logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بوی سوختگی چرخ گوشت

علت بوی سوختگی چرخ گوشت
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بوی سوختگی چرخ گوشت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بوی سوختگی چرخ گوشت یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است به هنگام کار با دستگاه با آن مواجه شوید. زمانی که از دستگاه بوی سوختگی به مشام می رسد، می تواند نشان دهنده بروز مشکلاتی در عملکرد قطعات داخلی چرخ گوشت باشد که در صورت عدم عیب یابی و برطرف کردن آن، منجر به از کار افتادگی کامل دستگاه خواهد شد. به طور کلی بوی سوختگی چرخ گوشت می تواند مربوط به عوامل مختلفی نظیر موتور، اتصالات و … باشد که لازم است آنها را بررسی کنید.

در ادامه این مقاله از آی پی امداد به بررسی علت بوی سوختگی چرخ گوشت و راهکارهای برطرف کردن مشکل آن پرداخته ایم. همچنین یک ویدیو آموزشی نیز برای شما آماده کرده ایم که در زمینه عیب یابی بهتر این مشکل به شما کمک خواهد کرد. با آی پی امداد همراه باشید.

ویدیو آموزشی علت بوی سوختگی در چرخ گوشت

در صورتی که بوی سوختگی چرخ گوشت را به هنگام کار با دستگاه احساس کرده اید، برای عیب یابی علت بروز این مشکل، می توانید فیلم آموزشی زیر را مشاهده نمایید. این ویدیو توسط کارشناس متخصص مجموعه آی پی امداد جهت افزایش سطح اطلاعات شما در زمینه بروز این مشکل آماده و ارائه شده است.

چرا چرخ گوشت بوی سوختگی می دهد؟ 4 علت + راه حل

استشمام بوی سوختگی از چرخ گوشت می تواند مربوط به خرابی قطعات مهم و اصلی دستگاه نظیر موتور یا اتصالات باشد که جهت جلوگیری از از کار افتادگی کامل دستگاه، باید هرچه سریع تر اقدام به رفع آنها نمایید. از این رو در این بخش قصد داریم هریک از دلایل بروز این مشکل را برای شما بررسی کنیم. از جمله دلایل بوی سوختگی چرخ گوشت شامل:

  1. خراب یا نیم سوز شدن موتور
  2. داغ شدن بیش از حد دستگاه
  3. ایراد در اتصالات چرخ گوشت
  4. خرابی کلکتور و زغال های موتور

در ادامه هریک از موارد ذکر شده را به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد:

1. خراب یا نیم سوز شدن موتور

در بسیاری از مواقع، بوی سوختگی دستگاه مربوط به روشن ماندن بیش از حد دستگاه یا کند شدن تیغه چرخ گوشت است که می تواند منجر به وارد شدن فشار زیاد به سیم پیچ و داغ شدن موتور شود. همچنین اگر موتور چرخ گوشت خراب یا نیم سوز شده باشد، بوی سوختگی ایجاد می شود که باید سریعا دستگاه را خاموش نموده و موتور را بررسی کنید. در صورتی که پس از بررسی موتور چرخ گوشت متوجه خرابی یا سوختگی آن شده اید، باید آن را تعویض نمایید. همچنین اگر پس از بررسی دستگاه متوجه شدید که هریک از قطعات سالم هستند و بوی سوختگی مربوط به داغ شدن بیش از حد موتور است، باید به موتور استراحت دهید.

خرابی موتور چرخ گوشت

2. داغ شدن بیش از حد دستگاه

در صورتی که فن یا پروانه خنک کننده موتور چرخ گوشت دچار خرابی شده باشد، قادر به خنک کردن موتور نبوده و در نهایت منجر به گرمای زیاد این قطعه و ایجاد بوی سوختگی خواهد شد.

  • هنگامی که موتور چرخ گوشت روشن است، اندکی گرما تولید می‌ کند، اما اگر این گرمای تولیدی بیشتر از حد معمول باشد، برای دستگاه خطرناک است.
  • اگر متوجه شدید که دستگاه شما در حین کار کردن گرمای زیادی تولید می‌ کند، ابتدا فن آن را از لحاظ سالم بودن بررسی کنید.
  • در صورتی که دستگاه روشن است، از روزنه‌ هایی که برای خروج هوا طراحی‌ شده، بادی خارج می شود که ناشی از کار کردن فن است.
  • اگر این باد خارج نشود، فن دستگاه شما خراب‌ شده و موتور بیش از حد گرم می‌ شود.
  • اما گاهی اوقات متوجه می‌ شوید که باد از روزنه‌ ها خارج می‌ شود، اما باد خروجی گرم است.
  • در این شرایط مشکل می تواند مربوط به موتور باشد که باید این قطعه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید.

دلیل بوی سوختگی چرخ گوشت

3. ایراد در اتصالات چرخ گوشت

ایراد در اتصالات الکتریکی یا مشکلات سیم کشی دستگاه نیز می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور و انتشار بوی سوختگی شود. در برخی مواقع ممکن است در اثر داغ شدن بیش از حد چرخ گوشت، هریک از اتصالات و سیم کشی های داخلی دستگاه دچار ایراداتی شده و بوی سوختگی ایجاد شود.

  • در این شرایط ابتدا چرخ گوشت را خاموش کرده و بررسی کنید که بو از کدام قسمت خارج می شود.
  • اتصالات و کابل های متصل به چرخ گوشت و سیم پیچ های موتور را بررسی کنید.
  • در صورتی که مشکل از شل شدن، خرابی یا پوسیدگی سیم ها و اتصالات است، باید آنها را تعویض نمایید.

4. خرابی کلکتور و زغال های موتور

یکی دیگر از دلایلی که می تواند منجر به ایجاد بوی سوختگی در چرخ گوشت شود، بروز خرابی یا آسیب دیدگی در کلکتور یا زغال های موتور چرخ گوشت است. کلکتور یکی از قطعات مهم چرخ گوشت است که در تماس با زغال ها کار کرده و در صورت خرابی و اصطکاک با زغال موتور می تواند موجب ایجاد جرقه و در نهایت بوی سوختگی از درون دستگاه شود. از این رو در صورتی که هریک از موارد بالا را بررسی کرده و مشکلی در عملکرد آنها وجود نداشت، لازم است زغال و کلکتور چرخ گوشت خود را بررسی نموده و در صورت نیاز، آنها را تعویض کنید.

خرابی زغال و کموتاتور چرخ گوشت

برای رفع مشکل بوی سوختگی چرخ گوشت با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب برایتان درباره علت بوی سوختگی چرخ گوشت صحبت کردیم. چنانچه دستگاه شما نیز دچار این مشکل شده است، به خوبی قادر به تشخیص و عیب‌یابی آن خواهید بود. البته اگر مشکل چرخ گوشت شما جدی است، پیشنهاد ما برایتان کمک گرفتن از افراد متخصص در حوزه تعمیرات چرخ گوشت است. به این منظور می‌ توانید با شماره‌ های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از تکنسین‌ های متخصص آی پی امداد درخواست کمک کنید. ممکن است قطعه‌ ای از چرخ گوشت شما نظیر موتور، زغال ها و … معیوب شده و نیازمند تعمیر یا تعویض آنها باشد. متخصصین آی پی امداد این مسئله را با تخصص خود تشخیص داده و آن را رفع می‌ کنند.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ناصر احمدی 09 اسفند 1402

    سلام من تازه یه چرخ گوشت هنریچ خریدم. 10دقیقه که کار میکنه بدنه دستگاه به حدی داغ میکنه که مجبورم خاموش کنم. چرا اینجوری میشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 اسفند 1402

      درود، موتور دستگاه دارای توان پایینی می باشد که بهتر است طولانی مدت از آن استفاده کرده و در بازه های زمانی کوتاه تری به آن استراحت دهید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد