logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای ماکروفر شیائومی

راهنمای ماکروفر شیائومی
زمان مطالعه: 8 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای ماکروفر شیائومی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

از برندهای جدید برای تولید لوازم الکترونیکی شیائومی (Xiaomi) می باشد که محصولاتی با کیفیت تولید می کند. در این مقاله قصد داریم تا امکانات، روش نصب، استفاده، تمیز کردن و نگهداری از ماکروفر شیائومی را به طور کامل بیان کنیم. مایکروویوهای شیائومی به گونه ای طراحی شده اند که کارآمد و مقرون به صرفه باشند. آنها ویژگی هایی مانند پنل کنترل لمسی، چندین سطح قدرت و برنامه های پخت متعدد و متنوع از پیش تنظیم شده استفاده از ماکروفر شیائومی را راحت تر کرده است. ماکروفرهای شیائومی در اندازه‌ها و سبک‌های متفاوتی عرضه می‌شوند تا با فضاهای مختلف آشپزخانه سازگار است.

تا انتها با آی پی امداد همراه باشید تا به راهنمای ماکروفر شیائومی بپردازیم و به طور کامل روش نگهداری و تمیز کردن ماکروفر و از همه مهمتر نکاتی که باید در زمان استفاده رعایت کنید، مانند ظرف مناسب ماکروفر، نحوه استفاده از دکمه ها و برنامه های ماکروفر شیائومی، نحوه گرم کردن غذا، فعال/ غیرفعال قفل کودک و نکات پزشکی که وجود دارد بپردازیم.

راهنمای نصب اصولی ماکروفر شیائومی Xiaomi

نصب ماکروفر برند شیائومی بسته به مدل خاصی که خریداری کرده اید ممکن است متفاوت باشد. با این حال، روش نصب اکثر آنها مشابه به یکدیگر است.

  1. انتخاب مکان: مکان مناسبی را در آشپزخانه خود برای قرار دادن مایکروویو انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که مکان دارای فضای کافی، پریز برق و تهویه مناسب است.
  2. مایکروویو را از بسته بندی خارج کنید: مایکروویو را از بسته بندی خارج کرده و بررسی کنید که بدنه و درب ماکروفر سالم باشد.
  3. مایکروویو را نصب کنید: مایکروویو را در محل مورد نظر خود قرار دهید.
  4. محل نصب بهتر است در نزدیکی ماشین ظرفشویی، کپسول گاز، اجاق گاز، تلویزیون و یخچال نباشد.
  5. در اطراف ماکروفر فضایی باید قرار داشته باشد تا هوا در اطراف آن به گردش در آید (ماکروفر از دیوارهای اطراف حدود 10 سانتی متر فاصله داشته باشد تا دریچه هوا مسدود نشود).
  6. اتصال سیم برق: سیم برق را به پریز برق نزدیک متصل کنید. اطمینان حاصل کنید که پریز دارای ولتاژ و جریان مناسب برای مطابقت با مشخصات مایکروویو شما است.
  7. در صورت کوتاهی کابل ماکروفر یا دور بودن پریز برق به هیچ وجه از سه راهی استفاده نکنید (می توانید از محافظ برق استفاده کنید.
  8. مایکروویو را تست کنید: مایکروویو را روشن کنید و عملکرد آن را تست کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.

اگر در مراحل نصب با مشکلی مواجه شدید، بهتر است به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید یا از یک تکنسین مجرب آی پی امداد کمک بگیرید.

راهنمای فارسی استفاده از ماکروفر شیائومی 

برای راه اندازی ماکروفر شیائومی با فشردن دکمه Power/ On ماکروفر روشن می شود و می توانید غذا را درون ماکروفر قرار دهید و از طریق دکمه ها و ولوم برنامه ها اقدام به داغ کردن، پخت یا گریل کردن مواد غذایی بپردازید. با استفاده از دکمه Timer و ولوم می توانید زمان مورد نیاز را تعیین کنید و با فشردن دکمه Start دستگاه شروع به کار می کند.

در ماکروفرهای شیائومی امکاناتای مانند:

  • گریل
  • ماکرویوو
  • دستور پذیری برای پخت و امکان ذخیره برنامه پخت
  • پخت ترکیبی ترکیب گریل و ماکرویوو
  • برنامه های پخت متعدد و متفاوت
  • دکمه کانوکشن
  • یخ زدایی
  • بخارپز
  • ظرفیت مناسب
  • صفحه نمایش دیجیتال
  • قفل کودک
  • تایمر
  • درست کردن پاپکورن در برخی از مدل ها

راهنمای فارسی استفاده از ماکروفر شیائومی

برخی از مدل‌های ماکروفر شیائومی مانند مدل Mijia دارای اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند است که قابلیت کنترل ماکروفر و تنظیم برنامه ها پخت از طریق گوشی موبایل وجود دارد. برای پخت هر ماده غذایی می توانید برنامه آن را در گوشی انتخاب و تنظیم کنید.

کاربرد دکمه ها و برنامه های ماکروفر شیائومی و نحوه استفاده از آنها

بر روی هر ماکروفر شیائومی با توجه به مدل آن دکمه و برنامه هایی مشخص شده است و با استفاده برنامه های پخت و پز ماکروفر می توانید بهترین پخت را داشته باشید.

شیائومی طیف وسیعی از مدل‌های مایکروویو را با ویژگی‌ها و عملکردهای مختلف تولید می‌کند که ممکن است بسته به مدل خاص ماکروفر شما متفاوت باشد. به طور معمول، ماکروفر شیائومی دارای یک صفحه کنترل با دکمه ها و برنامه های مختلف است که به شما امکان می دهد تنظیمات پخت و پز را سفارشی کنید. برخی از دکمه ها و برنامه های رایج ماکروفرهای شیائومی:

  • سطح قدرت Power: این دکمه به شما امکان می دهد توان خروجی ماکروفر را برای انواع مختلف غذا یا کارهای پخت و پز تنظیم کنید.
  • زمان Time: این دکمه به شما امکان می دهد زمان پخت غذا را تنظیم کنید.
  • Start/Stop: این دکمه مایکروویو را روشن یا متوقف می کند.
  • طبخ خودکار Auto Cook: این برنامه به شما اجازه می دهد تا برای انواع خاصی از غذاها مانند ذرت بو داده، پیتزا یا سبزیجات حالت های پخت از پیش تنظیم شده را انتخاب کنید.
  • یخ زدایی Defrost: این برنامه به شما این امکان را می دهد که مواد غذایی منجمد را به سرعت و کارآمد یخ زدایی کنید.
  • تایمر Timer: این عملکرد به شما امکان می دهد تایمر را برای پخت و پز یا کارهای دیگر تنظیم کنید.
  • قفل کودک child lock: این عملکرد کنترل های مایکروویو را قفل می کند تا از راه اندازی یا توقف تصادفی مایکروویو توسط کودکان جلوگیری کند.
  • گریل Grill: برشته کردن مواد غذایی مانند کیک، شیرینی و…
  • گریل قسمتی Part Grill: گریل کردن مواد غذایی اما نه به صورت کامل بلکه با قدرت و توان پایین تر
  • گریل کامل Full Grill:گریل کامل برای کباب کردن استفاده می شود.
  • ماکروویو Micro: پخت مواد غذایی با برنامه پیش فرض
  • دکمه کانوکشن Convection: ستفاده از دو حالت ماکروفر و گریل به صورت همزمان
  • گرما از پایین Lower Heat:ایجاد گرما توسط المنت از بخش پایین ماکروویو مناسب بن ماری کردن یا پخ زیر کیک، پیتزا، ته دیگ و…
  • گرما از بالا Upper Heat: گرما از بالا برای برشته کردن بیش از حد استفاده می شود.
  • پاپ کورن: این برنامه به گونه ای طراحی شده است که پاپ کورن را به طور یکنواخت بدون سوختن پاپ کند.
  • گرم کردن مجدد: این برنامه غذای باقیمانده را بدون اینکه زیاد بپزد تا دمای مناسب گرم می کند.
  • نوشیدنی: این برنامه نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه را بدون جوشاندن در دمای مناسب گرم می کند.
  • پیتزا: این برنامه به شما کمک می کند تا پیتزاهایی با پوسته ترد و پنیر آب شده بپزید.
  • سبزیجات: این برنامه به شما کمک می کند تا سبزیجات را سریع و یکنواخت بدون از دست دادن مواد مغذی بپزید.
  • ماهی: این برنامه به شما کمک می کند تا غذاهای ماهی را بدون خشک شدن کامل بپزید.

اینها فقط چند نمونه از دکمه ها و برنامه هایی هستند که ممکن است در مایکروویو شیائومی پیدا کنید. بهتر است برای درک تمام ویژگی ها و عملکردهای مدل خاص خود، به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.

 

چه ظروفی را می توانیم در ماکروفر شیائومی استفاده کنیم؟

شاید این سوال را از خود کرده باشید که می توان هر ظرفی را درون ماکروفر قرار داد؟ خیر! شما نمی توانید هر ظرفی را درون ماکروفر قرار دهید. قرار دادن ظروف نامناسب علاوه بر آسیب به ماکروفر باعث به خظر انداختن سلامت خودتان نیز می شود.

چه ظروفی را می توانیم در ماکروفر شیائومی استفاده کنیم

ظروفی که می توانید درون ماکروفر شیائومی قرار دهید

  1. سیلیکونی
  2. آرکوپال
  3. آلومینیوم نازک
  4. شیشه ای (پریکس)
  5. ظروف مخصوص ماکروفر

توجه داشته باشید از قرار دادن ظروف با دسته فلزی، قالب فلزی کیک، مقوایی، فوم، ظروف لب طلایی/ نقره ای جدا خودداری کنید. این ظروف باعث ایجاد جرقه و افزایش احتمال آسیب به ماکروفر می شود. همچنین برخی از ظروف شیشه ای مناسب قرار دادن در ماکروفر نیستند؛ چرا که مقاومت پایینی در برابر حرارت دارند مانند برخی ظروف پلاستیکی که با افزایش دما آب شوند.

نحوه گرم کردن غذا در ماکروفر شیائومی

اولین گام برای گرم کردن غذا با مایکروویو قرار دادن غذا در ظرفی مناسب ماکروفر می باشد. برای گرم کردن غذا لازم است تا مدت زمان مجاز برای آن را بدانید که در دفترچه راهنمای ماکروفر شیائومی درج شده است. معمولا هر برنامه ماکروفر مدت زمان را به صورت خودکار تنظیم می کند اگر دفترچه در دسترستان نیست، می توانید زمان گرم کردن را 1 دقیقه تنظیم کنید و پس از گذشت مدت زمان غذا را بیرون آورده و میزان گرم شدن آن را بسنجید و بر حسب میزان گرم شدن غذا زمان را بین 1 تا 5 دقیقه دیگر مجدداً تنظیم کنید. بهتر است سوپ و غذاهای آبکی را با دمای کمتر از دیگر غذاها گرم کنید.غذاتا 75 درجه سانتی گراد برای گرم کردن انواع غذا مناسب است.

انواع مختلفی از غذاها را می توان در ماکروفر پخت و دوباره گرم کرد، مانند گوشت، سبزیجات و … علاوه بر این، غذاهایی مانند سیب زمینی، پاستا و تخم مرغ را نیز می توان در ماکروفر پخت به شرط آنکه نکات پخت آنها را بدانید و رعایت کنید. علاوه بر این، آب کردن کره، شکلات، درست کردن پاپ کورن، پیتزا و…

نحوه گرم کردن غذا در ماکروفر شیائومی

نوع غذا شرایط گرم کردن
سوپ بهتر است غذاهای آبکی را با ماکروفر گرم نکند چرا که به دلیل بالا رفتن درجه آب احتما پااچیدن آنها به دیواره های ماکروفر وجود دارد ولی می توانید با قرار دادن پلاستیک مخصوص ماکروفر بر روی ظرف با دمای بسیار پایین تر از دمای گرم کردن دیگر مواد غذایی سوپ، آش و مواد آبکی را گرم کنید.
غذاهای سس دار و روغنی به دلیل بالا رفتن درجه دمای روغن و سس علاوه ب راحتمال پاچیدن آن به دیواره های ماکروفر احتمال آتش گرفتن روغن درون ماکروفر وجود دارد. بهتر است این مواد غذایی را روی گاز گرم کنید.
مواد غذایی مختلف بهتر است برای پخت و گرم شدن یکسان مواد غذایی متفاوت را درون ماکروفر قرار ندهید. مثلا برای پخت یا گرم کردن پیتزا از قرار دادن آنها به صورت همزمان درون ماکروفر خوداری کنید. بهتر است آنها را جداگانه قرار دهید.
غذا تا 75 درجه سانتی گراد برای گرم کردن انواع غذا مناسب است

 

چه غذاهایی را نمی توانیم در ماکروفر شیائومی بپزیم؟

برای گرم کردن و پخت هر غذایی نمی توان از ماکروفر استفاده کرد چرا که ممکن است به ماکروفر فشار زیاد و همچنین در اثر ترکیدن آسیب برساند. در ادامه لیستی از مواد غذایی که نباید درون ماکروفر قرار دهید، برایتان آماده کرده ایم. البته با رعایت برخی موارد میتوانید مواد غذایی را درون ماکروفر قرار دهید.

مواد غذایی که نباید در ماکروفر پخته یا گرم شود

  1. گوجه فرنگی به علت آب زیاد درون گوجه بهتر است چند سوراخ درون آن ایجاد کنید تا از ترکیدن آن جلوگیری کنید.
  2. سیب زمینی توسط خلال دندان چند سوراخ بر روی آن ایجاد کنید تا ار ترکیدن آن جلوگیری کنید.
  3. سوسیس باید بر روی آن چند شیار ایجاد کنید.
  4. تخم مرغ خام را فقط به صورت نیم رو می توانید در ماکروفر قرار دهید.
  5. شیر مادر
  6. هویج خام
  7. چغندر
  8. اسفناج
  9. قوطی کنسرو پلمپ
  10. پاستا با سس
  11. گوشت های فراوری شده
  12. برنج نیمه آماده

چه غذاهایی را نمی توانیم در ماکروفر شیائومی بپزیم

مدت زمان پخت هر غذا در ماکروفر شیائومی

مدت زمان پخت هر غذا در ماکروفر شیائومی با توجه به نوع غذا، میزان آب، حجم و وزن غذا متفاوت است. شما می توانید بر اساس معیارهای گفته شده مدت زمان پخت غذا در ماکروفر را تنظیم کنید.

غذا مدت زمان پخت
پیتزا 15 الی 20 دقیقه
کیک 5 الی 8 دقیقه در ماکروفر معمولی 8 الی 10 دقیقه با دکمه CONV
مرغ 30 دقیقه
لازانیا 6 الی 8 دقیقه با قدرت 100%
ماهی کمتر از 1 کیلو 20 دقیقه
سیب زمینی 5 الی 12 دقیقه

چگونه از خشک شدن غذا در ماکروفر شیائومی جلوگیری کنیم؟

پیش از آنکه راه حلی برای جلوگیری از خشک شدن غذا ارائه دهیم به دلایل خشک شدن غذا درون ماکروفر شیائومی می پردازیم:

  1. عدم نگهداری صحیح از مواد غذایی
  2. روش گرم کردن غیر اصولی
  3. استفاده از ظرف نامناسب برای گرم کردن غذا
  4. یک نواخت نبودن غذا درون ماکروفر
  5. کم بود رطوب غذا در حین گرم شدن
  6. تنظیم نکردن حرارت و مدت زمان گرم کردن غذا

چگونه از خشک شدن غذا در ماکروفر شیائومی جلوگیری کنیم

ظروف مناسب برای جلوگیری از خشک شدن غذا در ماکروفر

  • برای گرم کردن غذا در ماکروفر بهتر است از ظروفی استفاده کنید که قابلیت عبور دادن امواج ماکروفر از خود را داشته باشند.
  • هرگز از ظروف فلزی برای گرم کردن غذا در ماکروفر استفاده نکنید.
  • بهتر است از ظروف شیشه ای و سرامیکی برای گرم کردن غذا استفاده کنید.
  • ظروف مخصوص ماکروفر نیز برای گرم کردن غذا بسیار مناسب می باشند.

نکات مهم برای جلوگیری از خشک شدن غذا درون ماکروفر

  • سطح غذا را درون ماکروفر یکسان کنید.
  • برای گرم کردن غذا بهتر است مقداری آب به آن اضافه کنید تا رطوب آن از بین نرود.
  • برای گرم کردن نان بهتر است آن را در ظرف قرار دهید.
  • پوست مرغ را از آن جدا نکنید.
  • مدت زمان گرم شدن پیتزا را کاهش دهید.
  • برای پخت کیک از اندازه بودن مقدار شکر، مایعات، روغن و مناسب بودن اندازه آرد مطمئن شوید.

فعال و غیرفعال کردن قفل کودک ماکروفر شیائومی Xiaomi

برای جلوگیری از تغییر تنظیمات توسط کودکان و یا خودتان به صورت ناخواسته بهتر است پنل ماکروفر را با استفاده از دکمه Child Lock قفل کنید تا از خطرات احتمالی نیز جلوگیری کنید. فشردن و نگهداشتن 3 تا 5 ثانیه ای قفل کودک Child Lock پنل را غیر فعال می کند. در صورت عدم وجود دکمه قفل کودک مایکروفر می توانید به صورت همزمان دکمه های زیر را فشار دهید تا قفل کودک فعال/غیرفعال شود:

  • Clock / Start
  • Stop / Clear
  • Clock / Less
  • Clock / More

فعال و غیرفعال کردن قفل کودک ماکروفر شیائومی

طرز استفاده از گریل در ماکروفر شیائومی

معولا برای سرخ کردن و یا برشته کردن چیزی می توانید از حالت گریل استفاده کنید. پایه ای داخل ماکروفر شیائومی وجود دارد که برای گریل کردن از آن استفاده می شود. معمولا در مدل های مختلف ماکروفر شیائومی 3 درجه تنظیم گریل ماکروفر وجود دارد.

  1. اولین درجه گرمای زیاد در مدت زمان کم تولید می کند که مخصوص پخت انواع مرغ، ماهی، پیتزا، همبرگر و… استفاده می شود.
  2. معمولا با استفاده از این دما روی غذا کاملا برشته و سرعت پخت بسیار سریع انجام می شود.
  3. نوع دوم تنظیم گریل برای غذاهایی استفاده می شود که روی آن کاملا برشته می شود اما غذا به آرامی می پزد.
  4. برای درست کردن ته چین، ته دیگ، پخت کامل کیک و شیرینی می توانید از این درجه استفاده کنید.
  5. مدت زمان پخت و حرارت به اندازه یکسان تنظیم می شود و برای مغز پخت کردن غذا مناسب است.

یخ زدایی مواد غذایی درون ماکروفر شیائومی

یخ زدایی با دکمه Defrost مشخص شده است. زمانی که از این دکمه استفاده می کنید توان ماکروفر روی 50 تا 70 تنظیم می شود. با کاهش توان ماکروفر پیش از آنکه بخش بیرونی مواد بپزد، گرما به عمق آن نفوذ می کند و یخ زدایی را انجام می دهد.

معمولا پس از انتخاب گزینه یخ زدایی باید وزن مواد را مشخص کنید تا توان ماکروفر بر اساس آن کاهش و یا افزایش پیدا کند. در اکثر مدل های ماکروفر شیائومی مدت زمان یخ زدایی پس از مشخص کردن وزن مواد غذایی به صورت خودکار تنظیم می شود. توجه داشته باشید بافاصله پس از یخ زدایی مواد غذایی درون ماکروفر آن را خارج کنید و بپزید. از رها کردن مواد غذایی در ماکروفر خودداری کنید.

کاربرد دکمه کانوکشن در ماکروفر شیائومی چیست؟

دکمه کانوکشن یا Xiaomi CONV که بر روی پنل ماکروفر شیائومی درج شده است چه کاری انجام می دهد؟ برای گرم کردن غذا زمانی که می خواهید با دمای یکسان غذا را گرم کنید پس از قرار دادن غذا درون ماکروفر این دکمه را فشار می دهید.

  1. پس از فشردن دکمه دمایی که می خواهید غذا با آن گرم شود را تنظیم می کنید.
  2. پس از تنظیم کردن دما هوای گرم به داخل ماکروفر می رود.
  3. توسط سیستم تهویه و یا فن داخل ماکروفر دما در اطراف غذا به گردش در می آید.
  4. پس از یکسان شدن دما در اطراف غذا توسط آلارمی به شما اطلاع داده می شودکه دمای مورد نظر شما تنظیم شده است.
  5. پس از تنظیم دما، مدت زمان گرم شدن را تنظیم می کنید.

کاربرد دکمه کانوکشن در ماکروفر شیائومی چیست

در حالت کانوکشن فقط می توانید از قالب های فلزی استفاده کنید.

دکمه Conv حالتی بین گریل و ماکروفر می باشد. با فشردن دکمه کانوکشن (Conv) می توانید از آن استفاده کنید.

  1. پس از قرار دادن غذا درون ماکروفر و بستن درب آن دکمه Start را فشار دهید.
  2.  با دکمه ولوم دمای آن را تنظیم کنید.
  3. پس از آن با فشردن دکمه Start غذا آماده پخت می شود.
  4. در این حالت چراغ نمایشگر هر دو حالت گریل و ماکروویو فعال می شود.

طریقه پخت کیک و شیرینی در مایکروفر شیائومی

پیش از آنکه مواد تهیه شده کیک را درون ماکروفر قرار دهید، ماکروفر را گرم کنید. چند دقیقه ماکروفر را با درجه 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. بهتر است از دکمه Conv برای پخت کیک در مایکروویو استفاده کنید تا علاوه بر حالت برشتگی مواد به طور کامل مغز پخت شوند. درصورتی که ماکروفر روی توان 100% خود تنظیم شده باشد مدت زمان پخت کیک بین 7 تا 9 دقیقه با توجه ابعاد کیک طول می کشد. اگر توان ماکروفر پایین تر باشد بین 15 تا 20 دقیقه زمان لازم است تا کیک پخته شود.

  1. ماکروفر را کرم کنید.
  2. پایه فلزی را درون ماکروفر قرار دهید.
  3. دما را با ولوم تنظیم کنید.
  4. دکمه استارت را بزنید و پس از رسیدن ماکروفر به دمای مورد نظر شما برسد (پس از رسیدن به دمای مورد نظر شما آلارمی به صدا می آید).
  5. دمای مناسب پخت کیک در ماکروفر 175 درجه سانتی گراد است.
  6. دکمه CONV را فشار دهید.
  7. با فشردن دکمه start روند پخت آغاز می شود.

طریقه پخت کیک و شیرینی در مایکروفر شیائومی

برای پخت کیک در ماکروفر از قالب های سیلیکونی استفاده کنید.

دلایل خشک شدن کیک درون ماکروفر

  1. مدت زمان زیاد پخت
  2. کم بودن مقدار مایعات
  3. استفاده بیش از حد از آرد
  4. بالا بودن دمای ماکروفر
  5. تنظیم نبودن مدت زمان پخت
  6. عدم رطوبت کافی

آیا می توان در ماکروفر شیائومی پیتزا، مرغ بریان و ماهی پخت؟

ماکروفر به علت کاهش مدت زمان پخت و تایمر برای تهیه انواع غذا مورد استفاده قرار میگیرد تا در مدت زمان کوتاهی بدون نیاز به بررسی غذا پخته شود.

پخت پیتزای مرغ یا گوشت در ماکروفر شیائومی

  • برای تهیه پیتزای گوشت و مرغ در ماکروفر، ابتدا فر را گرم کنید.
  • سس، پنیر و مواد مورد نظر خود را روی نان پیتزا بمالید.
  • برای درست کردن پیتزای مقداری مرغ یا گوشت از قبل پخته شده را روی پنیر پیتزا بریزید.
  • برای بهتر شدن طعم پیتزا می‌توانید مقداری فلفل دلمه‌ای، ذرت و زیتون واشری بر روی پیتزا بریزید.
  • پس از گرم شدن ماکروفر پیتزا را درون ماکروفر قرار دهید. پیتزا را در ماکروفر قرار دهید و به مدت 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که پنیر آب شده و لبه های آن کمی قهوه ای شود بپزید.

پخت مرغ در ماکروفر شیائومی

برای تهیه مرغ در ماکروفر بهتر است پوست مرغ را جدا نکنید تا گوشت مرغ خشک نشود. پس از مزه دار کردن مرغ در قسمت های ضخیم آن برش هایی بزنید تا در حین پخت به خوبی مغز پخت شود. در صورتی که می خواهید مرغ شکم پر بپزید قسمت داخلی مرغ را با مواد دلخواه پر کنید.

آیا می توان در ماکروفر شیائومی مرغ بریان و ماهی پخت

سپس درون ماکروفر قرار دهید تا به مدت 15 دقیقه با قدرت 100% بپزد. پس از نیم پز شدن از ماکروفر خارج کنید. بالها و استخوان های ران را با فویل نازک بپیچید و دوباره به مدت 15 دقیقه با قدرت 60% درون ماکروفر قرار دهید تا پخته شود.

پخت ماهی در ماکروفر شیائومی

برای تهیه ماهی در ماکروفر توجه کنید که با توجه به وزن ماهی و میزان ضخامت آن درجه و مدت زمان پخت را تنظیم کنید. معمولا برای پخت ماهی کمتر از 1 کیلوگرم با قطر 2.5 سانتی متر می توایند ماکروفر را با قدرت 60 تا 100% به مدت زمان 20 تا 10 دقیقه تنظیم کنید.

  • برای تهیه ماهی کبابی در ماکروفر، با تمیز کردن ماهی و خشک کردن آن شروع کنید.
  • ماهی را با برس روغن بزنید و با نمک، فلفل یا چاشنی های دلخواه خود مزه دار کنید.
  • ماهی را در یک ظرف کم عمق و قابل استفاده در ماکروفر قرار دهید، با پوشش پلاستیکی بپوشانید و تا حدودی 2 تا 3 دقیقه بپزید.
  • با گزینه Conv  یا Full Grill اجازه دهید به مدت 15 الی 20 دقیقه با قدرت 60 درصد پخته شود.
  • برای سرخ شدن هر دو طرف ماهی می توانید در زمان پخت ماهی را خارج کنید و در صورت لزوم برای کباب شدن هر دو طرف آن را زیر و رو کنید.

سریعترین و راحت ترین راه تمیز کردن ماکروفر شیائومی

برای شروع، تمام مواد غذایی را از داخل ماکروفر خود خارج کنید. سپس محلولی از آب گرم و مایع ظرفشویی ملایم را مخلوط کرده و از یک پارچه یا اسفنج مرطوب برای پاک کردن تمام سطوح داخلی استفاده کنید. در نهایت، قسمت داخلی را با یک پارچه مرطوب بشویید و با یک پارچه نرم و تمیز کاملا خشک کنید.

نکاتی که در زمان تمیز کردن ماکروفر باید رعایت کنید:

  1. اولین کار کشیدن ماکروفر از پریز برق است.
  2. سینی گردان و هر آنچه که درون ماکروفر است خارج کنید.
  3. تا خنک شدن کامل ماکروفر صبر کنید.
  4. از اسفنج خشک برای تمیز کردن ماکروفر استفاده نکنید.
  5. در صورتی که لکی درون ماکروفر است می توانید از اسپری های مخصوص تمیز کردن مایکروفر استفاده کنید.
  6. از اسپری کردن مستقیم درون ماکروفر خودداری کنید.
  7. پس از تمیز کردن ماکروفر حتما درون آن را با دستمال خشک کنید.

بهتر است صفحه گردان را در یک سینک پر از آب گرم و صابون خیس کنید. برای تمیز کردن آنها از یک صابون ظرفشویی ملایم و یک اسفنج استفاده کنید. کاملاً بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

برای تمیز کردن قسمت بیرونی ماکروفر شیائومی، از یک پارچه یا اسفنج مرطوب برای تمیز کردن قسمت بیرونی استفاده کنید. از مواد شیمیایی خیلی قوی یا اسفنج های ساینده که می توانند به سطح بدنه آسیب برسانند، خودداری کنید.

سریعترین و راحت ترین راه تمیز کردن ماکروفر شیائومی

چگونه بوی بد درون ماکروفر شیائومی را از بین ببریم؟

بو گرفتن داخل ماکروفر دلیل زیادی دارد مهم ترین آن عدم تمیز کردن به موقع ماکروفر است. برای از بین بردن بوی بد ماکروفر می توانید طبق دستور العمل زیر اقدام کنید. بعضی از ماکروفرهای شیائومی دکمه ای به نام Clean دارند تا با استفاده از آن بوی بد داخلی ماکروفر را از بین ببرید. در صورتی که از این برنامه استفاده کردید و بوی بد ماکروفر از بین نرفت و یا مدل ماکروفر شیائومی شما فاقد این برنامه می باشد می توانید از گزینه های زیر برای از بین بردن بوی بد ماکروفر استفاده کنید.

مواد مورد نیاز روش استفاده
محلو سرکه و آب یا محلول آبلیمو و آب
  • 1.4 ظرف مخصوص ماکروفر را با سرکه (آبلیمو) و بقیه ظرف را با آب پر کنید.
  • ظرف را درون ماکروفر قرار دهید و با درجه بالا به مدت 5 دقیقه اجازه دهید تا درون ماکروفر باشد.
  • پس از خاموش شدن ماکروفر اجازه دهید ظرف 1 ساعت درون ماکروفر باقی بماند.
  • سپس ظرف را خارج کنید و در صورت وجود بخار درون ماکروفر آن را با دستمال خشک کنید.
سرکه یا آب لیمو
  • یک کاسه پر از سرکه را درون ماکروفر قرار دهید.
  • ماکروفر را روشن نکنید.
  • پس از مدت 1 ساعت ظرف سرکه را از درون ماکروفر خارج کنید.
مواد شوینده مخصوص ماکروفر
  • مواد مخصوص پاک کننده ماکروفر را روی دستمال اسپری کنید.
  • تمام سطح داخلی ماکروفر را با آن تمیز کنید.
  • با استفاده از دستمال مرطوب با آب تمام سطح داخلی را پاک کنید.
جوش شیرین
  • چند قاشق جوش شیرین را با آب مخلوط کنید.
  • با استفاده از دستمال و یا حوله تمام سطح داخلی ماکروفر را با آن پاک کنید.
  • مدتی صبر کنید.
  • پس از خشک شدن محلول درون ماکروفر آن را با استفاده از دستمال مرطوب پاک کنید.

توصیه های پزشک درباره استفاده از ماکروفر شیائومی

در مورد ایمنی مواد غذایی در ماکروفر اختلاف نظر وجود دارد. در حالی که هیچ شواهد علمی دال بر مضر بودن امواج ماکروفر برای سلامتی افراد وجود ندارد، مهم است که هنگام استفاده از ماکروفر، اقدامات احتیاطی مناسبی را انجام دهید، مانند اطمینان از اینکه غذا به درستی پخته شده و بیش از حد گرم نشده است.

نکته مهم در زمان استفاده از ماکروفر، انتخاب ظروف مناسب است تا از سمی شدن مواد غذایی جلوگیری کنید.

توصیه های پزشک درباره استفاده از ماکروفر شیائومی

از نظر پزشکان ماکروفر و تشعشعات آنها خطرناک است؟

خیر! اشعه مایکروویو از نوع الکترومغناطیسی می باشد که برای سلامت انسان و همچنین از بین برن ارزش غذایی مواد خوراکی تاثیری ندارد. بهتر است از ظروف مخصوص ماکروفر برای گرم کردن غذا استفاده کنید. تشعشعات مایکروفر (ماکروفر) غیر یونیزه می باشد و سرطان زا نیست و غذای شما را رادیواکتیو نمی کند.

آیا اشعه ماکروفر از آن خارج می شود؟

  1. تمام اشعه موجود در ماکروفر توسط غذا جذب و از ماکروفر خارج نمی شوند.
  2. احتمال بیرون رفتن موج های ماکروفر از درون آن بسیار کم است و از درب و بدنه خارج نمی شود.
  3. موج های ماکروفر در زمان روشن شدن آن آزاد می شوند.
  4. بهتر است بافت های حساس بدن مثل چشم را از معرض تابش اشعه ها دور نگهدارید.
  5. برای کاهش احتمال از بین رفتن مواد مغذی درون ماکروفر بهتر است مدت زمان پخت را کاهش دهید.
  6. ماکروفر مواد مغذی موجود در غذاها را از بین نمی برد بلکه با کاهش مدت زمان پخت آنها را حفظ می کند.

توجه داشته باشید در صورتی که بدنه یا درب ماکروفر دچار شکستگی و یا خرابی شده است می تواند بر روی سطح ایمنی آن تاثیر بگذارد.

آیا استفاده روزانه از ماکروفر مشکلی برای سلامتی ایجاد می کند؟

در صورتی که به طور صحیح از ماکروفر استفاده کنید هیچ خطری شما را تهدید نمی کند بلکه می توانید غذاهای خود را سریعتر گرم کنید. غذاهایی که با ماکروفر گرم می شوند رادیو اکتیو نیستند و از خود انرژی آزاد نمی کنند. تنها توصیه پزشکی درباره مایکروفر حفظ هرم غذایی و استفاده مناسب از غلات، گوشت و سبزیجات است و در صوتری که از ماکروفر فقط برای تهیه فست فود و یا یخ زده استفاده می کند، بهتر است برنامه غذایی خود را تغییر دهید و بهتر است از ماکروفر کمتر استفاده داشته باشید.

نکاتی که در زمان استفاده از ماکروفر باید رعایت کنید

  • بهتر است در زمان استفاده از ماکروفر کمی از آن فاصله بگیرید.
  • درب ماکروفر را در زمانی که استفاده نمی کنید بسته نگه دارید.
  • دستگاه را به طور مرتب از نظر علائم آسیب یا خرابی بررسی کنید
  • استفاده از ظروف مناسب ماکروفر بسیار مهم است.

توجه داشته باشید که تعمیر ماکروفر یک کار کاملا تخصصی است. از تعمیر ماکروفر توسط خودتان و یا افراد تازه وارد جداً خودداری کنید.

آیا ماکروفر سرطان زا است؟

اکثر متخصصان پزشکی موافقند که استفاده از ماکروفر در صورت کارکرد صحیح بی خطر است و ماکروفر باعث سرطان نمی شود. انتخاب ظروف مناسب بر روی سمی نشدن مواد غذایی تاثیرگذار است.

توصیه پزشکان در استفاده از ماکروفر

اکثر پزشکان موافق هستند که هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از ماکروفر برای پختن غذا برای سلامتی مضر است.

نکاتی که باید رعایت کنید تا عمر مفید ماکروفر شیائومی Xiaomi افزایش یابد

در زمان استفاده از ماکروفر نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها نه تنها مشکلی برای ماکروفر شیائومی شما پیش نمی آید؛ بلکه عمر مفید دستگاهتان افزایش پیدا می کند. توجه داشته باشید در صورتی که مشکلی برای ماکروفر شیائومی پیش آمد، بهتر است از خدمات نمایندگی پس از فروش و یا نمایندگی مجاز آی پی امداد برای تعمیر ماکروفر شیائومی استفاده کنید.

آی پی امداد نمایندگی مجاز ماکروفر شیائومی در سطح شهر تهران می باشد و اماده ارائه خدمات تعمیر ماکروفر شیائومی توسط تکنسین های ماهر می باشد.

هنگام استفاده از ماکروفر شیائومی به نکاتی توجه داشته باشید:

  1. دستورالعمل ها را دنبال کنید: قبل از استفاده از ماکروفر، دفترچه راهنمای کاربر را به دقت بخوانید. دستورالعمل های سازنده در مورد نحوه کار و نگهداری ماکروفر را دنبال کنید.
  2. از ظروف قابل استفاده در ماکروفر استفاده کنید: همیشه از ظروفی که دارای برچسب مایکروویو هستند برای گرم کردن یا پختن غذا استفاده کنید. از ظروف فلزی یا ظروف نامناسب استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد جرقه و آسیب به مایکروویو می شوند.
  3. از گرم شدن بیش از حد خودداری کنید: غذا را برای مدت طولانی در ماکروفر نگذارید زیرا ممکن است بیش از حد گرم شود و آتش بگیرد. از زمان های پخت توصیه شده و سطوح قدرت برای غذای خود استفاده کنید.
  4. غذا را هم بزنید یا بچرخانید: برای اطمینان از گرم شدن یکنواخت غذا، آن را در حین پخت در ماکروفر به صورت منظم با رعایت زمان بندی هم بزنید یا بچرخانید.
  5. مراقب غذای داغ باشید: هنگام خارج کردن غذا از ماکروفر مراقب باشید زیرا ممکن است داغ باشد. از دستکش های فر یا قابلمه استفاده کنید.
  6. نشتی یا آسیب را بررسی کنید: به طور منظم ماکروفر خود را از نظر نشتی، ترک یا آسیب‌های دیگر بررسی کنید. اگر متوجه هر گونه مشکلی شدید، استفاده از ماکروفر را متوقف کنید و از یک متخصص کمک بگیرید.
  7. ماکروفر را به روش های توضیح داده شده تمیز نگه دارید.
  8. از گرم کردن روغن درون ماکروفر خودداری کنید. دمای زیاد آن باعث آتش سوزی می شود.
  9. از قرار دادن ظروف بسیار سنگین و بزرگ درون ماکروفر خودداری کنید.
  10. به هیچ وجه مواد اشتعال زا را درون ماکروفر قرار ندهید.
  11. از روشن کردن ماکروفر خالی خودداری کنید.

با رعایت این نکات می توانید با خیال راحت و کارآمد از مایکروفر خود استفاده کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد