logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن

علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

این مطلب را به بررسی علت انفجاری روشن شدن آبگرمکن اختصاص داده ایم. در این مطلب ضمن آشنایی با دلایل روشن شدن انفجاری آبگرمکن، روش عیب یابی و حل این مشکل را نیز خواهیم گفت. کاربران گرامی با توجه به اینکه برای نوشتن این مطلب از تکنسین ها و تعمیرکاران مجموعه آی پی امداد مشورت گرفته ایم، جزء مقالات تخصصی قرار داده شده در سایت آی پی امداد است. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب سوالی برای شما مطرح شده است، میتوانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر و پاسخ به سوال هایتان، در بخش پرسش و پاسخ یا نظرات همین مقاله، سوال خود را مطرح کنید. همچنین در صورت نیاز برای رفع مشکل روشن شدن انفجاری آبگرمکن خود می توانید از خدمات تعمیرکاران متخصص آی پی امداد استفاده نمایید.

آیا انفجاری روشن شدن آبگرمکن خطرناک است؟

شاید برای شما نیز پیش آمده که پس از باز کردن آب گرم مصرفی، از صدای انفجار و روشن شدن ناگهانی آبگرمکن شوکه شده اید اما دلیل آن را نمی دانید. روشن شدن انفجاری آبگرمکن به دلیل تجمع گاز در محفظه احتراق و عدم اشتعال گاز در زمان مناسب و در یک لحظه اتفاق می افتد. ممکن است این پرسش برای شما نیز به وجود آمده باشد که آیا روشن شدن انفجاری و با صدای بلند آبگرمکن خطرناک است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله؛ زیرا این انفجارهای ناگهانی آسیب زیادی به قطعات آبگرمکن وارد می کند و روی عملکرد آن تاثیر منفی می گذارد. اگر آبگرمکن شما نیز دچار چنین مشکلی شده است، بهتر است بدانید که دلایل متعددی باعث بروز این مشکل میشود که ما در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

7 دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن دیواری را بشناسید

اگر صدای بلند انفجار آبگرمکن دیواری شما را آزار می دهد و یا باعث ترستان شده است، بهتر است دلایل این اتفاق را بشناسید:

7 دلیل روشن شدن انفجاری آبگرمکن دیواری را بشناسید

چرا آبگرمکن انفجاری روشن میشود؟

در صورتی که دستگاه آبگرمکن شما به صورت انفجاری روشن می شود، می توانید هریک از دلایل بروز این مشکل به همراه راهکار برطرف کردن آن را در ادامه مطالعه کنید.

  1. جرقه زن خراب شده است

جرقه زن را میتوان یکی از مهم ترین قطعات آبگرمکن دانست که همانطور که از اسم آن پیداست، مسئول ایجاد جرقه های الکتریکی کوچک برای روشن کردن شعله دستگاه است. پس از باز کردن آب گرم و تشخیص وجود آب توسط سنسور مربوطه، دستور جرقه زدن به فندک (جرقه زن) ارسال میشود. اگر این قطعه به درستی کار نکند یا قدرت کافی برای ایجاد شعله را نداشته باشد، گازی به درون محفظه وارد شده بدون مشتعل شدن جمع شده و در زمان نامناسب روشن میشود.

  • برای حل مشکل خرابی جرقه زن آبگرمکن بهتر است از یک تکنسین متخصص بخواهید آن را تعمیر و یا تعویض کند.
  • این قطعه اگرچه کوچک، اما بسیار حساس است و بهتر است تعمیر یا تعویض آن توسط یک تعمیرکار حرفه ای انجام شود.
  • توصیه میکنیم برای حل مشکل انفجاری روشن شدن آبگرمکن به دلیل خرابی جرقه زن، از تکنسین های مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.

جرقه زن خراب شده است

  1. شیر احتراق معیوب و یا شل شده است

شیر احتراق در سیستم آبگرمکن، تنظیم فشار دیافراگم دستگاه را بر عهده دارد. با کمک این شیر آب پشت دیافراگم به صورت یکنواخت پر و خالی میشود. اگر شیر احتراق آبگرمکن خراب یا شل شود، تناسب بین درصد ورود هوا و سوخت در محفظه احتراق مختل میشود و همین باعث تجمع گاز در محفظه و ایجاد صدای بلند می کند.

  • اگر این شیر شل شده باشد، راه حل آن بسیار ساده است، تنها کافی است آن را سفت کنید.
  • اما اگر پس از انجام این مرحله مشکل حل نشد، به نظر می رسد تعویض آن میتواند موثر باشد.
  • توصیه میکنیم قبل از اقدام برای تعمیر مشکل روشن شدن انفجاری آبگرمکن، با تعمیرکار آی پی امداد تماس بگیرید.

شیر احتراق معیوب و یا شل شده است

  1. فشار گاز تنظیم نیست

تنظیم فشار گاز بر اساس ساختار آبگرمکن یکی از مهم ترین اقداماتی است که پس از نصب دستگاه باید انجام شود. در صورت عدم توجه به این موضوع ممکن است تنظیم نبودن فشار گاز آبگرمکن، دلیل انفجاری روشن شدن آن باشد.

  • تنها کافی است فشار گاز را به درستی تنظیم کنید.
  1. فاصله الکترود جرقه زن و مشعل تنظیم نشده است

در سیستم آبگرمکن قطعات مختلفی در عملکرد صحیح این دستگاه نقش دارند. یکی از قطعات مهم آبگرمکن الکترود جرقه زن است که در ایجاد جرقه و روشن کردن مشعل نقش اساسی دارد. عملکرد صحیح جرقه زن به فاصله این قطعه تا مشعل بستگی دارد؛ زیرا برای اشتعال گاز جرقه الکتریکی باید بتواند انرژی لازم را منتقل کند، بنابراین فاصله زیاد یا کم بین این دو باعث تشکیل جرقه به صورت ناپایدار میشود و شعله مشعل غیرقابل کنترل خواهد شد. به همین دلیل است که هنگام باز کردن شیر آب گرم، آبگرمکن با صدای انفجار بلندی روشن میشود.

  • تنظیم فاصله بین الکترود و مشعل در حل این مشکل موثر خواهد بود. لازم است بدانید که فاصله استاندارد بین الکترود و مشعل باید بین 3 تا 5 میلی متر باشد.
  • وجود این فاصله باعث میشود جرقه بتواند به خوبی مشعل را روشن کند.
  1. شعله پیلوت کوتاه یا کثیف شده است

احتمالا تا به حال نام پیلوت را زیاد شنیده اید، این قطعه که با نام ” نازل شمعک ” نیز شناخته میشود، یکی از قطعات مهم در تنظیم شعله آبگرمکن است. اگر این قطعه به دلیل تجمع آلودگی و گرد و غبار روی آن و یا کوتاه بودن نتواند عملکرد درستی داشته باشد، احتمال روشن شدن انفجاری آبگرمکن دیواری دور از انتظار نیست.

  • پیشنهاد میکنیم از کمک تکنسین کاربلد آی پی امداد برای تمیز کردن یا تعویض پیلوت استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید هرگز برای باز کردن سر نازل از سوزن و اشیا نوک تیز استفاده نکنید. زیرا ضمن خراب شدن این قطعه، باعث میشود که کنترل میزان گاز خروجی از آن غیرقابل کنترل شود. همین مورد باعث ورود گاز زیاد به محفظه احتراق میشود.

شعله پیلوت کوتاه یا کثیف شده است

  1. مسیر دودکش مسدود شده است

بسته بودن مسیر دودکش نیز در انفجاری روشن شدن آبگرمکن تاثیر دارد.

  • برای حل این مشکل بهتر است نگاهی به مسیر دودکش بیاندازید که مسدود هیچ گرفتگی در آن نباشد و دوده ها و گازهای حاصل از احتراق به راحتی از آن خارج شوند.
  1. اکسیژن محیط کم شده است

به عنوان آخرین دلیل انفجاری روشن شدن آبگرمکن، باید به کاهش سطح اکسیژن در محیط اشاره کنیم. همانطور که میدانید، فرآیند اشتعال نیاز به حضور اکسیژن دارد. در صورت کمبود این عنصر، محفظه پر از گاز خواهد شد تا در صورت رسیدن اکسیژن به سطح مورد نظر مشتعل شود. بنابراین گاهی آبگرمکن به صورت ناگهانی و انفجاری روشن میشود.

  • برای حل این مشکل دو درپوشی که در قسمت بالایی آبگرمکن تعبیه شده را باز کنید.

برای تعمیر مشکل روشن شدن انفجاری آبگرمکن به کجا مراجعه کنیم؟

امیدواریم مطالعه این مطلب توانسته باشد در عیب یابی مشکل روشن شدن انفجاری آبگرمکن دیواری به شما کمک کرده باشد. همانطور که گفته شد، تعمیر مشکل روشن شدن انفجاری آبگرمکن امری تخصصی است و افراد عادی که هیچ آشنایی و تجربه ای با سیستم و قطعات آبگرمکن ندارند، نمی توانند به تنهایی برای حل این مشکل اقدام نمایند. ما پیشنهاد میدهیم عیب یابی و رفع عیب مشکل آبگرمکن خود را به تکنسین های آی پی امداد بسپارید. تعمیرکاران این مجموعه سال هاست در زمینه تعمیر دستگاه های گازسوز مانند آبگرمکن تجربه دارند. در صورتی که میخواهید تعمیر مشکل آبگرمکن در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام شود، میتوانید از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با تکنسین های مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید. همچنین می توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کرده و به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد