logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدا دادن یخچال سامسونگ

علت صدا دادن یخچال سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدا دادن یخچال سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات رایجی که در زمان استفاده از یخچال سامسونگ با آن مواجه می‌شوید، تولید سر و صدا است. ما در این مطلب از آی پی امداد برایتان دربارۀ علت صدا دادن یخچال سامسونگ خواهیم گفت. اگر به تازگی سر و صداهای عجیبی از یخچال فریزر سامسونگ خود می‌شنوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. اگر سوالاتی دربارۀ این مشکل برایتان پیش آمده، در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد یا دیدگاه این مقاله، سوالات خود را عنوان کنید تا کارشناسان این مرکز شما را راهنمایی کنند. همچنین در حال حاضر ساکنین استان‌های تهران و گیلان می‌توانند از خدمات تعمیرات حضوری این مرکز نیز بهره‌مند شوند. اگر از سایر استان‌ها هستید، با تماس تلفنی نیز امکان بررسی و عیب‌یابی دلایل صدای یخچال سامسونگ وجود دارد.

بررسی انواع صداهای یخچال سامسونگ

در این جدول تمامی الگوهای صدای یخچال سامسونگ را در قالب جدول شرح داده و علت آن را نیز بررسی می‌کنیم.

نوع صدا علت صدای یخچال سامسونگ
قل قل
  • این صدا در واقع بیانگر جوشیدن روغن در موتور کمپرسور است.
ویبره
  • عدم توجه به تراز بودن و فاصله استاندارد از دیوار منجر به تولید این صدا می‌شود.
کمپرسور و سوت
  • یخچال‌های قدیمی این صدا را تولید می‌کنند و دلیل آن نیز مصرف بهینه برق است.
  • اگر صدای سوت کشیدن زیاد بود، مشکلی در کمپرسور وجود دارد.
چکه آب
  • این صدا به دلیل نشتی آب بوده و وقتی آب به داخل سینی تخلیه می‌ریزد، صدای چکه به گوش می‌رسد.
  • شنیدن این صدا کاملاً طبیعی است.
کلیک
  • اختلالی در عملکرد دیفراست وجود دارد.
خرخر یخچال
  • نحوه حرکت گاز مبرد در لوله‌ها دچار مشکل شده است.
تق تق
  • لوله‌های داخلی یخچال منقبض و منبسط شده و این صدا نیز طبیعی است.

6 علت صدا دادن یخچال سامسونگ

دلایل متعددی منجر به بروز مشکل در عملکرد یخچال سامسونگ شده و این مسئله نیز موجب تولید سر و صدا در عملکرد دستگاه می‌شود. مواردی که نام می‌بریم، علت صدای بلند یخچال سامسونگ محسوب می‌شوند:

  1. مشکل تراز نبودن یخچال فریزر
  2. خرابی پره‌ها و فن‌های یخچال
  3. وجود اختلال در عملکرد موتور فن کندانسور
  4. خرابی لرزه‌گیر، بست و سایر قطعات یخچال
  5. خراب شدن سیستم دیفراست
  6. انقباض و انبساط لوله‌ها
  7. جوشیدن روغن کمپرسور یخچال

6 علت صدا دادن یخچال سامسونگ

چرا یخچال فریزر سامسونگ صدا می دهد؟

در ادامه هر یک از دلایل صدا دادن یخچال سامسونگ را به شرح مفصل بررسی کرده و درباره راهکارهایی برای رفع این قبیل از مشکلات ارائه می‌دهیم. در ابتدا باید بگوییم که برخی از مشکلات نامبرده کاملاً فنی بوده و شخصاً نمی‌توانید برای عیب‌یابی و رفع آن اقدام کنید. بنابراین مشورت با تکنسین متخصص یخچال سامسونگ کار راه‌انداز بوده و کمک بسزایی به شما می‌کند.

1. مشکل تراز نبودن یخچال فریزر

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای نصب یخچال فریزر سامسونگ، توجه به راهنمای نصب یخچال فریزر و محل قرارگیری آن است. یخچال باید به روی سطح صاف و فاقد شیب نصب شود. اگر محل نصب یخچال فریزر سامسونگ تراز نباشد، با سر و صدای بیش از حد مواجه خواهید شد. در داخل کمپرسور مایع مبرد (سرد کننده) قرار دارد. این مایع منجر به تولید سرما در یخچال می‌شود. وقتی به مسئله تراز کردن یخچال توجه نشان نمی‌دهید، مبرد در حرکت دچار اختلال شده و صداهای زیادی از یخچال به گوش می‌رسد.

مشکل تراز نبودن یخچال فریزر

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم در زمان نصب یخچال از تراز بودن آن مطمئن شوید. اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا از یخچال سامسونگ در مکان‌های عمومی مانند خوابگاه استفاده می‌کنید، توصیه ما برایتان بررسی تراز بودن یخچال به صورت ماهانه است. به این منظور می‌توانید از ابزار تراز استفاده کنید.
  • اگر حباب درون تراز در قسمت وسط قرار داشت، یعنی یخچال شما تراز است. علاوه بر تراز بودن رعایت فاصله مناسب از دیوار نیز ضروری است. عدم توجه به این نکات جزء علت صدا دادن یخچال سامسونگ بوده و بهتر است که نادیده گرفته نشوند.

2. خرابی پره‌ها و فن‌های یخچال

تعدادی فن و پره‌های مخصوص در داخل یخچال تعبیه شده‌اند که وظیفه انتقال هوا را به عهده دارند. به کمک این پره‌ها، هوای گرم به بیرون منتقل شده و هوای خنک نیز به سمت کمپرسور هدایت می‌شود. خرابی و شکستگی پره‌ها منجر به تولید صدا در یخچال می‌شود. عدم توجه به نظافت پره‌ها و فن‌های یخچال منجر به شکستگی و خرابی آنها می‌شود. وقتی پره فن می‌شکند و ترک بر می‌دارد، چرخیدن برای آن دشوار شده و صدای ناهنجاری تولید می‌کند.

خرابی پره ها و فن های یخچال

راه‌حل:

3. وجود اختلال در عملکرد موتور فن کندانسور

از دیگر قطعات مهم در یخچال سامسونگ، می‌توان به فن کندانسور اشاره کرد. جالب است بدانید که کلیه بخش‌ها و اجزای یخچال ارتباط نزدیکی باهم داشته و خرابی یک قطعه عملکرد سایر قطعات را نیز مختل می‌کند. خرابی موتور فن کندانسور وظیفه انتقال هوا به کویل‌ها را مختل کرده و منجر به تولید برفک در بدنه موتور می‌شود. چنانچه شاهد برفک و یخ زدگی در بدنه موتور بودید، این مشکل از خرابی موتور فن کندانسور است.

وجود اختلال در عملکرد موتور فن کندانسور یخچال

راه‌حل:

  • عیب‌یابی و بررسی قطعات تخصصی یخچال سامسونگ نیازمند مهارت کافی است. در نتیجه به هیچ عنوان شخصاً دست به آچار نشوید؛ زیرا ممکن است به قطعات سالم دستگاه نیز آسیب زده و مشکل را از چیزی که هست، بدتر کنید.

4. خرابی لرزه‌گیر، بست و سایر قطعات یخچال

موتور تعبیه شده در یخچال فریزر سامسونگ مجهز به محفظه‌ای است که در آن بست، گیره و لرزه‌گیر تعبیه شده‌اند. چنانچه یکی از قطعات نامبرده خراب شوند، صدای عجیبی از یخچال به گوش می‌رسد. علت خرابی لرزه‌گیر و بست‌ها به دلیل فرسایش و استفاده طولانی مدت است. برای مثال اگر بیشتر از 5 سال از خرید یخچال شما می‌گذرد، به احتمال زیاد این حجم از تولید صدا به خرابی لرزه‌گیر، بست و سایر قطعات مرتبط است.

راه‌حل:

  • مشکل نامبرده قابل حل بوده و با تعویض قطعات معیوب مشکل صدای یخچال حل می‌شود. اگر یخچالتان به تازگی صدا تولید می‌کنید، به این مسئله دقت کنید که صدا از کدام قسمت است.
  • اگر از قسمت پشت یخچال و قسمت پایین صدایی به گوشتان رسید، حتماً از تکنسین‌های تعمیر یخچال فریزر سامسونگ کمک بگیرید. لازم به ذکر است که این سر و صدا در طول شب شدت می‌یابد.

5. خراب شدن سیستم دیفراست

سیستم دیفراست را با نام سیستم یخ زدا نیز می‌شناسند. جالب است بدانید که خرابی این قطعه نیز سر و صدایی را به همراه دارد. این صدا معمولاً شبیه به صدای کلیک است. دلایل متعددی منجر به خرابی سیستم دیفراست می‌شود. در این راستا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خراب شدن المنت
  • خرابی سنسور دیفراست
  • معیوب شدن ترموفیوز
  • اختلال در تایمر دیفراست
  • خراب شدن برد الکترونیکی

خراب شدن سیستم دیفراست

راه‌حل:

  • هر کدام از علل صدا دادن یخچال سامسونگ و خرابی دیفراست شیوه تعمیر متفاوتی داشته و بررسی و عیب‌یابی آنها نیز امری کاملاً تخصصی است. به همین منظور توصیه می‌کنیم اگر ضمن تولید صداهای زیاد و عجیب، عملکرد یخچال مختل شده، فوراً برای بررسی و تعمیر سیستم دیفراست یخچال اقدام کنید.

6. انقباض و انبساط لوله‌ها

برای قطعات داخلی یخچال به ویژه لوله‌های داخلی، فوم‌های مخصوصی تزیق شده که از سر و صدای لوله‌ها در زمان روشن بودن یخچال جلوگیری می‌کند. در واقع این فوم‌ها از تولید صدای لوله‌ها جلوگیری می‌کنند. چنانچه تزریق فوم به درستی انجام نشده یا بر اثر زمان طولانی فوم‌ها فرسوده شوند، لوله‌ها منقبض و منبسط می‌شوند.

راه‌حل:

  • رفع صدای انقباض و انبساط لوله‌های داخلی امی دشوار بوده و تنها به واسطه تعمیرکارانی که سال‌ها در زمینه تعمیر یخچال مهارت دارند، امکان‌پذیر است. در برخی مواقع نیز این سر و صدا قابل رفع نیست.

7. جوشیدن روغن کمپرسور یخچال

وقتی روغن کمپرسور در حال جوشیدن است، صدایی مشابه قل قل از موتور کمپرسور به گوش می‌رسد. روغن موتور کمپرسور پس از مدت‌ها استفاده به این شکل درآمده و موجب تولید سر و صدا می‌شود. در واقع وقتی از یخچال خود سال‌های طولانی است که استفاده می‌کنید، بهتر است نسبت به تعویض روغن کمپرسور آن اقدام کنید.

جوشیدن روغن کمپرسور یخچال

راه‌حل:

  • تعویض روغن کمپرسور یخچال باید توسط افراد متخصص و حرفه‌ای انجام شود. بی‌توجهی به این مشکل منجر به تولید صدای بیش از حد و از طرفی خرابی کمپرسور می‌شود. تعویض روغن هزینه کمتری نسبت به تعویض کمپرسور دارد. در نتیجه با تعویض روغن موتور از این قبیل مشکلات جلوگیری کنید.

برای تعمیر مشکل صدا دادن یخچال سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

حال می‌دانید که انواع صداهایی که از یخچال سامسونگ شنیده می‌شوند، چه دلایلی دارند. برخی از این صداها بیانگر عملکرد طبیعی یخچال بوده و نیازمند بررسی و تعمیر نیستند. ناگفته نماند که در اکثر مواقع مشکل سر و صدای یخچال سامسونگ غیرطبیعی بوده و باید توسط تکنسین متخصص در این زمینه بررسی شود. در این راستا می‌توانید درخواست خود را در سایت آی پی امداد ثبت کنید تا متناسب با برند و مدل یخچالتان، کارشناس مربوطه به محل اعزام شود. اگر ثبت درخواست از طریق وب‌سایت برایتان دشوار است، با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و ضمن دریافت راهنمایی از متخصصین آی پی امداد، درخواست تعمیرکار نیز ثبت کنید. البته استفاده از خدمات سرویس دوره‌ای نیز تأثیر بسزایی در رفع نواقص یخچال و کاهش سر و صدای آن دارد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد