logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

افزایش طول عمر کولرگازی

افزایش طول عمر کولرگازی
افزایش طول عمر کولرگازی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله افزایش طول عمر کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

امروزه قیمت کولرگازی در ایران به شدن افزایش یافته است و اکثر مصرف کنندگان به دنبال راه حلی موثر برای افزایش طول عمر کولرگازی خود هستند. خراب شدن کولرگازی ممکن است به دلیل سهل انگاری و عدم مراقب مصرف کننده یا مشکلات خارجی مانند اتصالی برق و نوسانات آن باشد. در این مطلب به توضیح اینکه چه کارهایی باعث بالا بردن عمر مفید کولر گازی می شود، نظیر نصب صحیح، تمیز کردن اسپیلت، استفاده از محافظ برق و … می پردازیم. در ادامه با آی پی امداد همراه شوید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه بالا بردن طول عمر کولرگازی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

نکات طلایی افزایش عمر مفید کولر گازی

یکی از بهترین سیستم های برودتی کولرگازی است که بسیاری از کاربران توقع دارند کولرگازی آنها طی مدت زمانی طولانی مانند روزهای اول کار کرده و کیفیت اولیه خود را حفظ نماید. از این رو همواره به دنبال این هستند تا با دنبال کردن ترفندهایی به عمر مفید کولر گازی خود کمک نمایند. در این بخش از مقاله، متخصصین آی پی امداد به صورت خلاصه مواردی که در عمر کولر گازی تاثیرگذار هستند را برای شما بیان کرده اند.

سوال پاسخ
روش های افزایش عمر کولر گازی
  • نصب صحیح دستگاه
  • استفاده از محافظ برق مناسب
  • نظافت منظم کولرگازی
  • نگهداری دمای اتاق در حالت متعادل
  • عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه
  • استفاده از محاط برای کندانسور
  • سرویس به مواقع دستگاه

عمر مفید کولر گازی چند سال است؟

عمر مفید کولر گازی

به طور کلی کولرهای گازی عمر طولانی تر و مفیدتری نسبت به کولرهای آبی دارند. اما از جمله مواردی که می تواند در عمر مفید کولر گازی تاثیرگذار باشند، می توان به میزان سطح گرما و دمای اطراف کولر گازی و میزان فضای اطراف دستگاه اشاره نمود. بهتر است بدانید که بهترین گزینه جهت صرفه جویی در میزان انرژی، استفاده از کولرگازی است؛ زیرا روند تولید این دستگاه به گونه ای است که می تواند گرما و دمای اطراف را به خوبی تشخیص داده و در صورت گرم بودن هوای محیط، روشن شده و در مواقعی که محیط خنک باشد، به صورت خودکار خاموش گردد.

معمولا کولرگازی ها از عمر مفیدی برخوردار هستند که این میزان عمر به عواملی چون نگهداری صحیح و مراقبت درست از دستگاه بستگی خواهد داشت. به طور کلی می توان گفت که میانگین عمر کولرهای گازی 10 سال است که با در نظر گرفتن برخی نکات این طول عمر کولر گازی می توانید بیشتر یا کمتر شود.

چرا عمر کولر گازی نسبت به سایر تجهیزات بیشتر است؟

کولرهای گازی نسبت به سایر تجهیزات سرمایشی و برودتی نظیر کولرهای آبی می توانند زمان کمتری را جهت خنک کردن محیط صرف نمایند. اما کولرهای آبی باید مدت زمان طولانی را صرف کنندتا بتوانند دمای محیط را به حد مطلوب برسانند. از این رو به دلیل کارکرد کوتاه مدت و فشار کمتری که به کولرگازی وارد می شود، این دستگاه عمر بیشتری نیز خواهد داشت. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار این است که کولرگازی به صورت خودکار قادر به روشن شدن و کار کردن بوده و در زمان مناسب و با دریافت هوای خنک می توان به صورت خودکار خاموش گردد. از این رو می توان گفت که نسبت به سایر لوازم سرمایشی عمر کولر گازی بالاتر است.

راهکارهای بالا بردن طول عمر کولر گازی

یکی از بهترین سیستم های سرمایشی که می تواند گرمای آزاردهنده فصل تابستان را از بین ببرد، کولرگازی است. از این رو هر فردی برای رفع نیازهای خود از این دستگاه استفاده می کند و توقع دارد کولرگازی مدت های طولانی برای وی کار کند. از این رو می توان گفت یکی از مهمترین دغدغه های افراد افزایش عمر مفید کولرگازی می باشد. بنابراین تمامی افراد با به کار گرفتن ترفندهایی در زمینه بالا بردن طول عمر اسپیلت خود به دنبال این هستند تا از این دستگاه سال های زیادی بدون وجود هیچگونه مشکلی استفاده نمایند. در ادامه این مقاله ما به بیان راهکارهای پرداخته ایم که به کمک آنها می توانید عمر کولر گازی خود را افزایش دهید.

نصب صحیح از نکات بالا بردن عمر مفید کولر گازی

یکی از اقدامات مهم جهت افزایش عمر کولر گازی، نصب صحیح و مناسب این دستگاه می باشد. نصب کولر گازی فرآیند بسیار مهمی است و اگر به صورت ناقص انجام گردد، می تواند عملکرد دستگاه را با مشکلات جدی مواجه نماید. به عنوان مثال اگر دستگاه به هنگام نصب تراز نشود، بلبرینگ ها در طولانی مدت  معیوب خواهند شد. جریان داشتن هوا در محل نصب پنل خارجی و نیز دور بودن پنل داخلی از منابع حرارتی هم جزء نکاتی هستند که باید در هنگام نصب دستگاه مورد توجه قرار دهید. پیش از نصب حتما محل نصب کولر را بررسی کنید و فضای آزادی را برای این امر در نظر بگیرید تا کولر گازی به علت کمبود فضا و عدم گردش مناسب هوا دچار خرابی نشود.

استفاده از محافظ برق برای افزایش طول عمر کولر گازی

برای افزایش عمر کولرگازی از محافظ استفاده نمایید

چگونه می توان میزان طول عمر کولرگازی را افزایش داد؟ آیا راه حلی برای بالا بردن طول عمر کولرگازی وجود دارد؟ قطعاً یکی از بهترین و موثرترین راهکارهایی که باعث افزایش طول عمر دستگاه کولرگازی می شود، اتصال پریز به برق به واسطه محافظ است. کولر های گازی برای روشن شدن نیاز به جریان برق زیادی دارند. روشن کردن این دستگاه در اغلب موارد در ساعت های گرم فصل تابستان اتفاق می افتد. این موضوعات باعث می شود که به دلیل نوسان برق، سیم دستگاه اتصالی کرده و بسوزد. به همین جهت بهتر است برای جلوگیری از سوختن موتور کولرگازی به دلیل نوسانات جریان برق در فصل تابستان، از محافظ استفاده کنید.

عدم استفاده طولانی مدت جهت بالا بردن عمر کولر گازی

برای حفظ کیفیت کولرگازی در مدت طولانی از آن استفاده نکنید

یکی از شایع ترین عواملی که باعث کاهش طول عمر کولرگازی می شود، استفاده مداوم و بی وقفه از کولرگازی است. بسیاری از افراد به دلیل گرمای ناشی از فصل تابستان، دائماً کولرگازی را روشن کرده و به صورت مداوم از آن استفاده می کنند. این کار موجب می شود تا فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شود و کولرگازی بعد از مدتی خراب شود. بهتر است برای افزایش طول عمر کولرگازی در هنگام استفاده کمی وقفه ایجاد کنید. در واقع شما می توانید با ایجاد یک وقفه کوچک میان استفاده از کولرگازی، عمر آن را برای سال های زیادی افزایش دهید. این کار موجب می شود تا از داغ شدن کمپرسور کولر گازی جلوگیری شده و قدرت خود را برای دفعات بعدی حفظ کند.

تمیز کردن دستگاه راهکار افزایش طول عمر کولرگازی

برای افزایش طول عمر کولرگازی را در طی فواصل زمانی منظم تمیز کنید

موضوع دیگری که باعث بالا بردن طول عمر کولرگازی می شود، تمیز کردن به موقع آن است. کولرگازی دستگاهی است که در اغلب موارد در نزدیکی سقف نصب می شود و در اغلب موارد در معرض گرد و غبار زیادی قرار دارد. به همین جهت بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن قطعات دستگاه هرچه سریع تر تمیز شود. ورود گرد و غبار و آلودگی به درون اجزای این دستگاه مانند موتور و … باعث خراب شدن و کاهش کیفیت عملکرد آن می شود. همچنین پره ها و فیلترهایی که در کولرگازی تعبیه شده اند، ممکن است بعد از مدتی به دلیل نشستن گرد و غبار و کثیفی ها کارایی خود را از دست بدهند و نتوانند مثل قبل عملکرد مناسبی داشته باشند. شما می توانید برای بالا رفتن طول عمر کولرگازی در طی فواصل منظمی اقدام به شستشوی کولر گازی خود کنید.

سرویس دستگاه جهت بالا رفتن عمر مفید کولر گازی

برای حفظ کیفیت و طول عمر کولرگازی به سرویس آن اهمیت دهید

یکی از موثرترین و بهترین کارهایی که باعث افزایش طول عمر کولرگازی گازی می شود، سرویس کولرگازی از روشن کردن آن در فصل تابستان است. سرویس کولرگازی موجب افزایش کیفیت عملکرد کولرگازی و افزایش طول عمر او می شود. زیرا در هنگام سرویس کولر همه عواملی که باعث به خطر افتادن سلامت کولرگازی می شود، رفع می شوند. در عوض هنگام سرویس کولرگازی، تعمیرکار دستگاه ها به بررسی مشکلات دستگاه پرداخته و با رفع آن ها علاوه بر بالا بردن عمر اسپیلت باعث بهبود کیفیت عملکرد آن نیز می شود.

استفاده از عایق کندانسور جهت افزایش طول عمر اسپیلت

در صورتی که در محیطی با آب و هوای معتدل زندگی می کنید، قطعاً نیازی به استفاده مداوم از کولرگازی در تمام ماه های سال ندارید. ممکن است فقط در سه ماه فصل تابستان نیاز به استفاده از کولرگازی باشد. برای اینکه در ماه های باقی مانده سلامت کندانسور به خطر نیافتد، بهتر است از یک عایق برای کندانسور استفاده کنید. این کار علاوه بر بالا بردن طول عمر کولرگازی باعث حفظ کیفیت و عملکرد کولرگازی می شود.

نگهداری دمای اتاق در حالت معتدل برای بالا بردن عمر مفید کولر گازی

دمای کولرگازی را در حالت متعادل قرار دهید

یکی از عواملی که باعث کاهش طول عمر کولرگازی می شود، بالا بودن دمای اتاق و فشار بیش از حد به دستگاه برای خنک کردن محیط است. اگرچه در فصل های گرم تابستان نمی توان دمای هوا را تغییر داد، اما می توان با کم کردن میزان استفاده از لوازم برقی، از گرم شدن بیش از حد اتاق جلوگیری کرد. همانطور که می دانید استفاده از انواع لوازم برقی و روشنایی به دلیل گرمایی که از خود ساطع می کنند، باعث گرم شدن محیط منزل می شوند. شما می توانید برای افزایش طول عمر کولرگازی در هنگام استفاده میزان استفاده از سایر لوازم برقی را کاهش دهید تا فشار زیاد به موتور دستگاه برای خنک کردن محیط ایجاد نشود.

خلاصه ای از نکات افزایش طول عمر کولر گازی

در مطلب فوق به بررسی اینکه چه عواملی باعث افزایش طول عمر کولرگازی می شوند، پرداختیم. تمیز کردن دستگاه، نصب صحیح کولر، استفاده از محافظ برق و عایق کندانسور، عدم استفاده طولانی مدت سرویس به موقع و نگهداری صحیح از مهم ترین و بهترین راهکارها برای بالا رفتن عمر مفید کولر گازی است. به همین جهت بهتر است با رعایت نکات ذکر شده سلامت کولرگازی خود را تضمین کنید. با همه این تفاسیر عواملی چون قدیمی شدن کولرگازی، نوسانات برق و … ممکن است باعث خراب شدن کولرگازی شوند. اگر کولرگازی شما به هر علتی خراب شده است و نیاز به تعمیرات دارد، باید مرکز معتبری را برای تعمیرات انتخاب کنید.

شرکت آی پی امداد یکی از تعمیرگاه های پیشرفته و معتبر در استان تهران است که تعمیر انواع لوازم خانگی مانند هود، ماکروفر، اجاق گاز، تلویزیون و … را با کمک متخصصان و کارشناسان برتر خود انجام می دهد. در صورتی که مایل به تعمیر کولر گازی خود هستید، می توانید با خیالی مطمئن به این مجموعه معتبر مراجعه کنید.

4.5/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد