابی عناوین زیر خواهیم پرداخت:

  • علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت
  • وجود اتصال و جرقه زدن چرخ گوشت
  • وجود اصطکاک و جرقه زدن چرخ گوشت
  • خرابی در اورلود موتور و جرقه زدن چرخ گوشت
  • وجود رطوبت زیاد در دستگاه
  • فرسودگی کموتاتور و جرقه زدن چرخ گوشت
  • استفاده از مواد آبدار و جرقه شدن موتور چرخ گوشت
  • نحوه برطرف کردن مشکل جرقه زدن موتور چرخ گوشت
  • نتیجه گیری و خلاصه‌ای از علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت

در ادامه با سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه بمانید.

دلایل جرقه زدن موتور چرخ گوشت

اگر برای تهیه‌ غذا نیاز به گوشت چرخ کرده داشته باشید، به سراغ دستگاه چرخ گوشت خواهید رفت. اما با زدن دکمه روشن و خاموش دستگاه، می بینید که دستگاه شروع به کار کرد ولی جرقه هایی در آن ایجاد می شود. به وجود آمدن این جرقه ها مربوط به موتور دستگاه است. دلایل متعددی ممکن است در به وجود آمدن این شرایط تاثیر داشته باشد. از جمله دلایل جرقه زدن موتور چرخ گوشت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

وجود اتصالی از دلایل جرقه زدن چرخ گوشت

یکی از مشکلاتی که ممکن است در بیشتر دستگاه های چرخ گوشت وجود داشته باشد، وجود اتصالی در مدار آن است. در داخل این دستگاه برای این که برق از پریز به دوشاخه و سپس به قطعات موجود در آن برسد، مداری تعبیه شده است که از اتصالات متعددی تشکیل شده است. وجود یک اتصالی در این مدار می تواند باعث بروز جرقه در موتور چرخ گوشت شود.

وجود اصطکاک از علت های جرقه زدن چرخ گوشت

اصطکاک بین قطعات تشکیل دهنده‌ی مکانیکی دستگاه چرخ گوشت دلیل دیگری است که می تواند علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت باشد. اصطکاکی که بین این قطعات به وجود می‌ آید، امکان دارد بر اثر عواملی چون تمیز نبودن گوشت ایجاد شده باشد.

خرابی در اورلود موتور از دلایل جرقه زدن چرخ گوشت

مدارهای موجود در دستگاه چرخ گوشت معمولاً با استفاده از اورلود محافظت می شوند. در واقع اورلود دستگاه از یک المنت و یک صفحه حساس فنری و پلاتین های اتصال و قاب مخصوص تشکیل شده است. هنگامی که برق از این قطعه عبور کند، المنت شروع به تولید گرما می کند که در صورت زیاد شدن جریان برق و حرارت ممکن است به این قطعه آسیب وارد شود. این حالت ممکن است به هنگام استفاده مداوم از چرخ گوشت و یا گیر کردن قطعه ای گوشت و یا استخوان در بین دنده ها و یا نیم سوز بودن موتور، ایجاد شود. یکی از دلایل به وجود آمدن جرقه در موتور دستگاه نیز می تواند همین امر باشد که باید طی تعمیر دستگاه چرخ گوشت، این مورد برطرف گردد تا خرابی حادتر نشود.

وجود رطوبت زیاد در دستگاه از علت های جرقه زدن موتور چرخ گوشت

برخی از افراد در هنگام چرخ کردن گوشت با استفاده از دستگاه چرخ گوشت به آن پیاز و یا مواد دیگری هم اضافه می کنند. یا این که از این دستگاه برای خرد کردن مواد غذایی دیگری چون سبزی بهره می گیرند. این موارد سبب می شود تا رطوبت و آ در دستگاه ایجاد شود و به قطعات نفوذ پیدا کند. نفوذ رطوبت و یا مایعات به محفظه ی داخلی دستگاه علی الخصوص موتور آن موجب می شود تا در دستگاه جرقه ایجاد شود.

فرسودگی کموتاتور و ارتباط آن با جرقه زدن چرخ گوشت

کموتاتور و یا همان کلکتور چرخ گوشت از تعدادی تیغه ی جدا از هم تشکیل شده است که از جنس مس ساخته شده اند. این قطعه در تماس با زغال های چرخ گوشت کار می کند و می تواند با عملکرد خود موجب درست عمل کردن دستگاه در چرخ کردن گوشت شود. اگر این قطعه دچار فرسودگی شود، بین آن و زغال اصطکاک به وجود می آید که این امر علاوه بر تاثیر منفی بر کیفیت کار دستگاه، یکی از علت های جرقه زدن موتور چرخ گوشت می باشد.

چرا موتور چرخ گوشت جرقه میزنه

استفاده از مواد آبدار و امکان جرقه زدن موتور چرخ گوشت

علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت استفاده از پیاز در گوشت یا استفاده از دستگاه برای خرد کردن سبزی نیز می باشد. هیچ گاه گوشت را به همراه مواد دارای آب در دستگاه چرخ نکنید. این محصول برای چرخ کردن گوشت طراحی شده و برای مواد غذایی دیگر کاربرد ندارد. در صورت استفاده از این دستگاه برای موارد یاد شده، دستگاه دچار خرابی خواهد شد. در صورت خراب شدن اورلود دستگاه نیز باید پس از عیب یابی آن نسبت به تعویض آن اقدام کرد. کلکتور و یا کموتاتور چرخ گوشت نیز اگر خراب شده و یا فرسوده شده باشد، دیگر کارایی نخواهد داشت و در این مورد نیز نیاز است تا قطعه ی معیوب تعویض شود.

نحوه برطرف کردن مشکل جرقه زدن موتور چرخ گوشت

در صورتی که هنگام روشن کردن دستگاه چرخ گوشت خود متوجه ایجاد جرقه در موتور آن شدید، شاید کلافه و سردرگم شوید و ندانید که چکار باید بکنید. در این مقاله ما شما را با اصولی که در هنگام مواجهه با این مشکل و همچنین روش های تعمیر آن آشنا خواهیم کرد. البته همان گونه که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، بهترین کار در این موارد مراجعه به یک نمایندگی جهت تعمیر دستگاه چرخ گوشت می باشد. اما در برخی موارد نظیر مهمانی ها و یا موارد اضطراری چنین امکان وجود ندارد، پس برای این که در این زمان ها خودتان دست به کار شوید با ما در ادامه همراه باشید.

  • اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را خاموش کرده و سپس دوشاخه ی آن را از پریز جدا نمایید.
  • سپس قاب اصلی دستگاه را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید تا به داخل دستگاه دسترسی داشته باشید.
  • سپس اتصالات آن را بررسی کنید، اگر ایراد موتور به دلیل اتصالی در هر کدام از اتصالات آن باشد، باید آن را شناسایی کرده و نسبت به تعویض این قسمت اقدام نمایید.
  • اما در مواردی که گوشت مورد استفاده در دستگاه تمیز نبوده و دارای استخوان های ریز و درشت است یا اضافاتی دارد که منجر به گیر کردن آن در بین دنده ها می شود باید گوشت را تمیز کرده و مدت در یخچال نگهداری نمایید.

نتیجه گیری و خلاصه‌ای از علت جرقه زدن موتور چرخ گوشت

نتیجه گیری از علت جرقه های موتور چرخ گوشت به شرح زیر می باشد:

به دلیل این که چرخ گوشت در منازل زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و با قدرت بالایی کار می کند، ممکن است دچار خرابی شود. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید دستگاه چرخ گوشت شان خراب شده است و برای تعمیر آن قصد مراجعه به یک نمایندگی معتبر تعمیرات را دارید، بهترین گزینه، آی.پی امداد است. این مرکز برای تعمیر دستگاه چرخ گوشت از افرادی با سابقه ی کاری درخشان و دانش آموخته استفاده می کند.

  • به هنگام تماس با این نمایندگی، نیازی نیست تا دستگاه را به صورت شخصی به محل نمایندگی انتقال دهید؛
  • زیرا تکنسین های ما تعمیرات را در محل و با کمترین هزینه انجام می دهند.
  • ارائه کارت گارانتی بعد از تعمیر
  • و همچنین استفاده از قطعات اصل و اورجینال به هنگام نیاز به تعویض قطعه ی معیوب، یکی دیگر از خدمات این مرکز می باشد.
4.2/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد