logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

وقتی ماشین لباسشویی را روشن می‌کنیم، انتظار داریم آبگیری کرده و برای شست و شو، دیگ به گردش درآید. اما گاهی این مشکل به وجود می‌آید که شما با مشکل عدم چرخش دیگ مواجه می‌شوید. در این مقاله از آی پی امداد، قصد داریم به این موضوع پرداخته و علت نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ را با شما در میان گذاشته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. چنانچه با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید تا راه‌حل‌های لازم به شما ارائه شود.

9 علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ + راه‌حل

در همین ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ چندان حاد نیست که بخواهید نگرانی به خود راه دهید. ما در ادامه‌ی این بخش به علت‌هایی که می‌تواند سبب این امر شود اشاره خواهیم کرد:

  1. ریختن بیش از حد لباس در لباسشویی
  2. مسدود شدن پمپ تخلیه
  3. به هم ریختن تنظیمات سوئیچ
  4. خراب شدن تسمه‌ها
  5. معیوب شدن کوپلینگ موتور
  6. خرابی بلبرینگ
  7. خرابی کلاچ ماشین لباسشویی
  8. وجود اختلال در استاتور و روتور
  9. خراب شدن موتور لباسشویی

9 علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ + راه‌حل

در ادامه به بررسی هر یک از این مشکلات به همراه راه حل آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. ریختن بیش از حد لباس در لباسشویی

هریک از ماشین لباسشویی‌هایی که در بازار موجوداند، قابلیت تحمل وزن خاصی از لباس را برای شست و شو دارند، به عنوان مثال لباسشویی‌ها قابلیت تحمل وزن 6، 7 تا 8 و 9 و 11 کیلویی و … را دارند. اما این به آن معناست که شما در یک لباسشویی 11 کیلویی تنها می‌توانید لباس‌هایی به وزن 6.5 کیلوگرم را بریزید؛ زیرا باید مقدار خیس شدن آن‌ها که به سنگینی لباس‌ها اضافه می‌کنند را نیز در نظر بگیرید.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل اولا حواستان به مقدار لباس در لباسشویی باشد و آن را پر از لباس نکنید.
  • در صورتی که پس از ریختن لباس‌ها درون مخزن دیدید ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود، بخشی از لباس‌ها را خارج کرده و سپس نسبت به روشن کردن آن اقدام کنید.

ریختن بیش از حد لباس در لباسشویی

2. مسدود شدن پمپ تخلیه

یکی از علت‌هایی که باعث می‌شود پس از روشن کردن لباسشویی، دیگ آن به گردش در نیاید، وجود گرفتگی در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است؛ زیرا در این شرایط دستگاه امکان تخلیه آب را نداشته و دیگ هم از چرخش متوقف می‌شود.

راه‌حل:

  • رفع چنین مشکلی کار سختی نیست؛ زیرا خودتان هم می‌توانید دست به کار شوید و پمپ تخلیه را باز کرده و آن را بررسی کنید.
  • در چنین مواقعی خواهید دید که سر مسیر ورودی یا خروجی رسوبات آب و مواد شوینده به همراه پرز و مو و … سبب گرفتگی شده است.
  • علاوه بر این گاهی وجود دکمه و یا سکه و …. که در لباسشویی افتاده است، سبب این گرفتگی می‌شود.
  • در چنین شرایطی می‌توانید گرفتگی‌ها را باز کرده و دریچه‌ی ورودی یا خروجی را تمیز کرده و دوباره ببندید.
  • پس از این خواهید دید که آبگیری انجام شده و دیگ لباسشویی سامسونگ به گردش در خواهد آمد.

مسدود شدن پمپ تخلیه

3. به هم ریختن تنظیمات سوئیچ

لازم است بدانید که زیر درب تمامی ماشین لباسشویی‌ها یک قفل و سوئیچ قرار دارد که کمک می‌کند تا درب دستگاه به خوبی بسته شده و دستور شروع به کار به لباسشویی ارسال شود. چنانچه سوئیچ زیر درب ماشین لباسشویی سامسونگ دچار مشکل شود، درب به خوبی بسته نشده و یا اگر هم بسته شود، دستور شروع به کار به دیگ لباسشویی صادر نمی‌شود، بنابراین دیگ به گردش در نخواهد آمد.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی تعمیرکار می‌تواند با استفاده از یک مولتی متر مشکل را بررسی کرده و چنانچه خراب شدن سوئیچ سبب این مشکل باشد، آن را تعمیر و یا تعویض نماید.

4. خراب شدن تسمه‌ها

همان طور که می‌دانید، در تمامی دستگاه‌های مکانیکی تسمه‌ای وجود دارد که به عملکرد موتور و … کمک می‌کند. در خصوص ماشین لباسشویی سامسونگ نیز همین مورد وجود دارد و تسمه‌ لباسشویی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. چنانچه این تسمه‌ها دچار ساییدگی و پارگی شده باشند، مشخص است که عملکرد درستی نخواهند داشت. یکی از مشکلاتی که خراب شدن تسمه‌ها می‌تواند به وجود آورد، به گردش درنیامدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ است.

خراب شدن تسمه‌ها

راه‌حل:

  • وقتی تعمیرکار برای برطرف کردن مشکل به محل شما می‌آید، با بررسی تسمه‌ها و قرقره‌ی آن‌ها ممکن است به این موضوع اشاره نماید که علت نچرخیدن دیگ لباسشویی، خرابی تسمه‌هاست.
  • در این شرایط بهتر است تکنسین قرقره‌ها و یا همان چرخ تسمه و همچنین تسمه‌ها را تعویض نماید.

5. معیوب شدن کوپلینگ موتور

در تمامی ماشین لباسشویی‌های موجود، قطعه‌ای به نام کوپلینگ قرار دارد که موتور را به بخش اتصال نیرو متصل می‌کند. خراب شدن این قطعه می‌تواند مانع از به گردش در آمدن دیگ لباسشویی سامسونگ شود. زیرا کوپلینگ به صورتی طراحی شده که چنانچه بار اضافه وارد لباسشویی شود، مانع شروع به کار دستگاه و چرخش دیگ می‌شود.

معیوب شدن کوپلینگ موتور

راه‌حل:

  • همان طور که می‌دانید، هر قطعه‌ای از دستگاه که به آن رسیدگی نشود و به مرور و بی‌وقفه کار کند، می‌تواند دچار خرابی و مشکل شود.
  • پیشنهاد ما به شما این است که چنانچه تعمیرکار برای سرویس ماشین لباسشویی سامسونگ به منزل شما می آید از وی بخواهید تا کوپلینگ موتور را نیز مورد بررسی قرار دهد؛ زیرا کوپلینگ در جایی قرار دارد که شما به عنوان کاربر نمی‌توانید آن را دیده و متوجه خراب شدن و یا فرسودگی آن شوید.

6. خرابی بلبرینگ لباسشویی

بلبرینگ‌ها یکی از مهمترین قطعات در دستگاه‌های مکانیکی به شمار می‌آیند، به همین منظور چنانچه آن‌ها دچار خوردگی و یا فرسودگی شوند می‌توانند سبب از کار افتادن دستگاه شوند. در خصوص ماشین لباسشویی سامسونگ نیز می‌توانند مانع از به حرکت در آمدن دیگ لباسشویی شوند.

راه‌حل:

  • برای تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی تنها باید از تعمیرکاران کاربلد کمک بگیرید؛ زیرا این کار از عهده کاربر بر نمی‌آید. همچنین لازم است بدانید رفع مشکل بلبرینگ‌ها نیاز به پرداخت هزینه زیادی دارد.

خرابی بلبرینگ لباسشویی

7. خرابی کلاچ ماشین لباسشویی

در تمامی ماشین لباسشویی‌های جدید قطعه‌ای به نام کلاچ وجود دارد که موتور را به دیگ متصل کرده و کمک می‌کند چرخش دیگ لباسشویی با سرعت مناسبی انجام پذیرد. به مرور که شما از لباسشویی استفاده می‌کنید، ممکن است این قطعه فرسوده شده و دیگ به خوبی به گردش درنیاید و یا سرعت لازم را نداشته باشد.

راه‌حل:

  • چنانچه مشکل نچرخیدن دیگ به علت خرابی کلاچ باشد، می‌توانید از یک تکنسین تعمیر برای از بین بردن این مشکل کمک بگیرید.

خرابی کلاچ ماشین لباسشویی

8. وجود اختلال در استاتور و روتور لباسشویی

از دیگر دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ، می‌توان به ایجاد مشکل یا اختلال در بخش استاتور و یا روتور اشاره کرد. لازم است بدانید که وقتی دیگ لباسشویی برای انجام شست و شو به گردش در می‌آید، در آن یک میدان مغناطیسی ایجاد شده و یک حالت گریز از مرکز به وجود می‌آید. دو قطعه استاتور و روتور در به وجود آمدن این شرایط دخیل‌اند. هنگامی که این قطعه آسیب می‌بیند، شما متوجه مشکل نچرخیدن دیگ خواهید شد.

راه‌حل:

  • برای تعمیر این بخش باید از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید؛ زیرا لازم است سیم پیچی‌های استاتور و همچنین آهنربای روتور مورد بررسی و تعمیر قرار گیرند.

وجود اختلال در استاتور و روتور لباسشویی

9. خراب شدن موتور لباسشویی

در ادامه به آخرین و مهم‌ترین دلیلی که سبب می شود دیگ لباسشویی سامسونگ به گردش درنیاید که آن هم خراب شدن موتور است، خواهیم پرداخت. تمامی ماشین لباسشویی‌های جدید به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که دیگ لباسشویی می‌تواند هم به جهت عقربه‌های ساعت و هم بر خلاف آن گردش داشته باشد. چنانچه موتور لباسشویی دچار خرابی شود، دیگ به سمت راست و چپ نچرخیده و متوقف خواهد شد.

راه‌حل:

  • این مورد ممکن است خیلی کم رخ دهد اما در این صورت لازم است حتما از تعمیرکاران و تکنسین‌های حرفه‌ای برای تعمیر موتور کمک بگیرید.

جهت تعمیر مشکل عدم چرخش دیگ لباسشویی سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب سعی کردیم به بررسی علت نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ بپردازیم و راه حل آن را با شما در میان بگذاریم. چنانچه این مشکل سریعا برطرف نشود، مشکلات بزرگتری برای دستگاه رخ می دهد که ممکن است برای تعمیرات ماشین لباسشویی متحمل پرداخت هزینه‌های بیشتری شوید. کارشناسان و تکنسین‌های آی پی امداد توانایی و تجربه کافی برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و همچنین برطرف کردن مشکل پیش آمده را دارند. برای استفاده از خدماتی آی پی امداد تنها لازم است با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 و پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را برای تیم آی پی امداد، بفرستید. تکنسین های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد