logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت آمپر کشیدن کولرگازی

علت آمپر کشیدن کولرگازی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت آمپر کشیدن کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، در این مطلب قصد داریم در مورد علت آمپر کشیدن کولرگازی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. البته ابتدا در مورد اینکه جریان کشیدن کولر گازی به چه معناست خواهیم گفت سپس در مورد معایب آن نیز توضیحاتی ارائه می دهیم. در همین ابتدای مطلب لازم میدانیم که اشاره کنیم این مطلب به صورت کاملا تخصصی و با راهنمایی تیم تکنسین های مجموعه آی پی امداد نوشته شده است. تکنسین های حرفه ای آی پی امداد با بهره مندی از دانش فنی روز دنیا، بهترین راهنمای تیم نویسندگان هستند. اگر احساس میکنید مشکل به وجود آمده در دستگاه شما باید توسط تکنسین تعمیر شود، کافی است در سایت آی پی امداد درخواست خود را برای حضور تکنسین در محل ثبت کنید. با آی پی امداد همراه باشید.

منظور از آمپر کشیدن کولر گازی چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم که آمپر کشیدن اسپیلت یعنی چه، باید بگوییم که تا زمانی که انرژی الکتریکی وجود نداشته باشد، کولر گازی روشن نمی شود. بنابراین باید جریان برقی کافی وجود داشته باشد تا کولر گازی روشن گردد. در مورد آمپر نیز باید بگوییم که نشان دهنده مقدار برق در حال جریان در دو نقطه از دستگاه است. هر کولر گازی با ظرفیت و مدل خاص خود، آمپر خاص خود را در هنگام روشن شدن دارد. برای مثال دو دستگاه کولرگازی پنجره ای یا اسپلیت، آمپرهای متفاوتی دارند.

منظور از آمپر کشیدن کولر گازی چیست

اگر کولر گازی دارای ظرفیت بالای آمپر باشد و به منبع برق با آمپر پایین وصل شود، ممکن است روشن نشود. در این شرایط، برای روشن شدن، نیاز به مقدار آمپر اضافی دارد که به آن “آمپر کشیدن” یا “مصرف بیشتر آمپر” گفته می ‌شود. آمپر کشیدن به معنای جریان برق مصرفی توسط یک دستگاه است. در صورتی که یک کولرگازی آمپر بکشد، به معنای این است که دستگاه برق بیشتری مصرف می‌ کند تا بتواند کارکرد درستی داشته باشد. تداوم آمپر کشیدن دستگاه معمولاً نشان دهنده وجود مشکلی در کارکرد کولر گازی است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

علت جریان کشیدن کولرگازی چیست؟

در ادامه به بررسی دلایلی که باعث بالا رفتن آمپر کولرگازی یا جریان کشیدن دستگاه می شوند را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم:

کثیف بودن و مسدود شدن فیلترهای هوا

اگر با نحوه کارکرد کولرگازی آشنا باشید، حتما می دانید که این دستگاه برای خنک کردن هوای داخل ساختمان، گرمای محیط را جذب می کند و پس از خنک کردن دوباره، آن را به محیط باز می گرداند. به همین دلیل وجود فیلترهای هوا برای حفظ سلامت دستگاه و کارکرد مناسب آن ضروری است.

  • اگر فیوز برق به دلیل بالا بودن آمپر دستگاه می پرد، اولین قسمتی که باید چک کنید، فیلترهای هوا هستند که آلودگی روی آنها تجمع نکرده و مسدود نباشند.
  • اگر فیلترهای هوای کولرگازی به دلیل تجمع آلودگی روی آنها مسدود شده باشند، موتور دستگاه باید با توان بیشتری کار کند تا محیط را خنک کند.
  • کار کردن بیش از حد موتور باعث بالا رفتن آمپر مصرفی آن می شود.
  • برای حل این مشکل می توانید فیلترهای هوا را به خوبی بشویید و آلودگی ها را از روی آنها بزدایید.

کثیف بودن و مسدود شدن فیلترهای هوا کولر گازی

تجمع آلودگی روی کویل های کولرگازی

کویل ها قسمتی از کولرگازی هستند که گاز مبرد در آنها جریان دارد و در یونیت خارجی یعنی بیرون از ساختمان و در معرض جذب آلودگی و گرد و غبار هستند. با توجه به اینکه امکان جذب آلودگی در کویل ها بالا است، گاز مبرد درون آنها به خوبی تبخیر نمی شود و فرآیند تبادل گرمایی سیستم دچار اختلال می شود. به همین دلیل ممکن است کارایی دستگاه کمتر شود و موتور کولرگازی برای جبران این کاهش راندمان باید بیشتر کار کند و شروع به آمپر کشیدن کند.

  • برای رفع این مشکل لازم است کویل ها را از لحاظ هرگونه انسداد بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تمیز کنید.

کثیف بودن کویل کولر گازی

اختلال در عملکرد قطع کننده مدار الکتریکی

یکی از دلایل جریان کشیدن اسپیلت، این است که قطع کننده مدار الکتریکی آن به درستی کار نمی کند. اگر این اتفاق بیفتد و مدار با مشکل مواجه شود، سبب ارسال جریان نامنظم برق به دستگاه می شود. در نهایت باعث اختلال در روند کار کولرگازی خواهد شد و همین علت جریان کشیدن کولرگازی است.

  • برای حل این مشکل از تکنسین با تجربه آی پی امداد بخواهید مدار قطع کننده را تعویض کند.

بروز مشکل در عملکرد کمپرسور

در صورتی که کمپرسور کولر گازی در کارکرد خود دچار مشکل شده باشد، موجب آمپر کشیدن آن خواهد شد.

  • در این شرایط لازم است موتور دستگاه توسط تکنسین متخصص آی پی امداد بررسی شود.

معایب آمپر کشیدن اسپیلت

حال که بیشتر در مورد علت آمپر کشیدن کولر گازی میدانیم، بهتر میتوانیم درک کنیم که این اختلال تا چه اندازه می تواند برای دستگاه مضر باشد. تا جایی که آن را بدترین شرایط به وجود آمده برای کولرگازی تلقی می کنند. زیرا در حالت آمپر کشیدن، موتور کولرگازی در حال استفاده از حداکثر توان خود است و فشار زیادی به آن وارد می شود ولی نتیجه ای حاصل نمی شود. چون میزان آمپر برق ساختمان و دستگاه در یک بازه مشخص تعریف شده است و اگر از آن میزان بیشتر باشد، به دستگاه فشار مضاعف وارد شده و ممکن است باعث خرابی یا ایجاد اختلال این قطعات شود. از جمله معایب جریان کشیدن اسپیلت شامل:

  • فیوز پرداندن ساختمان
  • پریدن فیوز کولرگازی
  • کاهش راندمان و بالا رفتن دمای کمپرسور
  • از کار افتادن موتور کولر گازی

آنچه در مورد علت آمپر کشیدن کولر گازی آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید، از شما سپاسگذاریم. در این مطلب در مورد آمپر کشیدن کولرگازی گفتیم. حال میدانیم که آمپر کشیدن به معنای جریان برق مصرفی توسط یک دستگاه است. در صورتی که یک کولرگازی آمپر کشیدن زیادی داشته باشد، به معنای این است که دستگاه برق بیشتری مصرف می ‌کند تا بتواند درست کار کند. افزایش آمپر کشیدن معمولاً نشان دهنده وجود مشکلی در کارکرد دستگاه است، مانند انسداد در خطوط لوله‌ها، کثیف بودن قطعات، خرابی در سیستم و یا فشار بالای گاز در داخل سیستم. در مورد معایب این اتفاق برای دستگاه نیز گفتیم. به همین دلیل، اگر کولرگازی شما آمپر میکشد، بهتر است توسط تعمیرکار مجرب آی پی امداد بررسی شود. با این کار دلیل دقیق افزایش جریان برق مشخص شده و اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام خواهد شد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد