logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت عمل نکردن فندک بخاری گازی

علت عمل نکردن فندک بخاری گازی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت عمل نکردن فندک بخاری گازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم به بررسی علت عمل نکردن فندک بخاری گازی بپردازیم، اما در ابتدا نحوه کار فندک بخاری گازی را شرح خواهیم داد. همچنین بررسی خواهیم کرد که خرابی فندک بخاری گازی چه تاثیری بر عملکرد دستگاه خواهد گذاشت. شما می توانید برای ارتباط با کارشناسان مجموعه آی پی امداد و دریافت پاسخ سوال هایتان در سریع ترین زمان ممکن، از بخش نظرات همین مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت اقدام کنید. تعمیرکاران آی پی امداد با تجربه ای که سال ها در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی به خصوص بخاری گازی دارند، بهترین راهنمای شما برای حل مشکل عمل نکردن فندک بخاری گازی خواهند بود. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

فندک بخاری گازی چگونه کار می کند؟

اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم که فندک چگونه باعث روشن شدن بخاری گازی میشود، باید بگوییم که این قطعه که مسئول روشن کردن بخاری است و درون شیر بخاری پیزو قرار گرفته است. نحوه کار فندک به این صورت است که بخشی از آن با تولید الکتریسیته و انتقال آن به سر فلزی از طریق سیم جرقه زن، الکتریسیته ایجاد می کند. سپس در قسمت شکاف کلاهک شمعک جرقه ایجاد شده موجب روشن شدن بخاری می شود.

آیا خراب شدن فندک در عملکرد بخاری تاثیر میگذارد؟

پاسخ به این سوال قطعا “بله” است؛ زیرا همانطور که گفته شد، نقش آن در روشن کردن بخاری انکار نشدنی است. بنابراین روشن نشدن فندک بخاری گازی باعث میشود که بخاری روشن نشود و باید هرچه سریع تر اقدام به بررسی و رفع مشکل کار نکردن آن نمایید.

چرا فندک بخاری گازی کار نمی کند؟

احتمالا برای شما نیز پیش آمده که قصد روشن کردن بخاری گازی خود را دارید، اما هیچ جرقه ای در فندک ایجاد نمیشود و در نتیجه تلاش های شما برای روشن کردن بخاری بی فایده خواهد بود. برای یافتن دلیل عمل نکردن فندک بخاری گازی ادامه مطلب را دنبال کنید:

  1. فندک فرسوده شده و عملکرد درستی ندارد.
  2. گاز به اندازه کافی به فندک نمی رسد.
  3. روی سطح فندک آلودگی تجمع پیدا کرده است.
  4. مدارهای الکتریکی فندک آسیب دیده است.

چرا فندک بخاری گازی کار نمی کند؟

دلیل روشن نشدن فندک بخاری گازی را بشناسید

در ادامه این بخش قصد داریم هریک از دلایل عمل نکردن فندک بخاری گازی را به صورت کامل برای شما توضیح داده و روش های رفع مشکل را نیز ذکر کنیم:

1. فندک فرسوده شده و عملکرد درستی ندارد

  • فندک بخاری گازی نیز ممکن است مانند هر قطعه دیگری به مرور زمان خراب و فرسوده شود و به همین دلیل عملکرد مناسبی برای روشن کردن بخاری نداشته باشد.

فندک بخاری گازی فرسوده شده و عملکرد درستی ندارد

2. گاز به اندازه کافی به فندک نمی رسد

  • برای ایجاد اشتعال توسط فندک به فشار کافی گاز نیاز است. در صورتی که فشار گاز کم باشد، قطعا فندک نمی تواند عملکرد درستی داشته باشد.

3. روی سطح فندک آلودگی تجمع پیدا کرده است

  • یکی از دلایل اختلال در کار فندک وجود آلودگی روی سطح آن است. برای حل این مشکل کافی است به آرامی و با دقت سطح فندک را تمیز کنید و آلودگی ها را بزدایید.

4. مدارهای الکتریکی فندک آسیب دیده است

  • یکی از عواملی که باعث خرابی فندک میشود، این است که مدارهای الکتریکی آن آسیب دیده باشد. توصیه میکنیم برای حل این مشکل و تعویض فندک از تکنسین متخصص آی پی امداد بخواهید در محل شما حضور پیدا کند.

مدارهای الکتریکی فندک آسیب دیده است

برای تعمیر مشکل خرابی فندک بخاری از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

همراهان عزیز آی پی امداد، امیدواریم خواندن این مطلب توانسته باشد در تشخیص علت خرابی فندک بخاری گازی به شما کمک کرده باشد. قطعا تعمیر قطعاتی مثل فندک بخاری توسط افراد عادی که اطلاعات و تجربه کافی در مورد قطعات و نحوه کار دستگاه ندارند، امکان پذیر نمی باشد. بنابراین حضور تکنسین در محل برای رفع مشکل فندک بخاری گازی یکی از اقدامات ضروری است که باید انجام دهید. توصیه ما به شما این است که از خدمات تعمیر بخاری گازی در محل توسط تعمیرکار مجرب آی پی امداد استفاده کنید. برای برخورداری از این خدمات می توانید در سایت آی پی امداد درخواست خود را ثبت کرده و یا با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد