logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کند شدن تیغه چرخ گوشت

علت کند شدن تیغه چرخ گوشت
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کند شدن تیغه چرخ گوشت به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کندی تیغه چرخ گوشت از جمله مشکلاتی است که موجب عدم چرخ شدن کامل و صحیح پوشت می شود. اگرچه این مشکل دلایل مختلفی دارد، ام برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت کار چندان سختی پیش رو ندارید و برای انجام این کار، در این مقاله از آی پی امداد به تمامی سوالات شما مانند علت کند شدن تیغه چرخ گوشت، تیغه چرخ گوشت را چه زمانی باید تیز کرد، چگونه تیغه چرخ گوشت را تیز کنیم؟ و … خواهیم پرداخت.

خلاصه ای از دلیل کند شدن تیغه چرخ گوشت

کاربران گرامی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علت کند شدن تیغه چرخ گوشت را مطرح کرده ایم.

دلیل کند شدن تیغه چرخ گوشت
  • ساییدگی و آسیب دیدگی تیغه
  • استفاده مکرر از چرخ گوشت
  • مونتاژ نادرست
  • چرخ کردن تکه های بزرگ و سفت گوشت
بهترین زمان برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت
  • آهسته بودن سرعت کار تیغه ها
  • سختی چرخ کردن گوشت در دستگاه
نحوه تیز کردن تیغه چرخ گوشت
  • دستگاه را از برق بکشید.
  • تیغه را تمیز کنید.
  • در صورت آسیب دیدگی تیغه باید آن را تعویض شود.
  • برای تیز کردن، تیغه را برروی سنگ مخصوص بکشید.
  • دو طرف تیغه را تیز کنید.

علت کند شدن تیغه چرخ گوشت چیست؟

کند شدن تیغه چرخ گوشت یکی از مواردی است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. در ادامه به برخی از دلایل خواهیم پرداخت:

  • زمانی که تیغه فرسوده یا آسیب دیده باشد، می تواند کندتر از تیغه های تیز کار کند. از این رو لازم است که به طور منظم تیغه را بررسی کرده و آن را تیز یا تعویض کنید.
  • اگر گوشت بیش از حد فیبری یا سفت باشد، ممکن است تیغه آن را تکه تکه یا کند چرخ کرده و در نتیجه سرعت کار کندتر شود. اطمینان حاصل کنید که گوشت از کیفیت خوبی برخوردار است و به قطعات کوچک برش داده می شود.
  • اگر چرخ گوشت مجبور باشد گوشت زیادی را به یکباره چرخ کند، تیغه کند کار خواهد کرد. سعی کنید گوشت را در تکه های کوچک‌ تری خرد کنید تا بیش از حد به تیغه فشار وارد نشود.
  • در صورتی که مونتاژ تیغه های چرخ گوشت به صورت نادرست باشد نیز این مشکل رخ خواهد داد که باید دستگاه را باز کرده و تیغه را به صورت صحیح نصب کنید.
  • با استفاده مکرر و با گذشت زمان ممکن است تیغه های چرخ گوشت کمی کند شوند که در این صورت باید نسبت به تعویض آنها اقدام کنید.

زمان مناسب برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت

لازم است که به طور منظم تیغه چرخ گوشت را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تیز کنید تا از عملکرد مطلوب و استفاده صحیح آن اطمینان حاصل کنید. تیغه چرخ گوشت وقتی کند شده باشد، باید تیز شود؛ زیرا تیغه کند نمی تواند گوشت را به درستی برش داده و باعث ایجاد گوشت چرخ شده یکدست شود. تیزی چرخ گوشت همچنین به تعداد دفعات استفاده و نوع گوشتی که از آن برای خرد کردن استفاده می شود، بستگی دارد. نگهداری و تمیز کردن منظم تیغه می تواند به تیز نگه داشتن آن برای مدت طولانی تری کمک کند.

زمان مناسب برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت

بهتر است هر چند ماه یکبار یا بعد از حدود 20 تا 30 بار استفاده، تیغه چرخ گوشت را چک کنید و در صورت لزوم آن را تیز یا تعویض کنید. همچنین تمیز کردن و خشک کردن کامل تیغه پس از هر بار استفاده برای جلوگیری از زنگ زدگی و افزایش عمر آن بسیار مهم است.

روش تیز کردن تیغه چرخ گوشت

تیز کردن تیغه چرخ گوشت نیاز به مهارت و تجربه دارد. در ادامه به مراحل کلی که می توانید از آن برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت استفاده کنید، اشاره خواهیم کرد:

  1. ابتدا باید تیغه را از چرخ گوشت خارج کرده و آن را کاملا تمیز و خشک کنید.
  2. برای تیز کردن تیغه از سنگ آهن استفاده کنید. سنگ را با آب مرطوب کرده و روی سطحی قرار دهید که لغزنده نباشد.
  3. تیغه را با زاویه 20 درجه روی سنگ بگیرید و به آرامی آن را به سمت پایین بکشید و فشار یکنواختی وارد کنید. این کار را چندین بار در هر طرف تیغه تکرار کنید تا تیغه تیز شود.
  4. به طور دوره ای تیزی تیغه را با نگه داشتن آن روی یک تکه کاغذ یا گوجه فرنگی بررسی کنید. اگر تیغه به راحتی کاغذ یا گوجه فرنگی را برید، به اندازه کافی تیز است.
  5. پس از تیز کردن، باید تیغه را دوباره کاملا تمیز و خشک کنید و آن را دوباره داخل چرخ گوشت بگذارید.
  6. هنگام تیز کردن تیغه چرخ گوشت دقت کنید تا آسیبی نبینید.

نحوه تیز کردن تیغه چرخ گوشت

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد