logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت تخلیه نکردن لباسشویی آبسال

علت تخلیه نکردن لباسشویی آبسال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت تخلیه نکردن لباسشویی آبسال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اکثر افرادی که از ماشین لباسشویی آبسال استفاده می‌کنند، حداقل یک بار با مشکل عدم تخلیه آن مواجه شده‌اند. ما در این مطلب از سایت آی پی امداد برایتان دربارۀ علت تخلیه نکردن لباسشویی آبسال خواهیم گفت. اگر شما نیز از این برند لباسشویی استفاده می‌کنید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. بازم به ذکر است که می‌توانید سوالات خود را در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. چنانچه مشکل لباسشویی شما جدی است با کارشناسان مرکز آی پی امداد تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

6 علت تخلیه نکردن لباسشویی آبسال

وقتی ماشین لباسشویی آبسال قادر به تخلیه نیست، یعنی مشکل جدی در عملکرد دستگاه وجود دارد. در این راستا می‌توانیم به دلایل زیر اشاره کنیم:

  1. مسدود شدن پمپ تخلیه لباسشویی
  2. خرابی پمپ تخلیه لباسشویی
  3. گرفتگی فیلتر تخلیه لباسشویی
  4. استفاده از شوینده‌های نامرغوب
  5. خرابی برد یا تایمر ماشین لباسشویی
  6. وجود مشکل در میکروسوئیچ درب لباسشویی

6 علت تخلیه نکردن لباسشویی آبسال

چرا آب ماشین لباسشویی آبسال تخلیه نمی شود؟

در ادامه هر کدام از دلایل تخلیه نکردن لباسشویی آبسال را بررسی کرده و دربارۀ راهکارهای رفع این مشکل صحبت می‌کنیم. البته لازم به ذکر است وقتی مشکل ماشین لباسشویی جدی بوده و با راهکارهای ساده قابل حل نباشد، باید از افراد متخصص در زمینه تعمیرات آن کمک بگیرید.

1. مسدود شدن پمپ تخلیه لباسشویی

وقتی ماشین لباسشویی آبسال قادر به تخلیه نیست، احتمال اینکه پمپ تخلیه آن مسدود شده باشد، بالا است. در اکثر مواقع نیز این مشکل به بی‌دقتی در زمان وارد کردن رخت چرک در داخل دیگ است. ممکن است اشیاء تیزی که درون جیب لباس‌هایتان وجود دارد یا به لباس‌های خود آویزان کرده‌اید، از فیلتر تخلیه گذشته و مسیر پمپ تخلیه را مسدود کرده باشند. در این شرایط لباسشویی عملکرد درستی نداشته و قادر به تخلیه نیست.

مسدود شدن پمپ تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل بهتر به نظافت پمپ تخلیه لباسشویی دقت کرده و حتماً قبل از شستن لباس‌ها به این نکته مهم توجه کنید که اشیا تیز و فلزی به همراه لباس وجود نداشته باشد.

2. خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

وظیفه پمپ تخلیه خالی کردن آب لباسشویی آبسال است. در برخی مواقع به علت خروج اشیا از جیب لباس‌ها و برخورد با فیلتر، پمپ آسیب دیده و منجر به شکستگی پره‌های پمپ و یا آسیب‌های جدی‌تر می‌شود. در نتیجه علت تخلیه نکردن لباسشویی آبسال مربوط به خراب شدن پمپ تخلیه است. اگر مشاهده کردید که درون دیگ لباسشویی آبسال آب زیادی وجود داشت و دستگاه قادر به تخلیه آن نبود، به احتمال زیاد مشکل از شیلنگ تخلیه، پمپ تخلیه ماشین لباسشویی و سایر قطعات است. تشخیص این مسئله تنها به واسطه کمک گرفتن از تعمیرکاران متخصص میسر است.

راه‌حل:

  • اگر مدت زمان زیادی از خرید لباسشویی آبسال شما می‌گذرد و قادر به استفاده از خدمات پس از فروش این محصول نیستید، با متخصصین آی پی امداد تماس گرفته و از آنها بخواهید که لباسشویی شما و عملکرد پمپ تخلیه آن را بررسی کنند. در اکثر مواقع این مشکل با تعمیرات جزئی و کم هزینه و یا تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی رفع می‌شود.

3. گرفتگی فیلتر تخلیه لباسشویی

از دیگر علت تخلیه نکردن لباسشویی آبسال می‌توان به گرفتگی فیلتر تخلیه اشاره کرد. ممکن است مسیر با زباله و اشیایی مسدود شده باشد. گرفتگی محل خروج آب نیز جزء رایج‌ترین علت تخلیه نکردن لباسشویی آبسال محسوب می‌شود. گاهی اوقات محل تخلیه آب ماشین لباسشویی به وسیله اجسام و یا لباس‌های کوچک مانند دستکش، کیف کوچک و جوراب گرفته شده و همین مسئله منجر به عدم تخلیه آب می‌شود. جالب است بدانید گاهی پرزهای جمع‌شده از لباس‌ها، رسوبات حاصل از آب و مواد شوینده منجر به بروز این مشکل می‌شوند. در شرایط مشابه حتماً شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی، فیلتر تخلیه دستگاه و لوله فاضلاب ماشین باید بررسی شوند.-. ناگفته نماند که در برخی اوقات شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی از دستگاه جدا شده و عملکرد درستی ندارد. دقت داشته باشید که طول شیلنگ نباید خیلی کوتاه یا بیشتر از 3 متر باشد.

گرفتگی فیلتر تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • همان‌طور که اشاره کردیم، در شرایط مشابه کلیۀ قسمت‌های مرتبط با تخلیه آب را بررسی کرده و اگر قطعه‌ای معیوب شده بود آن را تعویض کرده و یا مسیر تخلیه آب را باز کنید. چنانچه این روش جواب نداد، از افراد حرفه‌ای و متخصص در زمینه تمیز کردن فیلتر لباسشویی و تعمیر قطعه برای بررسی و عیب‌یابی دقیق مشکل کمک بگیرید.

4. استفاده از شوینده‌های نامرغوب

شما از چه میزان شوینده برای شستن لباس‌ها با ماشین لباسشویی آبسال استفاده می‌کنید؟ جالب است بدانید که بی‌توجهی به این نکته نیز از جمله دلایل تخلیه نکردن لباسشویی آبسال است. استفاده بیش از حد از مواد شوینده و مصرف مواد شوینده تاریخ گذشته منجر به رسوب این مواد شده و عملیات تخلیه آب را با مشکلاتی مواجهه می‌سازند.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه حل ممکن برای رفع این مشکل مطالعه دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی آبسال و استفاده از مقدار استاندارد مواد شوینده مایع یا پودری است. به این طریق فرایند تخلیه به درستی انجام شده و نگرانی از بابت تخلیه نخواهید داشت.

5. خرابی برد یا تایمر ماشین لباسشویی

آیا نسبت به وظیفه مهم تایمر یا برد ماشین لباسشویی آبسال آگاهی دارید؟ خراب شدن این قطعه تاثیر مستقیمی با تخلیه داشته و عملکرد دستگاه را مختل می‌کند. برد یا تایمر جزء مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی بوده و مشابه مغز در بدن انسان است. وظیفه این قطعه دستور شروع کار به تمامی قطعه‌های الکترونیکی لباسشویی است. خرابی برد یا تایمر ماشین لباسشویی منجر به بروز مشکلات بسیار زیادی در قسمت‌های مختلف دستگاه می‌شود و رایج‌ترین آن عدم تخلیه است.

خرابی برد یا تایمر ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • وقتی برد الکتریکی و تایمر خراب می‌شود، کاری از دست شما برنیامده و بهتر است در اسرع وقت با متخصصین تعمیرکار برای عیب‌یابی دقیق مشکل و رفع آن تماس بگیرید. کارشناسان آی پی امداد نیز گزینه مناسبی برای تعویض و تعمیر برد لباسشویی آبسال به شمار می‌روند و با خیالی آسوده می‌توانید به تجربه و مهارت آنها اعتماد کنید.

6. وجود مشکل در میکروسوئیچ درب لباسشویی

از دیگر قطعات مهم و تاثیرگذار بر عملکرد سایر قطعات لباسشویی می‌توان به میکروسوئیچ درب اشاره کرد. وقتی میکروسوئیچ درب خراب می‌شود در دستگاه به درستی باز و بسته نشده و ممکن است قفل شده یا به هیچ عنوان بسته نشود. در این شرایط تخلیه به درستی انجام نمی‌شود. لازم به ذکر است که در شرایط مشابه حتی ماشین لباسشویی روشن نشده یا دیگ آن قادر به چرخیدن نیست.

وجود مشکل در میکروسوئیچ درب لباسشویی

راه‌حل:

  • وقتی میکروسوئیچ درب لباسشویی خراب می‌شود، تعمیر یا تعویض آن تنها راه‌حل ممکن است. توصیه می‌کنیم در شرایط مشابه حتماً از افراد متخصص و دارای مهارت کافی در این زمینه کمک بگیرید.

برای تعمیر مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی آبسال با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد برایتان درباره علت تخلیه نکردن لباسشویی آبسال صحبت کردیم. حال می‌دانید در این شرایط برای رفع مشکل چه راهکاری مناسب است. اگر از راه‌حل‌های عنوان شده استفاده کردید؛ اما مشکل حل نشد با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد درخواست کمک کنید. چنانچه قطعه‌ای از ماشین لباسشویی آبسال شما خراب شده باشد، با تعویض این مشکل حل شده و دیگر لازم نیست برای خرید ماشین لباسشویی نو هزینه گزافی بپردازید. اگر تجربه تعمیرات لباسشویی را دارید، حتماً دربارۀ تجربیات خود در قالب نظرات برای ما و مخاطبان آی پی امداد بنویسید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد