logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی

راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی
راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جاروبرقی، به عنوان یک کالای اساسی در هر خانه و برای هر خانواده به شمار می آید. جاروبرقی شیائومی، نیز همانند سایر جاروبرقی ها و سایر لوازم الکترونیکی که در منزل موجود هستند، نیاز به راهنمای فارسی دارند. به همین خاطر در این مطلب آی پی امداد راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی را برای شما شرح دهد.توجه کنید که باید پیش از استفاده راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی را به طور کامل مطالعه کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل روش رویارویی با آن را آموزش دیده باشید و هم چنین نحوه نگهداری و محافظت از آن را یاد بگیرید.

کاربران گرامی چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی های شیائومی دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با متخصصین وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

راهنمای فارسی شیوه استفاده از جاروبرقی شیائومی

مسلما هر وسیله برقی باید باید دارای راهنمای فارسی باشد تا مصرف کنندگان بتوانند به راحتی شیوه نگهداری و استفاده از آن را آموزش ببینند. راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی، جهت استفاده راحت تر و کاربری آسان تر توسط تیم آی پی امداد جمع آوری شده و دارای نکات ریزی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

درباره برند تولید کننده جاروبرقی شیائومی

شیائومی، یک برند چینی است که با تولید و طراحی گوشی های هوشمند در اولین بار توانست نظر خیلی از مصرف کنندگان را به خود جلب کند. برند شیائومی اولین بار در سال 2011، فعالیت خود را در بازار چین آغاز کرد و توانست بسیاری از لوازم الکترونیکی هوشمند که همگی جزو پر مصرف ترین ها بودند را به تولید برساند.

نحوه راه اندازی جارو برقی شیائومی

در این بخش نحوه راه اندازی جاروبرقی شیائومی را به شما توضیح می دهیم.

  • ابتدا باید پایه پلاستیکی نیمه شفاف را به داک شارژ متصل نمایید.
  • حال باید داک شارژ را به صورت تخت، بر روی سطح زمین قرار دهید و با استفاده از کابل موجود در جعبه، به پریز برق آن را اتصال دهید. در نظر داشته باشید که اطراف داک شارژ باید جهت جلوگیری از برخورد با سایر اجسام و یا افزایش جریان، از طرفین بیش از نیم متر و از جلو بیش از 1.5 متر خالی بگذارید. حتما پس از اتصال چک کنید که نشانگر روی داک شارژ روشن شده باشد.
  • حال زمان روشن کردن جاروبرقی شیائومی رسیده است. شما می توانید کلید پاور را چند ثانیه فشار دهید تا نشانگر روی دستگاه، روشن شدن جاروبرقی شیائومی را به شما نشان دهد. سپس باید جاروبرقی شیائومی را در محل شارژ بگذارید.
  • شما باید برای تی کشیدن، پارچه مخصوص جاروبرقی شیائومی را به آن متصل کنید. ابتدا پارچه را خیس کنید و آب آن را کامل بگیرید؛ سپس پارچه مخصوص را به همراه مخزن آب به بخش پایینی جاروبرقی شیائومی، متصل کنید.
  • حال باید مخزن آب جاروبرقی شیائومی را از آب پر کنید. ابتدا درب آن را بردارید و به مقدار کافی درون آن آب بریزید و سپس درب آن را ببندید.
  • زمانی که نشانگر روی دستگاه، از حالت چشمک زن به حالت ثابت تغییر وضعیت می دهد، یعنی به طور کامل شارژ شده است و شما می توانید از آن استفاده کنید. حال شما این امکان را دارید تا با فشردن کلید روی جاروبرقی و یا از طریق اپلیکیشن موبایل، تمیز کردن خانه را شروع کنید!

نکاتی جهت نگهداری از جاروبرقی شیائومی

یکی از مزیت های جاروبرقی شیائومی در راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی، قابلیت تعویض و شستشوی فیلتر آن است. همین طور شما این امکان را دارید تا فیلتر مخزن آب را تعویض نمایید. در ادامه به توضیح هر کدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

  • همیشه به یاد داشته باشید که نباید از جاروبرقی به مدت زیاد کار بکشید. برای مثال بعد از تمیز کردن هر اتاق، چند دقیقه به جارو استراحت دهید تا موتور آن گرم نشود.
  • بسیاری از جارو برقی ها برس های دیگری هم دارند که برای جارو کردن قسمت های باریک و غیرقابل دسترس استفاده می شوند که باید از این قطعات استفاده کنید.
  • هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن تمامی قسمت های جاروبرقی مانند فیلتر، لوله ها، کیسه و … نمایید.
  • پیش از اینکه اقدام به استفاده از جاروبرقی خود کنید، بهتر است حتما دفترچه راهنمای فارسی استفاده از جاروبرقی شیائومی را مطالعه نمایید.

معرفی اجزای مختلف جاروبرقی شیائومی

جاروبرقی شیائومی، در ابعاد 353 در 350 در 96.5 میلی متر تولید شده است. جاروبرقی شیائومی، یک جاروبرقی کاملا هوشمند بوده و دارای باتری لیتیومی 5200 میلی آمپر می باشد. هم چنین وزن جاروبرقی شیائومی، 3.5 کیلو گرم است.

  • جالب است بدانید که جاروبرقی شیائومی، دارای اتصال هوشمند یعنی وای فای است!
  • توان مصرفی جاروبرقی شیائومی، 58 وات بوده و قابل شارژ شدن است. به همین خاطر ابعاد داک شارژ 151 در 130 در 98 میلی متر و توان داک شارژ آن 42 وات می باشد.
  • البته شما به همراه جاروبرقی شیائومی، یک داک شارژ و همراه وسیله های جانبی اعم از رطوبت گیر، مخزن آب، ابزار مخصوص تی کشیدن، ایستگاه شارژ و کابل برق دریافت خواهید نمود.

مشخصات و معرفی بدنه جاروبرقی شیائومی

جاروبرقی شیائومی، نسل جدیدی از جاروبرقی ها است که می توان آن را جاروبرقی هوشمندی به شمار آورد. این جاروبرقی با استفاده از اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی هوشمند شما قابل استفاده بوده و از نظر ظاهری کاملا شبیه به یک ربات هوشمند می باشد.

وزن جاروبرقی شیائومی در راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی، 3.5 کیلو گرم می باشد. هم چنین ابعاد آن 353 در 350 در 96.5 میلی متر است. در کل ظاهری جمع و جور داشته و به راحتی می تواند به زیر مبل و کمد رفته و زمین را تمیز نماید.

معرفی فیلتر جاروبرقی شیائومی

جالب است بدانید که یکی از امکانات ویژه جاروبرقی شیائومی، داشتن فیلتر قابل شستشو است. این فیلتر به راحتی قابل تعویض و تمیز کردن می باشد. در ادامه به توضیح این مبحث بیش تر خواهیم پرداخت.

نحوه ریست کردن جاروبرقی شیائومی

بهتر است جهت بر طرف نمودن یک سری از مشکلات، جاروبرقی شیائومی را ریست کنید. شما می توانید درب جاروبرقی شیائومی را باز نموده و دکمه Reset را برای 5 ثانیه نگه داشته تا عملیات راه اندازی دوباره آن صورت پذیرد.

چه اقداماتی برای تمیز کردن جاروبرقی شیائومی انجام دهیم؟

جاروبرقی وسیله ای است که با آن به نظافت منزل خود می پردازیم. اما جاروبرقی نیز نیازمند رسیدگی و سرویس های دوره ای است تا بتواند به خوبی روزهای اول خانه را پاکیزه نماید.

  • با قیچی پرزها و موهای گیر کرده به غلتک را جدا کرده و با دستمال نمدار آن را تمیز کنید.
  • برای تمیز کردن جاروبرقی شیائومی، اگر چیزی در شلنگ جاروبرقی گیر کرده است، با جسم فلزی طولانی جسم گیر کرده را پاک کنید.
  • می‌ توانید از آب با فشار هم برای تخلیه شلنگ استفاده نمایید.
  •  در صورتی که با باز کردن جاروبرقی متوجه شدید که دور موتور کثیف است، می‌ توانید با یک دستمال که خیلی کم نم دارد آن را تمیز کنید.
  • در کنار موتور کلکتورها یا تیغه‌ هایی وجود دارد که می‌ توانید آن را باز کرده و تمیز کنید.
  • در تمیز کردن جاروبرقی بهتر است دفترچه راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی را مطالعه کنید تا در هنگام انجام این کار مشکلی ایجاد نشود.

برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی شیائومی چه باید کرد؟

شما این امکان را دارید تا به راحتی فیلتر جاروبرقی شیائومی را شستشو دهید. به همین خاطر در راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی، نحوه انجام این کار را برای شما توضیح داده ایم.

  • شما باید فیلتر را جدا کنید و آن را از آب پر نمایید. سپس آن را تکان داده و دوباره در سر جای خود نصب کنید.
  • توجه کنید بسته به مقدار آلوده و کثیف بودن آن، شاید مجبور باشید که چندین مرتبه این کار را انجام دهید تا فیلتر جاروبرقی شیائومی کاملا تمیز شود.

پاکت جاروبرقی شیائومی چگونه تخلیه می گردد؟

برای اینکه بتوانید پاکت جاروبرقی خود را در صورتی که بیش از اندازه پر شده است، تخلیه نمایید، مطابق با نکات زیر عمل کنید:

  • هنگام خارج کردن پاکت جاروبرقی ممکن است گرد و غبار داخل آن به بیرون بریزد.
  • برای جلوگیری از ریختن گرد و غبار، جاروبرقی را بر روی پارچه و یا روزنامه و یا بیرون از منزل باز کنید.
  • پاکت را به آرامی در درون سطل زباله خالی کنید تا هیچگونه گرد و خاکی در پاکت باقی نماند.
  • سپس می توانید مجددا آن را سر جای خود قرار دهید.

نحوه تعویض فیلتر مخزن آب جاروبرقی شیائومی

جهت طول عمر بیش تر جاروبرقی شیائومی، به شما پینهاد می دهیم که فیلتر مخزن آب را بین 1 تا 3 ماه تعویض نمایید. بهتر است فیلتر را با استفاده از انگشت و بدون هیچ گونه ابزار آلاتی از جاروبرقی شیائومی جدا نموده و فیلتر جدید را بر سر جای قبلی قرار دهید.

نکات مهم افزایش طول عمر مفید جاروبرقی شیائومی

برای اینکه بتوانید عمر مفید جاروبرقی شیائومی خود را افزایش دهید، باید نکات زیر را مدنظر خود داشته باشید:

  • برای به حداقل رساندن مصرف انرژی، زمان استفاده از جارو برقی را طوری تنظیم کنید که در ساعات اوج مصرف نباشد.
  • اجسام تیز و برنده را با جارو برقی تمیز نکنید، چون باعث آسیب کیسه و لوله خرطومی می شود.
  • توجه کنید که زباله های مرطوب، زباله های بزرگ، کاغذ و پارچه را به درون لوله جاروبرقی نکشید.
  • سیم جاروبرقی نباید در حین نظافت کشیده شود.
  • هرگز جارو را در جای گرم مثلا نزدیک بخاری یا شوفاژ قرار ندهید.
  • چنانچه هنگام استفاده از جارو برقی صدای غیرعادی از جاروبرقی شنیدید، بلافاصله جارو را خاموش کنید.

بررسی کلی راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی

در این مقاله به ارائه راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی پرداختیم اما در آخر قصد داریم نکاتی جهت استفاده صحیح از این محصول را به شما پیشنهاد کنیم.

  • برای عملکرد بهتر جاروبرقی شیائومی در راهنمای فارسی جاروبرقی شیائومی، توصیه شده است که هر ماه چرخ همه جانبه جاروبرقی را تمیز کنید. شما باید برای تمیز نمودن چرخ همه جانبه، جاروبرقی شیائومی را چرخانده و چرخ آن را به طرف بالا بکشید. سپس می توانید به راحتی آلودگی ها از محور و چرخ آن تمیز نمایید.
  • توجه داشته باشید که تعمیر جاروبرقی امری بسیار تخصصی است و هر اقدامی بدون داشتن تخصص ممکن است موجب پدید آمدن ایرادات بسیار حاد تری شود، به همین جهت استفاده از خدمات تعمیرگاه مجاز آی پی امداد را برای تعمیر جارو برقی به شما توصیه می کنیم.
4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محمد رازقندی 31 فروردین 1403

    سلام وقتتون بخیر، میخواستم بپرسم که با وجود دو عدد خروجی هوا در قسمت پشت دستگاه جاروبرقی شیائومی، از یکی از خروجی ها هوا بیرون می آید. آیا این مورد طبیعی هست؟! یا یکی از خروجی ها مسدود هست؟!

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 اردیبهشت 1403

      درود، در بعضی از مدل های جاروبرقی شیائومی، خروجی دوم هوا برای تهویه و خنک کردن موتور دستگاه در نظر گرفته شده است. بنابراین خروج هوا از یکی از خروجی ها طبیعی بوده و نشان دهنده ایراد فنی نیست.

      پاسخ دادن
  • ایپک ناز اهری 21 فروردین 1403

    با سلام میخواستم بدونم در جاروهای شیایومی در قسمت آب مخصوص تی میشه شوینده کف هم اضافه کرد یا فقط باید آب باشه؟ مدل دستگاه L10s plus

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 فروردین 1403

      درود، بله می توانید از شوینده‌ های کف مخصوص جاروبرقی رباتیک استفاده کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد