logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خاموش شدن بخاری برقی

علت خاموش شدن بخاری برقی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خاموش شدن بخاری برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی، نگارش این مقاله تخصصی در مورد بررسی و حل مشکل خاموش شدن بخاری برقی حاصل تلاش تیم نویسندگان آی پی امداد و مشاوره ها و راهنمایی تکنسین های مجموعه است. در صورتی که مطلب علت خاموش شدن بخاری برقی را مطالعه کرده اید، سوال هایی برایتان مطرح شده است، میتوانید از قسمت نظرات همین مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت، سوال هایتان را مطرح کنید تا کارشناسان آی پی امداد در اسرع وقت به آن پاسخ دهند. همچنین شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به تعمیر مشکل خاموش شدن ناگهانی بخاری خود از تعمیرکاران مجرب آی پی امداد کمک بگیرید.

5 دلیل رایج خاموش شدن بخاری برقی

اگر مدتی است که متوجه میشوید بخاری برقی شما پس از چند دقیقه روشن بودن، مجددا خاموش میشود و از بروز حوادث ناگوار احساس ترس میکنید، بهتر است بدانید که این مشکل ممکن است به این دلایل رخ دهد:

  1. برق قطع شده یا سیم و کابل دستگاه آسیب دیده است.
  2. ترموستات خراب شده است.
  3. ترموفیوز عملکرد درستی ندارد.
  4. سیستم کنترل الکترونیکی آسیب دیده است.
  5. المنت ها خراب شده اند.

چرا بخاری برقی خاموش می شود؟

در ادامه هریک از 5 دلیل خاموش شدن ناگهانی بخاری برقی به همراه عیب یابی و رفع هریک از آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  1. برق قطع شده یا سیم و کابل دستگاه آسیب دیده است

با توجه به اینکه بخاری برقی به طور مستقیم با انرژی الکتریکی کار می کند و نیازمند برق است، قطع شدن برق تاثیر مستقیم روی عملکرد بخاری دارد و باعث خاموشی آن میشود.

  • راه حل: اگر متوجه شدید که بخاری برقی روشن نیست، در اولین اقدام برای عیب یابی این است که برق ساختمان و یا وجود برق در دستگاه را بررسی کنید.
  • همچنین قطع شدن سیم و کابل های بخاری برقی نیز یکی از علت های خاموش شدن آن است.
  • برای حل این مشکل حضور یک تکنسین حرفه ای الزامی است؛ زیرا افراد عادی نمی توانند مشکل قطع شدن سیم و کابل دستگاه را برطرف کنند.
  • توصیه میکنیم برای حل این مشکل از تکنسین های متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. ترموستات خراب شده است

همانطور که احتمالا میدانید، وجود ترموستات در دستگاه های الکترونیکی حرارتی برای کنترل دما بسیار ضروری است. وجود ترموستات اجازه نمی دهد دستگاه بیش از مقدار مشخصی روشن بماند و حرارت زیادی تولید کند. بنابراین در صورتی که این قطعه آسیب دیده باشد، قطعا تشخیص دما با مشکل مواجه و در نتیجه باعث خاموش شدن بخاری برقی خواهد شد.

  • راه حل رفع این مشکل تنها این است که یک تکنسین حرفه ای ترموستات را بررسی کند و در صورت نیاز آن را تعویض کند.
  1. ترموفیوز عملکرد درستی ندارد

ترموفیوز قطعه بسیار مهم برای حفظ امنیت دستگاه های حرارتی است که جریان الکتریکی را در صورت رسیدن به دمای خاص قطع می کند و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری می کند.

  • راه حل: معمولا تعمیر دستگاه های الکترونیکی نیاز به حضور تکنسین با ابزار خاص دارد. بنابراین شما به تنهایی و بدون داشتن ابزار تعمیر نمی توانید این کار را انجام دهید.
  • بنابراین از یک تکنسین بخواهید در صورت نیاز ترموفیوز را تعویض کند.
  1. سیستم کنترل الکترونیکی آسیب دیده است

نقش این سیستم در بخاری برقی از اسم آن قابل تشخیص است. اگر سیستم کنترل الکترونیکی بخاری آسیب دیده باشد، قطعا بخاری نمی تواند روشن بماند و پس از چند دقیقه خاموش خواهد شد.

  • راه حل: تعمیر یا تعویض قطعات این سیستم هم بهتر است توسط تکنسین متخصص و مجرب آی پی امداد انجام شود.
  1. المنت ها خراب شده اند

المنت ها مهم ترین بخش بخاری برقی هستند؛ زیرا مسئول ایجاد حرارت می باشند و خرابی آن ها قطعا منجر به مشکلاتی مثل خرابی بخاری و خاموش شدن ناگهانی آن خواهد شد.

  • راه حل: المنت ها بخش حساسی در بخاری هستند. بنابراین تعمیر یا تعویض آن ها نیاز به دانش تخصصی در زمینه تعمیرات لوازم برقی دارد.
  • توصیه میکنیم برای حل این مشکل از تکنسین های مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.

برای تعمیر مشکل خاموش شدن بخاری برقی از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

همراهان گرامی امیدواریم این مطالعه این مطلب برای تعمیر مشکل خاموش شدن ناگهانی بخاری برقی به شما کمک کند. در صورتی که نیاز دارید یک تعمیرکار حرفه ای از بخاری برقی شما بازدید کند و مشکل آن را بررسی کند، میتوانید از خدمات حضور تکنسین در محل مجموعه آی پی امداد استفاده کنید. آی پی امداد یکی از برترین مجموعه های خدمات تعمیر انواع لوازم خانگی و گرمایشی می باشد. اگر به دنبال حل مشکل خاموش شدن ناگهانی بخاری برقی خود هستید، استفاده از خدمات آی پی امداد با وجود تکنسین های باتجربه انتخاب بسیار درستی است. از این رو شما می توانید برای ثبت درخواست خود از طریق سایت آی پی امداد اقدام کرده و یا با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد