logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ

علت ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کد خطای le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از متداول ترین ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد که به دلیل نشتی آب در دستگاه به وجود می‌آید. در این مقاله از آی پی امداد به موضوعات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد که در این میان می توان به علت ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ، نحوه عیب یابی کد اخطار e9 ماشین لباسشویی سامسونگ و طریقه رفع هشدار le یا e9 لباسشویی سامسونگ اشاره کرد.

خلاصه ای از علل ارور le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ

کاربران گرامی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از علل ارور le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ را مطرح کرده ایم.

علل ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ چیست؟
  • اختلال در عملکرد پمپ آب
  • خرابی سنسور
  • مشکل در دیگ لباسشویی
  • خرابی هیدروستات
  • مشکل در برد ماشین لباسشویی
  • مشکل در جاپودری
  • معیوب بودن لاستیک دور درب
طریقه عیب یابی کد خطای le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ
  • جاپودری را از نظر جرم گرفتگی بررسی کنید.
  • در صورت وجود مشکل درپمپ آب، سنسور، دیگ، هیدروستات و برد به دلیل تخصصی بودن عیب یابی آن ها پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
  • در صورتی که لاستیک دور درب ماشین لباسشویی دارای مشکل می باشد، باید تعویض شوند.
نحوه رفع ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ
  • در صورت وجود مشکل در پمپ آب، سنسور، دیگ، هیدروستات و برد به دلیل تخصصی بودن تعمیر آن ها پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
  • در صورت مشکل در جاپودری، آن را خارج کنید و به طور کامل بشویید.
  • لاستیک دور درب در صورت خرابی، باید تعویض شود.

دلیل کد اخطار le یا e9 لباسشویی سامسونگ

اگر خطای le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ را تجربه کرده اید، باید بدانید که در ماشین لباسشویی مشکلی وجود دارد و همه چیز باید بررسی شود. زمانی که با این کد خطا یا سایر ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه شدید، بهتر است سریعا آن را برطرف کنید. در ادامه به دلایل اصلی ارور le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ اشاره خواهیم کرد:

  1. اختلال در عملکرد پمپ آب از علت ارور le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ
  2. خرابی سنسور از علل ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ
  3. مشکل در دیگ ماشین لباسشویی از دلایل کد خطای le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ
  4. خرابی هیدروستات از علت کد خطای le یا e9 لباسشویی سامسونگ
  5. مشکل در برد ماشین لباسشویی سامسونگ
  6. مشکل در جاپودری از علل کد خطای le یا e9 لباسشویی سامسونگ
  7. معیوب بودن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی سامسونگ

اختلال در عملکرد پمپ آب از علت های خطای le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ

پمپ ماشین لباسشویی وظیفه پمپاژ آب از ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. خرابی این قطعه باعث باقی ماندن آب در واشر می شود و با ورود آب جدید به دستگاه، آب از واشر نشت می کند. در این صورت ارور le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ رخ می دهد و برای تعمیر ماشین لباسشویی باید این قسمت را تعمیر کنید.

اختلال در عملکرد پمپ آب از علت های خطای le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ

خرابی سنسور از علل ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ

یکی دیگر از دلایل ارور le یا e9 در ماشین لباسشویی سامسونگ خرابی سنسور است. از آنجایی که نشت آب مشکل بسیار مهمی است و باید به سرعت از آن جلوگیری کرد، ماشین های لباسشویی جدید مجهز به سنسور تشخیص نشت آب هستند. این قطعه قابلیت تشخیص نشتی آب از دستگاه و اخطار آن را دارد. خرابی این قطعه باعث می شود اطلاعات نشتی آب نادرست به برد ارسال شود و ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ روی صفحه ظاهر شود. در این حالت حتی اگر آب جریان نداشته باشد، تا زمانی که سنسور تعویض نشود، این کد خطا از بین نخواهد رفت.

مشکل در دیگ ماشین لباسشویی از دلایل کد خطای le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود در ماشین لباسشویی های سامسونگ ارور le یا e9 ظاهر شود، سوراخ شدن دیگ است. این مشکل نادر باعث نشت آب در دیگ می شود و باید هرچه سریعتر دیگ تعمیر و یا تعویض گردد.

مشکل در دیگ ماشین لباسشویی از دلایل کد خطای le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ

خرابی هیدروستات از علت های کد اخطار le یا e9 لباسشویی سامسونگ

هیدرواستات قسمت کوچک اما مهم ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل آب ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. خرابی این قطعه باعث ایجاد مشکل در کنترل آب شده و آب بیش از ظرفیت مورد نیاز وارد دستگاه می شود. در این صورت آب نشت می کند و با خطای le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه می شوید.

خرابی هیدروستات از علت های کد اخطار le یا e9 لباسشویی سامسونگ

مشکل در برد علت ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ

برد قسمت کوچک اما بسیار مهم ماشین لباسشویی است که نقش مغز ماشین را ایفا می کند. تمامی قطعات الکتریکی دستگاه به این برد متصل شده و دستورات شروع و پایان خود را از آن دریافت کرده و به برد منتقل می کند. خرابی برد باعث ایجاد خطا در ارسال دستورات یا دریافت اطلاعات از قطعات می شود و گاهی باعث تجمع بیش از حد در دستگاه و خرابی آن می شود. در این صورت ارور le یا e9 در ماشین لباسشویی سامسونگ ظاهر می شود و از آنجایی که تعمیر ماشین لباسشویی نیاز به ابزار و اطلاعات خاصی دارد بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

مشکل در برد علت ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ

مشکل در جاپودری از علل کد خطای le یا e9 لباسشویی سامسونگ

افزودن بیش از حد مواد شوینده یا مایع شستشوی غلیظ می تواند دریچه محفظه پودر را مسدود کند و منجر به نشت آب شود. می توانید از آب گرم و برس برای تمیز کردن کشوها و درهای کمد استفاده کنید تا مشکل برطرف گردد. یکی دیگر از دلایل جمع شدن آب در لباسشویی و تجمع آن که باعث خروج آب از لباسشویی می شود، ممکن است به دلیل نصب نامناسب ماشین لباسشویی یا آسیب دیدن آن باشد.

مشکل در جاپودری از علل کد خطای le یا e9 لباسشویی سامسونگ

معیوب بودن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی سامسونگ

پارگی و آسیب دیدن لاستیک اطراف درب مخصوصا قسمت های زیرین، شایع ترین علت نشت آب از درب ماشین لباسشویی سامسونگ است. در این حالت آب بندی دستگاه به درستی انجام نمی شود و آب از درب ماشین لباسشویی خارج می شود. برای جلوگیری از این امر، همیشه اطمینان حاصل کنید که هنگام قرار دادن لباس در دستگاه، قسمت های تیز لباس، مانند زیپ ها و دکمه ها، قسمت لاستیکی در را نگیرند یا نکشند.

معیوب بودن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی سامسونگ

نحوه عیب یابی کد ارور le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ

برای عیب یابی علت ارور le یا e9 لباسشویی سامسونگ در ابتدا علت های احتمالی را به صورت کامل مطالعه کنید و موارد ذکر شده را جهت عیب یابی ارور le یا e9 انجام دهید:

  • پمپ آب وظیفه پمپاژ آب از ماشین لباسشویی را بر عهده دارد و خرابی آن باعث ماندن آب در واشر می شود و برای رفع آن باید این قسمت تعمیر گردد.
  • سنسورها وظیفه دارند تا از نشتی آب جلوگیری کنند و تا زمانی که این سنسورها تعویض نشوند این ارور از بین نخواهد رفت.
  • در برخی موارد ممکن است دیگ سوراخ شده و یا دارای مشکلی بوده که نتواند به فعالیت خود ادامه دهد. تعمیر و یا تعویض دیگ کار کاملا تخصصی بوده و بهتر است از یک متخصص برای تعمیر و یا تعویض کمک بگیرید.
  • خرابی هیدروستات باعث ایجاد ایراد در کنترل آب می شود و آب بیشتری وارد دستگاه می شود و باید هرچه سریعتر این قسمت از دستگاه تعمیر گردد.
  • برای تعمیر برد باید ابتدا دستگاه را کامل از برق بکشید و قسمت جلویی دستگاه را باز کنید تا به برد دسترسی داشته باشید و سپس مشکل را پیدا کنید. پیشنهاد می شود از یک متخصص کمک بگیرید.
  • مسدود شدن جاپودری می تواند این ارور را ایجاد نماید. برای رفع این مشکل می توانید خیلی ساده از آب داغ استفاده کنید و تمامی گرفتگی ها را رفع کنید.
  • معیوب بودن لاستیک دور درب باعث کد خطای le یا e9 شده که برای رفع آن در هنگام قرار دادن لباس در دستگاه، قسمت های تیز لباس، مانند زیپ ها و دکمه ها، قسمت لاستیکی در را نگیرند یا نکشند تا دچار مشکل نشوند.

طریقه رفع کد خطای le یا e9 لباسشویی سامسونگ

نحوه رفع ارور le یا e9 ماشین لباسشویی سامسونگ بسیار ساده می باشد و در ادامه به مهمترین نکات در این رابطه خواهیم پرداخت:

  • پمپ آب در صورت خرابی باید تعمیر و یا تعویض گردد. می توانید برای تعویض و یا تعمیر از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
  • کد خطای le یا e9 یکی دیگر از کد خطاها می باشد که بدلیل خرابی سنسور بوده و باید این سنسورها تعویض گردند وگرنه این ارور از بین نخواهد رفت. برای تعویض بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.
  • هشدارهای le یا e9 حتی در زمان سوراخ شدن دیگ و یا مشکل خوردن آن نیز ظاهر می شود و باید تعمیر و یا تعویض آن باید از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
  • خرابی هیدروستات از علت های کد خطای le یا e9 لباسشویی سامسونگ که برای تعمیر آن بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.
  • مشکل در برد ماشین لباسشویی سامسونگ باعث کد خطای le یا e9 شده و برای تعمیر آن بهتر است از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده کنید.
  • مسدود شدن جاپودری نیز می تواند باعث کد خطای le یا e9 شود و برای رفع آن می توانید از آب داغ برای پاکسازی جاپودری استفاده کنید.
  • ارور le یا e9 بدلیل خرابی لاستیک دور درب نیز بوجود می آید و می توانید با تعویض لاستیک و رعایت یکسری نکات این مشکل را نیز به راحتی رفع کنید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد