logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن

علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که پس از باز کردن شیر آب گرم متوجه شوید آب بسیار داغ است و دستتان را بسوزاند؟ اگر این اتفاق چندین بار دیگر تکرار شود و در هر بار استفاده نتوانید دمای آب را به درستی تنظیم کنید، متاسفانه باید بگوییم که نشان دهنده مشکلی به نام اتوماتیک نکردن است که ممکن است پس از مدتی استفاده از آبگرمکن رخ دهد. اما نگران نباشید؛ زیرا ما برای بررسی علت اتوماتیک نکردن آبگرمکن و رفع آن از تکنسین های مجموعه تعمیرات لوازم خانگی و گرمایشی آی پی امداد مشورت گرفته ایم و از آن ها خواسته دلایل بروز این مشکل را بررسی کنند. پس اگر آبگرمکن شما نیز دچار مشکل شده است و کارایی قبل را در تنظیم دمای آب ندارد، توصیه میکنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

علت اتوماتیک کردن آبگرمکن چیست؟

ممکن است برخی از شما برای اولین بار باشد که چنین اصطلاحی را میشنوید. توضیحی که در مورد اتوماتیک کردن آبگرمکن میتوانیم به شما بدهیم، این است که آبگرمکن برای مدیریت خودکار فرآیند گرم کردن آب از قطعاتی مثل ترموستات کمک میگیرد تا دمای آب همواره به میزان دلخواه کاربر گرم شود. همانطور که توضیح دادیم، ترموستات نقش بسیار پررنگی در کنترل میزان دمای آب دارد. برای ترموستات حداکثر و حداقل دمای آب تعریف شده است و با استفاده از این اطلاعات میتواند دمای آب را در حد مطلوب نگهدارد.

اگر اجازه دهید با یک مثال توضیح خواهیم داد که ترموستات چگونه در کنترل دمای آب نقش دارد:

  • فرض کنید حداکثر دمایی که برای ترموستات تعریف شده 90 درجه سانتی گراد بوده و روی آن تنظیم شده باشد.
  • همانطور که میدانید، 90 درجه نزدیک به دمای جوش است و آب با این دما بسیار داغ خواهد بود که برای استفاده روزانه اصلا مناسب نیست.
  • همچنین کمترین دمای تعریف شده برای ترموستات نیز 30 درجه سانتی گراد است که آب را چندان گرم نمی کند و تقریبا سرد است.
  • پس میانگین 90 درجه و 30 درجه، دمای مطلوب آب است که حدودا 60 درجه است.
  • وقتی که دمای آب به 60 درجه سانتی گراد برسد، ترموستات با قطع کردن مصرف انرژی به صورت اتوماتیک، دمای آب را در همین حد نگه میدارد و پس از اینکه دمای آب پایین تر بیاید، مجددا شروع به کار می کند تا دمای آب دوباره به 60 درجه سانتی گراد برسد.

بنابراین نقص در عملکرد ترموستات دلیل اتوماتیک نکردن آبگرمکن است و بهتر است هرچه سریع تر این مشکل را رفع کنید.

اتوماتیک کردن آبگرمکن چه مزایایی دارد؟

در صورتی که آبگرمکن شما به درستی و در زمان مناسب اتوماتیک نماید، می تواند مزایایی به همراه داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

تنظیم دقیق درجه حرارت آب

  • اتوماتیک کردن آبگرمکن به شما امکان تنظیم دقیق درجه حرارت آب متناسب با استفاده شما از آب گرم مصرفی را می دهد.

صرفه جویی در مصرف انرژی

  • با اینکه آبگرمکن دائما روشن است و دمای آب را در حد تعیین شده نگه میدارد.
  • اما وجود سیستم اتوماتیک باعث میشود تنها زمانی روشن شود که نیاز است آب گرم شود و همین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی میشود.

عواقب مشکل اتوماتیک نکردن آبگرمکن

به طور کلی اگر آبگرمکن نتواند به درستی اتومات کند، مشکلاتی ایجاد می گردد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

  1. اولین مشکلی که به وجود می آید، عدم تنظیم دقیق دمای آب است که باعث بروز مشکل هنگام استفاده از آب گرم را به دنبال دارد.
  2. خطر بالا رفتن فشار، دومین اتفاقی است که ممکن است در اثر اتوماتیک نکردن آی گرمکن اتفاق بیفتد. اگر آبگرمکن نتواند دمای آب را کنترل کند، ممکن است فشار آب درون آبگرمکن بالا رود و سیستم لوله کشی آسیب ببیند.
  3. افزایش مصرف انرژی مشکل دیگری است که به دلیل عدم اتوماتیک کردن آبگرمکن به وجود می آید. زمانی که آبگرمکن به دلیل عدم تشخیص دمای مطلوب دائما روشن باشد و آب را گرم کند، قطعا مصرف انرژی نیز بالاتر می رود.
  4. تنظیم نبودن دمای آب و اتوماتیک نکردن آبگرمکن مشکل بسیار آزاردهنده ای است که راحتی و آسایش کاربران را تا زمان حل این مشکل برهم می زند.

حل مشکل اتوماتیک نکردن آبگرمکن

در صورتی که با مشکل اتومات نکردن آبگرمکن مواجه شده اید، می توانید از نکاتی که در ادامه ذکر شده است، برای رفع مشکل کمک بگیرید:

  • برای حل این مشکل بهتر است از یک تکنسین حرفه ای بخواهید ترموستات آبگرمکن را بررسی کند.
  • تکنسین میتواند بررسی کند که ترموستات در جای درست خود قرار گرفته است یا خیر.
  • زیرا یکی از دلایلی که ممکن است باعث اختلال در عملکرد آن شود، قرارگیری درست این قطعه است.
  • همچنین از تکنسین بخواهید سیم ها و اتصالات ترموستات را از نظر آسیب دیدگی بررسی کند.
  • توصیه میکنیم به هیچ عنوان به تنهایی برای تعمیر آبگرمکن اقدام نکنید؛ زیرا این کار به دانش فنی و تخصص و تجربه نیاز دارد.

شما عزیزان میتوانید از کمک تکنسین های مجموعه آی پی امداد بهره مند شوید. تکنسین های مجموعه ما با کسب سال ها تجربه در زمینه تعمیر آبگرمکن میتوانند مشکل اتوماتیک نکردن دستگاه شما را با کمترین هزینه رفع کنند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد