logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ

علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

استفاده از مایکروفر پخت و پز و روند گرم کردن غذا را به مراتب آسان‌تر کرده و در حال حاضر اکثر افراد از این وسیله در منزل خود استفاده می‌کنند. ما در این مقاله از آی پی امداد برایتان دربارۀ علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ خواهیم گفت. اگر سوال خاصی دربارۀ دلیل گرم نشدن غذا در مایکروویو سامسونگ دارید، در بخش نظرات و دیدگاه این مطلب یا در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز در اسرع وقت شما را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که از طریق تماس تلفنی نیز می‌توانید برای عیب‌یابی مشکل اقدام کنید. کافی است با آی پی امداد تماس گرفته و سوالات خود را دربارۀ علت گرم نشدن غذا در مایکروفر بپرسید. متخصصین آی پی امداد شما را راهنمایی می‌کنند که به چه طریقی برای رفع مشکلات دستگاه و در صورت لزوم برای تعمیر اقدام کنید.

7 علت گرم نکردن مایکروویو سامسونگ + راه‌حل

وقتی در مایکروفر غذایی را قرار داده و مشاهده می‌کنید که گرم نشده و تغییر دمایی نداده است، حتماً مشکلی در عملکرد دستگاه وجود دارد. در اکثر مواقع این مشکل به علت گرم نشدن مایکروفر سامسونگ مربوط است. این دلایل و مشکلات به شرح زیر هستند:

  1. خراب شدن مگنترون مایکروفر
  2. مشکل در ترانس ولتاژهای مایکروفر
  3. خراب شدن خازن مایکروفر
  4. خراب شدن دیود مایکروفر
  5. معیوب شدن برد الکتریکی دستگاه
  6. خرابی فیوزهای ولتاژ
  7. اختلال در میکروسوئیچ در مایکروفر

7 علت گرم نشدن غذا در ماکروفر سامسونگ

در ادامه این مطلب هر کدام از دلایل گرم نشدن غذا در ماکروفر برند سامسونگ را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه مطالب را از دست ندهید.

1. خراب شدن مگنترون مایکروفر

در ساختار مایکروفر سامسونگ قطعه‌ای حیاتی و اساسی به نام لامپ مگنترون وجود دارد. حساسیت این لامپ بسیار بالا است و در دستگاه موجب تولید و آزادسازی اشعه می‌شود. اگر مایکروفر به مدت زمان طولانی روشن بماند، احتمال خراب شدن و آسیب این قطعه نیز افزایش می‌یابد. خراب شدن این لامپ ضمن اینکه علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ محسوب می‌شود، موجب تاباندن بیش از حد اشعه به مواد غذایی شده و می‌توان گفت برای سلامتی نیز مضر است. علت خرابی لامپ مگنترون مایکروفر نیز به اتمام رسیدن عمر لامپ یا سایر عوامل است.

خراب شدن مگنترون مایکروفر

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم به محض اینکه مشاهده کردید مایکروفر غذا را گرم نمی‌کند با نمایندگی سامسونگ برای بررسی و عیب‌یابی مشکل تماس بگیرید. چنانچه مگنترون دستگاه خراب شده باشد، تعمیرکاران متخصص آی پی امداد با تعویض این قطعه مشکل را رفع می‌کنند.

2. مشکل در ترانس ولتاژهای مایکروفر

در ساختار اکثر مایکروفرهای سامسونگ قطعه‌ای مکعب شکل به نام ترانس ولتاژ وجود دارد. در واقع این جعبه انرژی مگنترون جهت تولید امواج و تابش برای محیط را تأمین می‌کند. یکی از علل گرم نکردن غذا در مایکروویو سامسونگ، خرابی ترانس ولتاژ است. وظیفه این قطعه تامین برق و ولتاژ مایکروفر است. این قطعه برق 220 ولتی را از منبع اصلی دریافت کرده و به واسطه سیم پیچ‌هایی که دارد، آن را تا 2200 تقویت می‌کند. بدون شک طبیعی است که با خرابی این قطعه عملکرد مایکروفر با مشکل مواجه شده و قادر به گرم کردن غذا نباشد.

مشکل در ترانس ولتاژهای مایکروفر

راه‌حل:

  • در وهله اول باید بگوییم که مشکل در ترانس مایکروفر امری نیست که شخصاً قادر به تشخیص آن باشید. در نتیجه به بررسی و عیب‌یابی دقیق نیاز دارید. در این راستا توصیه می‌کنیم از افراد متخصص در این زمینه مشورت گرفته و مشکل را به صورت اصولی رفع کنید.

3. خراب شدن خازن مایکروفر

جالب است بدانید که خازن‌ها از دیگر قطعات مهم در مایکروفر سامسونگ محسوب شده و در صورت خرابی آنها، عملکرد دستگاه مختل شده و قادر به گرم کردن غذا نخواهد بود. از آنجایی که وظیفه خازن ذخیره سازی برق برای مواقع حساس است، سوختن یا خرابی آنها می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. دلایل و خرابی خازن به عوامل متعددی بستگی داشته و می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از بین رفتن عایق خازن‌ها
  • وجود اتصال کوتاه
  • شارژ نشدن خازن

خراب شدن خازن مایکروفر

راه‌حل:

  • وقتی خازن موجود در مایکروفر خراب شده یا سوخته باشد، تعویض آن بهترین راه‌حل ممکن برای استفاده مجدد از دستگاه است. در این شرایط باید از تعمیرکاران متخصص و متبحر کمک بگیرید. در این راستا می‌توانید از متخصصین آی پی امداد نیز مشورت و راهنمایی بگیرید.

4. خراب شدن دیود مایکروفر

از دیگر موارد اثرگذار در مشکل گرم نکردن مواد غذا در مایکروفر سامسونگ، می‌توان به سوختگی و یا خرابی دیود اشاره کرد. دیود مایکروفر سامسونگ جهت خنثی کردن ولتاژ و به کمک خازن کار می‌کند و عملکرد آن با نحوه کار مگنترون نیز وابستگی دارد. وقتی دیود مایکروفر می‌سوزد، دستگاه قادر به تغذیه نیست و نمی‌تواند مواد غذایی را گرم کند. دیود خروجی توان AC را به DC تبدیل می‌کند و با این اقدام ولتاژ حدوداً دو برابر می‌شود.

خراب شدن دیود مایکروفر

راه‌حل:

  • تعویض دیود تنها راه‌حلی است که در شرایط مشابه می‌توان پیشنهاد داد. البته تشخیص این مشکل نیازمند مهارت فنی است. کمک گرفتن از افراد متخصص برای تشخیص مشکل به شما کمک می‌کند که در عیب‌یابی اشتباهی نداشته و در صورت لزوم دیود را تعویض کنید.

5. معیوب شدن برد الکتریکی دستگاه

برد الکتریکی یکی از قطعات الکترونیکی مهم و اساسی در مایکروفرهای سامسونگ محسوب شده و در واقع عملکرد آن مشابه مغز در بدن انسان است. وظیفه آن استفاده از نیروی برق و انتقال آن به قطعات مختلف و فرستادن دستور شروع و پایان کار به آن‌ها است. وقتی برد الکتریکی مایکروفر خراب می‌شود، شما با یکی از اصلی‌ترین علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ مواجه شده‌اید. از آنجایی که برد ماکروفر وظیفه ارسال فرمان را به عهده دارد خرابی آن منجر به تضعیف عملکرد سایر قطعات و حتی توقف آنها می‌شود.

معیوب شدن برد الکتریکی دستگاه

راه‌حل:

  • در ابتدا بهتر است با نمایندگی تماس گرفته و مشکل پیش آمده را عنوان کنید. اگر مدت زمان زیادی از خرید دستگاه شما می‌گذرد و خدمات پس از فروش شامل حال آن نمی‌شود، از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد برای عیب‌یابی و رفع مشکل کمک بگیرید.

6. خرابی فیوزهای ولتاژ

از دیگر علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ (گرم نشدن غذا) می‌توان خراب شدن فیوزهای ترانس ولتاژ را نام برد. این بخش در واقع وظیفه محافظت از سایر قطعات را به عهده دارد و مانع از که نوسانات ولتاژی و جرقه زدن در دستگاه می‌شود. به این طریق سایر قطعات مانند خازن، ترانس و… از آسیب جدی در امان خواهند بود. خرابی فیوزهای ولتاژ منجر به آسیب سایر قطعات شده و از همه مهم‌تر اینکه دستگاه قادر به گرم کردن نیست. در واقع مایکروفر روشن می‌شود، اما غذایی که در آن می‌گذارید، گرم نمی‌شود.

فیوزهای ترانس ولتاژ ماکروفر

راه‌حل:

  • تعویض فیوزهای ولتاژ بهترین راه‌حلی است که برای رفع مشکل رخ داده می‌توان ارائه داد. بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید تا از بابت جایگزین کردن فیوزهای ولتاژ اصل و باکیفیت نگرانی نداشته باشید.

7. اختلال در میکروسوئیچ در مایکروفر

اگر میکروسوئیچ درب مایکروفر سامسونگ خراب شود، فرآیند گرم شدن غذا نیز با مشکل مواجه شده و بدون شک برایتان آزاردهنده خواهد بود. علت خرابی این قطعه به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه خواهیم گفت. اگر مدت زمان زیادی از خرید مایکروفر سامسونگ می‌گذرد یا در باز و بستن درب عجله می‌کنید، احتمال خرابی میکروسوئیچ افزایش یافته و دستگاه قادر به گرم کردن غذا نیست.

اختلال در میکروسوئیچ درب مایکروفر

راه‌حل:

  • میکروسوئیچ جز آن دسته از قطعاتی است که اگر خراب شود، با تعویض یا تعمیر می‌توان مشکل را رفع کرد.

برای تعمیر مشکل گرم نشدن مایکروفر سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از آی پی امداد برایتان دربارۀ علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ (گرم نشدن غذا) صحبت کردیم. حال 7 مورد از شایع‌ترین دلایل را به همراه شیوه رفع آنها می‌دانید. در پایان نیز تأکید می‌کنیم در صورت مشاهده علائم عنوان شده، فوراً با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و تعمیرکاران متخصص آی پی امداد بخواهید که مشکل مایکروفر سامسونگ را رفع کنند. به نظر شما تعمیر مایکروویو تصمیم عاقلانه‌ای است یا خرید دستگاه جدید؟ نظر خود را با ما به اشتراک گذاشته و در صورت کاربردی بودن این محتوا آن را با سایر افراد نیز به اشتراک بگذارید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست