logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خنک نشدن یخچال ال جی

علت خنک نشدن یخچال ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خنک نشدن یخچال ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا یخچال شما به اندازه کافی خنک بوده و قادر به سرد کردن مواد غذایی است؟ مشکل خنک نشدن یخچال یکی از ایرادات شایعی است که همه افراد حداقل یک بار با آن مواجه شده‌اند. اگر شما نیز از یخچال ال جی استفاده می‌کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله از سایت آی پی امداد علت خنک نشدن یخچال ال جی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. چنانچه سوال خاصی دربارۀ دلیل سرد نشدن یخچال ال جی دارید، امکان مطرح کردن سوالات در بخش نظرات این مطلب یا قسمت پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد وجود دارد. کافی است سوالات خود را عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کرده و در صورت نیاز به محل مورد نظرتان برای ارائه خدمات اعزام شوند.

10 علت خنک نشدن یخچال ال جی + راه‌حل

موارد متعددی منجر به خرابی یخچال ال جی شده و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در این راستا برای بررسی علت سرد نشدن یخچال ال جی می‌توانیم به برخی از این عوامل اشاره کنیم. مواردی که نام می‌بریم، لیستی کامل از دلایل بروز مشکل خنک نکردن یخچال الجی است:

  1. تنظیم نبودن درجه دمایی
  2. وجود مانع در مسیر گردش هوا
  3. استفاده از مواد غذایی زیاد به صورت انباشته
  4. خراب شدن لاستیک درب یخچال
  5. خراب شدن کمپرسور و رله یخچا
  6. معیوب بودن لوله‌های کویل کندانسور
  7. خرابی فن کندانسور یا فن اواپراتور
  8. خراب شدن سنسور یخچال
  9. اختلال در دمپر هوای یخچال
  10. خرابی برد الکترونیکی

10 علت خنک نشدن یخچال ال جی + راه‌حل

در ادامه هر کدام از دلایل نامبرده را به صورت مجزا شرح داده و راه‌حلی برای رفع این قبیل از مشکلات ارائه می‌دهیم. البته باید بگوییم که برخی از مشکلات یخچال فریزر ال جی به قدری تخصصی است که نمی‌توان بدون داشتن مهارت و امکانات برای تعمیرات آن اقدام کرد. در این مواقع اعتماد به تعمیرکاران متبحر بهترین کار ممکن است.

1. تنظیم نبودن درجه دمایی یخچال

ساده‌ترین علت سرد نکردن یخچال، به تنظیمات دمایی نادرست آن مرتبط است. شما معمولاً درجه یخچالتان را به روی چه عددی تنظیم می‌کنید؟ آیا برای این کار دلیل خاصی دارید؟ بی‌توجهی به تنظیمات دمایی یخچال و قرار دادن آن به روی عددی دلخواه منجر به بروز مشکلاتی در عملکرد یخچال می‌شود. برای مثال ممکن است در کابین یخچال شاهد یخ زدگی بوده و یا اصلاً داخل کابین خنک نشود. این مسئله به دلیل تنظیم دمایی اشتباه رخ داده است.

راه‌حل:

برای رفع این مشکل، استفاده از دفترچه راهنمای یخچال ال جی را توصیه می‌کنیم. چنانچه به دفترچه راهنما دسترسی ندارید، جای نگرانی وجود ندارد. کافی است طبق مراحل زیر پیش رفته و درجه یخچال را به شیوه درست تنظیم کنید:

  • تنظیم درجه یخچال ال جی کار دشواری نبوده و با فشردن دکمه refrigerator که به روی صفحه یخچال و در مجاورت آبسردکن وجود دارد، می‌توان دما را کنترل کرد. با هر مرتبه فشردن این دکمه دما یک درجه کاهش می‌یابد. دمای منتخب شما باید بین 4 تا 6 درجه سانتی‌گراد باشد.
  • برای تنظیم درجه یخچال فریزر الجی نیز دکمه freezer را در مقابل قسمت یخ ساز یخچال فشار دهید تا دمای آن کاهش یابد. مناسب‌ترین دما برای یخچال فریزر ال جی بین 18- تا 22- درجه سانتی‌گراد است.
  • چنانچه تمایل دارید درجه دمایی را از سانتی‌گراد به سلسیوس تبدیل کنید، به مدت 5 ثانیه دکمه‌های freezer و refrigerator را به صورت همزمان فشار دهید.

اگر تنظیمات درجه یخچال ال جی را به درستی تنظیم کردید، اما همچنان مشکل خنک نشدن یخچال وجود داشت، با نمایندگی تعمیرات ال جی یا تعمیرکاران متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

2. وجود مانع در مسیر گردش هوای یخچال فریزر

در برخی مواقع مسیر گردش هوای یخچال مسدود می‌شود. به این طریق یخچال عملکرد سابق را نداشته و نمی‌تواند مواد غذایی را خنک کند. حتی ممکن است مواد درون یخچال به مرور زمان فاسد شوند. وقتی محتویات درون یخچال را درست در مقابل فن آن قرار می‌دهید، هوای خنک امکان گردش در کابین را نداشته و در همان قسمت متوقف می‌شود. متاسفانه این مسئله ضمن خنک نکردن یخچال ال جی به عملکرد سایر قطعات یخچال نیز آسیب جدی می‌رساند.

وجود مانع در مسیر گردش هوای یخچال فریزر

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل برای رفع مشکل مسدود نکردن مسیر گردش هوا است.
  • اگر به محتویات درون یخچال نظم ببخشید، با این مشکلات نیز مواجه نخواهید شد.

3. استفاده از مواد غذایی زیاد به صورت انباشته

باید روی این نکته‌ مهم تأکید کنیم که یخچال یک وسیله خنک کننده و نگهداری مواد غذایی است. در نتیجه نباید با آن مثل قفسه کابینت و کمد برخورد کنید. اینکه چیدمان مواد غذایی درون آن چگونه باشد، حائز اهمیت بوده و نباید نادیده گرفته شود. محصولات غذایی به هیچ عنوان نباید روی هم انباشته شوند. رعایت حداقل چندین سانتی‌متر فاصله بین مواد غذایی ضروری است. به این نکته مهم در زمینه چیدمان داخل یخچال فریزر ضروری است. هر یخچالی توانایی و ظرفیت خاصی دارد و قرار دادن مواد غذایی بیشتر از ظرفیت آن نیز این مشکلات را به همراه خواهد داشت.

راه‌حل:

  • بهتر است برای رفع این مشکل نسبت به نظم محتوای درون یخچال توجه داشته باشید. به عنوان مثال مواد غذایی را به ظروف بزرگ از روی اجاق گاز برنداشته و به یخچال منتقل نکنید.
  • حتماً آن را درون ظرفی درب دار ریخته و بعد از خنک شدن به داخل یخچال ال جی منتقل کنید. به این طریق یخچال شما فضای کافی برای نگهداری مواد غذایی خواهد داشت.
  • برای نگهداری سبزیجات و میوه‌ها، آنها را پلاستیک خارج کنید. قرار دادن مواد غذایی به همراه کیسه‌های پلاستیک موجب شلوغ و به‌ریخته شدن کابین یخچال شما می‌شود.
  • فرقی نمی‌کند که یخچالتان بدون برفک است یا نه. در هر صورت توصیه می‌کنیم سالانه حداقل یک بار برای نظافت و برفک زدایی آن اقدام کنید.

4. خراب شدن لاستیک درب یخچال

معمولاً اکثر یخچال‌های موجود در بازار در وهله اول از سمت درب و لاستیک دور درب آسیب دیده و خراب می‌شوند. اگر لاستیک درب یخچال شما نیز خراب شده و حالت چسبندگی و مغناطیسی سابق را ندارد، حتماً این مسئله را در نظر داشته و نادیده نگیرید. از دیگر علت خنک نشدن یخچال ال جی می‌توان به خراب شدن لاستیک درب اشاره کرد. وقتی لاستیک مغناطیسی خراب می‌شود، هوای بیرون به راحتی وارد کابین یخچال شده و محیط داخلی یخچال را گرم می‌کند. چنانچه نسبت به رفع این مشکل اقدام نکنید، بعد از گذشت مدتی ممکن است یخچال شما گاز خالی کرده و دچار مشکلات جدی‌تر شود.

خراب شدن لاستیک درب یخچال

راه‌حل:

  • در ابتدا تست کنید که لاستیک درب یخچال سالم است یا نه. به این منظور دست خود را در مجاورت درب و لاستیک آن قرار دهید.
  • اگر باد خنکی احساس کردید این مشکل جدی است. روش دیگری نیز برای تست کردن وجود دارد.
  • در این روش برگه کاغذی را بین درب گذاشته و سپس درب یخچال را ببندید.
  • اگر برگه به راحتی خارج شد، یعنی مشکل لاستیک دور درب جدی است و باید تعویض شود.
  • توصیه می‌کنیم برای تعویض نوار درب یخچال ال جی، حتماً از تعمیرکاران متخصص و دارای مهارت کمک بگیرید.

5. خراب شدن کمپرسور و رله یخچال

کلیه قطعات یخچال ال جی ارتباط نزدیکی نسبت به هم داشته و عملکرد آنها به هم وابسته است. مثلاً وقتی کمپرسور خراب می‌شود، سایر قطعات نیز تحت تاثیر قرار گرفته و وظایف خود را به خوبی اجرا نمی‌کنند. کمپرسور و رله جزء اصلی‌ترین قطعات یخچال ال جی بوده و خرابی آن‌ها جزء علت خنک نشدن یخچال ال جی محسوب می‌شود. خرابی کمپرسور باعث می‌شود که سرمایش یخچال به حداقل ممکن برسد.

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر برای عیب‌یابی دقیق مشکل از متخصصین تعمیرکار کمک بگیرید. در این راستا کارشناسان مرکز تخصصی تعمیرات یخچال آی پی امداد قابل اطمینان هستند.

6. معیوب بودن لوله‌های کویل کندانسور

حتماً بارهای لوله‌های کویل کندانسور را در قسمت پشت یخچال مشاهده کرده‌اید. وظیفه این لوله‌ها وارد کردن هوای سرد به درون کابین یخچال و خارج کردن هوای گرم است. خرابی این قطعه نیز بدون شک موجب گرم شدن کابین یخچال می‌شود. دلایل متعددی موجب خرابی لوله‌های کندانسور می‌شود. در این راستا می‌توانیم به ضربه، وجود کثیفی و آلودگی شدید، فرسایش و سایر موارد مشابه اشاره کنیم. اگر مشکل از کویل‌های کندانسور بود، جای نگرانی وجود ندارد. با تعویض این قطعه عملکرد یخچال مشابه قبل خواهد بود.

معیوب بودن لوله‌های کویل کندانسور

راه‌حل:

  • در وهله‌ی اول پیشنهاد ما برایتان تمیز کردن کندانسور یخچال است.
  • به این منظور ابتدا یخچال را از اتصال برق جدا کرده و به کمک مسواک، براش یا دستمالی که فاقد پرز است، برای نظافت لوله‌های کندانسور اقدام کنید.
  •  پس از نظافت به مدت 1 ساعت صبر کرده و مجدد یخچال را راه‌اندازی کنید. چنانچه خنکی سابق را نداشت و کابین آن سرد نشد، با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن عیب‌یابی یخچال شما را شروع کرده و عملکرد قطعات یخچال را بررسی کنند.

7. خرابی فن کندانسور یا فن اواپراتور

فن کندانسور در مجاورت کمپرسور و در قسمت پایین یخچال تعبیه شده است. بدون شک خرابی فن کندانسور یا فن اواپراتور بر عملکرد سایر قطعات یخچال اثر منفی گذاشته و عملکرد آن‌ها را مختل می‌کند. مهم‌ترین دلیلی که منجر به خرابی فن کندانسور و فن اواپراتور می‌شود، آلودگی محیطی است. مثلاً اگر یخچال در مجاورت اجاق گاز نصب شده باشد بخاری چربی و حتی گرمای اجاق منجر به آسیب دیدگی قطعات اصلی یخچال می‌شود.

راه‌حل:

  • وقتی فن کندانسور خراب شده و شکسته، تعویض آن بهترین راه‌حل ممکن است.
  • تشخیص فرسودگی و غیرقابل استفاده بودن فن اواپراتور و کمپرسور تنها به واسطه مهارت افراد تکنسین امکان پذیر است.

8. خراب شدن سنسور یخچال

سنسور نیز جزء قطعات مهم یخچال ال جی محسوب می‌شود که گزارش میزان دما را به سایر قطعات منتقل می‌کند. بدون شک خرابی آن جزء علت خنک نشدن یخچال ال جی است. وقتی سنسور خراب شود، پیام گرم یا سرد بودن کابین یخچال به برد الکترونیکی منتقل نشده و یخچال عملکرد سابق را نخواهد داشت.

خراب شدن سنسور یخچال

راه‌حل:

  • تعمیر سنسور یخچال تنها به واسطه تعمیرکاران کاربلد در زمینه تعمیر یخچال فریزر ال جی امکان‌پذیر است.
  • چنانچه عملکرد یخچالتان مثل سابق نیست و نمی‌تواند مواد غذایی را خنک کند، لطفاً هر چه سریع‌تر برای معاینه فنی و بررسی یخچال توسط تکنسین متخصص اقدام کنید.

9. اختلال در دمپر هوای یخچال

وظیفه دمپر هوای یخچال انتقال هوای خنک بین کابین یخچال و فریزر است. چنانچه این قطعه خراب شود، هوای خنک قادر به منتقل شدن از بخش فریزر به کابین نیست. در برخی مواقع دمپر هوا مسدود شده و با بررسی دقیق می‌توان این مشکل را رفع کرد. از طرفی خرابی دمپر نیز از اصلی‌ترین علت خنک نشدن یخچال ال جی است.

راه‌حل:

  • اگر سالانه یک الی دو بار برای معاینه و بررسی فنی یخچال ال جی اقدام کنید،
  • به هیچ عنوان با خرابی دمپر هوا مواجه نخواهید شد. در صورتی خرابی نیز تعمیر دمپر یخچال بهترین راهکار پیش روی شماست.

10. خرابی برد الکترونیکی یخچال

قلب یخچال ال جی برد الکترونیکی است. از طرفی عملکرد سایر قطعات نیز ارتباط نزدیکی با برد دارد. وقتی برد الکترونیکی خراب می‌شود عملکرد کلیۀ قطعات مختل شده و چنانچه برای تعمیر آن اقدام نکنید، عملاً یخچال قادر به کار و فعالیت نخواهد بود. ناگفته نماند که در برخی مواقع برد سالم بوده و موتور یخچال گاز خالی کرده است.

خرابی برد الکترونیکی یخچال

راه‌حل:

  • اینکه علت خرابی برد یخچال چیست و آیا سالم است یا نه تنها توسط تکنسین‌های تعمیر قابل بررسی است.
  • در نتیجه در شرایط مشابه حتماً با تکنسین تعمیر آی پی امداد تماس گرفته و بخواهید که عملکرد کلیه قطعات یخچال ال جی شما را بررسی کرده و در صورت لزوم قطعات آن را تنظیم کند.

برای تعمیر مشکل سرد نشدن یخچال ال جی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از وب‌سایت آی پی امداد علت خنک نشدن یخچال ال جی را شرح دادیم. وقتی یخچال فریزر ال جی شما خنک نمی‌کند، حتماً دچار یکی از نواقص نامبرده شده و دریافت خدمات تعمیر برای آن الزامی است. توصیه می‌کنیم در انتخاب تعمیرکار نهایت دقت را داشته باشید. در این راستا متخصصین آی پی امداد کاملاً قابل اطمینان هستند. چنانچه سالانه یک بار برای دریافت خدمات سرویس دوره‌ای یخچال ال جی اقدام کنید، با خرابی قطعات یخچال مواجه نخواهید شد. در صورت نیاز به استفاده از خدمات تعمیرات یخچال خود در آی پی امداد می توانید با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست