logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ

علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در حال حاضر محصولات برند سامسونگ که ساخت کشور کره جنوبی است، در کشور ما بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. لباسشویی سامسونگ یکی از این موارد به شمار می‌آید و با توجه به کیفیت عملکردی که دارد، گاهی ممکن است دچار مشکلاتی شود که در این مطلب قصد داریم به یکی از این مشکلات، یعنی علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ پرداخته و نکاتی را با شما در میان بگذاریم تا در صورت بروز چنین مشکلی خودتان بتوانید این مسئله را رفع نمایید. علاوه بر این، چنانچه شما به عنوان کاربر با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه، ثبت کرده و  سوال خود را از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

8 علت قفل شدن ماشین لباسشویی سامسونگ + راه‌حل

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از تمام شدن کار ماشین لباسشویی بخواهید درب آن را باز کنید و لباس‌های شسته شده را بیرون بیاورید، اما با مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه شوید. در این صورت چه باید کرد؟ برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید باید بدانید دلیل این اتفاق چیست. از جمله علت‌های پدید آمدن این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فعال بودن قفل کودک لباسشویی
  2. نمایش ارور door lock
  3. خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی
  4. خرابی لولای درب لباسشویی
  5. خرابی قفل درب لباسشویی
  6. تخلیه نشدن کامل آب لباسشویی
  7. مشکلات مربوط به برد فرمان
  8. گرم شدن بیش از حد موتور لباسشویی

8 علت قفل شدن درب لباسشویی سامسونگ

در ادامه به توضیح علت قفل شدن و باز نشدن درب ماشین لباسشویی برند سامسونگ از این موارد به صورت جداگانه و مفصل خواهیم پرداخت و راه حل‌های برای رفع این مشکلات ارائه خواهیم داد.

1. فعال بودن قفل کودک لباسشویی

در حال حاضر برای بیشتر انواع و مدل‌های لباسشویی، قفل کودک طراحی شده است که با فعال کردن آن، چنانچه دست کودک به کلیدها برسد، خطری آن‌ها را تهدید نکرده و یا برنامه‌ای که برای شست و شوی لباس‌ها تعیین کرده‌اید، عوض و یا دچار مشکل نمی‌شود.

فعال بودن قفل کودک لباسشویی

راه‌حل:

در چنین شرایطی لازم است شما قفل کودک را باز کرده و یا آن را غیر فعال نمایید که البته این موضوع در لباسشویی‌های مختلف متفاوت است. عموما از سه روش زیر برای فعال و غیرفعال کردن قفل کودک لباسشویی سامسونگ می‌توان استفاده کرد:

  • دکمه‌های temp و spin/rinse را با هم به مدت 3 ثانیه بفشارید.
  • دکمه‌های temp و spin با هم به مدت 3 ثانیه نگه‌دارید.
  • دکمه‌های – و + را با هم به مدت 3 ثانیه فشار دهید.

2. نمایش ارور door lock لباسشویی

اگر از ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده می‌کنید، ممکن است حداقل یک‌ بار علامت قفل را روی صفحه دیجیتال آن مشاهده کرده باشید. این مورد در زمانی که قفل کودک فعال شده باشد و یا زمانی که دستگاه دچار ایرادهای فنی مانند به وجود آمدن مشکل در میکروسوئیچ شده باشد، اتفاق می‌افتد.

نمایش ارور door lock لباسشویی سامسونگ

راه‌حل:

  • در این شرایط یا باید همان‌طور که در مورد قبل اشاره کردیم، قفل کودک را غیرفعال نمایید و یا مشکلی که در میکروسوئیچ پدید آمده را برطرف نمایید که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

3. خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، ممکن است یکی از دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی، خرابی میکروسوئیچ و برد این قسمت باشد. لازم است به این نکته اشاره کنیم که میکروسوئیچ درب لباسشویی یک کلید برقی است که به صورت دو یا سه حالته طراحی شده است. وظیفه این قطعه آن است که وقتی دستگاه در حال کار است اجازه باز شدن درب را بخاطر مسائل ایمنی نمی‌دهد. همچنین اگر این قطعه خراب شود، فرمان باز و بسته شدن درب به دستگاه داده نمی‌شود.

راه‌حل:

  • لازم به ذکر است شما خودتان در خانه نمی‌توانید این مشکل را برطرف کنید، برای رفع این مشکل لازم است از تعمیرکاران و تکنسین‌هایی که در خصوص لباسشویی سامسونگ اطلاعات دارند، بخواهید این قطعه را تعمیر و یا تعویض کنند تا بتوان مشکل قفل شدن درب لباسشویی را برطرف کرد.

خرابی میکروسوئیچ درب لباسشویی

4. خرابی لولای درب لباسشویی

یکی از دلایل دیگری که سبب می‌شود درب ماشین لباسشویی باز نشود، می‌توان به خراب شدن لولای درب اشاره کرد. لازم است به این نکته اشاره کنیم که لولاهای درب کمک می‌کنند تا درب دستگاه به راحتی باز و بسته شده و در هنگام بستن درب به خوبی چفت و کیپ شود. این لولاها از جنس پلاستیک طراحی و تولید می‌شوند که ممکن است چند سال پس از کار کردن ماشین، حالت اولیه خود را از دست بدهند.

راه‌حل:

  • چنانچه این مورد رخ دهد، لازم است از یک تعمیرکار بخواهید لولای درب را تعویض کند تا مشکل به وجود آمده برطرف گردد.

5. خرابی قفل درب لباسشویی

از دیگر مشکلاتی که سبب می‌شود درب ماشین لباسشویی قفل شود و نتوانید آن را باز کنید، خراب شدن قفل درب است.

خرابی قفل درب لباسشویی

راه‌حل:

  • چنانچه این اتفاق رخ دهد، باید تعویض قفل درب لباسشویی انجام شود. برای این امر لازم است از تعمیرکار این حوزه بخواهید عملیات تعویض قفل را انجام دهد.
  • چنانچه خودتان قادر به انجام کارهای فنی هستید نیز می‌توانید با تهیه قطعه خودتان این کار را انجام دهید. برای این منظور لازم است با توجه به مدل ماشین لباسشویی، ابتدا قاب بالا و پنل جلوی ماشین لباسشویی را باز کنید و سپس لاستیک دور درب را باز کنید. در مرحله بعد لازم است پیچ‌های کنار قفل نیز باز شده و قفل قدیمی با قفل جدید تعویض شود. در نهایت نیز باید قطعات باز شده مانند لاستیک درب و قاب پنل را در جای خود قرار داد.

6. تخلیه نشدن کامل آب لباسشویی

هنگامی که هنوز آب در دیگ ماشین لباسشویی وجود داشته و به خوبی تخلیه نشده باشد، درب دستگاه باز نمی‌شود. در چنین شرایطی ابتدا باید بدانید که وجود چه مشکلی سبب شده تا آب به طور کامل تخلیه نشود.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل پس از اینکه متوجه شدید علت چیست، می‌توانید آب داخل مخزن را توسط شیلنگ اضطراری که برای بیشتر دستگاه‌ها در نظر گرفته شده و در فیلتر پمپ تخلیه قرار دارد، تخلیه کنید. این راه حل ساده است و خودتان در خانه می‌توانید آن را انجام دهید. هنگامی که آب به خوبی تخلیه شد، می‌توانید لباسشویی را یک بار خاموش و روشن کنید تا درب باز شود.

7. مشکلات مربوط به برد فرمان

پیش از آن که به این مشکل و راه حل آن اشاره کنیم، لازم است ببینیم که برد فرمان چه وظیفه‌ای بر عهده دارد. این برد در لباسشویی قادر است دستورهای لازم جهت برنامه‌های اجرایی را صادر نماید. به هر دلیلی این برد خراب شود، می‌تواند سبب شود تا درب قفل شود.

مشکلات مربوط به برد فرمان لباسشویی سامسونگ

راه‌حل:

  • برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، لازم است اتصالات، رله‌ها یا سیم کشی ماشین لباسشویی توسط تعمیرکار مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه مشکل در هر قسمتی که گفتیم پیدا و برطرف شود، درب ماشین لباسشویی باز خواهد شد.

8. گرم شدن بیش از حد موتور لباسشویی

این موضوع هم می‌تواند علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ باشد. چنانچه هنگام شستشوی لباس آب بیش از اندازه‌ای که مشخص کرده‌اید، داغ شود، می‌تواند سبب قفل شدن درب شود. برای باز کردن درب در چنین شرایطی می‌توانید به راه حل زیر عمل کنید.

راه‌حل:

  • در این مواقع لباسشویی را خاموش کرده و اجازه دهید دیگ و آب داخل آن خنک شود. پس از این زمان که در حدود ده دقیقه طول می‌کشد، درب ماشین لباسشویی باز خواهد شد.

جهت تعمیر مشکل قفل شدن درب لباسشویی سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند سبب بروز مشکل قفل شدن درب ماشین لباسشویی سامسونگ شود را با شما در میان گذاشته و به راه حل‌هایی که برای برطرف کردن این مشکل می‌توان انجام داد، اشاره کردیم. چنانچه چنین مشکلاتی برای لباسشویی سامسونگ شما رخ داد و خودتان نتوانستید آن را برطرف کنید، نگران نباشید. مجموعه آی پی امداد آماده است تا در اسرع وقت به کمک شما برسد؛ زیرا کارشناسان و تکنسین‌های این مرکز توانایی و تجربه کافی برای برطرف کردن مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی را دارند. برای استفاده از خدمات آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را برای تیم آی پی امداد بفرستید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد