logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ریست یخچال سامسونگ

ریست یخچال سامسونگ
ریست یخچال سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ریست یخچال سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ریست یخچال سامسونگ به بهبود عملکرد دستگاه چه کمکی می کند؟ برخی مواقع کاربران به هنگام استفاده از یخچال سامسونگ خود با مشکلاتی مواجه می شوند که یکی از راهکارهای رفع ایرادات یخچال بازنشانی کردن آن است. ممکن است به دلایل مختلفی یخچال سامسونگ شروع به چشمک زدن نموده و یا نمایشگر و دکمه های آن با ایراداتی مواجه شود. در این حالت ریست کردن یخچال سامسونگ می تواند در زمینه رفع مشکل یخچال بسیار کاربردی باشد. در ادامه این مطلب از آی پی امداد به بررسی نحوه بازنشانی تنظیمات یخچال سامسونگ در مدل های مختلف آن خواهیم پرداخت.

کاربران گرامی، با استفاده از خدمات نمایندگی نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد می توانید تا 75% در هزینه تعمیرات یخچال سامسونگ صرفه جویی داشته باشید.

چه زمانی یخچال سامسونگ نیاز به ریست کردن دارد؟

به طور کلی در شرایط عادی نیازی به ریست کردن یخچال سامسونگ نخواهید داشت. تنها در برخی شرایط خاص می توانید اقدام به انجام این کار نمایید. همچنین در صورتی که با کد خطا یا ارور یخچال فریزر سامسونگ خود مواجه شدید، پیش از بازنشانی کردن دستگاه ابتدا مفهوم ارور را بررسی نموده و سپس بررسی کنید که دستگاه شما نیازمند آن است یا خیر. در ادامه شرایطی که نیاز به بازنشانی تنظیمات یخچال سامسونگ می باشد را بیان خواهیم کرد:

  1. مشاهده دمای غیرطبیعی یخچال فریزر و ساید سامسونگ
  2. قطع شدن برق دستگاه
  3. چشمک زدن درجه دمای یخچال
  4. باز گذاشتن بیش از حد درب یخچال
  5. مشاهده ارور یا کد خطا بر روی نمایشگر یخچال سامسونگ

چگونه مدل های مختلف یخچال سامسونگ را ریست کنیم؟

این روزها یخچال های برند سامسونگ در مدل ها و طرح های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند که هریک از آنها دارای امکانات مختلفی می باشند. اگرچه این یخچال ها از پنل ها و نمایشگرهای مختلفی برخوردار هستند، اما نحوه ریست کردن یخچال سامسونگ در بسیاری از مدل های شبیه به هم می باشد. در ادامه این بخش به راهنمای ریست یخچال این برند در مدل های مختلف آن خواهیم پرداخت:

نحوه بازنشانی تنظیمات یخچال فریزر معمولی سامسونگ

بازنشانی تنظیمات یخچال فریزر سامسونگ با استفاده از دکمه های معمولی یا لمسی نمایشگر یخچال بستگی به نوع مدل دستگاه خواهد داشت. در مدل یخچال فریزرهای بالا پایین سامسونگ که فریزر معمولا در قسمت بالایی دستگاه تعبیه می شود، برای این کار می توانید دو دکمه power freeze و freezer را به مدت 8 تا 9 ثانیه نگه دارید. پس از انجام این کار چراغ های موجود بر روی نمایشگر یخچال یک بار خاموش و مجددا روشن می شوند. در نهایت به مدت 5 دقیقه یخچال را از برق بکشید و سپس آن را دوباره به برق وصل کیند تا به درستی ریست گردد.

ریست کردن یخچال فریزر معمولی سامسونگ

آموزش ریست یخچال ساید بای ساید سامسونگ

در صورتی که قصد ریست کردن یخچال ساید بای ساید سامسونگ خود را دارید، می توانید دکمه های energy saver و lighting را به مدت زمان 5 ثانیه نگه دارید. در این حالت چراغ های نمایشگر یخچال باید روشن شوند. چنانچه با انجام این کار پس از چند ثانیه چراغ ها به صورت اتوماتیک خاموش شوند، به این معناست که ریست دستگاه به درستی انجام شده است.

ریست یخچال ساید بای ساید سامسونگ

در برخی دیگر از مدل های جدید یخچال ساید سامسونگ دکمه های بالا وجود ندارند. در این شرایط می توانید از دکمه های power cool و power freeze برای انجام این کار استفاده کنید. این دکمه را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا تمامی چراغ های دستگاه یک بار روشن و مجددا خاموش شوند.

طریقه ریست کردن یخچال دوقلوی سامسونگ

برای اینکه بتوانید اقدام به بازنشانی تنظیمات یخچال دوقلوی سامسونگ خود کنید، یکی از راه ها این است که یخچال را از برق کشیده و مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس مجددا آن را به برق متصل کنید. همچنین اگر نمایشگر یخچال شما از دکمه های power freeze و cool select turbo برخوردار است، این دکمه ها را به مدت 8 ثانیه و  به صورت همزمان نگه دارید تا یخچال فریزر شما به صورت کامل ریست گردد.

ریست کردن یخچال دوقلوی سامسونگ

نتیجه گیری از ریست یخچال سامسونگ

ریست کردن یخچال سامسونگ یکی از روش هایی است که می تواند بسیاری از ایرادات یخچال را برطرف کند. از این رو اگر بر روی نمایشگر یخچال خود تغییراتی نظیر چشمک زدن درجه را مشاهده کردید، باید برای برگرداندن یخچال به وضعیت عادی اقدام به ریست کردن آن نمایید. در مقاله بالا روش های ساده برای بازنشانی تنظیمات مدل های مختلف یخچال سامسونگ را برای شما شرح دادیم. به کمک این مطالب می توانید بدون هیچگونه مشکلی برای انجام این کار اقدامات لازم را انجام دهید. چنانچه پس از ریست یخچال نیز مشکل دستگاه شما رفع نشد، بهتر است از تعمیرکار آی پی امداد برای تعمیرات یخچال خود کمک بگیرید.

5 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • جابر 12 بهمن 1402

    واقعا ممنونم اطلاعاتتان بدردم خورد بینهایت سپاس زنده باشید

    پاسخ دادن
  • Helen 24 آذر 1402

    سلام یخچال دو قلو سامسونگ مدل ۱۲۳ داریم بعد نمایشگر دما رو روی صفحه نمایشگر نشون نمیده و با باز و بسته کردن در یخچال نشون داده میشه و بعد میره ( دمای داخل یخچال مشکلی نداره )

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 آذر 1402

      درود، مشکل مربوط به سوئیچ درب یخچال می باشد.

      پاسخ دادن
  • Zahra 07 خرداد 1401

    با سلام چنتا تعمیرکار گفتن که هم برد یخچال سالمه هم موتور یخچال و با ریست کردن، یخچال شروع به خنک کردن کرد.(سامسونگ فریز بالا یخچال پایین) اما بعد ۴ روز وقتی برق رفت و یخچال رو از برق کشیدیم نیم ساعت پس از وصل شدن برق، یخچال رو به پریز زدیم ولی بعد از گذشت ۱ ساعت هنوز یخچال شروع به کار نکرده!(سری قبل هم بعد از وصل شدن برق این اتفاق افتاد و با ریست حل شد) میخواستم بدونم پس مشکل از کدوم قسمت هست؟ مجددا باید ریست کنیم یخچال رو تا مشکل حل بشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 خرداد 1401

      سلام، روی برد الکترونیکی یه فیوز نصب شده و اگه سالم نیست باید تعویض شود و همچنین دیگر قطعات برد هم بررسی شود. ارتباطی به ریست ندارد

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد