logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بهترین محل برای نصب کولرگازی

بهترین محل برای نصب کولرگازی
بهترین محل برای نصب کولرگازی
زمان مطالعه: 8 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بهترین محل برای نصب کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شاید یکی از سوالاتی که به عنوان مصرف کننده کولرگازی از خود پرسیده باشید، بهترین محل برای نصب کولرگازی کجا است، باشد. شما باید در زمان نصب کولر گازی مواردی را در نظر داشته باشید که یک به یک آنها را برای شما شرح خواهیم داد. آی پی امداد درصدد است تا به شما کمک کند بتوانید به راحتیبهترین جا برای نصب کولر گازی و اسپیلت خود را انتخاب کنید. برای اطلاع پیدا کردن از محل نصب اسپیلت منزل شامل محل نصب یونیت داخلی، کندانسور و کمپرسور حتما موارد گفته شده در ادامه این مقاله از آی پی امداد را در نظر بگیرید.

کاربران گرامی؛ چنانچه در مورد بهترین محل برای نصب کولرگازی با دیگر فصول سال ندارید، به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

نگاهی به نکات انتخاب بهترین جا برای نصب کولر گازی

انتخاب صحیح بهترین محل برای نصب کولرگازی می تواند بر چگونگی عملکرد دستگاه تاثیر بسزایی داشته باشد؛ زیرا پس از خرید کولرگازی، انتخاب بهترین جا برای نصب کولر گازی اولین موردی است که باید رعایت گردد. برخورداری از آگاهی و اطلاعات لازم در این زمینه می تواند به شما کمک کند تا محلی مناسب را برای نصب دستگاه خود انتخاب نمایید. در ابتدای این مقاله به صورت خلاصه ویژگی های محل مناسب نصب انواع کولرگازی و اسپیلت را برای شما بیان خواهیم کرد:

سوال پاسخ
ویژگی های محل نصب یونیت داخلی کولرگازی
  • فاصله پنل از سقف را بیشتر کنید.
  • کولرگازی را تراز کنید.
  • پنل را در مکان های رو به درب و پنجره نصب نکنید.
  • فضای لازم برای سرویس دستگاه را در نظر بگیرید.
مشخصات محل نصب یونیت خارجی کولرگازی
  • یک سایه بان برای پنل در نظر بگیرید.
  • اطراف پنل تا نیم متر فضای خالی در نظر بگیرید.
  • پنل را از مکان هایی که هوای آلوده دارد دور کنید.
  • محل قرارگیری پنل را کاملا تراز کنید.
ویژگی های محل نصب کندانسور اسپیلت
  • کندانسور را دور از نور مستقیم خورشید و در سایه قرار دهید.
مشخصات محل نصب کمپرسور اسپیلت
  • جسم سنگین روی کمپرسور قرار ندهید.
  • کمپرسور را در فضای باز قرار دهید.
ویژگی های محل نصب کولرگازی پنجره ای
  • محل نصب کولر باید دارای تهویه مناسب باشد.
  • کولرگازی را روی پنجره کشویی نصب کنید.
  • محل نصب باید دارای مقاومت بالایی باشد.

محل نصب کولر گازی چه تاثیری بر راندمان کاری دستگاه دارد؟

ممکن است برای بسیاری از افراد این مسئله که محل نصب کولر گازی و اسپیلت خود را به صورت مناسب و دقیق انتخاب نمایند، اهمیت زیادی نداشته باشد. اما شما باید به این نکته دقت داشته باشید که مهمترین اقدام پس از خریداری کولرگازی، جای نصب آن می باشد؛ زیرا می تواند بر بالا بردن سطح راندمان کاری دستگاه و بهبود عملکرد آن بسیار تاثیرگذار باشد. از جمله مواردی که می تواند در زمینه اهمیت این مسئله مطرح نمود، شامل موارد زیر می باشد:

  • موجب پخش شدن باد خنک توسط دستگاه به صورت یکسان در تمامی نقاط محیط می شود.
  • باعث افزایش عمر کولرگازی و عملگرد بهینه دستگاه شما می گردد.
  • موجب می شود تا قطعات کولرگازی بهتر کار کرده و از خرابی آنها جلوگیری گردد.
  • باعث صرفه جویی در میزان مصرف برق و مصرف بهینه انرژی توسط کولرگازی می شود.

انتخاب بهترین محل برای نصب کولرگازی و اسپیلت

بهترین مکان برای نصب کولرگازی

انتخاب بهترین محل برای نصب کولرگازی، معمولا به نظر مصرف کار دشواری است. چرا که زمانی اقدام به نصب کولرگازی می کنند که لوله کشی ساختمان به اتمام رسیده است و برای لوله کشی کولرگازی، اقدامی صورت نگرفته است. در این مطلب راهکار هایی ارائه می شود که بتوانید به راحتی محل مناسب نصب کولرگازی خود را پیدا نمایید. لازم به ذکر است که کولرگازی دارای دو یونیت داخلی و خارجی است که هر کدام باید در محلی مناسب نصب شوند. در این صورت بیشترین و بهترین بازدهی را برای شما خواهند داشت.

محل نصب یونیت داخلی کولرگازی

محل نصب یونیت داخلی کولرگازی

به طور کلی یونیت داخلی وظیفه پرتاب باد به محیط را دارد. بهتر است محل نصب یونیت داخلی کولرگازی در منزل و محیط، محلی باشد که بیش ترین مساحت را خنک و یا گرم کند.

  • قدرت پرتاب باد در هر کولرگازی، متفاوت است. باید در نظر بگیرید که قدرت پرتاب باد کولر گازی شما به مقدار است. به همین خاطر می توانید بررسی کنید که می تواند تا چه مساحتی را پوشش دهد. در صورتی که مساحت محیط بیشتر از قدرت پرتاب باد کولرگازی است، به شما توصیه می کنیم که از دو کولرگازی استفاده نمایید.
  • نکته دیگری که باید برای محل نصب یونیت داخلی اسپیلت در نظر بگیرید، قرار دادن آن زیر سقف است. چرا که به طور معمول هوای گرم در زیر سقف جمع می شود و اگر شما یونیت داخلی را در نزدیکی سقف نصب کنید، امکان دارد که یونیت داخلی نتواند به اندازه کافی در مطبوع سازی هوای محیط شما نقش داشته باشد.
  • به توصیه تکنسین های آی پی امداد، می توانید یونیت داخلی را با فاصله 40 تا 50 سانتی متری از سقف نصب نمایید. در این صورت جریان هوای خنک، تاثیر بیشتری بر محیط شما می گذارد.

لوله کشی استاندارد جهت نصب یونیت داخلی کولر گازی

لوله کشی استاندارد کولرگازی جهت نصب یونیت داخلی

لوله کشی استاندارد جهت نصب یونیت داخلی کولرگازی، باید به اندازه استاندارد انجام شود. چرا که به طور معمول فاصله ای استاندارد برای لوله کشی از یونیت داخلی به یونیت خارجی مشخص شده است و شما باید آن را در نظر بگیرید. به طور معمول امکان دارد در برندهای مختلف متغیر باشد و برای هر برند متفاوت باشد. به همین خاطر باید حتما این حد فاصل را در زمان لوله کشی کولرگازی رعایت کنید. توجه داشته باشید که شما می توانید دیوار را سوراخ کنید و سیستم لوله کشی کولرگازی را عبور دهید. همینطور می توانید به صورت روکار، سیستم لوله کشی را انجام داده و با بست، آن را به دیوار متصل نمایید.

بررسی فاصله نصب یونیت داخلی و خارجی کولر گازی

یکی از موارد بسیار مهمی که به هنگام انتخاب بهترین جا برای نصب کولر گازی باید در نظر داشته باشید، حداکثر فاصله میان یونیت داخلی و خارجی اسپیلت است. برای اینکه بتوانید این فضای مناسب را در نظر بگیرید، می توانید معماری ساختمان خود را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال در مدل هایی از ساختمان ها که فاصله میان بالکن یا تراس یا فاصله بین پشت بام تا محل نصب یونیت داخلی زیاد است، کولرگازی قادر به کارکرد درستی نمی باشد. همچنین اطلاع یافتن از این موضوع می تواند در زمینه تهیه لوله مسی برای نصب دستگاه نیز تاثیرگذار واقع شود.

  • کولرگازی هایی با ظرفیت 9000 الی 12000 باید حداکثر مقدار لوله استفاده شده 14 متر بوده و نیمی از این لوله نیز به صورت عمودی قرار داده شود.
  • در کولرگازی هایی با ظرفیت 18000، حداکثر مقدار لوله 20 متر بوده که به صورت حدودی 8 متر آن به شکل عمودی لوله کشی می شود.
  • کولرگازی هایی با ظرفیت 24000، 30000 و 36000، میزان لوله 30 متر می باشد و 16 متر آن به صورت عمودی تعبیه می گردد.

نکات مهم در زمان نصب یونیت داخلی کولرگازی در منزل

در ادامه نکاتی حائز اهمیت و مهم را برای شما آورده ایم تا بتوانید محل مناسب نصب یونیت داخلی کولرگازی را انتخاب نمایید:

  • از قرار دادن و نصب یونیت داخلی در مجاورت سیستم های گرمایشی مانند بخاری، شوفاژ و … خودداری کنید.
  • اگر تصمیم به نصب یونیت داخلی در آشپزخانه دارید، آن را بالا اجاق گاز و یا قسمت های مرطوب و رطوبت ساز آشپزخانه نصب نکنید.
  • در زمان انتخاب بهترین محل نصب کولر گازی، به سرویس سالیانه و عیب یابی و تعمیر آن توجه کنید.
  • پیش از آن که یونیت داخلی را نصب کنید، از تراز بودن آن و محکم بودن صفحه نگهدارنده یونیت داخلی اطمینان خاطر کسب کنید.
  • هر چند که باید محل نصب یونیت داخلی پایین باشد، اما از نصب آن در مسیر رفت و آمد خودداری کنید.

بهترین محل برای نصب کولرگازی در پاساژها و مکان های تجاری

بهترین مکان برای نصب کولر گازی در پاساژها و اماکن تجاری

پیش تر مشخص کردیم که باید محل مناسب نصب کولرگازی، 40 تا 50 سانتی متر پایین تر از سقف باشد. در صورتی که این مسئله در فروشگاه ها و پاساژ های تجاری، کاملا متفاوت است.

  • به طور معمول این اماکن به دلیل سقف های بلندی که دارند، جریان هوا بیشتر و بهتر در آنها اتفاق می افتد.
  • همچنین هوای گرم به سمت سقف می رود و فشردگی هوای گرم در ارتفاع کمتر، نامحسوس می شود.
  • شما می توانید کولرگازی را در ارتفاع بلند تری نصب کنید، اما باید در زمان نصب به قدرت پرتاب باد کولرگازی خود توجه کنید.
  • به گفته تکنسین های آی پی امداد، بهترین ارتفاع برای نصب کولرگازی در فروشگاه ها و پاساهای تجاری، حد فاصل دو متر از سطح زمین می باشد.

انتخاب محل مناسب نصب کندانسور کولر گازی

کندانسور ها به طور کلی وظیفه تامین هوا و ساخت هوای خنک برای کولرگازی ها را بر عهده دارند. شما باید برای نصب کندانسور کولرگازی، محلی را انتخاب کنید که کمتر و حدالمقدور در سایه باشد. در واقع نباید زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد تا بازدهی مناسبی را داشته باشد. چرا که نور خورشید تولید هوای خنک را دچار اختلال می کند و فرسایش آن را افزایش می دهد. بهتر است برای راندمان بیشتر و بهتر دستگاه کولرگازی، آن را در سایه نصب نمایید.

محل مناسب برای نصب کمپرسور کولرگازی

محل مناسب برای نصب کمپرسور کولرگازی

بهترین محل نصب کمپرسور کولر گازی باید در جایی انتخاب شود که فضای آزاد از هر طرف را دارا باشد. در صورتی که کمپرسور به دیوار چسبیده باشد و یا در مجاورت جسم و اشیا قرار بگیرد، نمی تواند تبادل درست گرما با محیط را داشته باشد. به همین خاطر بازدهی سیستم کولرگازی، کم خواهد شد.

  • همچنین در نظر داشته باشید که عدم تبادل هوا در کمپرسور می تواند منجر به مصرف بیش از اندازه انرژی برق کولرگازی و همین طور کاهش طول عمر کمپرسور کولرگازی شود.
  • توجه داشته باشید که نباید جسمی سنگین و یا دستمال و پارچه بر روی کمپرسور قرار دهید. چرا که می تواند باعث آسیب رسیدن به کمپرسور شده و شما متحمل هزینه های عیب یابی و تعمیر آن شوید.

محل نصب یونیت خارجی کولرگازی در خانه

یونیت خارجی به دلیل داشتن کمپرسور و کندانسور در خود، صدا و گرمای زیادی را از خود تولید می کند. بهتر است محل قرارگیری یونیت خارجی کولرگازی آن در بیرون از محیط خانه انتخاب شود تا هوا گیری مناسب را انجام دهد. همینطور آلودگی صوتی کمتری را تولید نماید.

  • توجه داشته باشید که محل قرارگیری یونیت خارجی باید کاملا مسطح و تراز باشد. همچنین باید در زمان نصب یونیت خارجی به رفت و برگست لوله های آب، برق و یا گاز توجه شود.
  • از دیگر نکاتی که باید در زمان انتخاب محل نصب یونیت خارجی اسپیلت به آن توجه کنید، عدم تابش نور خورشید و به دور بدون آن از نم و رطوبت است.
  • محل نصب یونیت خارجی باید به دور از فن های اگزاست، محیط های آلوده، دودکش ها، هود آشپزخانه و … باشد. چرا که باعث هدایت بوی نامطبوع و مقداری آلاینده به داخل محیط خواهد شد.
  • اگر مجبور هستید که یونیت خارجی را بر روی لبه پنجره و یا اسکلت فلزی قرار دهید، بهتر است از لرزه گیر و یا منجیت استفاده نمایید.

محل نصب کولر گازی پنجره ای

محل نصب کولر گازی پنجره ای

کولرگازی پنجره ای یکی از انواع کولرگازی ها است که از دو بخش اواپراتور و کندانسور تولید گردیده است و این دو قسمت به یکدیگر متصل بوده و یکپارچه هستند. اینگونه کولرهای گازی معمولا در ساختمان های کوچک مشاهده می شوند که باید در نصب آنها دقت زیادی صورت بگیرد. نکات زیر را در زمینه محل نصب کولرگازی پنجره ای در نظر داشته باشید:

  • مناسب ترین پنجره برای نصب کولرگازی های پنجره ای، پنجره های کشویی هستند که می توان از بهترین مدل آنها به پنجره کشویی اشاره کرد.
  • در نصب اینگونه پنجره ها باید دقت داشته باشید که سیم کشی برقی را به دقت انجام دهید.
  • محل نصب کولر باید دارای تهویه مناسب بوده و جلوی هوا به راحتی گرفته نشود.
  • محل مورد نظر باید گنجایش و تحمل وزن کولرگازی و لرزش آن را داشته باشد.

نخلاصه ای از مقاله بهترین محل برای نصب کولرگازی در منزل

اگر تا به این جای مطلب همراه ما بودید، بررسی بهترین محل برای نصب کولرگازی را انجام داده و متوجه شدید که باید یونیت داخلی و یونیت خارجی هر کدام در کدام محل قرار بگیرند. در ادامه نگاهی مختصر به تمام نکاتی میاندازیم که در هنگام نصب اسپیلت باید به آن توجه کنید.

  • انجام لوله کشی به صورت استاندارد
  • انتخاب بهترین محل برای نصب کولرگازی در خانه، توجه داشته باشید که یونیت داخلی کولرگازی جایی باید نصب شود که باید آن در همه جای محیط قرار بگیرد.
  • توجه داشته باشید که یونیت خارجی یا کندانسور کولرگازی باید خارج از منزل و در سایه و به دور از نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد.
  • توجه داشته باشید که نصب و راه اندازی و عیب یابی کولرگازی، به طور کلی باید با رعایت استاندارد هایی انجام شود. در غیر این صورت امکان دارد بازدهی و کارایی مناسب را برای شما نداشته باشد و همین طور کمپرسور دچار خرابی شود.

به شما توصیه می کنیم که برای نصب یونیت داخلی و یونیت خارجی با تکنسین های آی پی امداد در تماس باشید تا از خدمات تعمیر کولر گازی در محل این متخصصین بهره مند شوید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد