logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن ماکروفر سامسونگ

علت روشن نشدن ماکروفر سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن ماکروفر سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر علت روشن نشدن ماکروفر سامسونگ را نمی‌دانید و دستگاه شما وقت و بی‌وقت روشن نمی‌شود یا حین کار خاموش می‌شود، مطالعه این مطلب از آی پی امداد را از دست ندهید. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد یا دیدگاه این مطلب مطرح کنید تا متخصصین این مرکز در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. در برخی مواقع خاص تشخیص عیب و مشکل ماکروفر سامسونگ دشوار است. در شرایط مشابه کافی است با آی پی امداد تماس گرفته و در راستای عیب‌یابی و تشخیص دقیق علت روشن نشدن ماکروفر سامسونگ از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

7 علت روشن نشدن ماکروفر سامسونگ

وقتی ماکروفر شما روشن نمی‌شود، این مشکل از دلایل متعددی نشات گرفته و بهتر است هر کدام از دلایل روشن نشدن ماکروفر سامسونگ را بشناسید تا در صورت لزوم اقدامات لازم برای رفع آنها را انجام دهید. موارد زیر 7 علت متداول روشن نشدن مایکروفر سامسونگ هستند:

  1. وجود مشکل در پریز و اتصالات دستگاه ماکروفر
  2. سوختن فیوز مایکروفر
  3. خرابی ترموستات
  4. خراب شدن برد ولتاژ بالای مایکروفر
  5. خرابی خازن‌های ماکروفر
  6. خراب شدن برد اینورتر
  7. خراب شدن میکروسوئیچ درب

7 علت روشن نشدن ماکروفر سامسونگ

چرا مایکروفر سامسونگ روشن نمی شود؟

در ادامه هریک از دلایل نامبرده را بررسی کرده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. البته ناگفته نماند که در اکثر مواقع تعمیر و رفع نواقص ماکروفر سامسونگ نیازمند تخصص و مهارت بوده و شخصاً قادر به تعمیر مایکروفر نخواهید بود. در نتیجه کمک گرفتن از تکنسین‌های متخصص در شرایط مشابه ضروری است.

1. وجود مشکل در پریز و اتصالات دستگاه ماکروفر

یکی از رایج‌ترین علل روشن نشدن ماکروفر سامسونگ، وجود اختلالات در سیم کشی آن است. از طرفی احتمال اینکه ماکروفر سالم بوده و پریز برق مشکل داشته باشد نیز وجود دارد. در برخی مواقع خاص که مشکل از نوسانات برقی و پریز برق نیست، کابل دستگاه دچار پارگی شده و از روشن شدن آن جلوگیری می‌کند.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل می‌توانید از افراد متخصص کمک بگیرید. البته توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای تعمیر دستگاه، اتصالات را با فازمتر چک کنید.

2. سوختن فیوز مایکروفر

از دیگر دلایل روشن نشدن ماکروفر سامسونگ می‌توان به مسئله سوختن فیوز حرارتی آن اشاره کرد. در واقع این قطعه میزان جریان برق را مدیریت و کنترل می‌کند. علل سوختن فیوز ماکروفر به موارد زیر مربوط است:

  • اتصال کوتاه شدن ترانس
  • خراب شدن دیود
  • خرابی خازن
  • خراب شدن میکروسوئیچ

راه‌حل:

  • کلیه قطعات تعبیه شده در دستگاه مایکروفر ارتباط تنگاتنگی با هم داشته و خرابی یک قطعه بر سایر قطعات نیز اثرگذار است. در نتیجه به محض اینکه متوجه مشکل روشن نشدن ماکروفر سامسونگ شدید، برای بررسی یا تعویض فیوز دستگاه با متخصصین آی پی امداد تماس بگیرید.

3. خرابی ترموستات

از دیگر علت روشن نشدن ماکروفر سامسونگ می‌توان به خراب شدن ترموستات اشاره کرد. وظیفه ترموستات قطع کردن جریان برق در مواقع حساس و ضروری است. یکی از علائم خرابی این قطعه در ماکروفر سامسونگ، داغ شدن بدنه دستگاه است. چنانچه به بدنه دستگاه دست زدید و متوجه حرارت و دمای بالای آن شدید، این احتمال را بدهید که ترموستات دچار نقص فنی شده است.

راه‌حل:

  • اگر مهارت کافی در زمینه تعمیرات لوازم الکترونیکی ندارید، به هیچ عنوان دست به آچار نشده و برای تعمیر با تعویض ترموستات از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

4. خراب شدن برد ولتاژ بالای مایکروفر

برد نیز از دیگر قطعات مهم و تاثیرگذار در ماکروفر سامسونگ محسوب شده و خرابی آن نیز تاثیر بسزایی در عملکرد سایر قطعات دستگاه دارد. احتمال این مسئله که خرابی سایر قطعات به برد ولتاژ بالای مایکروفر فشار بیش از حد وارد کند نیز بالا است. جالب است بدانید که دلایل مختلفی منجر اختلال در عملکرد ولتاژ بالای مایکروفر می‌شود. در این راستا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوختن خازن و فیوز برد
  • وجود نوسانات شدید برق
  • فرسودگی و از کار افتادگی برد

راه‌حل:

  • فرقی نمی‌کند که علت خراب شدن برد ولتاژ بالای مایکروفر به کدام یک از قطعات دستگاه مرتبط است. در هر صورت باید برای عیب‌یابی دقیق اقدام کنید. از آنجایی که وابستگی قطعات و عملکرد آنها نسبت به هم بالا است، تشخیص دقیق مشکل دشوار بوده و تنها توسط افراد متخصص در زمینه تعمیرات امکان‌پذیر است.

5. خرابی خازن‌های ماکروفر

خازن‌هایی که در ماکروفر سامسونگ تعبیه شده‌اند، موظف به تامین برق مورد نیاز ترانس هستند. در ادامه خواهیم گفت که علائم خرابی خازن‌های ماکروفر چیست. زمانی که نشانه‌های زیر را در عملکرد مایکروفر سامسونگ مشاهده می‌کند، احتمال اینکه خازن‌های آن سوخته یا نیم سوز شده باشند، بسیار بالا است. این علائم عبارت‌اند از:

  • روشن نشدن ماکروفر
  • خاموش شدن ناگهانی
  • گرم نکردن مواد غذایی
  • دود کردن دستگاه

راه‌حل:

  • خوشبختانه مشکل خراب شدن خازن جزء آن دسته از مواردی است که قابل حل بوده و با تعویض آن می‌توان مجدد از مایکروفر سامسونگ استفاده کرد. البته درباره خرابی خازن باید این هشدار را به شما بدهیم که به تاخیر انداختن مسئله تعمیر ممکن است منجر به سوختن ترانس نیز شود.

6. خراب شدن برد اینورتر

از دیگر قطعات حساس ماکروفر سامسونگ می‌توان به برد اینورتر اشاره کرد. خرابی این قطعه منجر به افزایش آمپر دریافتی شده و پریدن فیوز را به دنبال دارد. خرابی این قطعه با علائم مختلفی همراه است. در این راستا می‌توان به از کار افتادن دستگاه و خاموش شدن ناگهانی آن اشاره کرد.

راه‌حل:

  • تعویض برد ماکروفر در اکثر مواقع مشکل را حل کرده و از خرابی سایر قطعات دستگاه نیز جلوگیری می‌کند.

7. خراب شدن میکروسوئیچ درب

وقتی درب ماکروفر سامسونگ به خوبی باز و بسته نمی‌شود، احتمال اینکه دستگاه روشن نشود نیز افزایش می‌یابد. میکروسوئیچ قطعه‌ای است که در درب اکثر لوازم الکترونیکی اعم از ماکروفر، ماشین لباسشویی و سایر موارد دیگر موجود است. با خراب شدن این قطعه در به صورت اتوماتیک قفل شده و باز نمی‌شود حتی ممکن است بسته نشود.

راه‌حل:

  • تا زمانی که میکروسوئیچ درب مایکروفر تعویض نشود، همچنان مشکل را رفع نکرده‌اید و این مشکل به صورت جدی وجود دارد. با تعمیر درب دستگاه نیز عملکرد سابق را خواهد داشت.

جهت تعمیر مشکل روشن نشدن مایکروویو سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد برایتان دربارۀ علت‌ روشن نشدن ماکروفر سامسونگ صحبت کردیم. حال با توجه به موارد عنوان شده می‌دانید که این مشکل به چه مواردی بستگی دارد. چنانچه از راهکارهای عنوان شده استفاده کردید، اما مشکل رفع نشد، با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد