logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر تجربه استفاده از ماشین لباسشویی آبسال را داشته باشید، حتماً با مشکلاتی نظیر نچرخیدن دیگ آن مواجه شده‌اید. ما در این مقاله از آی پی امداد دربارۀ علت نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال خواهیم گفت. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید. چنانچه سوال خاصی دربارۀ مشکل ثابت ماندن دیگ لباسشویی آبسال دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. در صورتی که تمایل به عیب‌یابی مشکل لباسشویی آبسال داشتید، با آی پی امداد تماس گرفته و از خدمات متخصصین این مجموعه بهره مند شوید.

3 علت عدم چرخش دیگ لباسشویی آبسال

وقتی دیگ ماشین لباسشویی آبسال نمی‌چرخد، حتماً ایراد خاصی در قطعات آن وجود داشته و منجر به بروز این مشکل می‌شود. این ایرادات را می‌توان به سه مورد زیر خلاصه کرد. رایج‌ترین علت نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال عبارت‌ است از:

  1. مسدود شدن پمپ تخلیه لباسشویی
  2. خرابی موتور ماشین لباسشویی
  3. خرابی تسمه درام لباسشویی

3 علت عدم چرخش دیگ لباسشویی آبسال

چرا دیگ ماشین لباسشویی آبسال نمی چرخد؟

در ادامه هر کدام از علت‌های نامبرده را به همراه نحوۀ رفع این مشکلات شرح داده و توضیحات جامعی برایتان ارائه می‌دهیم. البته ناگفته نماند که برخی از ایرادات ماشین لباسشویی آبسال کاملاً جدی بوده و برای رفع آنها نیازمند مهارت افراد متخصص در این زمینه خواهید بود.

1. مسدود شدن پمپ تخلیه لباسشویی

اگر فرآیند تخلیه لباسشویی به درستی انجام نشود، با مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی آبسال مواجه خواهید شد. در شرایط مشابه علاوه بر مسدود شدن پمپ تخلیه، احتمال خرابی موتور پمپ، شیلنگ تخلیه و سایر قطعات دستگاه نیز وجود دارد. اگر مسیر شیلنگ تخلیه مسدود شده باشد، آب به راحتی از دیگ خارج نشده و عملکرد دیگ و سایر قطعات لباسشویی مختل می‌شود، اما چرا این اتفاق رخ می‌دهد. ممکن است نوسانات شدید برق منجر به آسیب دیدگی موتور پمپ تخلیه شوند. از طرفی فرسودگی شیلنگ تخلیه و پارگی آن نیز منجر به بروز این مشکل می‌شود.

مسدود شدن پمپ تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه بهتر است ابتدا شیلنگ تخلیه را بررسی کنید. اگر شیلنگ تخلیه خراب شده بود، حتماً آن را تعویض کنید.
  • چنانچه پس از تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی همچنان دیگ قادر به چرخیدن نبود، از تکنسین متخصص برای عیب‌یابی مشکل لباسشویی آبسال کمک بگیرید.

2. خرابی موتور ماشین لباسشویی

در اکثر مواقع علت نچرخیدن ماشین لباسشویی به موتور آن بستگی دارد. اگر موتور لباسشویی خراب شود، با تعمیرات دقیق می‌توان مشکل را رفع کرد. عدم توجه به سرویس منظم لباسشویی، استفاده در پیک مصرف برق و تراز نبودن لباسشویی منجر به خرابی موتور آن می‌شود.

خرابی موتور ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • برای رفع این اختلال حتماً باید از شخصی متخصص برای عیب‌یابی کمک گرفته و اگر موتور نیم سوز شده بود، مشکل مربوطه با تعمیر حل می‌شود، در غیر این صورت باید موتور لباسشویی تعویض شود.

3. خرابی تسمه درام لباسشویی

به جرات می‌توان گفت که تسمه جزء مهم‌ترین قطعات در لباسشویی محسوب شده و خراب شدن آن یکی از علل نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال است. اگر مدت زمان طولانی از خرید لباسشویی آبسال شما می‌گذرد، خرابی تسمه آن امری بدیهی است. در ادامه خواهیم گفت که چرا تسمه لباسشویی خراب می‌شود. همان‌طور که عنوان شد، دلایل متعددی منجر به خرابی تسمه و در نتیجه مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال می‌شوند. در این راستا می‌توانیم موارد زیر را به عنوان اصلی‌ترین نشانه‌های خرابی تسمه ماشین لباسشویی نام ببریم:

  • نچرخیدن دیگ حتی با کمک دست
  • لرزش شدید لباسشویی
  • شنیدن سر و صدای زیاد از دیگ

خرابی تسمه درام لباسشویی

راه‌حل:

  • بهترین راه حل برای رفع ایرادات تسمه استفاده درست و اصولی از ماشین لباسشویی است. به عنوان مثال باید متناسب با ظرفیت دستگاه در دیگ آن لباس قرار داده و ترجیحاً از شست‌وشوی پتو و لباس با حجم بالا خودداری کنید. از طرفی شوینده شما نیز باید استاندارد باشد.
  • سرویس ماشین لباسشویی نیز از خرابی و معیوب شدن تسمه جلوگیری می‌کند. برای مثال اگر سالانه یک بار برای سرویس کاری لباسشویی اقدام کنید، تسمه فرسوده نشده و در زمان خرابی نیز به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید.

برای تعمیر مشکل نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد، علت نچرخیدن دیگ لباسشویی آبسال را مورد بررسی قرار دادیم. در پایان باید بگوییم که کلیه قطعات ماشین لباسشویی آبسال به هم مرتبط بوده و تاثیر مستقیمی بر عملکرد یکدیگر دارند. احتمال اینکه خرابی ماشین لباسشویی آبسال از دیگ و سایر اجزای آن باشد، بسیار بالا است. در نتیجه برای تشخیص دقیق مشکل و عیب‌یابی از افراد متخصص در زمینه تعمیر لباسشویی کمک بگیرید. پیشنهاد ما برایتان تعمیرکاران آی پی امداد هستند. کافی است با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و درخواست تعمیرکار خود را ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد