logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت لرزش لباسشویی آبسال

علت لرزش لباسشویی آبسال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت لرزش لباسشویی آبسال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات شایعی که افراد در زمان استفاده از لباسشویی با آن مواجه می‌شوند، لرزش بیش از حد لباسشویی است. اگر شما نیز از ماشین لباسشویی آبسال استفاده می‌کنید، حتماً با این قبیل از مشکلات نیز روبه‌رو شده‌اید. ما در این مطلب از سایت آی پی امداد برایتان دربارۀ علت لرزش لباسشویی آبسال خواهیم گفت. اگر سوالات خاصی دربارۀ مشکل لرزش زیاد ماشین لباسشویی آبسال دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است می‌توانید پاسخ سوالات خود را از طریق تماس تلفنی با آی پی امداد دریافت کنید.

8 علت لرزش ماشین لباسشویی آبسال

وقتی ماشین لباسشویی آبسال را روشن می‌کنید و شاهد لرزش و سر و صدای شدید هستید، حتماً مشکلی در عملکرد آن وجود دارد. موارد زیر 8 مورد از علل لرزش ماشین لباسشویی آبسال محسوب می‌شوند. ممکن است لرزش لباسشویی شما نیز به یکی از موارد زیر مرتبط باشد:

  1. تراز نبودن لباسشویی
  2. بی‌توجهی به ظرفیت لباسشویی
  3. تنظیم نبودن پایه‌های لباسشویی
  4. عدم تعادل در بار لباسشویی
  5. فرسوده شدن کمک فنر ضد لرزش
  6. فرسودگی فنرهای نگهدارنده درام
  7. اختلال در تخلیه آب دیگ
  8. وجود نقص فنی در برد الکتریکی

8 علت لرزش ماشین لباسشویی آبسال

1. تراز نبودن لباسشویی

بدون شک اولین و اصلی‌ترین علت لرزش لرزش لباسشویی آبسال به تراز نبودن آن و عدم رعایت در حفظ فاصله از دیوار پشتی آن مربوط است. جالب است بدانید که در اکثر مواقع این لرزش‌های بیش از حد در زمان آبگیری و خشک کردن لباس‌ها رخ داده و به مسئله تراز نبودن لباسشویی آبسال ارتباط دارد. وقتی دستگاه لباسشویی به شیوه صحیح نصب و راه‌اندازی نشود، به سایر قطعات آن فشار وارد آمده و در نتیجه وقتی آن را روشن می‌کنید، شاهد لرزش و حتی سر و صدا خواهید بود. در شرایط مشابه به راحتی می‌توان این مشکل را رفع کرد.

تراز نبودن لباسشویی

راه‌حل:

  • جهت تراز کردن ماشین لباسشویی، به یک تراز نیاز خواهید داشت. به این منظور در ابتدا تراز را روی لباسشویی قرار داده و پایه‌های زیر ماشین لباسشویی آبسال را تنظیم نمایید.
  • اگر لباسشویی در حالت تراز باشد، حباب‌های تراز در قسمت وسط خواهند بود. البته اگر دسترسی به تراز ندارید، به کمک کف پوش‌های استاندارد نیز می‌توانید از تراز شدن ماشین لباسشویی مطمئن شوید.
  • چنانچه موارد عنوان شده را رعایت کردید، اما همچنان شاهد لرزش لباسشویی آبسال بودید، از متخصصین آی پی امداد مشورت بگیرید.

2. بی‌توجهی به ظرفیت لباسشویی

متاسفانه اکثر افراد در زمان استفاده از ماشین لباسشویی، به ظرفیت و تحمل آن توجهی نشان نمی‌دهند. وقتی قصد استفاده از لباسشویی آبسال را دارید، حتماً به حداقل و حداکثر ظرفیت دستگاه توجه کرده و این نکته را در نظر داشته باشید که وزن لباس‌ها در زمان خیس شدن چقدر خواهد شد. ظرفیت ماشین‌های لباسشویی آبسال با توجه به مدل آنها متفاوت است. به عنوان مثال اگر ظرفیت دستگاه شما 4 تا 8 کیلوگرم است، یعنی وزن لباس‌ها به همراه آب درون دیگ باید بین 4 تا 8 کیلو باشد. پر کردن مخزن ماشین لباسشویی بیش از حد ممکن، علاوه بر اینکه منجر به لرزش شدید لباسشویی می‌شود، موجب کاهش طول عمر و دوام دستگاه لباسشویی نیز خواهد شد.

بی‌توجهی به ظرفیت لباسشویی

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن برای حل این مشکل، استفاده از حداکثر وزن ماشین لباسشویی است. از طرفی کمتر از ظرفیت دستگاه نیز نباید در آن لباس قرار داد. برای مثال جهت شستن چند تکه لباس جزئی به هیچ عنوان از لباسشویی آبسال استفاده نکنید. برای بررسی دقیق میزان لباس‌ها توصیه می‌کنیم دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی آبسال را مطالعه کنید.

3. تنظیم نبودن پایه‌های ماشین لباسشویی

برخی از افراد تمایل دارند که ماشین لباسشویی آبسال را به روی پایه‌ای مخصوص قرار دهند. اگر شما نیز جزء این قبیل از افراد هستید، باید به استاندارد بودن پایه‌ها و شیوه استاندارد تنظیمات آن توجه داشته باشید. از دیگر علت لرزش لباسشویی آبسال می‌توان به تنظیم نبودن پایه‌های زیرین اشاره کرد. این پایه‌ها ارتفاع ماشین لباسشویی را تنظیم کرده و بین لباسشویی و سطح زمین فاصله می‌اندازد. نکته‌ای که وجود دارد، مسئله تراز بودن این پایه‌ها است. اگر این نکته را در نظر نگیرید، شاهد لرزش و سر و صدا از لباسشویی آبسال خواهید بود.

تنظیم نبودن پایه‌های ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن برای حل این مشکل کمک گرفتن از دستگاه تراز است. فرقی نمی‌کند لباسشویی را به روی پایه نصب می‌کنید یا زمین در هر صورت باید در شرایط تراز نصب شده و به میزان فاصله آن از دیوار توجه کنید.

4. عدم تعادل در بار لباسشویی

متعادل نبودن بار محتوای داخل دیگ لباسشویی از رایج‌ترین علت لرزش آن است. شما برای رفع این مشکل باید تای لباس‌ها را باز کرده و به صورت مچاله و دارای گره آنها را درون دیگ قرار ندهید. وقتی لباس در حجم بالا یا پارچه‌های بزرگ مثل ملحفه خیس می‌شوند، حجم و سنگینی آنها نیز بیشتر شده و اگر بیش از حد ممکن باشند، به موتور فشار می‌آید. این فشار مضاعف منجر به لرزش و تکان شدید لباسشویی آبسال می‌شود.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راهکار برای رفع این مشکل باز کردن لباس‌ها و تکاندن و سپس قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی است. به این طریق بار داخل لباسشویی در حال تعادل است.

5. فرسوده شدن کمک فنر ضد لرزش

کلیۀ لباسشویی‌های اتوماتیک به منظور جلوگیری از لرزش، دارای تعدادی کمک فنر هستند. البته پس از استفاده طولانی مدت از ماشین لباسشویی، فرسودگی و خراب شدن کمک فنرها امری طبیعی است. اگر 5 تا 7 سال از خرید لباسشویی آبسال شما می‌گذرد، این مشکل کاملاً طبیعی است. کمک فنر ماشین لباسشویی آبسال در پشت و داخل دستگاه تعبیه شده و اگر فرسوده شود باعث لرزش و تکان‌های شدید ماشین لباسشویی در زمان روشن بودن می‌شود.

راه‌حل:

  • در وهله اول باید بگوییم که تشخیص فرسودگی کمک فنرها تنها به واسطه مهارت افراد متخصص در این زمینه امکان‌پذیر است. در نتیجه اگر ماشین لباسشویی آبسال شما تکان و لرزش شدیدی دارد، قبل از اینکه به سایز قطعات آن آسیب جدی وارد شود، از تعمیرکاران متخصص برای تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی و تعویض آن کمک بگیرید.

6. فرسودگی فنرهای نگهدارنده درام لباسشویی

لازم به ذکر است که فنرهای موجود در مخزن ماشین لباسشویی آبسال برای ثابت نگه داشتن مخزن یا درام کاربرد دارند. خرابی و فرسودگی این قطعات لرزش شدید و حرکت ماشین لباسشویی آبسال را به دنبال دارد. فنرهای مخزن ماشین لباسشویی نیز بعد از گذشت مدت زمان طولانی صدمه دیده و نیازمند تعویض یا تعمیر هستند. به این طریق لرزش آنها به حداقل ممکن می‌رسد.

فرسودگی فنرهای نگهدارنده درام لباسشویی

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم سالانه یک بار از خدمات سرویس دوره‌ای استفاده کنید تا مشکلات احتمالی در فنرهای دیگ لباسشویی را تشخیص داده و در صورت لزوم برای تعمیر یا تعویض این قطعات کاربردی و مهم اقدام کنید. در این راستا می‌توانید از نمایندگی رسمی یا متخصصین آی پی امداد مشورت و راهنمایی دریافت کنید.

7. اختلال در تخلیه آب دیگ لباسشویی

از دیگر دلایل لرزش بیش از حد لباسشویی آبسال می‌توان به مشکل در تخلیه اشاره کرد. وقتی درون دیگ لباسشویی آب انباشته شده و قادر به تخلیه نیست، شاهد تکان و لرزش ماشین لباسشویی خواهید بود. در صورتی که آب درون مخزن لباسشویی آبسال به شکل صحیح تخلیه نشود، احتمال لرزش شدید دستگاه وجود دارد. آب جمع شده درون دیگ لباسشویی دارای وزن خاصی بوده و از راه شیلنگ تخلیه نشده و در نتیجه به لباسشویی فشار آورده و منجر به لرزش آن می‌شود. در شرایط مشابه ممکن است پمپ تخلیه یا شیلنگ تخلیه خراب شده باشد.

راه‌حل:

  • اگر دیگ ماشین لباسشویی شما تخلیه نشده و آب درون آن انباشته می‌شود، برای جلوگیری از آسیب جدی توصیه می‌کنیم در اسرع وقت با افراد متخصص در این زمینه تماس گرفته و فوراً برای رفع مشکل تخلیه نکردن لباسشویی آبسال اقدام کنید.

8. وجود نقص فنی در برد الکتریکی لباسشویی

در ماشین‌های لباسشویی قدیمی شاهد استفاده از تایمر هستیم، در صورتی که ماشین‌های لباسشویی امروزی دارای برد الکتریکی هستند. کلیه فرمان‌های دستگاه توسط این قطعه ارسال شده و بدون شک خرابی آن بر سایر قطعات اثر منفی می‌گذارد. با خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی آبسال، دستگاه از حالت تعادل خارج شده و دچار تکان‌های شدید می‌شود.

وجود نقص فنی در برد الکتریکی لباسشویی

راه‌حل:

  • تعمیر برد لباسشویی آبسال و رفع نواقص فنی آن یک کار کاملاً تخصصی است. اگر از مهارت‌های فنی و تعمیرات برد سر در نمی‌آورید، به هیچ عنوان دست به آچار نشده و حتماً با متخصصین آی پی امداد تماس گرفته و قبل از برطرف کردن نقص فنی برد لباسشویی از آن استفاده نکنید.

برای تعمیر مشکل لرزش ماشین لباسشویی آبسال با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد برایتان دربارۀ علت لرزش لباسشویی آبسال گفتیم. اگر ماشین لباسشویی آبسال شما نیز به شدت لرزش دارد، حتماً با توجه به موارد گفته شده قادر به تشخیص مشکل خواهید بود. همان‌طور که عنوان شد، برخی از مشکلات با راهکارهای ساده قابل حل نبوده و باید از تکنسین‌های متخصص در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید. شما می‌توانید از طریق سایت رسمی آی پی امداد یا تماس با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 درخواست تعمیرکار خود را ثبت کرده و از بابت عیب‌یابی و رفع نواقص ماشین لباسشویی آبسال نگرانی نداشته باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد