logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ

علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جرقه زدن مایکروفر سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مایکروفر یکی از ابزارهای کاربردی در همه خانه‌ها است و می‌توان از آن برای پخت غذاها استفاده کرد. با‌این‌حال، همانند دستگاه‌های دیگر، ممکن است در زمان استفاده با مشکلاتی مواجه شود. یکی از این مشکلات، جرقه زدن در زمان گرم کردن و یا پخت‌و‌پز غذا است. در چنین شرایطی، قبل از هر کاری، باید فورا مایکروویو را خاموش کرده و سپس آن را از منبع برق قطع کنید. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ را بررسی کنیم و راه‌حل‌های رفع آن را نیز ارائه دهیم. چنانچه شما نیز سوالی درباره این مشکل دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را ارائه دهند.

9 علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ

جرقه زدن ماکروفر می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. این موضوع با ایجاد سر‌و‌صدا و نور همراه است و در برخی موارد، نقاط سوختگی روی دیوار یا سقف داخل دستگاه قابل مشاهده است. توجه داشته باشید که مایکروفر، امواج الکتریکی قدرتمندی تولید می‌کند که در شرایط خاص می‌توانند خطرناک یا باعث آتش‌سوزی شوند. به همین دلیل بهتر است از باز کردن قطعات و تعمیر خودسرانه آن خودداری کرده و مسائل تخصصی را به تکنسین‌های ماهر آی پی امداد بسپارید. در ادامه، به معرفی چند علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ می‌پردازیم:

  1. قطره‌های روغن یا مایعات درون دستگاه
  2. وجود قطعات فلزی درون دستگاه
  3. آسیب‌دیدگی پایه فلزی مایکروفر
  4. خرابی صفحه نسوز ماکروفر
  5. سوختگی دیود مایکروفر
  6. خرابی مگنترون ماکروفر
  7. ایجاد اتصالات داخلی
  8. خرابی موتور گردان مایکروفر

9 علت جرقه زدن ماکروفر سامسونگ

چرا مایکروفر سامسونگ جرقه می زند؟

در ادامه، ما به‌دلیل وقوع این مشکل و راه‌های برطرف کردن آن می‌پردازیم.

1. قطره‌های روغن یا مایعات درون دستگاه

یکی از عواملی که می‌تواند باعث جرقه زدن ماکروفر سامسونگ شود، تجمع قطره‌های آب و روغن و همچنین ذرات کوچک غذا در داخل آن است.

راه‌حل:

  • به همین دلیل، توصیه می‌شود بعد از هر بار استفاده، بخش داخلی مایکروفر، به‌خصوص دیواره‌ها و سقف را با استفاده از یک دستمال مرطوب به‌خوبی تمیز کنید.
  • همچنین در صورت جدا شدن صفحه چرخان آن، آن را جدا کرده و به‌دقت شستشو دهید. با تمیز کردن ماکروفر می‌توانید از جرقه زدن آن جلوگیری کنید.

قطره های روغن یا مایعات درون ماکروفر

2. وجود قطعات فلزی درون دستگاه

حتی حضور کوچک‌ترین قطعات فلزی نیز ممکن است باعث جرقه زدن ماکروفر سامسونگ شود.

راه‌حل:

  • در صورت مواجهه با چنین شرایطی، ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از برق قطع کنید. سپس درب آن را باز کنید و از خالی بودن ماکروفر اطمینان حاصل کنید.
  • لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه وسیله فلزی مانند چنگال، قاشق، فویل و یا روکش‌های آلومینیومی می‌توانند باعث ایجاد جرقه در ماکروفر شوند. به همین دلیل، تلاش کنید قبل از هر بار استفاده، از خالی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

3. آسیب‌دیدگی پایه فلزی مایکروفر

تقریبا تمامی مایکروفرهای سامسونگ شامل یک پایه فلزی هستند که برای ایجاد طبقه استفاده می‌شود. این پایه‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند و در برخی مواقع حتی عامل جرقه زدن ماکروفر سامسونگ است.

راه‌حل:

  • در این صورت، باید پایه را از داخل محفظه ماکروفر خارج کرده و آن را به‌دقت بررسی کنید.
  • با گذر زمان، رنگ پایه‌ها از بین می‌رود که در این صورت می‌توانند باعث جرقه در مایکروویو شوند. برای حل این مشکل، باید پایه را تعویض کنید.
  • با‌این‌حال، حتما دقت کنید که پایه جدیدی که خریداری می‌کنید، کیفیت بالایی داشته باشد؛ زیرا اگر از نمونه‌های با کیفیت پایین استفاده کنید، ممکن است باز هم منجر به جرقه زدن ماکروفر شوند.

آسیب‌دیدگی پایه فلزی مایکروفر

4. خرابی صفحه نسوز ماکروفر

همه ماکروفر‌ها یک پوشش مستطیلی به‌عنوان صفحه نسوز یا میکا روی دیواره خود دارند. وظیفه اصلی این کاور، انتشار انرژی گرمایی به قسمت مرکزی ماکروفر است تا قسمتی که شما غذای مورد نظر خود را بر روی آن قرار می‌دهید، متمرکز شود. در بعضی مواقع، ذراتی از غذا روی این پوشش قرار می‌گیرند. در این صورت، انرژی گرمایی بالا می‌تواند این ذرات را سوزانده و باعث جرقه زدن دستگاه شود. این موضوع می‌تواند به سر نازل آسیب برساند و باعث ایجاد جرقه‌های بزرگتری شود.

خرابی صفحه نسوز ماکروفر

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، نیاز به تخصص کارشناسان آی پی امداد است؛ زیرا در بعضی موارد نازل باید تعویض شود و در برخی موارد ورق نسور میکا ماکروفر نیز باید تعویض شود.

5. سوختگی قطعه دیود ماکروفر

یکی از عواملی که می‌تواند باعث جرقه زدن ماکروفر سامسونگ شود، قطعه دیود است. این قطعه ولتاژ بالایی را در ماکروفر ایجاد می‌کند که به منظور انتقال گرما به مگنترون برای پخت‌و‌پز و یا گرم کردن غذا استفاده می‌شود. سوختگی این قطعه می‌تواند باعث بروز جرقه‌های پیاپی در دستگاه شود.

سوختگی قطعه دیود ماکروفر

راه‌حل:

  • یک راه‌حل برای این مشکل، تعویض قطعه دیود است. این کار نیاز به مهارت و تخصص فنی دارد، بنابراین بهترین راه‌حل این است که از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

6. خرابی مگنترون مایکروفر

همانطور که پیشتر ذکر شد، مگنترون در ایجاد انرژی گرمایی در دستگاه نقش دارد و خرابی لامپ مگنترون مایکروفر، ممکن است باعث جرقه زدن دستگاه شود.

خرابی مگنترون مایکروفر

راه‌حل:

  • یک راه‌حل برای این مشکل این است که مگنترون خراب شده را تعویض کنید. این کار نیازمند تخصص فنی و ابزارهای مناسب است و باید توسط تکنسین‌های آی پی امداد انجام شود.

7. ایجاد اتصالات داخلی

همه لوازم الکترونیکی ممکن است به‌دلیل اتصالات داخلی، جرقه بزنند و یا به‌طور کلی بسوزند. این مشکل می‌تواند ناشی از فرسایش عایق سیم‌پیچی داخل دستگاه و خرابی قطعات درونی ماکروفر باشد.

راه‌حل:

  • توجه داشته باشید که این اتصالات می‌توانند به دستگاه شما آسیب برسانند، بنابراین بهتر است به‌سرعت آن را تعمیر کنید.

8. خرابی موتور گردان ماکروفر

آسیب به موتور گردان می‌تواند عامل جرقه زدن ماکروفر سامسونگ باشد. موتور گردان در ماکروفر وظیفه چرخش سینی درون دستگاه را برعهده دارد تا انرژی گرمایی به‌طور یکنواخت در دستگاه منتشر شود. اگر این قطعه به‌درستی کار نکند، سینی نمی‌چرخد و گرما در یک نقطه متمرکز خواهد ماند. این امر می‌تواند باعث جرقه زدن دستگاه شود.

خرابی موتور گردان ماکروفر

راه‌حل:

  • آسیب به موتور گردان ماکروفر ناشی از شکستن موتور یا پاره شدن تسمه آن است. بنابراین نیازمند تعمیر توسط تکنسین متخصص آی پی امداد است.

نکات مهم جهت پیشگیری از جرقه زدن مایکروویو سامسونگ

پس از آشنایی با دلایل جرقه زدن ماکروفر سامسونگ، باید بدانید که با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید به‌راحتی از آن جلوگیری کنید. در ادامه، نکات حائز اهمیت را برای شما توضیح می‌دهیم:

  • پس از هر بار استفاده از ماکروفر سامسونگ، آن را به‌خوبی با یک دستمال مرطوب، اسفنج و … تمیز کنید. از استفاده از اسکاچ‌های ضخیم و فلزی خودداری کنید.
  • برای هر نوع طبخ، از برنامه‌ها و قطعات مناسب استفاده کنید تا به قطعات و فضای درونی ماکروفر آسیبی وارد نشود.
  • از ظروف قابل استفاده در مایکروویو استفاده کنید و از ظروف فلزی و ظروفی که لبه پریدگی دارند، به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ زیرا این نوع ظروف می‌توانند عامل جرقه زدن مایکروفر سامسونگ باشند.
  • از درپوش‌های مخصوص ماکروفر استفاده کنید تا قطعات غذا در دستگاه پخش نشود و لکه‌های چربی بر روی دیواره‌ها و سقف آن جای نگیرند.

جهت رفع مشکل جرقه زدن مایکروفر سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

در صورت مواجهه با مشکل جرقه زدن مایکروفر سامسونگ، باید تمام قطعات فلزی دستگاه مانند پایه‌ها، جوجه گردان و … را از داخل محفظه خارج کنید. سپس یک لیوان آب را در دستگاه قرار داده و به دستگاه زمان بدهید تا آب را گرم کند. در این مدت، اگر مایکروویو شما جرقه نزد، به این معنی است که علت آن رنگ‌پریدگی قطعات فلزی دستگاه است و باید آن‌ها را قبل از استفاده مجدد تعویض کنید. اما اگر دستگاه شما جرقه زد، به این معنی است که مشکل فنی وجود دارد. لطفا توجه داشته باشید که برای موارد دیگر بهتر است از خدمات تخصصی استفاده کنید. در زمان تعمیر، اگر دانش کافی درباره آن ندارید، ممکن است به قطعات دیگر دستگاه آسیب برسانید و مشکلات بیشتری ایجاد شود. بنابراین، بهتر است از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد