logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ نشدن لوله بخاری

علت داغ نشدن لوله بخاری
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ نشدن لوله بخاری به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب به بررسی علت داغ نشدن لوله بخاری خواهیم پرداخت. همچنین به این سوال که آیا داغ بودن لوله بخاری نشانه عملکرد صحیح آن است پاسخ داده و خواهیم گفت که چرا لوله بخاری سرد است. با توجه به اهمیت این موضوع و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار، تکنسین های مجموعه آی پی امداد همه تجربیات خود در این زمینه را در اختیار ما قرار داده اند. بنابراین توصیه میکنیم این مطلب را تا انتها با دقت مطالعه فرمایید. اگر پس از مطالعه این مطلب اگر سوالاتی در ذهنتان دارید، می توانید سوال هایتان را در بخش دیدگاه همین مقاله یا پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن ها پاسخ داده شود. همچنین می توانید برای رفع مشکل سرد بودن لوله بخاری خود از خدمات تعمیرکاران متخصص آی پی امداد بهره مند شوید.

آیا داغ بودن لوله بخاری نشانه عملکرد صحیح آن است؟

اگر هنگام روشن بودن بخاری لوله دودکش را لمس کنید، متوجه داغ بودن آن میشوید. وقتی بخاری در حال کار است، به دلیل فرآیند احتراقی که در آن رخ می دهد، حرارت زیادی تولید و به محیط منتشر می کند. در فرآیند احتراق، گازهای سمی نیز تولید می شوند که به هیچ وجه نباید وارد محیط شده و باید از طریق دودکش به بیرون هدایت شوند. پس زمانی که لوله دودکش بخاری داغ میشود، نشانه عملکرد صحیح دودکش برای خارج کردن گازهای سمی و جلوگیری از انتشار آنهاست. سرد بودن لوله بخاری مسئله ای بسیار نگران کننده ای است؛ زیرا به این معنی است که دودکش به درستی نصب نشده یا مسیر آن مسدود شده و گاز مونوراکسید کربن که به شدت سمی و خطرناک است وارد محیط میشود.

8 دلیل داغ نشدن لوله بخاری

اگر میخواهید بدانید دلایل سرد بودن لوله بخاری چیست، ادامه مطلب را از دست ندهید. از جمله رایج ترین دلایل بروز این مشکل شامل موارد زیر می باشد:

  1. سرمای بیش از حد هوا
  2. نصب دودکش در ارتفاع کم
  3. واردشدن باد از لوله بخاری
  4. عدم استفاده از کلاهک H
  5. نصب لوله بخاری در ارتفاع کم
  6. مسدود بودن مسیر دودکش
  7. نصب غیراصولی دودکش
  8. نصب لوله بخاری به صورت افقی

8 دلیل داغ نشدن لوله بخاری

چرا لوله بخاری سرد میشود؟

همانطور که گفتیم، سرد بودن لوله بخاری بسیار خطرناک است و هرچه سریع تر باید جهت رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام داد. در ادامه 8 دلیل داغ نشدن لوله بخاری را بررسی خواهیم کرد.

  1. سرمای بیش از حد هوا

گاهی گرم نبودن لوله بخاری نشانه بروز مشکل نیست. ممکن است دمای هوا بیش از حد سرد باشد و به همین دلیل گرمای لوله بخاری احساس نشود.

  1. نصب دودکش در ارتفاع کم

یکی از ایرادات نصب لوله بخاری گازی، نصب آن در ارتفاع کم از پشت بام است که باعث میشود فشار کمتری در سیستم ایجاد شود. همی مسئله باعث میشود که دوده ها و گازهای حاصل از احتراق به خوبی از لوله دودکش خارج نشود.

  1. وارد شدن باد از لوله بخاری

قطعا نصب اشتباه دودکش باعث ورود چنین مشکلی است. اگر دودکش به گونه ای نصب شده باشد که باد بتواند به راحتی وارد آن شود، قطعا گازهای حاصل از احتراق به خوبی خارج نخواهند شد و به همین دلیل پس از لمش دودکش متوجه سرد بودن آن خواهید شد.

  1. عدم استفاده از کلاهک H

یکی از بهترین نوع دودکش ها برای تخلیه دوده ها کلاهک های H است. این نوع کلاهک ها به شکلی طراحی شده اند که چندین مسیر برای خروج سریع تر دود از آن ها وجود دارد. همچنین آب باران و یا اشیا نمی توانند از این کلاهک عبور کنند.

عدم استفاده از کلاهک H

  1. نصب لوله بخاری در ارتفاع کم از پشت بام

اگر لوله بخاری در ارتفاع کمتر از حد استاندارد از کف تعبیه شده باشد، احتمال اینکه گازها نتوانند به درستی از آن خارج شوند، وجود دارد.

  1. مسدود بودن مسیر دودکش

اگر به دلیل استفاده از کلاهک غیراستاندارد، مسیر دودکش مسدود شده باشد، گازها در آن محبوس شده و لوله دودکش سرد می باشد.

  1. نصب غیراصولی دودکش

در صورتی که لوله بخاری را از دیوارهای نازک یا پنجره عبور دهید، باعث ایجاد ترکیبات هوا و اکسیژن به صورت نامناسب خواهد شد.

نصب غیراصولی دودکش

  1. نصب لوله بخاری به صورت افقی

اگر شیب مناسبی که برای نصب دودکش تعیین شده را رعایت نکنید و لوله دودکش را به صورت افقی نصب کنید، ممکن است گازها نتوانند به خوبی خارج شوند و لوله بخاری داغ نشود.

نکات ضروری که هنگام نصب لوله بخاری باید رعایت کنید

برای جلوگیری از بروز مشکل داغ نشدن لوله بخاری و نصب صحیح دودکش لازم است مواردی را مدنظر قرار دهید که در ادامه آنها را ذکر کرده ایم:

  • هرگز از یک دودکش مشترک برای چندین وسیله گازسوز استفاده نکنید.
  • پس از نصب لوله دوکش و یا قبل از راه اندازی سالیانه بخاری حتما از باز بودن مسیر لوله دودکش اطمینان حاصل کنید.
  • برای خروج بهتر گازها بهتر است قطر لوله دودکش در خروجی ساختمان را از قطر لوله خروجی بخاری بزرگتر در نظر بگیرید.
  • پس از راه اندازی بخاری گازی و نصب دودکش باید دودکش را بررسی کنید که بلافاصله داغ شده باشد، در غیر اینصورت امکان مسمومیت با گاز مونواکسید کربن وجود دارد.
  • برای تهویه هوا سعی کنید همواره یک دریچه کوچک را باز بگذارید.
  • لوله های دودکش باید از جنس باکیفیت و بدون درز ساخته شده باشند. دودکش های پلاستیکی و آکاردئونی آلومینیوم اصلا مناسب و استاندارد نیستند.
  • هرگز دودکش را بدون کلاهک زیر سقف و بالکن نصب نکنید.
  • دودکش باید با کمی شیب به سمت بالا نصب شود تا گازهای احتراق نتوانند در آن تجمع کنند. بنابراین نصب افقی لوله ها کار خطرناکی است.
  • هرگز دودکش را در فضای بین دو ساختمان نصب نکنید؛ زیرا خطر نشت گازهای سمی به هریک از ساختمان ها وجود دارد.
  • توصیه میشود برای نصب دودکش آن را به کمک بست های مهار کننده به صورت عمودی به دیوار محکم کنید.
  • لبه دودکش باید کاملا صاف باشد و به راحتی بتوان آن را به بخاری متصل کرد. دودکش های سیمانی و فلزی به دلیل نداشتن لبه صاف باری این کار مناسب هستند.

برای تعمیر مشکل داغ نشدن لوله بخاری از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

اگر پس از مطالعه این مطلب میخواهید بخاری خود را جهت رفع مشکل داغ نشدن لوله آن تعمیر کنید و ترجیح می دهید یک تکنسین حرفه ای از بخاری شما بازدید کند، می توانید از خدمات سرویس کاران متخصص و مجرب آی پی امداد استفاده نمایید. این مجموعه یکی از برترین مراکز ارائه دهنده خدمات سرویس و تعمیر انواع لوازم گرمایشی نظیر بخاری برقی و گازی در محل مشتریان می باشد. بنابراین اگر نیاز به تعمیر مشکل سرد بودن لوله بخاری خود دارید، می توانید درخواست خود را در سایت آی پی امداد ثبت کرده و یا با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • علی اصغر محمدی 08 بهمن 1402

    با سلام موقعی که هوا سرده لوله بخاری سرد میشود و اگه در یا پنجره رو باز کنم، لوله گرم میشود. ضمنا شیشه های تیکه ای داخل بخاری شکسته شده اند. مشکل از کجاس؟ بخاری یا ...ضمنا خروجی باز و دودکش H کار گذاشتم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 بهمن 1402

      درود، شیشه ها را تعویض کنید.

      پاسخ دادن
  • صالحی 21 آذر 1402

    سلام وقت بخیر ببخشید من یک سوال دارم منزل ما طبقه اول هست و بنای طبقه دوم یک متری ونیم از طبقه ما جلوتر و دودکش بخاری ما روی دیوار نما هست و بالای ان سقف می‌باشد ، لوله بخاری ما بعد از روشن شدن بخاری مدتی داغ میشود ولی بعد سرد میشه میشه بفرمایید چاره چیه وباید چکار کنیم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 آذر 1402

      درود، این مشکل مربوط به ترموکوپل دستگاه است. همچنین حتما باید یک دودکش بالای آن نصب کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد