logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آموزش نصب دودکش آبگرمکن زمینی

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آموزش نصب دودکش آبگرمکن زمینی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم آموزش نصب دودکش آبگرمکن زمینی را برای شما شرح دهیم. همچنین نکات مهم هنگام نصب دودکش و ویژگی های دودکش های استاندارد آبگرمکن مخزن دار را نیز خواهیم گفت. امیدواریم مطالعه این مقاله تخصصی بتواند بهترین راهنمای نصب دودکش آبگرمکن ایستاده برای شما باشد، اما در صورتی که پس از خواندن این مطلب احساس کردید نیاز است اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید و یا نیاز به مشورت با تکنسین حرفه ای دارید، جای درستی آمده اید. زیرا شما عزیزان میتوانید علاوه بر مطرح کردن سوال هایتان و دریافت پاسخ از کارشناسان با تجربه، از تکنسین های متخصص آی پی امداد برای نصب آبگرمکن زمینی خود در محل کمک بگیرید.

مکان های ممنوعه برای نصب آبگرمکن زمینی را بشناسید

اگر به تازگی آبگرمکن زمینی خریداری کرده اید و میخواهید آن را به صورت ایمن و اصولی نصب کنید، لازم است بدانید که آبگرمکن زمینی را در چه مکان هایی نمی توانید نصب کنید. عدم توجه به مواردی که در ادامه گفته خواهد شد، میتواند خطر آفرین باشد. با توجه به ابعاد بزرگ آبگرمکن ایستاده بسیار مهم است که آن را در محل مناسبی نصب کنید و در صورت نیاز به انجام تعمیرات و سرویس، به آن دسترسی داشت.

مکان های ممنوعه برای نصب آبگرمکن زمینی را بشناسید

این محل ها را برای نصب آبگرمکن ایستاده انتخاب نکنید:

  • به هیچ عنوان آبگرمکن زمینی را در زیر زمین یا انباری های قدیمی که تهویه مناسبی ندارند نصب نکنید.
  • آبگرمکن زمینی را در سرویس بهداشتی و حمام نصب نکنید زیرا این مکان ها مرطوب هستند و رطوبت باعث خرابی قطعات و زنگ زدگی آبگرمکن خواهد شد.
  • مکان هایی که بدون سقف هستند نیز برای نصب آبگرمکن زمینی مناسب نیستند؛ زیرا دستگاه هیچ محافظتی ندارد و به راحتی میتواند تحت تاثیر تغییرات دمایی قرار بگیرد و به سرعت خراب شود.
  • هرگز آبگرمکن زمینی را نزدیک وسایل گرمایشی و الکترونیکی قرار ندهید؛ زیرا امکان بروز حوادث ناگوار بیشتر میشود.

دودکش استاندارد برای آبگرمکن ایستاده چه ویژگی هایی دارد؟

پیش از اینکه اقدام به نصب دودکش آبگرمکن مخزن دار خود نمایید، ابتدا لازم است دودکش مناسب و استاندارد برای آبگرمکن خود تهیه کنید که در ادامه ویژگی های آن را ذکر کرده ایم:

  • دودکش استاندارد آبگرمکن زمینی باید به طول سه متر باشد تا بتواند دوده ها و گازهای حاصل از احتراق را از محیط داخلی دور کند.
  • استفاده از کلاهک H برای دودکش آبگرمکن زمینی ضروری است؛ زیرا امکان مسدود شدن و نفوذ آب باران و یا گیر افتادن حیوانات و پرندگان بسیار کم است و به صورت ایمن همه دودها را خارج می کند.
  • جداره دودکش استاندارد باید به خوبی صاف و صیقلی باشد و همچنین از متریال باکیفیت ساخته شده باشد تا بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.
  • دودکش استاندارد باید از طول مناسبی برخوردار باشد تا مکش مناسبی برای خروج دود ها داشته باشد. هرچقدر طول آن بیشتر باشد، مکش آن نیز قوی تر است.
  • دودکش استاندارد آبگرمکن زمینی باید سطح مقطع مناسبی داشته باشند و دودکش های بلندتر امکان مسدود شدن سطح مقطع را کاهش میدهند.
  • برای نصب دودکش آبگرمکن زمینی استفاده از زانویی و پیچ و خم ضروری به نظر می رسد.
  • لوله های آکاردئونی آلومینیومی برای دودکش مناسب و استاندارد نیستند.

دودکش استاندارد برای آبگرمکن ایستاده چه ویژگی هایی دارد؟

مراحل نصب دودکش آبگرمکن مخزن دار

نصب دودکش آبگرمکن زمینی پیچیدگی خاصی ندارد و کافی است مراحلی که در ادامه خواهیم گفت را با دقت و قدم به قدم انجام دهید تا بتوانید به صورت ایمن دودکش آبگرمکن زمینی را نصب کنید.

  1. در اولین اقدام برای نصب دودکش زمینی نیاز است فاصله آبگرمکن تا ورودی دودکش را اندازه گیری کنید و دودکش را برش دهید. نکته مهمی که در این مرحله باید به آن توجه کنید شیب مناسب لوله است. گازهای حاصل از سوختن گاز باید از این شیب به راحتی عبور کند.
  2. حال باید دودکش را با کمک پیچ های 8.3 اینچی که فاصله بین آن ها 5.7 تا 10 سانتی متر است به آبگرمکن متصل کرد. برای جلوگیری از نشت گاز رعایت فاصله بین پیچ ها بسیار مهم است.
  3. حال باید دودکش را به کمک پیچ های 8.3 اینچی به خروجی آبگرمکن متصل کنید.

نکات مهم برای نصب دودکش آبگرمکن زمینی

در ادامه به بررسی نکات مهم برای نصب دودکش آبگرمکن ایستاده خواهیم پرداخت:

  • برای نصب دودکش حتما از پایه مناسب استفاده کنید تا با تحمل وزن دودکش، از شل شدن آن جلوگیری کند.
  • برای جلوگیری از نشتی گازهای حاصل از سوختن توصیه میشود حتما همه درزها و محل اتصالات را به خوبی عایق بندی کنید.
  • مجددا یادآوری میکنیم که هنگام نصب دودکش حتما از زانویی برای ایجاد پیچ و خم استفاده کنید.
  • لوله دودکش باید حدودا 60 سانتی متر از بالاترین نقطه ساختمان بالاتر باشد.
  • هرگز برای وسایل گازسوز از دودکش مشترک استفاده نکنید زیرا کار بسیار خطرناکی است. پس هر وسیله گاز سوز باید دودکش جداگانه خود را داشته باشد.
  • پس از نصب دودکش حتما مسیر آن را بررسی کنید که گرفتگی نداشته باشد. همچنین قسمتی از لوله دودکش که در قسمت داخلی محیط قرار گرفته را چک کنید؛ هنگام روشن بودن آبگرمکن این لوله دودکش باید داغ باشد.
  • یکی از نکات بسیار مهمی که برای نصب دودکش آبگرمکن زمینی باید بدانید این است که آن را از داخل شیشه عبور ندهید. زیرا حرارت و همچنین انبساط و انقباض دودکش ممکن است باعث شکستن شیشه و بروز حوادث ناگوار شود.
  • اما در صورتی که دودکش از پنجره عبور می کند، بهتر است طول دودکش را حداقل یک متر بالاتر از محل خروج آن در نظر بگیرید.
  • اندازه ورود لوله دودکش به قسمت ابتدایی دودکش آبگرمکن را به میزان گفته شده رعایت کنید؛ اگر لوله را بیش از اندازه وارد دودکش اصلی کنید مسدود شدن مسیر خروج دود دور از انتظار نخواهد بود.

برای نصب دودکش آبگرمکن مخزن دار از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

در صورت تمایل برای حضور تکنسین و یا نصاب آبگرمکن مخزن دار میتوانید از خدمات مجموعه آی پی امداد استفاده کنید. آی پی امداد یکی از بهترین مجموعه های ارائه خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی و سیستم های گرمایشی نظیر آبگرمکن است. در مجموعه آی پی امداد تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه ای برای نصب آبگرمکن فعالیت می کنند. برای تماس جهت هماهنگی حضور تکنسین آبگرمکن در محل خود میتوانید با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید و یا از طریق سایت آی پی امداد درخواست خود را ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد