logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

افزایش طول عمر یخچال

افزایش طول عمر یخچال
افزایش طول عمر یخچال
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله افزایش طول عمر یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

امروزه قیمت لوازم خانگی از جمله یخچال فریزر به شدت افزایش یافته است، به همین علت است که باید از این لوازم به درستی نگهداری کرد. افزایش طول عمر یخچال یکی از نکاتی است که در اصول خانه داری باید به آن توجه شود. بسیاری از افراد آشنایی درستی با نحوه نگهداری از یخچال جهت افزایش عمر آن را نمی دانند و با بی دقتی و سهل انگاری باعث کاهش طول عمر یخچال می شوند. با این اساس ما در این مطلب به بررسی اینکه چه راه هایی باعث بالا رفتن عمر یخچال می شود و نکات افزایش عمر مفید یخچال فریزر می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه افزایش طول عمر یخچال می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

ترفندهای بالا بردن عمر یخچال به صورت خلاصه

این روزها با توجه به نیازهای مصرف کنندگان، یخچال فریزرها در مدل های متنوعی تولید و روانه بازار می شوند و هریک از آنها دارای امکانات مختلفی هستند. اما توجه به این نکته لازم است که یخچالل فریزر در هر نوع و مدلی که باشد، نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح دارد تا عمر مفید آن افزایش پیدا کند. شما می توانید به کمک راهکارهایی که در جهت بالا بردن عمر مفید یخچال در این بخش به صورت خلاصه ذکر شده است، به راحتی چندین سال بدون هیچگونه مشکلی از دستگاه خود استفاده نمایید.

پرسش پاسخ
راهکارهای افزایش عمر یخچال
  1. عدم باز و بسته کردن مداوم درب یخچال
  2. باز نگذاشتن درب یخچال به مدت طولانی
  3. تمیز کردن یخچال به صورت منظم
  4. عدم قرار دادن مواد غذایی داغ درون یخچال
  5. توجه به تراز بودن یخچال فریزر
  6. تعویض نوارهای معیوب درب یخچال
  7. رعایت فاصله میان یخچال و دیوار
  8. عدم قرار دادن یخچال در محیط بسیار گرم یا سرد
  9. قرار ندادن یخچال در کنار وسایل گرمازا
  10. بسته بندی مناسب مواد غذایی درون یخچال
  11. چیدمان صحیح مواد غذایی در یخچال

اهمیت رعایت نکات افزایش عمر مفید از یخچال

به طور کلی عمر مفید یخچال ها به طور متوسط بین 10 الی 18 سال است، اما می توان اینگونه بیان کرد که میزان این عمر به فاکتورهای مختلفی نظیر کیفیت برند و نحوه نگهداری و استفاده از دستگاه شما بستگی خواهد داشت. یخچال از جمله لوازم خانگی است که به صورت مداوم روشن بوده و در حال فعالیت می باشد. از این رو اطلاع پیدا کردن از نکات نگهداری و افزایش طول عمر یخچال می تواند از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار باشد.

شما تنها با رعایت برخی نکات و انجام آنها به صورت منظم می توانید عملکرد دستگاه خود را بهینه تر کرده و هزینه مصرف برق آن را نیز کاهش دهید. همچنین رعایت نکات بالا بردن عمر یخچال می تواند فرسودگی قطعات از جمله موتور آن را به حداقل برساند. به همین علت با نگهداری اصولی از یخچال فریزر خود قادر خواهید بود تا کارایی و کیفیت دستگاه خود را افزایش داده و طولانی مدت از آن استفاده نمایید.

11 راهکار موثر برای افزایش طول عمر یخچال

همانطور که می دانید، قیمت بالای لوازم خانگی موجب شده است که عده زیادی از افراد نگران خرابی یخچال باشند و به دنبال راه حلی برای افزایش طول عمر یخچال باشند. اما متاسفانه در اکثر مواقع استفاده نادرست از یخچال موجب کاهش طول عمر یخچال و سوختن موتور یخچال و دیگر اجزای آن می شود. بنابراین مصرف کنندگان محترم باید بتواند آداب استفاده از یخچال را بیاموزند و به شیوه صحیح از یخچال استفاده کنند. ساده ترین کارها ممکن است باعث کم شدن طول عمر یخچال شود. بنابراین با خواندن این مطلب تا انتهای مطلب برای سالم ماندن یخچال اقدام کنید.

درب یخچال را دائماً باز و بسته نکنید

برای افزایش طول عمر یخچال درب یخچال را مکرر باز و بسته نکنید

یکی از شایع ترین عواملی که باعث کاهش طول عمر یخچال می شود، باز و بسته کردن مداوم درب یخچال است که در اکثر مواقع باعث اختلال در عملکرد یخچال و قطعات مختلف آن می شود. باز و بسته کردن مداوم یخچال علاوه بر آسیب و خراب شدن سریع نوار اطراف درب باعث پایین آمدن داخل یخچال و در نتیجه گرم شدن داخل یخچال می شود. این موضوع موجب می شود تا درجه ترموستات یخچال برای نگهداری از مواد مناسب نباشد و در نهایت علت خراب شدن مواد غذایی در یخچال خواهد بود. بنابراین برای افزایش طول عمر یخچال، تمام وسایل مورد نیاز را یک جا بردارید و از باز و بسته کردن بیهوده درب یخچال پرهیز کنید.

درب یخچال را برای مدت طولانی باز نگذارید

برای افزایش کیفیت یخچال درب را مدت طولانی باز نگذارید

عامل دیگری که باعث کم شدن طول عمر یخچال می شود، باز نگه داشتن درب یخچال برای مدت طولانی است که باعث اختلال در عملکرد آن و در نتیجه خراب شدن اجزای آن می شود. باز نگه داشتن درب یخچال برای مدت طولانی باعث می شود که هوا ی اتاق با دمای معمولی وارد یخچال شده و باعث کم شدن سرمای درون یخچال شود.‌ با کم شدن سرمای درون یخچال و فریزر کارایی یخچال کم می شود و دستگاه توان خود را برای سرد کردن فضای داخلی و مواد موجود در آن از دست می دهد. بنابراین بهتر است برای افزایش طول عمر یخچال، درب یخچال را تنها برای چند ثانیه باز نگه دارید و به سرعت وسایل مورد نیاز خود را خارج کنید.

نوار های دور درب یخچال را بعد از مدتی تعویض کنید

برای افزایش طول عمر یخچال نوار دور درب را تعویض کنید

سومین موضوعی که باعث کم شدن طول عمر یخچال می شود، خراب شدن نوار های اطراف درب یخچال و تعویض نکردن آن است. همانطور که می دانید در اطراف درب تمام یخچال ها و فریزر ها نواری وجود دارد که باعث چفت شدن بیشتر درب و بدنه یخچال می شود و از نفوذ هوا به درون یخچال و فریزر جلوگیری می کند. در صورتی که نوار اطراف دور درب یخچال به درستی کار نکند و از چسبندگی بالایی برخوردار نباشد، بعد از مدتی باعث خراب شدن یخچال می شود. زیرا نمی تواند از ورود هوای بیرون به داخل یخچال جلوگیری کند. به همین علت بهتر است برای افزایش طول عمر یخچال اقدام به تعویض نوار درب یخچال طی بازه زمانی مشخص کنید.

یخچال را با دیوار پشتی جفت نکنید

برای افزایش عمر یخچال آن را به دیوار نچسبانید

چه راه هایی باعث افزایش طول عمر یخچال می شود؟ یکی از عواملی که باعث کم شدن طول عمر یخچال می شود، جفت کردن یخچال با دیوار پشت آن است. با جفت کردن یخچال به پشت دیوار، موتور یخچال فضایی برای خنک شدن ندارد. در واقع همانطور که می دانید موتور و اجزای یخچال حین کار کردن گرم می شوند. به همین علت اگر یخچال با دیوار جفت باشد؛ فضای برای جریان هوا وجود ندارد و گرمای حبس شده در پشت یخچال باعث سوختن و خراب شدن یخچال می شود. به همین علت بهتر است برای افزایش طول عمر یخچال، بین دیوار و یخچال مقداری فاصله برای جریان هوا وجود داشته باشد.

از قرار دادن یخچال در محیط خیلی گرم و خیلی سرد پرهیز کنید

از قرار دادن یخچال در محیط خیلی گرم و خیلی سرد پرهیز کنید

عامل دیگری که در اغلب اوقات باعث خراب شدن یخچال و کاهش طول عمر یخچال و فریزر می شود، قرار دادن آن ها در محیط های خیلی گرم و خیلی سرد است. قرار دادن یخچال و فریزر در محیط های سرد و گرم باعث شبنم زدن یخچال می شود. در صورتی که یخچال در محیط های خیلی سرد قرار بگیرد، ممکن است مواد درون یخچال کمی یخ بزنند. همچنین در صورتی که یخچال در محیط گرم قرار بگیرد، باعث گرفتن رطوبت یخچال می شود. بنابراین بهتر است برای افزایش طول عمر یخچال آن را در محیط متعادل و مناسبی قرار دهید. پیشنهاد میکنم مقاله علت عرق کردن یخچال را مطالعه نمایید.

از قرار دادن یخچال در کنار لوازم گرمازا پرهیز کنید

آیا می دانید چه عاملی باعث کم شدن طول عمر یخچال می شود؟ قطعاً یکی از مهم ترین عواملی که باعث خراب شدن یخچال و کاهش طول عمر آن می شود، قرار دادن این دستگاه کنار شوفاژ، گاز، فر، سماور و مقابل نور خورشید است که باعث می شود گرمای زیادی به یخچال برخورد کرده و باعث خراب شدن اجزای آن شود. به همین علت بهتر است برای افزایش طول عمر یخچال از قرار دادن آن در کنار لوازم گرمازا پرهیز کنید.

یخچال را طی فواصل زمانی منظم تمیز کنید

برای افزایش ماندگاری یخچال به تمیز کردن آن اهمیت دهید

تميز كردن يخچال فريزر عامل دیگری است که باعث افزایش طول عمر یخچال می شود. چسبیدن مواد غذایی و کثیف شدن یخچال باعث خراب شدن طبقات یخچال و کدر شدن آن می شود. بنابراین تمام طبقات و قفسه های یخچال را با استفاده از اسپری مخصوص تمیز کرده و بعد از خشک کردن درون یخچال قرار دهید. همچنین بهتر است کمپرسور و اجزای بیرونی یخچال را تمیز کنید تا گرد و غبار باعث داغ شدن دستگاه و کم شدن طول عمر یخچال نشود.

مواد غذایی را به شیوه ای صحیح بسته بندی کنید و در یخچال بگذارید

مواد غذایی را به شیوه ای صحیح بسته بندی کنید و در یخچال بگذارید

یکی از عواملی که باعث از کار افتادن یخچال و کم شدن طول عمر یخچال و فریزر می شود، رها کردن مواد غذایی بدون بسته بندی درون یخچال است که باعث کثیفی قفسه، نامنظم بودن یخچال، بوی بد یخچال و عوامل دیگر می شود. بنابراین بهتر است تمام مواد غذایی، سبزیجات و … درون ظروف مناسبی قرار گرفته و بسته بندی شوند. همچنین تمام غذاهایی که درون یخچال قرار می گیرند، بهتر است در ظروف در بسته و محکم باشند تا بوی خارج شده از آن ها باعث ایجاد نا مطبوع در یخچال نشود.

ظروف مناسبی را برای چیدمان داخل یخچال انتخاب کنید

برای افزایش طول عمر یخچال بهتر است ظروف مناسبی را برای داخل یخچال انتخاب کنید. استفاده از انواع دیگ و ماهیتابه در یخچال به دلیل وزن بالایی که دارند، باعث خراب شدن قفسه و طبقات نیز می شوند. بنابراین توصیه می شود از ظروف پلاستیکی درب دار و سبک برای یخچال استفاده کنید که صدمه ای به طبقه های یخچال ایجاد نشود. همچنین بهتر است از ظروف با سایز کوچک و متوسط استفاده کنید که فضای درون یخچال بیهوده پر نشود.

به تراز بودن یخچال توجه کنید

برای افزایش کارایی یخچال به تراز کردن آن اهمیت دهید

تراز کردن یخچال عاملی موثر در افزایش عمر یخچال و خلاف آن، باعث کاهش طول عمر یخچال میشود. در بسیاری از مواقع خراب های یخچال ممکن است ناشی از تراز نبود یخچال باشد. تراز نبودن یخچال باعث بروز مشکلاتی چون یخ زدگی در فریزر و قسمت های پایینی یخچال می شود. بنابراین شما می توانید با تراز کردن یخچال باعث جریان یکنواخت گاز در یخچال شده و طول عمر یخچال را افزایش دهید.

از قرار دادن مواد غذایی داغ درون یخچال پرهیز کنید

مواد غذایی داغ را در یخچال نگذارید

چرا نباید غذای داغ را درون یخچال قرار داد؟ از دیگر عواملی که باعث کم شدن طول عمر یخچال می شود؛ قرار دادن غذای گرم یا داغ درون یخچال است. قرار دادن مواد غذایی گرم داخل یخچال موجب می شود تا به موتور فشار زیادی وارد شود. زیرا موتور باید گرمای خارج شده از این مواد را از بین ببرد. بنابراین توصیه می شود جهت افزایش طول عمر یخچال غذا را با دمای معمولی درون یخچال قرار دهید و از قرار دادن مواد غذایی سرد به شدت پرهیز کنید.

آیا با رعایت نکات افزایش عمر یخچال، دستگاه خراب نمی شود؟

یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام رعایت نکات افزایش عمر مفید یخچال باید به آن توجه داشته باشید، این است که راهکارهای ذکر شده می توانند عمر یخچال شوند، اما در صورتی که از همان ابتدای امر اقدام به خرید یک یخچال نامرغوب و بی کیفیت برای منزل خود نمایید، احتمال اینکه دستگاهتان با گذشت زمان خراب شود، بسیار بالا می باشد. در این شرایط دنبال کردن این راهکارها ممکن است تاثیر چندانی بر بالا بردن طول عمر یخچال شما نداشته باشد. از این رو علاوه بر رعایت نکات نگهداری از یخچال، لازم است تا به هنگام خرید این دستگاه دقت زیادی به خرج دهید تا بتوانید از همان ابتدا یک یخچال باکیفیت را خریداری نمایید. در نهایت نیز با دنبال کردن نکات ارائه شده می توانید مدت زمان بسیار طولانی بدون هیچگونه مشکلی از یخچال خود استفاده نمایید.

خلاصه ای از افزایش طول عمر یخچال توسط تعمیرکار آی پی امداد

در این مطلب به بررسی اینکه چه راه هایی باعث افزایش طول عمر یخچال می شوند، پرداختیم. عوامل زیادی هستند که باعث بالا رفتن طول عمر یخچال و کیفیت عملکرد آن می شوند که از جمله آنها می توان به تراز کردن یخچال، عدم باز و بسته کردن مداوم درب آن، تمیز کردن دستگاه، عدم قرار دادن بسته بندی نامناسب و مواد غذایی گرم درون دستگاه و … اشاره کرد که در این مقاله به صورت کامل هریک از این موارد را مورد بررسی قرار دادیم. شما می توانید با قرار دادن یخچال در محیط مناسب و سرویس به موقع یخچال باعث افزایش کاری و افزایش طول عمر آن شوید.

شما می توانید در صورت نیاز برای سرویس و تعمیر یخچال به شرکت بزرگ آی پی امداد مراجعه کنید. آی پی امداد تیم مطمئن و با سابقه در کشور ایران است که به صورت تخصصی تعمیرات انواع لوازم خانگی را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و اصولی انجام دهد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد