logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مشکلات المنت بخاری برقی

مشکلات المنت بخاری برقی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مشکلات المنت بخاری برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم به بررسی مشکلات المنت بخاری برقی بپردازیم. در این مطلب خواهیم گفت چرا المنت بخاری برقی روشن نمی شود، همچنین خواهیم گفت دلایل سوختن و از کار افتادن این قطعه مربوط به چه مواردی می باشد. همچنین نکات ضروری مراقبت از المنت بخاری برقی را نیز برای شما ذکر خواهیم کرد. در صورتی که در زمینه مشکلات المنت بخاری برقی پرسش هایی برای شما مطرح شده است، به قسمت نظرات این مطلب و یا قسمت پرسش و پاسخ مراجعه کنید تا بتوانید مستقیما با کارشناسان آی پی امداد در تماس باشید. همچنین می توانید برای هریک از مشکلات رایج المنت بخاری برقی یا هیتر برقی خود از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

مشکلات رایج المنت بخاری برقی را بشناسید

بخاری برقی یکی از پرکاربردترین سیستم های گرمایشی است که مانند هر دستگاه برقی دیگری ممکن است دچار مشکلاتی شود. در این مطلب در مورد بروز هریک از مشکلات المنت برقی نظیر خرابی و روشن نشدن آن توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. رایج ترین مشکلات المنت بخاری برقی به شرح زیر است:

  1. سوختن و خرابی المنت
  2. روشن نشدن المنت
  3. از کار افتادن المنت

3 دلیل سوختن المنت بخاری برقی

با توجه به اینکه المنت ها یکی از مهم ترین اجزای سیستم گرمایشی بخاری برقی و هیتر برقی هستند، قطعا مشکلات مربوط به این قسمت روی عملکرد بخاری برقی نیز تاثیر خواهد گذاشت. ادامه مطلب را برای بررسی دلایل سوختن المنت بخاری برقی دنبال کنید:

  1. سوختن و خرابی المنت به دلیل خوردگی
  • یکی از دلایل اصلی سوختن المنت ها وجود دودهای شیمیایی در اطراف بخاری برقی و امکان زنگ زدگی آن است.
  1. اکسیداسیون
  • به طور کلی مواد در دمای بالا اکسید می شوند و می توان گفت که اکسید شدن موارد یکی از عوامل خرابی و سوختن المنت بخاری برقی است.
  1. استفاده نادرست و وارد شدن فشار سیستم
  • اگر با روشن کردن بیش از حد بخاری برقی و استفاده نادرست از آن و همچنین تنظیم بیش از حد ترموستات باعث وارد شدن فشار به المنت ها برای دستیابی و یا حفظ دمای مطلوب خواهد شد.
  • این فشار بیش از حد علاوه بر اینکه عمر بخاری برقی را کم می کند، باعث سوختن زود هنگام المنت ها نیز میشود.

3 دلیل سوختن المنت بخاری برقی

2 علت روشن نشدن المنت بخاری برقی

اگر بخاری برقی روشن نمی شود، ممکن است به این دلایل باشد:

  1. شکستگی المنت
  • با توجه به اینکه آلیاژ المنت حاوی آهن نیز می باشد، امکان شکسته شدن آن به دلیل وارد شدن فشار بیش از حد و سرد و گرم شدن مکرر وجود دارد.
  1. تشکیل نقطه داغ
  • اگر در یک نقطه از المنت بخاری برقی دما بیش از سایر نقاط باشد، امکان خرابی و شکستن در آن نقطه دور از انتظار نخواهد بود.

2 علت روشن نشدن المنت بخاری برقی

چرا المنت بخاری برقی از کار افتاده است؟

دلایل از کار افتادن المنت بخاری برقی این موارد است:

  1. سیم کشی معیوب
  • با توجه به اینکه بخاری برقی با برق کار می کند، هرگونه اشکال در سیم کشی این دستگاه باعث میشود جریان برق به صورت کنترل نشده به سیستم دستگاه وارد شود.
  • دلیل اصلی سوختن المنت ها مربوط به سیم کشی معیوب دستگاه است.
  1. سایش و پارگی
  • المنت ها جزو قطعات حساس درون سیستم بخاری برقی هستند. بنابراین هرگونه پارگی و سایش در طول چرخه های کاری استاندارد آن ها باعث از کار افتادن و سوختن المنت ها خواهد شد.

علت از کار افتادن المنت بخاری برقی

آنچه باید در مورد مراقبت از المنت بخاری برقی بدانید

در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که جهت نگهداری صحیح از بخاری برقی و سلامت المنت های آن باید این موارد را در نظر داشته باشید:

  • بخاری برقی را در محل صاف و محکم قرار دهید و هنگام روشن بودن آن هرگز اقدام به جابجایی دستگاه نکنید.
  • از بخاری برقی برای گرم کردن غذا و جوشاندن آب استفاده نکنید. زیرا امکان سرریز شدن و واژگون شدن آن ها به درون دستگاه وجود دارد.
  • مشکلاتی که در اثر ریختن مواد غذایی و آب روی المنت ها به وجود می آید، شامل: جرقه زدن مدار آن، سوختن و خرابی المنت می باشد.
  • دستگاهی را خریداری کنید که مجهز به کلید قطع خودکار باشد. این قابلیت باعث میشود که در صورت واژگون شدن بخاری برقی، پیش از وقوع حوادث ناگوار، برق ورودی به دستگاه قطع شود.
  • مزیت دیگر وجود کلید قطع کن این است که تنها در صورتی میتوان بخاری برقی را روشن کرد که آن را روی سطح صاف و محکم قرار داده باشید.
  • کابل را از بدنه دستگاه دور کنید؛ زیرا تمام قسمت های بدنه داغ میشوند و اگر کابل بی کیفیت باشد، امکان ذوب شدن و بروز آتش سوزی وجود دارد.
  • در صورت خرابی المنت ها، به سرعت برای تعویض آن ها اقدام کنید؛ زیرا علاوه بر امکان ایجاد آتش سوزی، به سایر قطعات درون دستگاه آسیب می زنند. البته تعویض المنت تنها باید توسط فرد متخصص و تکنسین حرفه ای انجام شود.
  • به هیچ عنوان بخاری برقی را در نزدیکی مواد اشتعال زا به خصوص پارچه و پرده و … قرار ندهید. همچنین توصیه میشود برای جلوگیری از خطر آتش سوزی بخاری برقی را روی سرامیک قرار دهید.

برای تعمیر المنت بخاری برقی با کجا تماس بگیریم؟

مخاطبین گرامی، امیدواریم اطلاعاتی که در این مطلب برای حل مشکل المنت بخاری برقی در اختیارتان قرار داده شد، برایتان مفید بوده باشد. در پایان این مطلب قصد داریم بهترین روش برای حل مشکل المنت بخاری برقی را به شما بگوییم. اگر مدتی است به دلیل خرابی المنت ها، بخاری برقی روشن نمیشود یا گرم نمی کند، جای نگرانی نیست. با وجود تکنسین های حرفه ای آی پی امداد که توانایی تعمیر هر نوع وسیله برقی و گرمایشی خانگی را دارند، تعمیر المنت بخری برقی شما در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت انجام میشود. بنابراین تنها کافی است برای حضور تکنسین بخاری برقی در محل با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید و یا به بخش ثبت درخواست آنلاین در سایت آی پی امداد مراجعه کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد