logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای لباسشویی سامسونگ

علت صدای لباسشویی سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای لباسشویی سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

فرقی نمی‌کند شما از ماشین لباسشویی سامسونگ یا هر دستگاه دیگری استفاده کنید، به هر روی ممکن است به هنگام کار، گاهی صداهایی خاص که قبلا از لباسشویی نمی‌شنیدید را به یکباره بشنوید. ما در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت صدای لباسشویی سامسونگ به هنگام کار کردن پرداخته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. چنانچه شما با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. این سایت منبع کاملی از این دست اطلاعات به شمار می‌آید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

9 علت صدای زیاد لباسشویی سامسونگ به هنگام کار + راه‌حل

چنانچه از ماشین لباسشویی سامسونگ برای شستن البسه استفاده می‌کنید، لازم است بدانید که به طور طبیعی این دستگاه به هنگام آبگیری اولیه و همچنین مرحله نهایی شست و شو که خشک کردن لباس است، ممکن است صدایی تولید نماید. اما چنانچه این صداها از حالت طبیعی خارج شود، می‌تواند به معنای پدید آمدن مشکلی در عملکرد لباسشویی سامسونگ باشد. از جمله مواردی که می‌توانند سبب به وجود آمدن صدا هنگام کار لباسشویی سامسونگ شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وجود اشیا فلزی و … در لباسشویی
  2. پر بودن بیش از حد دیگ لباسشویی هنگام چرخش
  3. تراز نبودن ماشین لباسشویی
  4. ساییدگی و خراب شدن بلبرینگ لباسشویی
  5. خراب شدن تسمه لباسشویی
  6. ایراد در موتور دایرکت درایو
  7. خرابی کمک فنر لباسشویی
  8. خراب شدن موتور لباسشویی
  9. انسداد دریچه آب ورودی

9 علت صدای زیاد لباسشویی سامسونگ به هنگام کار + راه‌حل

در ادامه به بررسی هریک از این موارد و ارائه راه حل مناسب خواهیم پرداخت.

1. وجود اشیا فلزی و … در لباسشویی

یکی از دلایلی که می‌تواند سبب صدا کردن مانند تق و تق در لباسشویی سامسونگ شود، وجود چیزهای کوچکی از قبیل سکه، کلید، سری زیپ لباس و … است که به هنگام شست و شو به دیواره‌های دیگ و یا درب شیشه‌ای لباسشویی سامسونگ برخورد کرده و تولید صدا می‌کند.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن چنین مشکلی پیشنهاد می‌کنیم قبل از ریختن لباس‌ها در ماشین لباسشویی جیب‌های لباس را بررسی کنید که چیزی داخل آن‌ها باقی نمانده باشد.
  • همچنین لازم است پس از شستشو داخل دیگ و یا لای درز لاستیک درب را بگردید و چنانچه فلز یا کلید و دکمه‌ای باقی مانده است آن را خارج کنید.

وجود اشیا فلزی و … در لباسشویی

2. پر بودن بیش از حد دیگ لباسشویی هنگام چرخش

از دیگر موارد ساده و پیش پا افتاده‌ای که می‌تواند علت صدا دادن ماشین لباسشویی باشد، می‌توان به پر بودن دیگ لباسشویی به هنگام شست و شو اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، لباسشویی‌ها که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند، هریک قابلیت تحمل وزن مشخصی دارند، بنابراین نباید بیش از حجم ممکن آن را پر کرد. در چنین شرایطی لباس‌ها به دیواره و یا درب شیشه‌ای دستگاه کشیده شده و صداهایی را ایجاد می‌کنند که ممکن است خوشایند شما نباشد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن چنین مشکلی سعی کنید مقدار لباس در لباسشویی را با وزن متعارفی داخل دیگ بریزید؛ زیرا ریختن دو یا سه تکه لباس داخل ماشین لباسشویی نیز می‌تواند باز هم سبب سر و صدای زیاد شود.

پر بودن بیش از حد دیگ لباسشویی هنگام چرخش

3. تراز نبودن ماشین لباسشویی

شاید یکی از پیش پا افتاده‌ترین دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی دچار لرزش و یا سرو صدا شود، تراز نبودن آن است. یعنی لباسشویی در جایی قرار گرفته که دارای شیب است. این مورد را خودتان به راحتی می‌توانید برطرف نمایید.

راه‌حل:

  • چنانچه لباسشویی سامسونگ شما دارای پایه است، برای تنظیم پایه لباسشویی باید پایه‌ها را بچرخانید تا سطح هر دو طرف لباسشویی در یک حالت تراز قرار گیرد. اگر هم دستگاه فاقد پایه است، می‌توانید برای تراز کردن آن، از چند تکه تخته سه لایی استفاده کنید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

4. ساییدگی و خراب شدن بلبرینگ لباسشویی

همان‌طور که می‌دانید در بیشتر دستگاه‌هایی که به صورت مکانیکی کار می‌کنند، بلبرینگ‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند، وظیفه بلبرینگ‌ لباسشویی آن است که به حرکت آزادانه سبد شست و شو در دیگ کمک می‌کند. اینکه چرا بلبرینگ‌ها دچار ساییدگی و خوردگی می‌شوند و تولید صدا می‌کنند، دلایل مختلفی اعم از پر کردن لباسشویی در هر بار شست و شو و استفاده از مواد شوینده نامرغوب دارد. وقتی چنین اتفاقی برای بلبرینگ‌ها رخ دهد، شما صدایی شبیه به ناله از دستگاه خواهید شنید. لازم به ذکر است شما این صدا را بیشتر در زمان آبکشی می‌شنوید.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی لازم است از تکنسین‌ها و تعمیرکاران خبره در این زمینه کمک بگیرید تا اقدام به تعویض بلبرینگ‌های لباسشویی کنند.

ساییدگی و خراب شدن بلبرینگ لباسشویی

5. خراب شدن تسمه لباسشویی

همان‌طور که می‌دانید، هریک از قطعاتی که در ماشین لباسشویی سامسونگ قرار دارند، وظیفه خاصی را بر عهده داشته و به عملکرد صحیح دستگاه کمک می‌کنند. یکی از تسمه‌ها در قسمت پمپ تخلیه قرار دارد ولی چنانچه مدت زمان طولانی است که از کار کردن دستگاه می‌گذرد، ممکن است تسمه لباسشویی پاره و یا فرسوده شده و به هنگام شست و شو، دستگاه صدایی شبیه به جیغ از خود بروز دهد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این صدا لازم است تسمه پمپ تخلیه تعویض شود. برای این موضوع پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک تعمیرکار بخواهید این عملیات را انجام دهد.

6. ایراد در موتور دایرکت درایو

چنانچه ماشین لباسشویی سامسونگ شما قدیمی است، باید بدانید که نمونه‌های قدیمی دارای موتور دایرکت درایو هستند، یعنی برای آن‌ها تسمه‌ای در نظر گرفته نشده است. در این مدل از لباسشویی‌ها قطعه‌ای به نام کوپلینگ وجود دارد که قدرت موتور را به جعبه دنده انتقال می‌دهد. لازم است بدانید در قطعه کوپلینگ چند قطعه پلاستیکی وجود دارد که خراب شدن آن‌ها می‌تواند سبب بروز صدای ماشین لباسشویی سامسونگ شود.

راه‌حل:

  • اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی است، پیشنهاد می‌کنیم در بازه‌های زمانی منظم از تعمیرکاران ماشین لباسشویی سامسونگ بخواهید آن را سرویس کنند. اما برای رفع مشکل قطعه کوپلینگ نیز نیاز به کمک تعمیرکاران حرفه‌ای در این حوزه دارید.

ایراد در موتور دایرکت درایو

7. خرابی کمک فنر لباسشویی

این علت می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل سروصدا کردن ماشین لباسشویی سامسونگ است. بد نیست بدانید در تمامی انواع ماشین لباسشویی از برندهای مختلف، از کمک فنر برای جذب ارتعاشات دیگ استفاده شده است. کمک فنر کمک می‌کند تا صدای ماشین لباسشویی به هنگام چرخش دیگ و همچنین در زمان خشک کردن، به حداقل برسد، اما چنانچه این قطعه حالت فنری خود را از دست دهد و به اصطلاح کش بیاید، دیگر کارایی اولیه را نخواهد داشت.

راه‌حل:

خرابی کمک فنر لباسشویی

8. خراب شدن موتور لباسشویی

می‌دانید که مهم‌ترین بخش لباسشویی سامسونگ و هر لباسشویی دیگری موتور آن است؛ زیرا بدون وجود آن دستگاه به هیچ وجه کار نخواهد کرد. حال اگر موتور دچار مشکل شود، می‌تواند سبب به وجود آمدن لرزش و یا سروصدای بسیار زیاد برای ماشین لباسشویی شود. همچنین خراب شدن موتور و سرسری گرفتن آن از جانب کاربر می‌تواند سبب شود تا مشکلات عدیده بیشتری برای سایر قسمت‌های لباسشویی به وجود آید. دو نکته به ما می‌فهماند که موتور لباسشویی خراب شده است، یکی آن که دستگاه صدای غیرطبیعی ایجاد کرده و به لرزش می‌افتد، دیگری هم آن است که بوی سوختگی از لباسشویی به مشام می‌رسد.

راه‌حل:

  • چنانچه با شرایط و حالاتی که گفتیم روبرو شدید، لازم است حتما با کارشناسان نمایندگی تعمیرات سامسونگ ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها بخواهید برای تعمیر دستگاه در محل شما حاضر شوند.

9. انسداد دریچه آب ورودی

یکی از دلایل تولید سروصدا در ماشین لباسشویی بروز مشکل در قسمت دریچه ورودی به هنگام آبگیری است. چنانچه این دریچه به دلیل گیر کردن یک جسم خارجی و یا رسوب آب و … دچار گرفتگی شده باشد، دستگاه صدایی خاص از خود تولید خواهد کرد.

انسداد دریچه آب ورودی

راه‌حل:

  • هنگامی که از تعمیرکار کمک بگیرید، وی با باز کردن شیر و پاکسازی آن از رسوب‌ها و یا تعویض این قطعه، مشکل را برطرف می‌کند.

جهت رفع مشکل صدای لباسشویی سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله سعی کردیم درباره دلایلی که می‌تواند سبب بروز صدا از ماشین لباسشویی سامسونگ به هنگام کار شود، صحبت کرده و راه حل آن را با شما در میان بگذاریم. برای برطرف کردن این سروصداها راه حل‌های فراوانی وجود دارد که شناخت و تشخیص برخی از آن‌ها توسط کاربر امکان‌پذیر نیست. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم از تعمیرکار حرفه‌ای بخواهید به محل شما آمده و تمامی قسمت‌های ماشین لباسشویی را بررسی کرده و عیب را پیدا کند. در ادامه لازم است این نکته را یادآوری کنیم که که هریک از وسایل خانگی که روزانه استفاده زیادی از آن می‌شود، هر چند مدت یکبار نیاز به سرویس منظم دارد تا همیشه کارکرد صحیح و اصولی خود را داشته باشد.

چنانچه هرازگاهی این اتفاق رخ ندهد، ممکن است مشکلات بزرگ‌تری برای دستگاه رخ دهد که برای تعمیر آن متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری شوید. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین برطرف کردن مشکل پیش آمده را دارند. برای استفاده از خدمات آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و یا پرسش و درخواست تعمیر ماشین لباسشویی خود را برای تیم آی پی امداد، بفرستید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد