logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت آب دادن یخچال سامسونگ

علت آب دادن یخچال سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت آب دادن یخچال سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

افرادی که از یخچال فریزر و ساید سامسونگ استفاده می‌کنند در برخی از مواقع خاص با ایراداتی در عملکرد آن مواجه می‌شوند. یکی از مشکلات شایع نشت آب است. ما در این مقاله از آی پی امداد علت آب دادن یخچال سامسونگ را بررسی می‌کنیم. اگر شما نیز از یخچال سامسونگ استفاده می‌کنید، مطالعه این مطلب را از دست نداده و همراه ما باشید. اگر سوال خاصی دربارۀ مشکل آب دادن یخچال سامسونگ دارید در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد یا نظرات همین مطلب مطرح کنید تا متخصصین این مرکز به درست‌ترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند. چنانچه دلتان می‌خواهد دربارۀ عیب‌یابی یخچال سامسونگ به نتیجه دقیقی دست یابید با مجموعه آی پی امداد تماس گرفته و مستقیماً سوالات خود را مطرح کنید. در صورت لزوم نیز می‌توانید برای دریافت خدمات تخصصی آی پی امداد اقدام کنید.

9 علت آب دادن یخچال سامسونگ

دلایل متعددی منجر به بروز نشتی آب در یخچال فریزر می‌شوند. بهتر است در مواقع مشاهده این مشکل دقت کنید که نشتی از کجا است. در اکثر مواقع علت آب دادن یخچال سامسونگ به موارد زیر مرتبط است:

  1. خراب شدن لاستیک درب یخچال
  2. مسدود شدن راه تخلیه آب یخچال
  3. برفک زدن اواپراتور یخچال
  4. فرسودگی و شکستگی سینی تخلیه یخچال
  5. خراب شدن قطعات دیفراست یخچال فریزر
  6. خرابی یخ ساز و آب‌سردکن یخچال
  7. معیوب بودن شیر ورودی یخچال
  8. خراب شدن فیلتر آب یخچال
  9. گرفتگی مسیر تخلیه آب یخچال فریزر

9 علت آب دادن یخچال سامسونگ

چرا آب از یخچال فریزر سامسونگ نشت می کند؟

هر کدام از دلایل نامبرده را به شرح مفصل بررسی کرده و راهکارهای مفیدی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید برخی از ترفندهای عنوان شده را به کار گرفته و مشکل یخچال را برطرف کنید. البته ناگفته نماند که در موارد تخصصی‌تر استفاده از خدمات تعمیرات بهترین راهکار ممکن است.

1. خراب شدن لاستیک درب یخچال

همان‌طور که اشاره کردیم، برای بررسی علت آب دادن یخچال سامسونگ باید به پاسخ این پرسش توجه داشت که محل نشت آب کجاست؟ چنانچه آب در قسمت زیر یخچال جمع شده باشد، به احتمال زیاد مشکل از لاستیک دور درب یخچال سامسونگ است. جالب است بدانید که هزینه تعمیر این مشکل چندان گران نیست، اما بی‌توجهی به تعویض لاستیک دور درب یخچال مشکلات بزرگ‌تری به همراه دارد.

یکی از دلایلی که منجر به خرابی لاستیک درب یخچال می‌شود، تجمع گرد و غبار در این لاستیک است. برای جلوگیری از این مشکل استفاده از بسته‌بندی برای مواد غذایی و توجه به نظافت یخچال توصیه داده می‌شود. خرابی لاستیک منجر به ورود هوای گرم به داخل یخچال فریزر سامسونگ شده و در نهایت موجب آب دادن یخچال می‌شود. در واقع محیط گرم درون یخچال تولید آب یخچال را چندین برابر کرده و سینی تخلیه کامل پر شده و آب از آن سرازیر می‌شود.

خراب شدن لاستیک درب یخچال

راه‌حل:

  • گاهی اوقات لاستیک درب یخچال در برخی از قسمت‌ها از بدنه جدا می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم در وهله اول مطمئن شوید که لاستیک از بدنه جدا نشده است. در صورتی که لاستیک از درب جدا شده باشد، یعنی وقت آن رسیده که با لاستیک نو و سالم جایگزین شود.
  • در برخی مواقع لاستیک درب کاملاً سالم بوده و مشکل از درب یخچال است. چنانچه یخچال به صورت تراز نصب و راه‌اندازی نشود، درب آن شکل کامل بسته نشده و مشکلاتی مشابه نشتی را به دنبال خواهد داشت. تعویض لاستیک درب یخچال یک کار تخصصی بوده و اگر توسط تعمیرکاران انجام شود، بهتر است.

2. مسدود شدن راه تخلیه آب یخچال

وقتی یخچال سامسونگ آب داده و به اصطلاح نشتی دارد، ممکن است مشکل از انسداد راه تخلیه آب باشد. این مشکل در یخچال‌های بدون برفک سامسونگ نیز شایع است. این یخچال‌ها مجهز به چرخه برفک زدایی بوده و منجر به ذوب شدن برفک‌های روی اواپراتور می‌شوند. در ادامه دربارۀ علت آب دادن یخچال سامسونگ و اثر منفی مسدود شدن راه تخلیه آب یخچال خواهیم گفت.

مسدود شدن راه تخلیه آب یخچال

آب‌های ذوب شده از طریق لوله‌هایی به داخل سینی منتقل شده و به واسطه گرمای کمپرسور ذوب می‌شوند. وقتی مسیر تخلیه آب مسدود شده و دچار پارگی و فرسودگی می‌شود، این آب به بیرون راه می‌یابد و محیط آشپزخانه را آلوده می‌کند. اگر نسبت به نظافت یخچال بی‌توجه باشید، ذرات مواد غذایی محل عبور آب را مسدود کرده و این مشکل را شدیدتر می‌کنند. قسمت خروجی لوله در داخل یخچال تعبیه شده و باید نسبت به نظافت و جلوگیری از انسداد آن توجه داشت.

راه‌حل:

  • شما می‌توانید به کمک یک جسم نوک تیز مانند سیخ چوبی برای باز کردن مسیر تخلیه آب یخچال اقدام کنید. اگر این روش را به روی یخچال سامسونگ خود پیاده‌سازی کردید، اما همچنان نشتی آب وجود داشت، علت آب دادن یخچال سامسونگ به مشکل دیگری مربوط است.
  • به عنوان مثال ممکن است لوله‌های خروجی دچار پارگی شده باشند. در هر صورت کمک گرفتن از تعمیرکار متخصص برای عیب‌یابی مشکل، بهترین راهکار ممکن است. در این راستا می‌توانید از نمایندگی تعمیرات سامسونگ یا متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

3. برفک زدن اواپراتور یخچال

اگر همزمان با مشکل نشت آب به بیرون با نشانه‌هایی مانند کاهش قدرت سرمایش در یخچال مواجه شده‌اید، به احتمال زیاد مشکل از اواپراتور یخچال است. در این شرایط شاهد تجمع یخ و برفک شدید به روی اواپراتور یخچال سامسونگ خواهید بود. کلیۀ قطعات یخچال فریزر سامسونگ به هم مرتبط بوده و خرابی یک قطعه عملکرد دیگری را مختل می‌کند. وقتی برفک زیادی را به روی اواپراتور مشاهده می‌کنید، مشکل از کمپرسور آن است. در واقع باید کمپرسور بررسی شود.

برفک زدن اواپراتور یخچال

راه‌حل:

  • معمولاً افراد در شرایط مشابه اتصال برق یخچال را قطع کرده و اجازه می‌دهند که یخ روی اواپراتور کاملاً آب شود. اگر از این روش استفاده کردید و مشکل نشت آب و یخ زدگی اواپراتور حل شد، دیگر لازم نیست برای تماس با تعمیرکار اقدام کنید.
  • البته استفاده از خدمات سرویس دوره‌ای آی پی امداد به صورت سالانه از وجود هر گونه مشکل احتمالی در یخچال سامسونگ جلوگیری می‌کند. پیشنهاد ما برایتان دریافت خدمات تعمیر حرفه‌ای است زیرا با چکاپ کامل عیب‌یابی بی‌نقصی خواهید داشت.

4. فرسودگی و شکستگی سینی تخلیه

در قسمت پشت یخچال سامسونگ و در مجاورت کمپرسور، سینی تخلیه قرار دارد. مقدار آبی که بر اثر برفک زدایی تولید می‌شود به داخل این سینی منتقل شده و با گرمایی که توسط کمپرسور تولید شده، بخار می‌شود. بر اثر استفاده طولانی مدت یا حتی ضربه به یخچال ممکن است سینی آن دچار نقص فنی شده و شکسته شود. در این شرایط آبی که از لوله‌ها وارد سینی می‌شود به بیرون راه یافته و منجر به نشتی می‌شود. زمانی که سینی تخلیه فرسوده می‌شود، نشت آب از قسمت پشت یخچال است. برای عیب‌یابی دقیق به این مورد نیز توجه کنید.

فرسودگی و شکستگی سینی تخلیه یخچال

راه‌حل:

  • در ابتدا باید بگوییم که بهتر است تشخیص فرسودگی و شکستگی سینی تخلیه یخچال سامسونگ توسط تکنسین‌های تعمیر انجام شود. ممکن است سینی کامل سالم بوده و لوله‌های متصل به یخچال خراب شده باشند. چنانچه علت آب دادن یخچال سامسونگ به صورت دقیق تشخیص داده شود، تعمیرکار متخصص مشکل مربوطه را رفع کرده و در صورت لزوم سینی تخلیه را تعویض می‌کند.

5. خرابی قطعات دیفراست یخچال فریزر

وقتی آب در قسمت جای میوه جمع می‌شود، یکی از قطعات دیفراست یخچال خراب شده و نیازمند بررسی بیشتر است. در ادامه علائم و نشانه‌های این مشکل را مورد بررسی قرار می‌دهیم. وقتی دربارۀ خرابی دیفراست صحبت می‌کنیم، یعنی اختلالی در عملکرد قطعات زیر مشاهده می‌شود:

  • گرفتن مسیر تخلیه آب یخچال
  • مشاهده یخ زدگی در مسیر آب
  • خراب شدن المنت یا هیتر
  • خراب شدن ترموفیوز

خرابی قطعات دیفراست یخچال فریزر

چنانچه هر کدام از مشکلات نامبرده را مشاهده کردید، با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. اگر مدت زمان زیادی از خرید یخچال شما می‌گذارد و خدمات پس از فروش شامل حال آن نمی‌شود، با تکنسین‌های آی پی امداد تماس بگیرید.

راه‌حل:

  • بررسی اینکه کدام قطعه خراب شده و نیازمند تعمیر یا تعویض است، به مهارت افراد متخصص نیاز دارد. در نتیجه به جای اینکه دست به آچار شوید، به مهارت افراد متخصص در این زمینه اطمینان کنید تا مشکل آب دادن یخچال سامسونگ به صورت جدی رفع شود.

6. خرابی یخ ساز و آبسردکن یخچال

در اکثر مواقع علت آب دادن یخچال سامسونگ به یخ ساز یا آب‌سردکن مرتبط است. این مشکل برای افرادی که چندین سال از خرید یخچال آنها می‌گذرد، بیشتر اتفاق می‌افتد. ممکن است مخزن آبسردکن یا شیلنگ آن دچار فرسودگی شده باشد. از طرفی وجود مشکل در اتصالات یخ‌ ساز نیز منجر به تولید آب زیاد و انتقال آن به بیرون می‌شود.

خرابی یخ ساز و آبسردکن یخچال

راه‌حل:

  • در وهله اول باید به این نکته دقت کنید که آب از کدام قسمت نشت دارد. وقتی آبسردکن خراب می‌شود، انتقال آب به بیرون از قسمت جلوی درب است. تعمیر آبسردکن یخچال سامسونگ و یخ ساز یک کار کاملاً تخصصی بوده و باید توسط شخص مجرب و دارای مهارت انجام شود.
  • برخی از افراد به جای اینکه آب‌سردکن را تعمیر کنند، استفاده از آن را متوقف می‌کنند. فراموش نکنید که قابلیت آب‌سردکن در فصل تابستان از باز و بسته شدن بیش از حد یخچال جلوگیری می‌کند. در نتیجه عیب‌یابی و تعمیر آن را پشت گوش نیندازید.

7. معیوب بودن شیر ورودی یخچال

در برخی مواقع خاص نیز علت آب دادن یخچال سامسونگ به یخچال ارتباطی نداشته و به معیوب بودن شیر ورودی مرتبط است. در ادامه بیشتر این مشکل و علت آن را شرح می‌دهیم. ممکن است شیر ورودی به یخچال دچار خرابی شده باشد. در این شرایط باید بررسی کنید که آیا شیلنگ آن مشکل دارد یا شیر ورودی؟ اگر شیر چکه نمی‌کرد، مشکل از شیلنگ است.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل داشتن مهارت فنی در حد تعویض شیر ورودی آب کافی است. اگر این مهارت را ندارد توصیه می‌کنیم از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. چنانچه شخصاً شیر و شیلنگ را تعویض کردید، اما مشکل نشت آب حل نشد، ایراد از جای دیگر بوده و نیازمند بررسی بیشتر است. به این منظور حتماً از افراد متخصص مشورت بگیرید.

8. خراب شدن فیلتر آب یخچال

اگر یخچال شما از مدل ساید بای ساید است، به احتمال زیاد علت آب دادن یخچال سامسونگ به خرابی فیلتر آب مربوط است. مواردی مانند بی‌توجهی به تعویض فیلتر، رسوب بیش از حد و مواردی مشابه منجر به خرابی فیلتر آب یخچال سامسونگ شده و مشکل نشت آب را به همراه دارد.

خراب شدن فیلتر آب یخچال

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن تعویض فیلتر یخچال سامسونگ است. وجود رسوبات بیش از حد ضمن اینکه فیلتر را خراب می‌کند، بر سلامت شیلنگ نیز تأثیر گذاشته و موجب ترک برداشتن آن نیز می‌شود. در نتیجه هر چند وقت یک بار از خدمات سرویس دوره‌ای یخچال سامسونگ استفاده کرده و در صورت لزوم قطعات معیوب را تعویض کنید.

9. گرفتگی مسیر تخلیه آب یخچال فریزر

ممکن است مسیر تخلیه آب یخچال سامسونگ مسدود شده و این مسئله منجر به نشت آب شود. در هر صورت بررسی و عیب‌یابی این قبیل از مشکلات ضرورت دارد. دلایل متعددی منجر به بروز گرفتگی مسیر تخلیه می‌شود و بدون شک مهم‌ترین آن عدم توجه به نظافت یخچال است. اگر برای مواد غذایی از بسته‌بندی استفاده نکنید، تکه‌هایی از این مواد مانع شیلنگ‌های تخلیه می‌شوند. در ادامه راهکاری برای رفع این مشکل ارائه می‌دهیم.

گرفتگی مسیر تخلیه آب یخچال فریزر

راه‌حل:

برای رفع مشکل گرفتگی مسیر تخلیه یخچال سامسونگ کافی است مراحل زیر را اجرا کنید:

  • در ابتدا اتصال برق یخچال را قطع کرده و دوشاخه آن را از پریز برق بکشید.
  • کلیۀ قفسه‌های یخچال را به همراه مواد غذایی که در آنها جای داده‌اید از کابین یخچال خارج کنید.
  • مقداری جوش شیرین، آب یا سرکه سفید را با هم ترکیب کرده و در مسیر تخلیه آب یخچال بریزید.
  • چنانچه آب از لوله‌ها خارج و به داخل سینی پشت یخچال سرازیر شد، یعنی مشکل گرفتگی حل شده است. در غیر این صورت کمک گرفتن از تعمیرکاران حرفه‌ای ضروری است.

برای تعمیر مشکل نشت آب از یخچال سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

امیدواریم مطالعه این مطلب از سایت آی پی امداد و راه‌حل‌های ذکر شده برای تعمیر یخچال سامسونگ برایتان مفید باشد. با توجه به بررسی دلایل و علت آب دادن یخچال سامسونگ می‌دانید که چه مواردی منجر به نشت آب یخچال می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم رعایت این موارد را جزء اولویت‌های خود قرار دهید. البته در مدت زمان طولانی که از یخچال فریزر و ساید باید ساید سامسونگ استفاده می‌کنید، خرابی آن اجتناب‌ ناپذیر است. در شرایط مشابه استفاده از خدمات تعمیر یخچال در منزل بهترین راه‌حل ممکن است. به این منظور می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد درخواست خدمات تعمیرات کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد