logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

حساسیت به کولرگازی و عوارض آن

حساسیت به کولرگازی و عوارض آن
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله حساسیت به کولرگازی و عوارض آن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد از شما دعوت میکنیم مقاله زیر را با عنوان حساسیت به کولرگازی و عوارض آن مطالعه فرمایید. حفظ سلامتی شما عزیزان برای ما مهم است. کولرگازی با همه حسن هایی که دارد، ممکن است برای برخی افراد ایجاد حساسیت کند. شاید تا به حال اطلاعی از این موضوع نداشتید و نمی دانستید که باد کولرگازی ممکن است برای برخی از افراد ایجاد حساسیت کند. اما متاسفانه هستند افرادی که پس از قرار گرفتن در معرض باد کولرگازی دچار آلرژی شده اند و از خود پرسیده اند آیا من به باد کولرگازی حساسیت دارم؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی علت حساسیت به کولرگازی و عوارضی که به دنبال خواهد داشت، بپردازیم. همچنین راهکارهایی برای کاهش عوارض حساسیت به باد کولرگازی نیز به شما خواهیم گفت.

آیا باد اسپیلت باعث ایجاد حساسیت میشود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. باد کولرگازی عامل ایجاد حساسیت نیست، اما ممکن است برخی از افراد به فرآیند تبخیر و میعان گاز مبرد حساسیت داشته باشند. همانطور که احتمالا می دانید، اساس کار کولرگازی بر اساس تبخیر گاز فرئون (که با نام گاز مبرد کولرگازی شناخته می شود)، است. زمانی که کولرگازی روشن شده و هوای سرد تولید می‌ کند، فرئون موجود در آن تبخیر شده و به شکل بخار منتشر می‌ شود. این فرآیند تبخیر و تبدیل به مایع باعث دمیدن باد خنک به محیط می شود.

چرا برخی از افراد به کولر گازی حساسیت پیدا می کنند؟

اگر کسی حساسیت به فرئون داشته باشد، این بخار می‌ تواند به سرعت باعث ایجاد حساسیت و حتی منجر به شروع آسم شود. البته حساسیت به باد کولرگازی ممکن است عوارض بیماری آسم را تشدید کند. دلیل دیگر حساسیت به باد کولرگازی این است که ممکن است هوای سردی که از کولر گازی به محیط دمیده می شود، باعث ایجاد خشکی در گلو، بینی و چشم ها شود.

چرا برخی از افراد به کولر گازی حساسیت پیدا می کنند

همچنین ممکن است تکرار فرآیند تبخیر فرئون و میعان آن باعث شود که رطوبت محیط بالا برود. همانطور که می دانید، قارچ ها و کپک ها در محیط های مرطوب به سرعت رشد پیدا کرده و منتشر می شوند و زمینه ساز ایجاد آلرژی و عفونت های تنفسی خواهند شد.

چه حساسیت هایی با باد کولرگازی بیشتر میشوند؟

در ادامه حساسیت هایی که ممکن است وجود داشته باشند اما با باد کولرگازی تشدید شوند را به شما خواهیم گفت:

حساسیت به حیوانات خانگی

  • روی پوست و پشم حیوانات خانگی عوامل حساسیت زایی وجود دارد که ممکن است پس از روشن کردن کولرگازی، در محیط منتشر شوند و شما باد کولرگازی را عامل به وجود آمدن این حساسیت بدانید.

حساسیت به کپک و سفیدک

  • همانطور که اشاره کردیم، کپک و سفیدک در محیط های مرطوب به خوبی رشد می کنند و کولرگازی محیط مرطوب و مستعد برای رشد آنهاست.
  • پس از روشن شدن کولرگازی ممکن است باد آن باعث پراکنده شدن آن ها در محیط و در نهایت ایجاد حساسیت می شود.

حساس بودن به گرده های گل

  • اگر شما جزء افرادی هستید که گل و گیاه های زیادی را در محل زندگی خود نگهداری می کنید، باید بدانید که گرده افشانی برخی از گل و گیاهان ممکن است باعث ایجاد آلرژی شود و برخی از افراد به آنها حساسیت نشان می دهند.
  • با روشن کردن کولرگازی و پراکنده شدن این گرده ها به احتمال زیاد تصور می کنید که عامل حساسیت زا باد کولرگازی است، در صورتی که اینگونه نیست و تنها در اثر برخورد با این گرده ها دچار آلرژی شده اید.

چه حساسیت هایی با باد کولرگازی بیشتر میشوند

باکتری ها و ویروس های حساسیت زا

  • اگر به هر دلیلی در محیطی قرار دارید که باکتری و ویروس وجود داشته باشد، با باد کولرگازی به اطراف پخش می شوند و به گردش در می آیند.
  • همانطور که گفته شد، این ویروس ها و باکتری ها هستند که باعث ایجاد حساسیت می شوند. اما باد کولر گازی آنها را به سمت شما هدایت می کند و باعث ایجاد حساسیت می گردند.

حساسیت به حشرات ریز موجود در هوا

  • شاید نمی دانستید حشرات ریزی که در هوا وجود دارند که می توانند از پوست و شوره سر تغذیه کنند و باعث ایجاد حساسیت شوند.
  • متاسفانه کولرگازی محل بسیار مناسبی برای رشد این موجودات است و از آنجایی که با روشن کردن کولرگازی در محیط پخش می شوند، ممکن است شما احساس کنید حساسیت به باد کولرگازی باعث ایجاد آلرژی در شما شده است.

حساسیت به کولر گازی چه علائم و عوارضی دارد؟

انواع حساسیت به کولر گازی می‌ تواند علائم و عوارضی مانند سرفه، آبریزش بینی، عطسه، خارش در چشم ‌ها، خس خس و درد سینه، خارش و قرمزی پوست، گلوی خشک و بدون ترشح، خستگی و سردرد و در برخی موارد نیز تنگی نفس و سردرد شدید را ایجاد کند.

  • در بعضی افراد با حساسیت شدید، ممکن است باعث آسم شود و این اتفاق خطرناک است و باید حتما پیگیری شود.
  • همچنین، حساسیت به کولرگازی می‌ تواند به علت خشک شدن بینی، گلو و چشم ‌ها، باعث ایجاد التهابات و عفونت ‌های تنفسی شود.
  • برخی از افراد ممکن است به دلیل حساسیت به کولرگازی دچار علائمی مانند سرگیجه، تهوع، استفراغ و بی‌ اشتهایی شوند.

بنابراین به افرادی که به باد کولرگازی حساسیت دارند، بهتر است از فیلترهای هوا مناسب استفاده کنند و به طور مستقیم در مقابل باد کولرگازی قرار نگیرند.

روش های برطرف کردن حساسیت به کولرگازی

در این بخش بخش به بررسی روش هایی برای رفع حساسیت به کولر گازی برای شما خواهیم پرداخت:

پرهیز از تماس مستقیم با باد کولر گازی

  •  همانطور که در قسمت قبل نیز توصیه کردیم، افرادی که به باد کولرگازی حساسیت دارند، نباید در معرض باد مستقیم گولر گازی قرار بگیرند.

استفاده از فیلتر هوا مناسب

  • وجود فیلترهای هوا برای تصفیه هوای موجود در محیط و کاهش ذرات معلق و عوامل حساسیت زا اقدام موثری برای برطرف کردن حساسیت به باد کولر گازی است.

تمیز کردن دریچه های کولرگازی

  • مهم ترین اقدامی که برای کاهش عوارض حساسیت به باد کولرگازی باید انجام دهید، این است که دریچه ها، محفظه های ورودی و خروجی دستگاه را مرتبا تمیز کنید.

غبار روبی محیط

  • شاید تمیز کردن و گرفتن گرد و غبارها به نظر کم اهمیت باشد، اما بسیار مهم است که غبارهای محیط و به خصوص مناطقی که در معرض باد کولرگازی هستند را تمیز کنید.

برطرف کردن منافذ

  • اگر در هر قسمتی از محیط که محفظه یا منافذی وجود دارد را به خوبی تمیز کنید، قطعا عوارض ناشی از حساسیت به باد کولرگازی را کاهش خواهید داد.

خلاصه ای از آنچه در مورد حساسیت به اسپیلت گفته شد

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه برای حفظ سلامتی خود و عزیزانتان وقت گذاشتید و این مطلب را تا انتها مطالعه کردید، بسیار خوشحالیم. در این مطلب آموختیم که برخی از افراد ممکن است در اثر حساسیت به باد کولرگازی دچار علائمی مانند خارش پوستی، خارش چشم، سردرد، عطسه، آبریزش بینی، حالت تهوع، سرگیجه، خس خس سینه، مشکلات گوارشی و … شوند.

  • همچنین توضیح دادیم که باد کولرگازی عامل ایجاد حساسیت نیست، بلکه فرآیند تبخیر گاز مبرد درون این سیستم باعث ایجاد حساسیت در برخی افراد میشوند.
  • گاهی نیز حساسیت به باد کولرگازی به این دلیل اتفاق می افتد که کولر گازی عوامل حساسیت زا مثل باکتری، ویروس، کپک، گرده های گل و … را در محیط پخش می کند و به گردش در می آورد.
  • برای برطرف کردن عوارض ناشی از حساسیت به باد کولرگازی نیز راهکارهایی ارائه کردیم که امیدواریم کارساز و موثر باشند.

مطلبی که در حال مطالعه آن بودید، حاصل همکاری تیم نویسندگان و مشورت و راهنمایی تکنسین های مجموعه آی پی امداد بود. تکنسین های مجموعه آی  پی امداد اطلاعات کاملی را در مورد انواع لوازم برقی خانگی و تعمیر و نگهداری آن ها دارند. شما خوانندگان گرامی که ساکن شهر تهران و حومه هستید میتوانید روی کمک تکنسین های ما برای تعمیر انواع لوازم برقی خانگی خود، حساب کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد