logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت زرد، نارنجی یا قرمز سوختن شعله بخاری

علت زرد، نارنجی یا قرمز سوختن شعله بخاری
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت زرد، نارنجی یا قرمز سوختن شعله بخاری به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله تخصصی که با همکاری تکنسین های مجموعه آی پی امداد نوشته شده است، به بررسی علت زرد، نارنجی یا قرمز سوختن شعله بخاری گازی خواهیم پرداخت و خواهیم گفت کدام رنگ شعله بخاری نشانه بروز خطر است و سوختن شعله با چه رنگی طبیعی است. بنابراین خواهشمندیم این مطلب را با دقت مطالعه فرمایید؛ زیرا نکات بسیار مهمی در آن گفته شده که قطعا دانستن آنها برای حفظ سلامت ایمنی شما اهمیت زیادی دارد. همچنین اگر سوالاتی در مورد علت تغییر رنگ شعله بخاری برای شما پیش آمد، کافی است به بخش نظرات همین مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد ضمن مطرح کردن سوال هایتان، به صورت آنلاین با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید. همچنین می توانید برای رفع مشکل بخاری گازی خود نیز از تعمیرکار متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

علت زرد، نارنجی و یا قرمز سوختن شعله بخاری چیست؟

احتمالا شما نیز گاهی متوجه رنگ غیرعادی شعله بخاری گازی شده اید. شاید به نظرتان این موضوع کم اهمیت بوده و به سادگی از کنار آن عبور کرده اید. اما اگر این موضوع شما را نگران کرده است، بهتر است ادامه مطلب را از دست ندهید. در ادامه به بررسی علت تغییر رنگ بخاری گازی خواهیم پرداخت:

دلیل آبی بودن شعله بخاری گازی

احتمالا میدانید که برای انجام فرآیند سوختن، وجود اکسیژن و سوخت یا همان ماده قابل اشتعال (که در بخاری، گاز است) به یک اندازه بسیار مهم است. بنابراین نبود یا کمبود هر کدام از آن ها روی رنگ شعله تاثیر میگذارد. اگر رنگ شعله بخاری آبی باشد، نشان دهنده سوختن صحیح و کامل گاز و اکسیژن به یک اندازه است. بنابراین بهتر است بدانید که رنگ شعله بخاری گازی باید همواره آبی باشد.

علت آبی بودن شعله بخاری گازی

علت زرد بودن شعله بخاری گازی

دیدن رنگ زرد شعله بخاری گازی نشانه بروز مشکل در فرآیند سوختن گاز و اکسیژن است و میتواند نگران کننده باشد.

  1. اگر شعله به رنگ آبی و زرد در آمده باشد، به این معنا است که به دلیل کاهش سطح اکسیژن در محیط، سوختن گاز به خوبی انجام نمی شود و گاز مونواکسیدکربن وارد محیط شده است. احتمالا میدانید که این گاز چقدر خطرناک و کشنده است به حدی که به آن لقب “قاتل خاموش” داده اند.
  1. اگر رنگ شعله زرد و یا نارنجی شده است، این امکان وجود دارد که دریچه ورود هوا در بخاری مسدود شده باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه میشود که برای نصب بخاری از یک نصاب با تجربه کمک بگیرید. در چنین مواقعی برای نصب و یا بررسی نحوه اتصال دودکش و نصب بخاری میتوانید از تکنسین های مجموعه آی پی امداد درخواست کمک نمایید.
  1. سوختن برخی عناصر شیمیایی به همراه گاز نیز ممکن است باعث شود که رنگ شعله بخاری به زرد تغییر کند. سوختن این مواد باعث انتشار نور رنگی میشود و ممکن است شعله بخاری به رنگ زرد دیده شود.

دلیل قرمز یا نارنجی سوختن شعله بخاری گازی

اگر متوجه شدید که شعله بخاری به رنگ قرمز یا نارنجی درآمده است، بهتر است بدانید که این تغییر رنگ شعله چندان خطرناک و نگران کننده نیست. این تغییر رنگ اغلب به دلیل سوختن گرد و غبار و ناخالصی هایی است که همراه با گاز درون بخاری میسوزد و باعث تغییر رنگ شعله میشود. برای حل این مشکل میتوانید از تکنسین های حرفه ای آی پی امداد بخواهید بخاری را سرویس کنند.

دلیل قرمز یا نارنجی سوختن شعله بخاری گازی

برای رفع مشکل تغییر رنگ شعله بخاری گازی با کجا تماس بگیریم؟

اگر زرد، نارنجی یا قرمز بودن رنگ شعله بخاری گازی شما را نگران کرده است، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات آی پی امداد است. تعمیرکاران این مجموعه سال هاست در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی گازسوز مانند بخاری گازی تجربه دارند. بنابراین در تلاش هستند و می توانند در سریع ترین زمان مشکل تغییر رنگ شعله های بخاری شما را عیب یابی و رفع کنند. بنابراین برای استفاده از این خدمات می توانید از طریق سایت مجموعه آی پی امداد درخواست خود را ثبت کرده و یا با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

3.5/5 - (14 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

14 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ناشناس 27 اسفند 1402

    سلام چند روزی هست که از وقتی دستگاه بخور خریدیم شعله های بخاریمون نارنجی هست و لوله ی بخاری هم درسته و داغ هست آیا اینکه نارنجی می سوزه مشکل سازه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 اسفند 1402

      درود، این مسئله مربوط به روشن بودن دستگاه بخور بوده و مشکلی ایجاد نمی کند.

      پاسخ دادن
  • پارسا 30 بهمن 1402

    درود دو روز شعله بخاری زیرش ابیه میسوزه بالاش رنگ نارنجی! بخور اینا هم روشن نیس دودکش بخاری هم در اوردم دوباره نصب کردم مسدود نبود بنظرتون مشکل چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 بهمن 1402

      درود، مشعل دستگاه کثیف بوده که باید باز شده و تمیز شود.

      پاسخ دادن
      • پارسا 30 بهمن 1402

        ایا خطرناکه؟ یعنی گاز مونواکسید میسوزونه؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 30 بهمن 1402

          درود، بهتر است در سریع ترین اقدام به رفع مشکل نمایید.

          پاسخ دادن
  • Sh.m 18 بهمن 1402

    سلام الان چند روزه بخاری ها و شعله گاز قرمز نارنجیه یه دستگاه بخور کوچک هم روشنه ممکنه دلیلش اون باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 بهمن 1402

      درود، بله به همین دلیل بوده و مشکلی ایجاد نمی کند.

      پاسخ دادن
  • احسان رضایی 13 بهمن 1402

    سلام چند شب هست شعله بخاری و گاز و ابگرمکن همه نارنجی میسوزه دلیلش چی هست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 بهمن 1402

      درود، آیا در منزل دستگاه بخور روشن است؟

      پاسخ دادن
  • پرنیا 01 دی 1402

    سلام خسته نباشید چند شبه مشعل بخاری مون به رنگ نارنجی میسوزه بنظرتون میتونه خطرناک باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 دی 1402

      درود، بله خروجی دودکش بخاری را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • آریا حاجیان 29 آذر 1402

    خسته نباشید. من بخاری رو به کپسول وصل کردم و الان روشنش میکنم، خیلی زرد میسوزه، طوریکه خیلی نگران کنندست. میخواستم بدونم چجوری باید درستش کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 آذر 1402

      درود، این صدا به این دلیل است که گاز شهری با گاز کپسولی متفاوت بوده و باید ژیگلور آن را تعویض کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد